Аукціони з банкрутства: суть поняття + інструкція по заробітку

У діловому світі, банкрутство є звичайним явищем, наступаючим внаслідок тих чи інших негативних обставин. Не маючи можливості погасити борг перед кредиторами, засновники бізнесу ризикують власним майном, виставляючи його на майданчиках для торгів спеціального призначення. Сьогодні ми розглянемо, що з себе представляє аукціон з питань банкрутства – розберемо суть поняття і ознайомимо вас з особливостями протікання самої процедури публічних торгів.

Аукціони з питань банкрутства: суть поняття + схема роботи

Відсутність коштів для погашення заборгованості перед кредиторами в 2018 є однією з найгостріших проблем. Незважаючи на програми підтримки малого та середнього бізнесу з боку держави, кількість прогоріли підприємців все також стабільно велике. Тенденції зберігаються через нестабільну фінансову ситуацію в країні і постійному зростанні цін на всі види товарів і послуг.

Що таке банкрутство: 5 ознак

Аукціони з питань банкрутства стають все більш поширеним явищем. Завдяки низькій стартовій ціні на майно, в даному напрямку процвітає спекулятивна торгівля. Гроші тут обертаються не дитячі, тому, якщо у вас є навички торгівлі по-крупному і стартовий капітал, ви просто зобов’язані спробувати щастя на цьому терені, а то, як це зробити правильно, ми розберемо далі в нашій статті.

1. У чому суть аукціонів з питань банкрутства?

Реалізація майна з молотка для погашення заборгованості перед юридичною особою – це якщо говорити коротко. Протікає ця процедура на торгових майданчиках в інтернеті, за допомогою організації аукціонів з питань банкрутства. Брати участь в аукціонах мають право, як приватні особи, так і організації.

Нормативна база публічних електронних аукціонів складається з:

  • ФЗ-127 – нормативний акт, в якому описано особливості проведення аукціону кредиторами. Основні положення знаходяться в 28,110 і 111 статтях.
  • наказ №54 – документ, виданий в 2010 році міністерством економічного розвитку, в якому міститься вичерпна інформація про схему і особливості проведення аукціонів з питань банкрутства по території України.
  • правила платформи – у кожному з майданчиків для торгівлі аукціонними лотами, крім загальноприйнятих правил, є свої власні доробки, дотримання яких є обов’язковим.

Для співпраці з банкрутом, до нього приставляється уповноважений сотруднік- арбітражний керуючий. Працівник має право оцінити вартість майна і зайнятися безпосередньою організацією самого аукціону. В силу правових актів української Федерації, аукціон з питань банкрутства має проводитися тільки на електронній основі.

Форми проведення електронних аукціонів:

  • – для реалізації лотів, загальнодоступних для всіх категорій населення. При зворотній ситуації, допуск до аукціону з питань банкрутства може бути обмежений, а список самих учасників повинен формуватися керуючим.
  • – форма проведення торгів для майна, що має історичну або культурну цінність. Сюди можуть відносити твори мистецтва, коштовності тощо. Лот виставляється на загальний огляд, і крім цінника, товар можуть супроводжувати додаткові умови. Наприклад, якщо це історична цінність, то майбутній власник зобов’язується не вивозити її з країни.

Якщо раніше, для погашення заборгованостей по кредитах з боку збанкрутілих організацій використовувалося лише статутне майно, то після впровадження нового регулюючого документа щодо банкрутства фізичних осіб в 2015 році, для розрахунку з кредиторами допустима продаж з молотка майна самих засновників організації.

sistema-akkreditacii-shema

До більшості аукціонів з питань банкрутства має доступ абсолютно будь-який бажаючий. Багато хто думає, що на подібних електронних торгах все куплено – лоти збуваються таємно і за заниженою вартістю, але на ділі, все зовсім не так. Основна причина подібних помилок – низька популяризація аукціонів. Ви не зустрінете в мережі банерів і рекламних афіш про час і місце проведення аукціону з питань банкрутства, так як розкрутка таких заходів не проводиться взагалі.

