Відкриття автомийки з нуля: як розпочати цей бізнес з розрахунками в Україні

Резюме проекту

Мета проекту — відкриття авто мийки самообслуговування для реалізації спектра доступних і якісних послуг клієнтам в місті з населенням більше 1 мільйона чоловік. Основне джерело доходу закладу — оплата за використання спеціалізованого обладнання для миття. Автомийка самообслуговування пропонує автоматизований сервіс, за допомогою якого клієнт самостійно здійснює догляд за своїм автомобілем. До переваг цього бізнесу слід віднести:

  • затребуваність даного виду послуг;
  • висока пропускна здатність;
  • ціна нижче в 1,5-2 рази в порівнянні зі звичайними авто мийками;
  • економія на витратах на персонал; високий рівень доходу.

Цільова аудиторія — автовласники, яким важливі якість, швидкість і невисока вартість послуг авто мийки. Ціновий сегмент — середній.

Інвестиційні витрати в розмірі 27 66500 грн. спрямовані на будівництво авто мийки самообслуговування, благоустрій території, закупівлю спеціалізованого обладнання і створення фонду оборотних коштів.

Опис галузі та компанії

Щорічно в Україні число автомобілів зростає на 1,5 млн. одиниць. За даними ДПС, за останні 10 років автопарк українців збільшився на 65%.

Загальна кількість автомобільних мийок в Україні становить понад 12 тисяч, однак цього недостатньо для задоволення попиту на послуги авто мийок. Потреба в автомобільних мийках зростає на 110 одиниць щорічно.

Автомийки залишаються досить затребуваним і прибутковим видом бізнесу. Тенденції авто мийного ринку відображають зростання популярності мийок самообслуговування. У Європі частка мийок за принципом самообслуговування становить 50%, а в Україні тільки 10% — тобто, ніша майже вільна. На даний момент ринок авто мийок самообслуговування перебуває в стадії активного розвитку, що пояснюється і інвестиційною привабливістю бізнесу — початкові вкладення окупаються протягом 1-1,5 років, а рентабельність становить 85% і вище.

Пропозиції франшиз і постачальників

Автомийка самообслуговування являє собою автоматизований сервіс, за допомогою якого автовласник може самостійно доглядати за своїм автомобілем. Для цього в авто мийного комплексі встановлені стаціонарні пости, розраховані на одне машино-місце і оснащені панеллю з підключеним обладнанням. Простий інтерфейс дозволяє вибирати ряд оплачених послуг, таких як: миття — гарячої або холодною водою, з піною, з осмосом; натирання воском; сушка; сухе і вологе прибирання салону і багажника автомобіля за допомогою пилососа. Залежно від кількості обраних послуг, формується підсумкова вартість мийки — середній чек становить 90-150 рублів. Повноцінна мийка автомобіля на постах самообслуговування займає 7 хвилин, що дозволяє уникнути довгих черг і економити на персоналі — досить буде двох операторів, що працюють позмінно. Таким чином, феномен авто мийок самообслуговування полягає в наступних перевагах:

  • економія часу і грошей господаря авто;
  • відсутність довгих черг;
  • прохідність до 900 автомобілів в день;
  • швидка окупність проекту;
  • низький рівень конкуренції;
  • можливість господаря авто самому проводити миття машини, що виключає претензії до якості послуг і забезпечує економію на персоналі.

В умовах кризи даний вид мийки набуває особливої  популярності, оскільки традиційний сервіс мийки обходиться автовласникам в 1,5-2 рази дорожче, а час мийки однієї машини в середньому займає 30 хвилин. Очевидна економія грошей і часу є суттєвою перевагою авто мийок самообслуговування. Крім того, такі мийки користуються довірою у клієнтів, так як автовласник сам може контролювати ретельність і якість миття. Ще одним важливим параметром на користь авто мийок самообслуговування є їх здатність обслуговувати до 900 автомобілів в день. У таблиці 2 наведено порівняльну характеристику різних видів авто мийок за даним критерієм.

Таблиця 1 — Середня продуктивність різних типів авто мийок

Середня продуктивність ,авто/день Ручні мийки Конвеєрні мийки Мийки обслуговування
20-60 200 400-900

Виходячи з наведених даних, стає очевидним, що в кризу найбільш затребуваною послугою на авто мийного ринку є авто мийки самообслуговування.

Опис товарів та послуг

При організації авто мийки нами розглянуто два ключові параметри — територіальне розташування та обладнання, що забезпечує спектр послуг. Саме від цих двох параметрів залежить рентабельність авто мийки.

Ділянка. Найбільш істотним питанням при організації авто мийки є пошук відповідної ділянки і збір всієї необхідної документації з будівництва авто мийки. Нами буде вибрано зручне розташування авто мийки, так як від цього залежить її прибутковість. Найбільш привабливими ділянками для авто мийки є ті, що знаходяться в зоні високого, але повільного т рафіку:

  • парковки мегакомплекс, торгових центрів;
  • АЗС;
  • автостоянки;
  • площі на в’їзді в спальні райони;
  • жваві міські вулиці;
  • в’їзд в місто.

Найбільш підходящим ділянкою вважається площа за світлофором. В очікуванні зеленого сигналу водій може розглянути околиця і обов’язково помітить рекламну вивіску або покажчик, що веде до авто мийці.

Після вибору ділянки необхідно звернутися в місцеву адміністрацію і повідомити про намір відкрити авто мийку на даній території. Також слід дізнатися статус ділянки — земля повинна бути призначена для промислового будівництва. Ще один важливий нюанс — наявність необхідних комунікацій або можливість підключення потужностей до електрики, стоків, водопостачання.

