Бізнес план пекарні: покроковий аналіз з розрахунками

Коли виникає питання: «як і бізнес краще вкластися?», Ми починаємо пошуки оптимальних шляхів з мінімальними витратами і високої фінансовою віддачею.

Сьогодні ми розглянемо таку сферу інвестування, як власна пекарня.

Готовий бізнес план пекарні дасть вам наочне розуміння того, що собою являє це виробництво.

Чому пекарня є вигідним бізнесом?

Продукція загального споживання затребувана завжди. Як то кажуть, хліб – усьому голова, а тому без клієнтів залишитися практично неможливо.

Причини інвестувати в пекарський бізнес:

  1. Для виробничої частини не потрібно висококваліфікований персонал.

    Всі знання співробітники отримують протягом 2-4 днів практики.

  2. Швидка установка і налаштування обладнання для пекарні.

    Щоб налагодити виробничий процес, досить 25-30 календарних днів.

    Компанії, що займаються установкою, допоможуть вам налаштувати техніку і навчити персонал ще до початку роботи.

  3. Постійний попит на хлібобулочні вироби.

    Зростання цін на зміст великих підприємств робить великі заводи нерентабельними.

    На зміну приходять малий і середній бізнес, які можуть заповнити цю нішу в повній мірі і забезпечити ринок якісним товаром.

  4. Більшість пекарень розташовано недалеко від місць збуту, тому продукція надходить на прилавки «тільки з печі», що підвищує її затребуваність.
  5. Невелика кількість точок збуту дозволить вивчати і коригувати попит на продукцію, а також легко змінювати асортимент пекарні в залежності від показників по кварталах.
  6. Прямі поставки сировини без націнок.
  7. Хліб -. соціально значимий продукт, тому ви зможете заручитися підтримкою уряду.

    У разі нестачі сировини або інших проблем можна буде покладатися на допомогу з боку держави.

  8. Високі показники товарообігу, в силу маленьких термінів реалізації хліба, дозволять отримувати розрахунок від закупівельників протягом 5 -. 10 календарних днів.

    Роздрібні продажі дають вам постійний приплив готівки.

  9. За законодавством UA для ТОВ сума готівки в касі підприємства не повинна перевищувати 2 000 000 гривень.

    З огляду на постійний оборот коштів і оплату сировини, бізнес план пекарні передбачає повний контроль і звільнення від зайвих фінансових операцій зі зняття готівки з розрахункового рахунку.

Бізнес план пекарні у всіх подробицях

180 000 $ Контакти
620%
5-6 місяців.

З чого почати? З аналізу точок продажів і особливостей харчових продуктів, на які буде максимальний попит.

Щоб визначитися з типом товарів і обсягами виробництва, витратьте 1 -. 2 тижні на дослідження місця розташування та прилеглих конкурентів.

Тактика розвитку в бізнес плані пекарні повинна переслідувати наступні цілі:

  • Удосконалення виробництва за рахунок реалізації потенціалу обладнання та персоналу.
  • Доступність цін без істотного збитку прибутку пекарні.
  • Врахування побажань рядових споживачів щодо різноманітності хлібобулочних виробів.
  • Збільшення обсягів продажів.
  • Пошук додаткових джерел інвестування пекарні.
  • Тренінги співробітників і настройка зворотного зв’язку зі споживачем.
  • Рекламна компанія.
  • Розвиток конкурентоспроможності виробництва за рахунок підгону цінових показників і якості продукції, що випускається.

Щоб ваш бізнес план пекарні мав успіх, необхідно виконання всіх перерахованих вище умов.

Нині важливою конкурентною умовою стала ціна на продукт. Тактика завоювання ринку зобов’язана слідувати тенденціям для підвищення показників рентабельності вашого бізнесу.

Маркетингові тактики.

Будь-який бізнес починається з визначення напрямків, за якими будуть розвиватися виробничі лінії і асортимент товару.

Для пекарні важливо проаналізувати тенденції зростання / спаду попиту на різні види хлібобулочних виробів протягом року.

Маркетинговий аналіз бізнес плану пекарні повинен:

  • З’ясувати, які продукти користуються високим попитом у покупців.

    Наскільки сильно якість впливає на реалізацію товару?

  • Визначити середні обсяги продажів різних сортів продукту в ваших потенційних точках збуту.
  • Розглянути обсяги збуту товару конкурентами, які знаходяться у вашому регіоні.
  • Визначити, за якими критеріями відбувається замовлення продукції.
  • З’ясувати сильні сторони конкурентів.
  • Врахувати тенденції попиту на хлібобулочні вироби протягом кварталу.

