Як відкрити автосервіс (бізнес-план)

Відкрити власний автосервіс — мрія багатьох автовласників, які бажають поєднати «приємне з корисним» — заробляти гроші, і по можливості робити це, займаючись улюбленою справою. Не часто вистачає лише одного — докладного керівництва дій, як відкрити автосервіс. Даний бізнес-план автосервісу з розрахунками не претендує на подробицю, але покликаний показати читачам приблизний алгоритм дій при організації послуг по ремонту та обслуговуванню автомобілів. Готовий план автосервісу покликаний полегшити вашу роботу при реалізації ідеї щодо відкриття власної СТО.
Автосервіс

Резюме

Даний бізнес-план автосервісу являє собою опис проекту по організації автосервісу (далі – Автосервіс) з терміном окупності 2 роки.

Цілі пропонованого проекту:

  1. Організація високоприбуткового підприємства
  2. Отримання стабільного прибутку
  3. Наповнення споживчого ринку послугами з ремонту і технічного обслуговування різного автотранспорту

Джерела фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Оптимальний режим оподаткування: УСН

Термін окупності проекту: 2

Виплати кредиту і відсотків почнуться з першого місяця реалізації проекту

Основні етапи розвитку проекту і терміни їх виконання

Реалізація цього проекту почнеться відразу після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів. Основні етапи організації та розвитку проекту і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проекту Терміни виконання
Укладення інвестиційного договору 1 місяць
Отримання позикових коштів 1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання 1 місяць
Підбір персоналу 1 місяць
Проведення маркетингової кампанії 1-24 місяця

Загальний опис проекту

Автосервіс – підприємство, що надає послуги з технічного обслуговування автотранспорту, ремонту, поліпшення його зовнішнього вигляду (тюнінгу), та інших послуг, що належать до автомобільній сфері. Основні клієнти підприємства – приватні власники автотранспорту, водії службових автомашин, автотранспортні організації. Зараз — це одне з найпопулярніших напрямків бізнесу. Саме тому питання як відкрити автосервіс цікавить багатьох підприємців-початківців.

Початковий етап організації бізнесу, оформлення підприємницької діяльності: — реєстрація ІП, вибір системи оподаткування, постановка на облік у позабюджетних фондах і органах статистики.

Визначення сфери діяльності

Наступний етап – будівництво будівлі для Автосервісу, або організація на наявній площі. Оренда та суборенда в даному випадку, як форми володіння нерухомістю небажані. Але перед початком будівництва необхідно визначити, які саме послуги надаватиме автовласникам Автосервіс. Це умова важливо для подальшої діяльності – в підборі обладнання, планування приміщення, пошуку фахівців, проведенні маркетингової кампанії, і саме опис всього цього повинен перова чергу містити бізнес-план СТО.

Будівля

Не потрібно намагатися «осягнути неосяжне», і пропонувати широкий спектр авторемонтних робіт. Найбільшого успіху досягають автосервіси, що спеціалізуються на 2-4 напрямах. Це можуть бути:

  • Автослесарные роботи ходової частини автомашин
  • Ремонт агрегатів та вузлів автомобілів – двигуна, коробки передач
  • Обслуговування, ремонт і вдосконалення електричної мережі авто, проведення діагностики
  • Відновлення авто після ДТП (рихтовка, покраска, виправка, і т. д.)
  • Проведення планового техобслуговування автомобілів
  • Тюнінг автомобілів

Однак потрібно врахувати і той фактор, що клієнт прагне отримати якомога більше послуг в одному місці, але у такому разі Автосервіс повного циклу повинен прагне до надання високоякісних послуг.

Персонал

В організації Автосервісу все взаємопов’язано: від визначення спектру послуг залежить закупівля необхідного обладнання, прийом на роботу фахівців. Але в той же час, саме від наявності незайнятих, готових працювати професійних автослюсарів, автомобільних електриків, і т. д. у населеному пункті залежать пропоновані послуги. Найкращий варіант – це один або кілька працівників, здатних виконувати кілька різних видів робіт. Наприклад, слюсар по ремонту двигунів може виконувати роботи по ремонту ходової частини, автоелектрик може бути спецом по тюнінгу.

Це відноситься не тільки до технічних фахівців, а й адміністративним працівникам, так, наприклад, одна людина може суміщати посади менеджера, бухгалтера, касира.

Саме від кваліфікації персоналу залежить кількість клієнтів. Задоволені роботою автовласники обов’язково будуть радити своїм знайомим, колегам, друзям, родичам.

Будівництво будівлі

Якою б не була форма володіння приміщенням для Автосервісу, необхідно узгодити і з власником будівлі (при оренді чи суборенді) майбутню перепланування необхідну для функціонального розміщення різних робочих ділянок. Після цього необхідна допомога фахівців-архітекторів для розробки проекту у відповідності з численними вимогами Дсту, Сніп, та інших нормативних документів.