Наступним етапом є підготовка будівельного і дозвільної документації. Перелік необхідної документації включає:

  • Дозвіл від СЕС;
  • Дозвіл від пожежної охорони;
  • Дозвіл від містобудівних органів;
  • Завірена в БТІ копія проекту авто мийки самообслуговування;
  • Дозвіл від екологічної служби.

Якщо ділянка орендована, до зазначеного списку слід додати:

  • План земельної ділянки;
  • План будівлі, яке буде побудовано;
  • Дозвіл місцевого виконавчого комітету.

На узгодження проекту піде до 6 місяців, етап будівництва і введення в експлуатацію займе 2-3 місяці. В середньому, для запуску авто мийки, побудованої з нуля, потрібно близько року.

Пропозиції франшиз і постачальників

Слід звернути увагу, що попит на послуги авто мийки має виражену сезонність — найбільшим попитом послуги мийки користуються восени і навесні, а влітку і взимку попит значно знижується. Тому час відкриття бізнесу необхідно планувати заздалегідь, щоб потрапити в пік споживчого попиту.

Обладнання та послуги. Клієнти віддадуть перевагу тій мийці, яка буде оснащена зручним і якісним обладнанням, що має широкий функціонал за оптимальною вартістю. Більшість автоматів мийок самообслуговування надають такі види послуг із середньою ціною за 1 хвилину використання:

Подача води — збиті водою бруду і піни з кузова автомобіля (10 гривень)

Піна — нанесення безконтактної піни на кузов автомобіля (25 гривень)

Повітря — видування стисненим повітрям залишків вологи з замків і гумових ущільнювачів (3 гривень)

Віск — нанесення захисного шару воску, який забезпечує швидке висихання і захист від бруду (15 гривень)

Осмос — збиті водою без солей для запобігання слідів і розлучень при висиханні (15 гривень)

Пилосос — сухе і вологе прибирання салону і багажника автомобіля за допомогою пилососа (5 гривень)

Турбомойка — мийка кузова автомобіля сумішшю води і безконтактної емульсійної хімією, призначена для усунення особливих забруднень (20 гривень)

Автомати самообслуговування дозволяють вибирати необхідний набір послуг, з чого формується вартість мийки. Середня вартість 75 гривень.

Виробники пропонують різні види обладнання, вартість якого залежить від набору функцій і кількості передбачуваних машино-місць. Середня вартість 1 комплекту обладнання складає 235 тис. Гривень — в даний ціновий сегмент потрапляють такі виробники, як: Avant, Alles, CW TECH.

Найбільш бюджетний варіант обладнання пропонує вітчизняна компанія Аква-Груп: 6 пакетів — від мінімального до преміям, що відрізняються набором функцій. Вартість такого обладнання становить від 220 до 470 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рекомендується організація мийки з 3 і більше постами — в іншому випадку авто мийка буде нерентабельна. В даному бізнес-плані розглянута мийка самообслуговування на 4 машино-місця. Для організації мийки з 4 постами необхідна ділянка площею близько 250 м2. Оренда такої ділянки в середньому українському місті складе від 50 до 150 тисяч, в залежності від наявності комунікацій і розташування об’єкта.

Продаж і маркетинг

Для організації авто мийки самообслуговування вибрано створення незалежної підприємства, що має власний бренд.

Краща реклама для авто мийки — її вигідне розташування. Якщо правильно підібрати ділянку, то можна забезпечити достатній потік клієнтів.

Така назва — спосіб привернути увагу споживача. Допомога фахівців з неймінг обійдеться в середньому 3000 гривень — в вартість включено розробку бренду, логотипу, назви. Звичайно, це необов’язкова стаття витрат.

Найбільш ефективною рекламою для авто мийки є зовнішня реклама. Рекомендується встановлювати покажчик за 2 км до авто мийки. Виготовлення та монтаж одного покажчика поруч з дорожніми знаками коштує в середньому 7 000 гривень. Для підвищення ефективності зовнішньої реклами передбачається виготовлення двох покажчиків, здатних залучити необхідну кількість клієнтів.

Можливі ризики

Для оцінки ризикової складової проекту необхідно провести аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів. До зовнішніх факторів належать загрози, пов’язані з економічною ситуацією в країні, ринків збуту. До внутрішніх — ефективність управління організацією.

Перелічимо основні фактори ризику при створенні авто мийки самообслуговування і способи реагування на загрози. До внутрішніх ризиків відносяться:

  1. Невдалий вибір місця для авто мийки. Даний ризик має найвищу ступінь ймовірності і значні наслідки. Виключити неправильне рішення дозволить якісний геомаркетингових аналіз місцевості, інфраструктури, транспортних потоків, що дозволить більш точно оцінити рівень продажів з урахуванням щільності потенційних споживачів.
  2. Технологічні ризики, в число яких входить неправильно вбрання обладнання, поломки, нецільове використання технологічних потужностей, що може призвести до зупинки бізнес-процесів. Знизити цей ризик можливо при регулярному контролі справності обладнання, якісному сервісному обслуговуванні, грамотному виборі обладнання.
  3. Низький рівень компетенції кадрів. Безвідповідальне ставлення до майна, низька якість обслуговування можуть привести до серйозних фінансових втрат. Щоб уникнути цього, необхідний систематичний контроль, фінансова мотивація, стандартизація роботи персоналу.

Зовнішні фактори ризику:

  • Відкриття нових точок у відносній близькості, демпінг прямих конкурентів.
  • Виникнення нових авто мийок призведе до перерозподілу клієнтської бази і прибутку.
  • Зниження цього ризику можливо при створенні власної клієнтської бази, розробці унікальної торговельної пропозиції і стимулюванні лояльності споживача.
Посилання на основну публікацію