Сьогодні ми розглянемо докладний бізнес-план антикафе: цілі, актуальність, цільова аудиторія, вибір приміщення, фінансовий план і рентабельність.
- 1.Резюме
- 2. Загальні положення
- 2.1.Мета проекту
- 2.2.Реєстрація, необхідні дозволи та ліцензії
- 2.3.Місцезнаходження
- 2.4.Оплата й облік часу
- 3. Виробничий план
- 3.1.План по персоналу
- 3.2.Меблі, обладнання та інвентар
- 3.3.Освітньо-розважальне обладнання та інвентар
- 3.4.Кухонний інвентар та обладнання
- 3.5.Дизайн простору
- 4. Фінансовий план
- 4.2.Періодичні витрати
- 4.3.Планований обсяг відвідувань
- 4.4.Термін окупності проекту
- 5. Аналіз ринку, маркетингова стратегія
- 5.2.Конкурентний аналіз
- 5.3.Маркетингова стратегія
- 5.4.Аналіз ризиків
- 6. Ефективність проекту
1.Резюме
Суть проекту: відкриття антикафе – заклади соціальної спрямованості, призначеного для приємного проведення часу, творчих зустрічей, бесід у затишній для відвідувачів обстановці, можливості отримання нових знань, ділення досвідом, виставок власних робіт, проведення презентацій, службовця майданчиком (офісом) для бізнесменів-початківців. Відмінність антикафе від кафе в тому, що цей заклад не для прийому їжі, хоча тут можна випити чай або каву і насолодитися легкими десертами, шоколадом, печивом – всім тим, що зазвичай подають до гарячих напоїв. Відвідувачі можуть також приготувати їжу власноруч із принесених з собою продуктів. Спиртні напої і куріння в антикафе заборонені.
Основний прибуток – плата за проведений в антикафе час, оцінюване щохвилини. Додатковий варіант – щомісячна абонентська плата. Оплата оренди місця для проведення масових заходів.
Надавані послуги: розважальні заходи. тренінги, лекції, майстер-класи, проводяться запрошеними тренерами, коучами, викладачами. прокат розважально-навчального обладнання, коворкінг – надання робочого місця для фрілансерів, художників, письменників, журналістів для проведення інтерв’ю, та інших людей творчих професій, безкоштовний Wi-Fi.
Модель: велике приміщення з кількома переговорними, кухнею, туалетами.
Організаційно-правова форма: індивідуальне підприємництво або товариство з обмеженою відповідальністю.
Графік роботи: з 11.00 до 24.00 – будні дні з 11.00 до 2.00 – у вихідні дні.
Аудиторія: активні люди з середнім достатком, від 18 до 40 років, без шкідливих звичок. В ранкові і денні години – фрілансери. бізнес-тренери, бізнесмени – для проведення ділових зустрічей. стартапери. у вечірній час – молоді люди, що бажають поспілкуватися, подивитися в компанії кінофільми, пограти в настільні ігри, провести творчі заходи.
Капітальні вкладення: 532 000 гривень
Середньомісячна виручка: 220 500 гривень в місяць
Чистий прибуток: 62 500 гривень в місяць
Окупність: 9 місяців
Дата початку реалізації проекту: __ _____ 201_ року.
Ступінь успішності проекту по відкриттю антикафе оцінюється як середньо-висока, однак остаточна оцінка сильно залежить від місця розташування і наявності потенційних конкурентів.
2. Загальні положення
2.1.Мета проекту
Отримання прибутку за рахунок надання освітньо-розважальних послуг, соціальної роботи, допомоги в розвитку стартапів, сприяння обміну досвідом і бізнес-ідеями, закладу нових ділових контактів на площі приміщення від 100 м2.
2.2.Реєстрація, необхідні дозволи та ліцензії
- Реєстрація юридичної особи (або ІП)
- Дозвіл СЕС
- Вимоги ДПН
- Дозвіл на виробництво і реалізацію продукції громадського харчування
- Реєстрація вивіски кафе (бару)
2.3.Місцезнаходження
Місцерозташування антикафе має визначатися за наступними критеріями:
- Перша або друга лінія будинків.