Яке майно є на аукціонах з питань банкрутства:

  • промислові підприємства.
  • автомобілі.
  • техніка різних спеціалізацій.
  • акції / облігації.
  • знаки товарного типу популярних організацій.
  • обладнання, що залишилося після реалізації нерухомого майна.
  • земля тощо.

Завдяки негласного аукціонів, у людини є шанс отримати майно по низькій закупівельній ціні, тим самим, наварив до 50% від його вартості на перепродажі, що особливо відчутно при роботі з нерухомістю.

2. Умови участі в аукціонах + стадії процесу

Перепродаж майна з аукціонів з питань банкрутства важко назвати повноцінним бізнесом, так як у подібних торгів немає чіткої періодичності. Час між двома угодами коливається від 1 тижня до 2-3 місяців – це з урахуванням випадків, коли вам все вдасться вирвати лот з рук конкурентів.

Необхідні якості для участі в аукціонах з питань банкрутства:

  • посидючість, що виражається в постійній фільтрації даних про стан справ різних організацій. Мета – відстежити банкрутів і дізнатися про дату продажу їх майна.
  • напрацьований досвід з торгівлі на аукціонах. Тільки так ви зможете уникнути юридичних підводних каменів і отримати ласий шматок.
  • вміння організувати угоду і продати товар за бажаною ціною з мінімальними втратами.

Хоча аукціони з питань банкрутства та дозволяють придбати товар за заниженою ціною на законних підставах, при роботі в даній ніші, дуже часто спливають неприємні моменти, такі як заборгованості по комуналці або відсутність погоджень на продаж майна з боку родичів боржника. Уникнути цих проблем можна заздалегідь, досить перед початком участі в аукціоні, дізнатися нюанси у власника і обговорити їх з вашим юристом, наявність якого, при роботі в даній, сфері обов’язково.

Щоб взяти участь в публічному електронному аукціоні досить виконати 3 умови:

  • відправити заявку організатору.Дана папір заповнюється в двох копіях по, встановленому майданчиком, зразком.
  • домовитися про завдаток.Обумовлена ​​заздалегідь сума виступає в ролі гаранта по аукціону. Якщо людина виграла аукціон, але відмовився викуповувати лот, грошові кошти залишаються у організатора публічних електронних торгів, а майно виставляється повторно.Підтвердженням гаранта є платіжне доручення, яке учасник відправляє арбітражному керуючому після оплати в банківському відділенні.
  • установка стартової ціни.Оцінка вартості майна проводиться або керуючим аукціону з питань банкрутства, або спеціальною комісією, що складається з представників кредитної організації.Встановлена ​​ціна об’єкта продажу завжди нижче ринкової, а її оприлюднення відбувається за добу до початку публічного електронного аукціону з питань банкрутства.

Остаточна ціна на лот аукціону формується під час проведення самих торгів і може перевищувати ринкову на 15-20% -. подібне явище рідкісне, але в окремих випадках має місце бути. Такі аукціони з питань банкрутства не мають вигоди з точки зору перекупника, так як для виходу в плюс доведеться шукати покупця, що захоче придбати майно на 30-40% дорожче від його ринкової вартості, а зробити це не так просто навіть підприємцям з підвішеним язиком.

Стадії публічного електронного аукціону:

  1. Первинний аукціон.Функціонує за звичною схемою, яка поширена і на відкритих торгових майданчиках аукціонного типу в інтернеті.Лот виставляється на фіксований часовий проміжок, а переможцем електронного аукціону з питань банкрутства стає той учасник, ставка якого була більше за інших на момент закриття лота. Крок ставки встановлюється продавцем, а кожна наступна ставка від одного і того ж користувача допускається лише кожні 30 хвилин.
  2. Вторинний аукціон.Коли зривається первинний аукціон або переможець відмовився від викупу, то лот виставляють повторно. Його ціна знижується на 10% від встановленої в попередньому заході.
  3. Публічний аукціон.Коли первинний і вторинний аукціон з питань банкрутства не мав успіху серед учасників, відкривається третій етап реалізації майна боржників. Ключовий момент публічного електронного аукціону – зниження вартості лота через фіксовані часові проміжки, що обумовлені в нормативних актах. Максимальна знижка на лот може досягати 90%.