Інформація про покупців дасть можливість зайняти свій сегмент ринку збуту продукції, а дані по іншим фірмам -. підігнати товар до максимально конкурентоспроможними показниками.

Загальні знання ринку збуту спрямовані поліпшити становище пекарні в майбутньому і забезпечити сприятливі економічні умови для розвитку бізнесу.

Які методи застосовувати:

  1. Виявлення больових точок бізнесу і сильних сторін пекарні.
  2. Сегментування ринку.
  3. Позиціонування виробників і товарного ряду.
  4. Методи статистичних підрахунків.

Проведення дослідження слід обмежувати територіальним фактором. Оптимальним вважається аналіз прилеглих областей ринку збуту продукції.

В ході аналізу необхідно з’ясувати, яким аспектам покупці віддають більше значення.

Графік даних повинен містити (%):

  • свіжість.
  • смакові якості.
  • зовнішні показники вироби.
  • користь продукту.
  • ціна.
  • наявність упаковки.

Інформація дозволить виділити головні пункти, на які слід звернути особливу увагу для залучення максимальної кількості клієнтів.

Потрібно врахувати і місце, де клієнти воліють купувати хлібобулочні вироби. Якщо це кіоск, то розумним рішенням стане укладення договорів саме з такими точками продажу.

Для тотального переваги в бізнес плані пекарні слід враховувати якомога більше факторів по дослідженню ринку.

Практика показала, що пріоритетними є такі напрямки, як реклама і цінова політика.

Позитивно позначиться на бізнесі і розширення асортименту хлібобулочної продукції. Велику увагу варто приділити видам випічки, що користується високим попитом в інших містах, але поки мало освоєна в пекарнях вашого населеного пункту.

Виробничі розрахунки бізнес плану пекарні.

Планування роботи неможливо уявити без виробничої складової.

Хоча способи виготовлення хлібобулочної продукції і не є таємницею, варто дуже детально поставитися до кожного компоненту.

Якість сировини буде впливати і на саму продукцію, і на її затребуваність. Правильне визначення пропорцій дасть можливість доцільно розподіляти фінансові потоки, виділені під сировинну базу.

Основні етапи технологічного процесу пекарні:

  1. Просіяти основний компонент – борошно вищого сорту.
  2. Закинути всі інгредієнти в агрегат по замешиванию тесту.
  3. Витримати суміш.
  4. Нарізати на порції.
  5. Додати спеціальні компоненти для підвищення якості продукції і відправити в закочують машину.
  6. Сформувати виріб.
  7. Дати тесту расстояться.
  8. Випекти вироби.
  9. Розподілити по лотках.

Залежно від типу випічки, що виробляє пекарня, план виробництва може незначно змінюватися. Всі складові повинні бути кращої якості.

а) Облік обладнання для пекарні в бізнес плані

Кращим варіантом буде найняти фахівця, який допоможе вибрати якісне обладнання за прийнятною ціною.

oborudovanie-dlya-pekarni

* Таблиця вище показує середню вартість обладнання по країні.

Інформація в таблиці подана в іноземній валюті для зручності. Рівень інфляції постійно змінюється, тому ціни в доларах дадуть більш точні дані по майбутнім видатках.

Установка і настройка зазвичай безкоштовні. Деякі компанії постачальники проводять курси навчання, де ваші співробітники навчаться управляти технікою. Вартість занять, як правило, символічна.

b) Приміщення під пекарню

Залежно від масштабів підприємства, розміри складських та інших приміщень можуть змінюватися в більшу сторону.

Розстановка устаткування, з урахуванням можливості його обслуговування в подальшому, збільшить займану площу до -. м 2.

razmery-oborudovanija-dlja-pekarni

Дані в таблиці показують середній розмір з запасом 10 – 20 см 2. Перевага ширина і довжина цеху -. Висота -. в межах -. м.

Крім виробничої лінії, ви зіткнетеся з проблемою зберігання сировини і готової продукції. Компоненти тесту необхідно також тримати окремо від муки.

Разом приміщення.

Додаткові складські приміщення пекарні:

  1. Сховище борошна.

    У невеликої пекарні в бізнес плані потрібно включити запас сировини мінімум на.

    Для задоволення цих потреб необхідно приміщення загальною площею понад і висотою.

  2. Сховище хлібобулочних виробів пекарні.

    Залежно від режиму роботи і добової кількості готової продукції підбирається приміщення необхідного розміру.

    Мінімум.

  3. Сховище елементів суміші (приправи, злаки, сухі дріжджі і так далі).