Планування приміщення Автосервісу – це один з найважливіших етапів на стадії організації бізнесу. Необхідно чітко розуміти, як саме автомобілі, що знаходяться в ремонті, будуть переміщатися з однієї ділянки на іншу, в якій послідовності потрібно розташувати ці ділянки відповідно до порядку ремонту автомашин, де буде знаходиться менеджер Автосервісу, як і коли клієнт буде оплачувати послуги, і багато іншого.

Найкращий варіант будівництва Автосервісу – використання швидкозбірних металевих конструкцій. Це дозволить не тільки звести будівлю в короткі терміни, але і додасть йому естетичний, відповідний обраному напрямку бізнесу, зовнішній вигляд, який також важливий для залучення клієнтів. Ще один плюс металоконструкцій – їх надійність. Як правило, на заводі-виробнику проводиться тестова збірка всіх елементів, що входять у конструкцію, перевіряються всі болтові з’єднання, деталі підганяються один до одного, усуваються недоліки.

Приміщення

Основні, як з виробництва, так і по витратності етапи реалізації проекту, це:

  • Зведення будівлі
  • І придбання необхідного обладнання

Останній пункт можливий в 3 варіантах, які залежать від джерела і розміру фінансування проекту:

  1. Придбання у власність нового або б/у обладнання
  2. Придбання обладнання в лізинг
  3. Придбання обладнання в кредит

2-й і 3-й варіант накладають на можливість розпорядження обладнанням по своїй волі деякі обмеження. Але є й переваги. Це збільшений термін гарантії строку служби, і можливість заміни його при виявленні виробничих дефектів. Придбання в лізинг або кредит особливо обґрунтовано при відкритті невеликого Автосервісу в тому випадку. Коли майбутній власник обмежений у коштах.

Правильний підбір обладнання та грамотне розташування його на дільницях Автосервісу дозволить збільшити вільний простір усередині приміщення, якого так часто не вистачає подібних підприємств. Все необхідне обладнання для автосервісу повинно бути відображено у виробничому плані опису проекту.

План автосервісу

План по маркетингу

Поточний стан ринку споживання послуг автосервісів показує, що в даний час на ринку досить багато підприємств подібного типу, обладнання для автосервісу є у вільному продажі, проте умов жорсткої конкуренції не спостерігається, тому що:

  • По-перше, більшість автосервісів воліють вузьку спрямованість своєї діяльності, внаслідок чого автосервіси, надають один і той же вид послуг, часто знаходяться на досить віддаленій відстані один від одного.
  • По-друге, лише невелика частина автосервісів здатна надавати якісні послуги.
  • по-третє, кількість автомобілів на душу населення неухильно зростає, причому в основному за рахунок автомобілів, придбаних на вторинному ринку, а значить більш часто схильних до поломок. Зростають черги в автосервіси, і з навантаженням ледве справляються існуючі організації.

Техобслуговування

З розвитком технологічного прогресу сучасні автомобілі стають все надійніше, поломки відбуваються все рідше. Здавалося б, що така ситуація абсолютно не повинна влаштовувати виробників автомобілів, яким вигідно, щоб їх автомобілі купували частіше, з іншого боку – якість збірки автомашин – це один з вирішальних факторів при її покупці.

Ситуацію, як не дивно, рятують світові економічні кризи, які відбуваються із завидною регулярністю. Останній, що стався в Росії в 2014 році, і триває донині, більш чітко розділив населення країни на класи за рівнем доходів. Багаті, як і раніше купують елітні автомобілі класу «люкс» або «преміум», які і до початку кризи поставлялися в країну в обмежених кількостях, і тому помітних змін в продажах авто цього сектору не відбулося.

Решта населення стало більш дбайливо відноситься до свого майна, завчасно усуваючи виниклі несправності. «Друге дихання» відкрилося у ринку старих автомобілів, які стали користуватися великим попитом. А будь-який новий автомобіль не дає ніякої гарантії від поломки.

В принципі, цьому сприяє і жалюгідний стан доріг у країні, і погана якість палива, і погана якість запасних частин до автомобілів. Проте всі ці та інші фактори в сукупності збільшують кількість звернень в автосервіси. Саме тому питання як відкрити автосервіс став зараз вкрай актуальним серед бізнесменів.

Втім, криза змусила деяких автовласників переглянути свої витрати, і деякі водії стали самостійно здійснювати необхідний ремонт або планове обслуговування автомашин, за який раніше вважали за краще заплатити, ніж виконувати особисто, так як в той час вартість ремонту не мала істотного значення.