Менше 5% електронних аукціонів доходять до 3-й стадії. Вигідні цінові пропозиції з’являються вже на першому етапі, тому, викуп майна відбувається досить швидко. Винятками можуть бути торги, в яких учасники знають про великі заборгованості комунальникам боржника або є факт прописки родичів, які не мають бажання давати дозвіл на продаж майна.

Як аукціон з питань банкрутства може принести гроші?

Відповідь очевидна – повторний продаж майна, купленого за заниженою ціною. Який відсоток прибутку вдасться отримати залежить лише від уміння покупця і удачі в торгах, адже крім вас, на аукціонах ще безліч таких же активістів, які бажають нажитися на дешевих лотах. Далі, ми розповімо про те, за якою схемою проходять публічні електронні аукціони, а також, які лоти можуть принести перекупникові максимальний дохід.

Покрокова інструкція участі в аукціоні

Хоча публічні електронні аукціони і є загальнодоступними, щоб взяти участь в торгівлі, необхідні базові знання законодавчих актів, через які відбувається продаж лотів боржників з молотка, а також, які проміжні кроки доведеться пройти для досягнення остаточної мети.

Щоб стати власником вашого першого лота на публічних електронних торгах, необхідно пройти 10 кроків:

Крок №1. Отримати електронний підпис (ЕП).

Цифровий підпис є криптографічним аналогом звичайного підпису на документах і потрібно для роботи як приватних підприємців, так і великих організацій. Власнику видається 2 ключа – закритий і відкритий. Перший повинен зберігається тільки у вас – він використовується для нанесення електронного підпису на документ. Другий ключ є перевірочним і висилається контрагенту для звірки справжності першого.

poluchenie-jelektronnoj-podpisi-shema

Вибираючи організацію, для замовлення підпису електронного виду, необхідно детально вивчити список ресурсів, на яких вона буде мати силу. Вартість такої послуги значно різниться і безпосередньо залежить від кількості майданчиків, де ЕП виробника може використовуватися, тому, краще на цю справу грошей не шкодувати і купувати розширений пакет користувача.

Сфери застосування електронного підпису:

  • запобігання фальсифікації важливих документів за участю в аукціонах з питань банкрутства.
  • підтвердження авторства.
  • пересилання паперів за допомогою шифрованих каналів передачі даних.
  • підтвердження ставок на публічних електронних аукціонах.
  • остаточне підписання паперів після закінчення аукціонів.

Щоб не витрачати зайві гроші на створення ЕП, заздалегідь визначитеся зі списком майданчиків для співпраці і уточніть на яких ресурсах можна виготовити підписи для них. Термін дії ЕП – 12 місяців з моменту створення, а її продовження є платною послугою.

Крок №2. Акредитація на торговому майданчику.

Щоб мати право брати участь в аукціоні, користувачеві буде недостатньо просто зареєструватися на ресурсі. Для наявності вичерпної інформації по кожному з учасників аукціону, система вимагає від людини особисті дані у вигляді сканів документів.

Як пройти акредитацію на торговому майданчику:

  1. Отримати електронний підпис.
  2. Зареєструватися на ресурсі.
  3. Відсканувати необхідні розвороти паспорта громадянина UA і відіслати їх на перевірку адміністрації.

Процес перевірки даних з боку торгового майданчика займає від 3 до 4 діб з моменту подачі. Якщо ви працюєте відразу з декількома ресурсами, то дана процедура буде обов’язкова на кожній з них, тому, краще провести це все заздалегідь.

Крок №3. Відбір лота на аукціоні з питань банкрутства.

Відбір лота для покупки через аукціон з питань банкрутства дуже важливий крок, від результату якого буде прямо залежати ваш достаток з заходу в цілому. Перевага віддається майну, розташованому за місцем вашого проживання, але, якщо гідних лотів не знайдеться, можна брати в розрахунок прилеглу територію.