    Площа цілком вмістить тижневий запас додаткової сировини для виробництва.

З урахуванням всіх приміщень, ваш бізнес план пекарні повинен бути орієнтований на виробничих площ.

Крім розміру, слід приділити увагу і вимогам СЕС. Без їх схвалення подальший розвиток бізнесу може зупинитися на 1-2 місяці.

Вимоги СЕС до виробничих площах пекарні:

  1. Заборонено обладнати пекарню в підвалах або місцях з підвищеною вогкістю.
  2. Пол зобов’язаний мати шар, що не пропускає воду.
  3. Стіни повинні мати облицювання з кераміки або фарбування.
  4. Наявність гарячої / холодної води + каналізації.
  5. Підсобні приміщення для співробітників і сировини.
  6. Справна вентиляція.

Заздалегідь подбавши про виконання перерахованих вище умов, ви заощадите масу часу в майбутньому і позбудетеся від проблем з санітарними службами.

c) Документи на виробничу частину пекарні

Документи, які необхідні для обладнання приміщень і початку виробництва, необхідно зібрати після покупки / оренди приміщення та ремонту.

Вам вкажуть на недоліки і дадуть 1 місяць на виправлення.

Терміни плаваючі, все залежить від кількості проблемних питань, що виникнуть в процесі перевірки.

Які документи необхідні:

  • Акт, що дозволяє ведення діяльності, від СЕС.
  • Допуск пожежної інспекції.
  • Допуск до діяльності від екологічної комісії.

Терміни отримання – від тижнів до місяців.

Якщо всі перевірки були пройдені успішно, бізнес план пекарні можна буде реалізувати максимально швидко.

Фінансовий план пекарні.

Найважливіший компонент вашого бізнес плану.

Куди підуть витрати, як вивести виробництво на високий рівень прибутку, де знайти сировину за мінімальною ціною – всі ці розрахунки повинні зробити вашу пекарню високорентабельним бізнесом.

a) Організаційні витрати

Щоб вийти в плюс, потрібно складання оптимального графіка роботи, який не буде суперечити санітарним вимогам.

Упор краще робити на підвищення продуктивності обладнання, що може привести до додаткових витрат.

Оптимальний план виробництва пекарні:

  1. Робота в 3 зміни зі змінним графіком для співробітників.
  2. 1 зміна -. 8-годинний робочий день.
  3. В 1 робочий день допускається за планом 2 зміни.
  4. Плаваючий графік дозволить використовувати обладнання 30 календарних днів на місяць.
  5. Середній показник по випічці – 6 000 одиниць.
  6. Маса 1 одиниці продукції (хліб) – 400 грам.

Таким чином, річний план з виготовлення товару перевищить.

Розрахунки не враховували випуск інших хлібобулочних виробів, таких як булочки, рулети і інше.

b) Основні статті витрат

Власна пекарня -. витратний бізнес. Оплата роботи співробітників, закупівля обладнання, сертифікати на торгівлю – далеко не всі статті витрат підприємця.

Повний комплект обладнання було розглянуто вище і за своєю вартістю доходив до умовних одиниць.

Якщо в розрахунок взяти додаткові елементи, такі як ножі і спеціальний одяг, кінцева сума зросте до -. .

Крім технічного оснащення, будуть потрібні ще 3 документа:

  1. Сертифікат якості.
  2. Гігієнічний сертифікат на товар.
  3. Дозвіл виробничої діяльності для бізнесу.

Для отримання гігієнічного сертифікату доведеться віддати кілька зразків на експертизу в найближчу державну лабораторію. Аналіз продуктів займе не більше 3 календарних днів.

Ціна на цей пакет документів близько. Візьміть до уваги, що оновлювати дозволу потрібно не рідше 1-го разу на квартал.

Ще однією важливою статтею витрат у бізнес плані пекарні є.

Вартість борошна, дріжджів, приправ і інших компонентів випічки повинна враховуватися в розрахунках фінансового плану.

Більш детальну інформацію можете побачити в таблиці нижче:

РОЗРАХУНОК ВИТРАТ НА СИРОВИНА
РАЗОМ вартість сировини на 1 тонну готової продукції287,8 $
вид сировиниВитрата сировини на 1 тоннупродукціі, кгВартість 1 кг сировини, USDВартість сировини на 1 тонну продукції, USD
Борошно пшеничне в / с7600,30228
дріжджі пресовані310,824,8
сіль160,152,4
цукор160,69,6
маргарин9218
Покращувач515

Середня вартість сировини на 1 тонну досягає -. . Показники краще брати з запасом в -. і орієнтуватися на високоякісну сировину для отримання відповідного продукту.