- Близькість до метро або зупинці громадського транспорту.
- Наявність парковки.
- Нежитлова будівля (як варіант — підвальне або напівпідвальне приміщення).
- Наявність досить виділеної потужності електромережі, водопроводу, каналізації.
- Стан приміщення (потрібен капітальний ремонт).
2.4.Оплата й облік часу
Оплата проводиться з розрахунку 2 рубля – одна хвилина протягом першої години, 1,5 рубля – одна хвилина протягом подальшого часу. Облік часу, і розрахунок проводиться шляхом видачі на вході в антикафе номерних жетонів (бирок) із записом часу входу відвідувача і оплатою при виході.
3. Виробничий план
3.1.План по персоналу
- Керівник закладу – 1 людина
- Бухгалтер – 1 особа (можлива часткова зайнятість)
- Менеджер залу, івент-менеджер (в одній особі) – 2 людини
- Фахівець з інформаційних технологій, зв’язки з клієнтами, арт-директор (в одній особі) – 1 людина
- Прибиральниця – 1 людина (неповний робочий день)
Разом: 6 осіб, двоє з них на неповного робочого ставкою.
Підбір персоналу здійснюється з урахуванням наступних вимог:
- Активна життєва позиція
- Висока комунікабельність, вміння працювати з клієнтами
- Сумлінність, дисциплінованість, чесність
3.2.Меблі, обладнання та інвентар
- Меблі в залі (з розрахунку площі приміщення 80 м2):
Столи -5 шт.
Дивани – 4 шт.
Крісла – 2 шт.
Пуфи – 8 шт.
Барна стійка – 1 шт.
Картини на стіни – 10 шт.
світильники – кількість розраховується, виходячи з довжини, ширини і висоти однієї робочої зони. Виходячи із загальної S – 80 м2 (включаючи кухню і туалет), при висоті стелі – 2,7 м, кількість світильників – 10 шт., при W – 150 Вт.
- Меблі на кухні (з розрахунку площі приміщення 15 м2):
Кухонний гарнітур – 1 шт.
Кухонний стіл – 2 шт.
Табурети – 4 шт.
Мийка – 1 шт.
3.3.Освітньо-розважальне обладнання та інвентар
- Книги(класика, тематичні видання) – від 100 шт.
- Ігрові приставки Xbox – 2 шт.
- Телевізійні панелі – 2 шт.
- Dvd-програвачі – 2 шт.
- Проектор – 1 шт.
- Стаціонарні комп’ютери – 1 шт.
- Ноутбуки – 2 шт.
- МФУ – 1 шт.
- Система караоке – 1 шт.
- Настільні стратегічні, імітаційні та логічні ігри монополія, лото, нарди, шахи, шашки, маджонг і т. д.
3.4.Кухонний інвентар та обладнання
- Мікрохвильова піч – 1 шт.
- Кава-машина – 1 шт.
- Посуд пластикова – з розрахунку на 50 відвідувачів щодня.
- Кавові, чайні чашки – 25 шт.
- Холодильник – 1 шт.
- Тостер – 1 шт.
- Рушники одноразові
3.5.Дизайн простору
Розділення приміщення на зони, які можуть бути умовно розділені меблями, вазами з квітами, стелажами з книгами. пристрій переговорних, відділених від загальних зон невисокими перегородками. Слід постійно помічати недоліки і вносити поліпшення в дизайн.