Робота

Автосервіси, автомайстерні, ремонтні бази в країні зараз розділяються на кілька категорій за спеціалізацією. Процентне співвідношення можна побачити в Таблиці №2:

Вид автосервісу % в країні
універсальний 70
робота тільки з вітчизняними моделями 20
робота тільки з іномарками 8
спеціалізація з однієї марки (моделі) 2

За оцінками статистики на 1 січня 2015 року в країні було зареєстровано понад 48 млн автотранспортних засобів при загальній чисельності населення – понад 146 млн. Неважко підрахувати, що кожен 4-й людина в країні має особистий транспорт. На ділі це, звичайно, йде не так, а цифри все одно вражають. Майже 2/3 з цієї кількості автомашин – віком старше 3 років, а це означає, що на майже на 8 тисяч офіційно зареєстрованих автосервісів, доводиться щорічно величезна кількість автомобілів. Частина навантаження, звичайно, знімають «приватники», що працюють в гаражах і без оформлення. З урахуванням цієї категорії «авторемонтників-любителів» експерти оцінюють обсяг ринку послуг автосервісів в 8,5 млрд доларів на рік.

Виходячи з наведених показників, можна зробити висновок, що організація Автосервісу – високоприбуткове підприємство, незважаючи на поточну обстановку в країні, і бізнес-план СТО — буде дуже затребуваний на ринку бізнесу. Бізнес-план автосервісу можна вільно скачати в інтернеті, проте не кожен зуміє адаптувати його конкретно «під себе».

Серед конкретних заходів по залученню клієнтів в Автосервіс можна виділити наступні:

  • Установка зовнішньої реклами в місцях частого відвідування автовласниками, на дорогах
  • Укладання взаємовигідних договорів на обопільну рекламу з магазинами, що торгують автомобільними запчастинами,
  • Розміщення реклами в місцевих ЗМІ
  • Створення власного інтернет-ресурсу
  • Організація умов праці і створення інфраструктури

Позитивно на іміджеву політику Автосервісу буде впливати розробка власного бренду. Назва, логотип, індивідуальні кольору, уніформа для працівників, буде працювати не тільки на залучення клієнтів, але і на залучення кваліфікованого робітника персоналу, які побачивши серйозний підхід до організації бізнесу, будуть намагатися «триматися за своє місце».

Персонал

Відмінний результат у рекламі дає використання незвичайних методів реклами, надання додаткових послуг:

  • Як правило, клієнт шукає автосервіс, а не навпаки, тому можна заздалегідь надати автовласникам всю необхідну інформацію про види проведених в Автосервісі робіт із зазначенням прейскуранта на послуги, розмістивши все це на сайті підприємства, або надрукувавши в барвистих рекламних брошурах.
  • Можна організувати в Автосервісі кафе, де клієнт може скоротати час, необхідний для ремонту або обслуговування його машини.
  • Організація при Автосервісі автомагазину.
  • Хороша ідея – надання виїзних мобільних послуг. Мобільний автосервіс виїжджає на випадки поломок в дорозі.
  • «Доставка» клієнтів, чиї автотранспортні засоби будуть перебувати на тривалому ремонті, додому.
  • Використання системи знижок, впровадження дисконтних карт, проведення акцій.

Ці та інші рекламні інструменти повинен детально висвітлити складений бізнес-план автосервісу.

Виробничий план

Підсумковий список обладнання необхідного для організації роботи Автосервісу залежить від його спеціалізації. Однак є універсальні механізми, які присутні практично в кожному Автосервісі.

Обладнання для автосервісу:

  • Шиномонтажний стенд
  • Верстат для балансування коліс
  • Автомобільний підйомник
  • Автомобільні сканери для поведінки діагностики автомобіля
  • Стенд для установки сходження-розвалу
  • Евакуатор для доставки автомашин
  • Комплекти автомобільних ключів
  • Компресори

Фінансовий план

Приблизний план по наданню послуг клієнтам Автосервісу за певні періоди роботи представлені в Таблиці №3:

Період Вид послуги Обсяг виробництва на місяць Вартість послуги Загальна виручка
1-12 місяць Надання ремонтних робіт, з урахуванням
послуг гаражної
майстерні
від 100 автомобілів Згідно прейскуранту на виконання робіт ?
1-12 місяць Реалізація
автозапчастин
згідно з асортиментом Згідно прайсу на
асортимент запчастин
?
13-24 місяць Надання ремонтних робіт, з урахуванням
послуг гаражної
майстерні
від 100 автомобілів Згідно прейскуранту на виконання робіт ?
13-24 місяць Реалізація
автозапчастин
згідно з асортиментом Згідно прайсу на
асортимент запчастин
?

Висновок

Проведений аналіз показав, що реалізація проекту з організації Автосервісу є прибутковим підприємством, і досягає поставлених перед дослідженням цілей при наявності у власності відповідного за параметрами приміщення, кваліфікованого робочого персоналу, належному обладнанні, і грамотно проведеної рекламної кампанією. Маючи детальний бізнес-план СТО або бізнес-план автосервісу організувати власне підприємство по обслуговуванню і ремонту автотранспорту особливих труднощів не складе.

Цікаво, як можна створити автосервіс з нуля? Дивіться відео!

Посилання на основну публікацію