Як відбирати лот з аукціону – 3 ради новачкам:

  • більшість лотів – це дуже дороге майно, тому, перед ставкою, необхідно побачити те, що збираєтеся викупити у власника. Дізнайтеся контактні дані власника через організатора аукціону з питань банкрутства та призначте зустріч для огляду потенційної покупки.
  • якщо купуєте обладнання з заводу або щось в цьому роді, не пошкодуйте коштів і найміть фахівця, який зможе об’єктивно оцінити стан техніки. Нехай ціна на лот може бути і не висока, але купувати низькоякісний товар все одно не варто, адже вам належить його ще продавати.
  • заздалегідь прояснювати ситуацію з документацією по лоту. Більшість осічок виникає саме тут – прописка 3-ї особи або відмова співвласників у продажу може затягнути процес на місяці, а то й роки.

Лише проаналізувавши лот з публічного аукціону уздовж і поперек, ви зробите для себе в голові позначки про доцільність його покупки взагалі. Ну і звичайно не варто забувати про зекономленій часу і грошах, адже при відсутності фільтрації, ймовірність наштовхнутися на неякісний товар буде завжди.

Крок №4. Робота з ПЗ.

Так як ми беремо участь в електронних торгах, для роботи з майданчиком / продавцем на своєму ПК необхідно мати програму для шифрування і захисту приватної інформації, наприклад «КріптоПро». Браузер може бути будь-який, але більшість торгових майданчиків рекомендують працювати саме з Internet Explorer.

programma-KriptoPro

Також буде потрібно місце на жорсткому диску для установки сертифікатів безпеки та інших компонентів, список яких, в 90% випадків, видається компанією, де ви замовили електронний підпис. Якщо здійснити всі настройки самостійно ви не в силах, для цього завдання можна найняти фахівця, який за помірну плату зробить все в кращому вигляді.

Крок №5. Складання заявки на участь в аукціоні з питань банкрутства.

на участь в аукціоні з питань банкрутства. Одним вистачає тієї інформації, що була подана при акредитації, інші ж можуть повторно зажадати цифрові копії посвідчення особи або ідентифікаційного номера платника податків.

Якщо ви робите покупку на публічному електронному аукціоні вперше, подбайте про заявку учасника в торгах завчасно, так як на її грамотне складання може піти не одну годину. При виникненні питань не нехтуйте порадами колег і фахівців в даній сфері, нехай і доведеться понести додаткові витрати.

Крок №6. Завдаток.

За участю в аукціонах з питань банкрутства, внесення гарантійних коштів є обов’язковим умова допуску до торгів. Розмір грошових коштів визначається на підставі ціни реалізованого об’єкта, але не перевищує 6% від його оціночної вартості.

Внести гарантійні кошти можна одним з 2 варіантів:

  • через електронну систему банку.Онлайн-платежі дуже зручні з точки зору економії часу, так як перевести гроші можна в будь-який момент. Якщо торговельна площадка, з якої ви співпрацюєте, дозволяє такий варіант оплати, реквізити ви зможете знайти в самій документації до майбутнього аукціону.
  • прямий платіж.Учаснику публічного аукціону буде потрібно самому відвідати банківську установу і здійснити оплату готівкою / картою через касу. В результаті, ви отримаєте на руки платіжний документ з позначкою банку, який і буде служити доказом вашого завдатку по торгах.

Момент оплати завдатку слід дізнаватися у організаторів публічних торгів передчасно, так як після подачі заявки, ви можете не встигнути внести коригування та лот піде з молотка іншому, що буде вельми сумно.

Крок №7. Відправка заявки на участь в публічному аукціоні з питань банкрутства.

Особливості подачі необхідно уточнювати у організаторів до старту торгів. В одному випадку, переможцем електронного аукціону стає перший учасник, який встиг зробити ставку, а іноді, заявки приймаються лише в фіксованих тимчасових рамках. Сама схема відправки гранично проста – сформувати пакет паперів, додати туди квитанцію з оплати завдатку, поставити ЕП і відправити організатору.