Оплата праці працівників підприємства залежить від якості роботи і розрахунків, закладених в бізнес плані проекту.

Щоб забезпечувати виробничий процес пекарні в 2 зміни і по 30-денним графіком, буде потрібно мінімум співробітників.

Розмір зарплати не повинен бути нижче прожиткового мінімуму, встановленого державою.

zatraty-na-oplatu-truda

Рис.1 -. Щомісячний розмір витрат на оплату праці.

В щомісячні відрахування входить і. Пекарня повинна буде відраховувати до Пенсійного фонду та на оплату єдиного соціального податку.

Це складе: 0,38 * 3620 = 1375,6 $ в місяць

Устаткування, що працює цілодобово, рано чи пізно стане несправним. враховує ці фактори і дозволяє заздалегідь підготувати грунт для вирішення подібних проблем.

Розраховується як на 1 рік від загальної вартості закупленого обладнання.

Це складе: 0,75% * 72 000 $ = 540 $

передбачений законодавством UA для всіх виробничих підприємств, до яких відноситься і пекарня.

На поточний момент цей збір становить за рік від вартості обладнання.

Це складе: (2,1% / 12) * 72 000/100% = 126 $ за 1 місяць

, Що ви отримали на початку роботи, слід оновлювати щоквартально. Цю статтю витрат також варто врахувати у фінансовій частині бізнес плану пекарні.

Це складе: 180/3 = 60 $ щомісяця

Крім обумовлених витрат, слід врахувати і інші, які необхідно заздалегідь відображати у фінансовому плані підприємства.

Нижче ви можете побачити перелік всіх щомісячних витрат:

ezhemesjachnye-rashody

Зібравши всі в купу, отримаємо кругленьку суму в. Саме стільки вам доведеться віддавати в місяць на утримання пекарні.

Звичайно, підприємливі люди знайдуть, як заощадити, але пророблені операції не повинні позначитися на якості продукції. Впаде рівень продажів – знизяться доходи бізнесу.

c) Розрахунок виручки від продажів і загального прибутку

Для підрахунку обсягу виручки ми звернемося до середніх показників вартості хліба по країні -.

Працюючи за стандартним графіком, пекарня виробляє більше одиниць продукції щомісяця (до уваги береться лише хліб).

Виручка складе: 5 500 * 2 * 30 * 0,22 $ = 66 000 $

З урахуванням різноманітності асортименту товарів зростуть витрати на виробництво, а й дохід буде пропорційно рости. Все залежить від пріоритетних напрямків виробничих ліній, які визначаються в маркетингової складової бізнес плану пекарні.

Щоб підрахувати чистий навар, буде потрібно провести розрахунки по 4-ма статтями:

  1. Валовий прибуток пекарні.

    Показник є різницею між виручкою і собівартістю товару.

  2. Всі організації зобов’язані сплачувати до скарбниці країни вашого бізнесу.
  3. , Який зменшується через відрахувань зборів за валовим прибутком пекарні.
  4. від обсягу коштів, що отримуються.

В результаті отримаємо залишкову прибуток, яку раціональніше всього пустити на поліпшення обладнання та технологічних процесів підприємства, особливо на його старті.

Фінансовий план бізнес плану пекарні повинен передбачати чіткий розподіл залишкових коштів від доходу пекарні.

chistaja-pribyl-pekarni

Багато приватні пекарні воліють переводити залишкові кошти на розрахункові рахунки в банку під ставку в -. річних. Необхідно враховувати всі можливі варіанти збільшення капіталу.

d) Дослідження ефективності

Як швидко окупиться бізнес – головне питання кожного підприємця перед початком реалізації проекту. Проведені раніше підрахунки були основою для обчислення саме цього показника.

Крім головного показника зростання бізнесу є вторинних. Їх слід враховувати в бізнес плані пекарні для регулювання і коригування проблемних ліній виробництва.

Додаткові критерії рентабельності:

  1. Рентабельність продукції.

    Вказує на відношення чистого фінансової віддачі до одного валютної одиниці.

    Таким чином, фінансовий план бізнес плану пекарні буде показувати інформацію за якістю використання грошових ресурсів.

    Формула: Рентабельність = Чистий прибуток / Собівартість товару

    У нашому випадку: 17 000 / 36168,67 = 0,47

  2. Фондовіддача.

    Виражається в відношенні кількості товару до ціни на 1 грошову одиницю.

    Значення дає уявлення про розмір прибутку з кожного витраченого рубля вашого бізнес плану.