4. Фінансовий план
4.2.Періодичні витрати
№ | Найменування витрат | Одиниця виміру | Вартість (грн.) | Сума (грн.) |
1 | Оренда приміщення 95 м2 з щомісячною оплатою комунальних послуг і доступу до інтернет | 1 місяць | 50 000 | 50 000 |
2 | Заробітна плата персоналу з урахуванням необхідних відрахувань | 1 місяць | 70 000 | |
3 | Податкові виплати | 1 місяць | 10 000 | 10 000 |
4 | Амортизаційні витрати | 1 місяць | 5 000 | 5 000 |
5 | Витратні матеріали (чай, кава, цукор, печиво, одноразовий посуд, паперові рушники, туалетний папір, канцтовари) | Фіксована сума з розрахунку 700 чоловік в місяць | 20 000 | 20 000 |
6 | Придбання свіжої преси | 12 екземплярів в місяць | 3 000 | 3 000 |
7 | Разом: | 158 000 |
4.3.Планований обсяг відвідувань
Очікується, що щоденна кількість відвідувачів антикафе складе 35 осіб на кожні 100 000 населення. Середня проведений час в антикафе одним відвідувачем – 2 години. Кількість проведених в місяць групових вечорів, бесід, виставок, презентацій, майстер-класів та інших масових заходів – 12.
4.4.Термін окупності проекту
Беручи до уваги щомісячні витрати, точкою беззбитковості (ТБ) можна вважати час, коли прибуток почне становити не менше 158 000 гривень в місяць. Цю величину можна визначити за наступною обчисленню:
Термін окупності (СО) визначається за формулою:
З = Одноразові витрати / щомісячна прибуток
Щомісячна прибуток (ЄП) розраховується за формулою:
ЕП = щомісячний дохід (ОД) – щомісячний витрата.
ОД = щоденний дохід * 30 днів.
________________________________________
Щоденний дохід = 35 осіб * 210 гривень (перший годину – 120 гривень, друга година – 90 гривень) = 7 350 гривень
ОД = 7 350 * 30 днів = 220 500 гривень
ЕП = 220 500 – 158 000 = 62 500 гривень
З = 532 00 (одноразові витрати) / 62 500 (щомісячний прибуток) = 9 місяців
5. Аналіз ринку, маркетингова стратегія
Аналіз ринку показує, що на кожні 250 тисяч населення міст рентабельно відкриття одного антикафе. В даний час антикафе відкриті тільки у великих містах країни з населенням від 800 тисяч осіб.
5.2.Конкурентний аналіз
Необхідно вивчити кількість, стан і пропоновані послуги і методи просування конкурентів. Такими можуть вважатися центри-коворкінгу, дозвіллєві та розважальні центри.
5.3.Маркетингова стратегія
Інструментами для реклами, залучення і утримання клієнтів можуть служити:
- Прямі пропозиції послуг: пропонувати послуги з надання площі та/або організації ранків, тематичних вечорів, бесід, виставок робіт і т. д.
- Організація групи/спільноти в соціальних мережах, власного інтернет-ресурсу.
- Організація партнерських зв’язків з івент-компаніями.
- СМС-розсилка рекламних оголошень.
- Купонні знижки і роздача флаєрів.
- Проведення рекламних акцій.
- Розміщення банерів в громадських місцях великого скупчення людей.
- Продаж абонементів.
- Використання «сарафанного радіо».
5.4.Аналіз ризиків
На підсумкові показники ефективності проекту можуть впливати фактори:
- Меншу кількість відвідувачів, порівняно з очікуваним. Усувається шляхом розширення маркетингової стратегії.
- Збільшення витрат у порівнянні з планованими. Усувається дотриманням жорсткого контролю над витратами.
- Локальні фактори: проблема безпеки (у громадському місці потрібно стежити за своїми речами), некомунікабельність відвідувачів, шум і відволікаючі дії (при роботі в антикафе складно зосередитися, якщо поруч проводиться бурхливе обговорення). Усуваються шляхом підвищення пильності охорони і персоналу антикафе, створення затишної обстановки, грамотної розбивкою приміщення на сектори для роботи і відпочинку.
6. Ефективність проекту
Таким чином, можна припустити, що представлений проект при вмілому управлінні, грамотному плануванні, і середнім попитом на подібні заклади, є ефективним для вкладення коштів, і доцільний для реалізації.
Подивіться цікавий репортаж «Антикафе: новий формат ресторанного бізнесу»