Крок №8. Безпосередньо аукціон.

Існує 2 типу публічного електронного аукціону з питань банкрутства – закритий і відкритий. При закритих торгах, всі учасники просто направляють цінові пропозиції організатору в прихованому вигляді, в результаті, переможцем стає той, чия ціна на лот була найвищою.

Як проводяться електронні торги:

  1. Оголошення дати і часу заходу.
  2. Збір учасників та відкриття аукціону. Протягом обумовленого часу, кожен з учасників може вносити свої цінові пропозиції. Конкуренти бачать лише запропоновану ставку і код учасника, що забезпечує прозорість торгів як таких.
  3. Аукціон триває до закриття за часом або через систему продовжених ставок. Наприклад, майданчик встановила продовження аукціону на 30 хвилин після кожної нової ставки. Публічні електронні торги закінчаться тільки після того, як ніхто з учасників не побажає перебивати поточну ціну лота.

Коли аукціон завершився не на вашу користь, ви все ще можете закріпитися на виграному ціновій пропозиції – якщо покупець майно не викупить, адміністрація майданчики звернутися до вас.

Крок №9. Результат аукціону.

Перші 30 хвилин після завершення аукціону з питань банкрутства відводиться на складання протоколу, в якому детально розписується про процедуру та результати торгів. Протокол + підсумки з публічного електронного аукціону викладається на загальний огляд через 3 доби з моменту закриття лота.

Ті, хто не зміг здобути перемогу в аукціоні отримує назад заставу протягом 1-2 днів, а якщо відбулася затримка, для уточнення термінів видачі грошових коштів необхідно зв’язатися з організатором аукціону.

Крок №10. Вступ власника в права на користування.

Переможець аукціону повинен підписати з продавцем договір по купівлі-продажу. Обговорення нюансів відбувається через переписку з особистого кабінету користувача. Людина отримує бланк за формою і, після його заповнення, відвідує банківське відділення для сплати вартості купленого майна. Заповнені паперу відсилаються як в електронному вигляді з ЕП, так і через пошту в якості роздрукованого документа, з Пропонуємо підтвердженням оплати.

vtuplenie-vladelca-v-prava-na-polzovanie

Проводячи оплату лота з аукціону з питань банкрутства, будьте гранично уважні – реквізити для гаранта і викупу завжди відрізняються між собою. Як тільки кошти надійдуть на рахунок арбітражному керуючому, ви можете вважати себе повноцінним власником придбаного майна.

Виконавши всі 10 кроків, ви зможете уникнути непередбачених ситуацій і отримаєте в розпорядження свій перший лот у максимально стислі терміни. При виникненні питань щодо майна або процедури проведення аукціону з питань банкрутства, ви можете звернутися до служби підтримки торговельного майданчика, або до більш досвідченим колегам в цьому напрямку.

Терміни проведення електронних аукціонів + кращі майданчики

Спочатку поговоримо про терміни. Тимчасові рамки на кожен етап організації торгів чітко прописані в правових актах української Федерації. Кожна зі стадій обмежена за часом, тому, при недотриманні термінів, власник майна може нарватися на додаткові санкції з боку відповідальних органів влади.

Якщо в якості лоту виступають акції, облігації, або інші цінні папери, термін їх реалізації з молотка зобов’язаний перебувати в межах 60 днів. Відлік починається з моменту винесення відповідного рішення судовими органами.

При продажу нерухомості необхідні такі папери:

  • акт арешту нерухомого майна.
  • оригінал свідоцтва по праву володіння лотом.
  • технічна документація по об’єкту нерухомості.
  • документи на землю.
  • дозволяють паперу для початку будівництва.

Останні 2 пункту застосовні для випадків, коли в якості нерухомості для продажу на аукціоні з питань банкрутства виступає недобудоване промислове / житлова будівля. Коли керуючий отримує на руки обумовлений список паперів, він проводить.