    Формула: Фондовіддача = Виручка з реалізації товару / Підсумкова вартість фондів

    У нашому випадку: 66 000 / (72 000 + 100 ) = 0,915

    З кожного вкладеного долара ми отримаємо 0,915 $ навару.

  3. Фондомісткість.

    Зворотний показник фондовіддачі.

    Вказує, який обсяг коштів з фондів необхідно вкласти для отримання 1 валютної одиниці.

    Формула: Фондоемокость = Підсумкова вартість фондів / Виручка з реалізації товару

    У нашому випадку: (72 000 + 100) / 66 000 = 1,09

  4. Витрати на 1 грошову одиницю продукту.

    Відображають в бізнес плані пекарні кількість коштів, витрачених на отримання 1 $ з товару.

    Формула: Витрати на 1 одиницю = Собівартість товару / Виручка з реалізації товару

    У нашому випадку: 36168,67 / 66 000 = 0,548

Додаткові компоненти фінансового плану допоможуть вам оцінити правильність рішень і припустити потенційні варіанти розвитку бізнесу в цілому.

Щоб побачити наочний результат, використовують итерационную формулу, яка відображає різницю витрачених і отриманих коштів за 30 календарних днів.

ОКУПНІСТЬ БІЗНЕС ПЛАНУ пекарні
Відсоток, що стягується банківською системою за взяття кредиту0,02
Місяці роботи підприємстваЧистий прибуток USDвитратиДохід бізнесу, USD
0072 100-72 100
11700073 442-56 442
234 00074 911-40 911
35100076 409-25 409
4: 68 00077 937-9 937
58500079 4965 504
6102 00081 08620 914

За даними таблиці вище ми зможемо оцінити рентабельність і окупність бізнес плану пекарні.

Якщо ви не брали гроші в кредит, а інвестували самі, то зможете позбутися від зайвих 2% депозитної ставки, скоротивши окупність майже на 1 місяць.

okupaemost-pekarni

Рис 2. – Окупність бізнес плану пекарні.

За графіка першої переважання прибутку над витратами доводиться на. Це означає, що наша пекарня в досить короткі терміни дозволить отримати назад вкладені гроші і вийти в плюс.

Якщо розмір витрачених коштів в бізнес плані вам здається все одно занадто великим, можна скористатися альтернативним варіантом -.

Ви в 2 -. 3 рази скоротите витрати за рахунок наявності обладнання та готового приміщення, що відповідає санітарним нормам. Окупність такого бізнес плану пекарні складе.

Враховуємо в бізнес плані пекарні екологічну складову і фактори ризику.

Допуск екологічних служб є важливою частиною в організації роботи пекарні.

У звіті комісії варто вказати основні переваги вашого бізнесу в порівнянні з великими аналогами – це спростить процес отримання сертифікату і заощадить вам час.

Яке навантаження на навколишнє середовище проводиться:

  1. Споживання електрики для стабільної роботи техніки та освітлення виробничих площ.
  2. Використання пального для перевезення готового товару по точкам збуту.
  3. Утилізація вторинної сировини та інших виробничих відходів.

На відміну від великого виробництва, пекарня несе меншої шкоди навколишньому середовищу по всім перерахованим вище пунктам. Раціональне розміщення дозволяє скоротити викид шкідливих речовин в атмосферу на 50-70% в порівнянні з іншими великими підприємствами.

Завжди варто враховувати.

Бізнес план пекарні повинен містити окремий фінансовий розділ, який передбачатиме виділення 2 -. 3% щомісячного прибутку для підстраховки можливих проблем в майбутньому.

Фактори ризику бізнес плану пекарні:

  1. Стрибки цін на сировину.

    Для запобігання проблем слід укладати довгострокові контракти з постачальниками на вигідних умовах.

  2. Висока конкуренція.

    Ніхто не може заборонити побудувати в 50 кроках від вас ще одну пекарню. Розпочнеться боротьба за точки збуту.

    Для запобігання втрати клієнтської бази слід постійно розширювати асортимент та стежити за якістю хлібобулочних виробів.

Розширення пекарні і відкриття нових точок дозволить зміцнити позиції на ринку і зробити ваш бізнес набагато вигідніше.

Яку б сферу інвестування ви не вибрали, наявність бізнес плану – найважливіша складова успішної реалізації проекту.

Планування статей витрат і напрямків діяльності запобіжить неприємних сюрпризів, що можуть вас чекати в майбутньому.

Сподіваємося, розглянутий бізнес план пекарні допоможе вам у відкритті особової справи , яке буде приносити стабільний заробіток протягом багатьох років.

Посилання на основну публікацію