Тимчасові рамки з реалізації лота який заборгував особи:

  • 30 днів виділено для відправки прохання на оцінку майна.
  • 60 днів виділено на оцінку.
  • 60 днів виділено на передачу списку майна для торгів боржнику.
  • 7-14 днів відводиться для реклами майбутнього аукціону з питань банкрутства в ЗМІ.

Змістити терміни будь-яким чином не можна, так як всі цифри передбачені в законодавчій базі і не піддаються запереченням жодної зі сторін. Оплата роботи оцінювача майна для аукціону з питань банкрутства проводиться з кишені боржника, а точніше з прибутку, яку той отримає через продаж.

Відносно продажу лотів, то майданчиків для публічних електронних аукціонів з питань банкрутства досить багато, однак, якісну підтримку новачків можуть забезпечити лише одиниці.

Різновиди торгових майданчиків по електронним аукціонам:

  • торгова платформа.Те, про що ми з вами сьогодні і говоримо. Майданчик, аукціонного типу, на якій проводиться реалізація майна банкрутів з метою погашення їх заборгованості перед фізичними або юридичними особами.
  • портали.Більшість з них, це офіційні джерела даних, куди зливається інформація по організації-банкрута. Крім дати / часу проведення заходу, подається перелік майна на реалізацію.
  • агрегатори.Аналоги моніторингових систем, в яких відбувається збір інформації не по ресурсам, а безпосередньо аукціонах, що проводитимуться в найближчі 1-2 місяці.Достовірність інформації не завжди на високому рівні, так як її джерелами можуть виступати неперевірені ресурси в мережі -. агрегатор просто компонує всі в купу і видає як єдине ціле.

Кожен з ресурсів працює в своїй сфері вже не перший рік і пропонує учасникам найбільш гнучкі умови, як у відношенні здійснення продажу майна, так і його покупки через систему електронних торгів.

Торги по банкрутству: Як заробляти на торгах з питань банкрутства.

Аукціони з питань банкрутства.

Придбання якого майна приносить максимальний дохід

Думаю, багато здогадуються, що, беручи участь в аукціонах, велика частина покупців орієнтуються на дороге майно, яким є нерухомість. Завдяки заниженою ринковою вартістю в 10-15%, перекупник може отримати до 200 000 гривен чистого навару з одного лота.

Як вигідно купити нерухомість на електронних торгах:

  1. Фільтрація нерухомості за призначенням.Даний момент безпосередньо залежить від наявних людиною засобів і того, в якій сфері він краще орієнтується. Одним легше брати участь в аукціонах, де виставляються житлові приміщення, а інші більш впевнені в своїх силах, коли працюють з великими промисловими об’єктами.Ну і не варто забувати про відсоток учасників, які хочуть купити нерухомість для особистого користування – від них завжди варто чекати завищені ставки на лот.
  2. Вибір розташування.Віддавайте перевагу прилеглої території від вашого місця проживання – це дозволить заощадити і збільшить можливості по використанню нерухомості новим власником.
  3. Грошове питання.Перед початком аукціону з питань банкрутства, визначитеся з максимальною допустимою сумою для участі в торгах. Використання позикових коштів не виключається, але не вітається.
  4. Аналіз об’єкта майна.Проводити дослідження об’єкта можна і самостійно, проте, якщо немає належного досвіду в юридичній сфері, краще роботу надати агентам по нерухомості. Серед найбільш популярних нюансів варто виділити порядок з паперами об’єкта, а також наявність комунальних боргів або арештів.
  5. Огляд і покупка.Якщо з документами у нерухомості все добре, проведіть контрольний огляд лоти і лише потім на аукціоні з питань банкрутства робите ставку.

Далі, все йде за схемою, що описана вище -. відбувається укладення договору про покупку нерухомості + зміна прав власності об’єкта.

Так уже повелося, що для більшості громадян нашої країни, все що пов’язано з боргами, викликає необгрунтований страх. Аукціони з питань банкрутства такий же бізнес в мережі, як і безліч інших. Потенційний прибуток нівелює всі мінуси в цьому напрямку, а сама схема роботи зводить ризики залишитися ні з чим до нуля.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: