Як відкрити з нуля магазин будматеріалів

Одним з пріоритетних напрямків розвитку району можна вважати будівництво, в тому числі і приватних будинків. В областях, де промисловість розвинена слабо, а природа настільки хороша, що приваблює жителів мегаполісів, ставка робиться на будівництво дачних селищ. Відповідно, місцеве населення отримує робочі місця на заготівлі та виробництві пиломатеріалів, обробці листового заліза, будівельних роботах. Для зручності реалізації товарів потрібна торгова точка (магазин/склад). Якісно розроблений бізнес-план магазину будматеріалів покаже, наскільки рентабельним буде підприємство.

Бізнес-план магазину будматеріалів

 

Тонкощі торгового бізнесу по реалізації будівельних матеріалів

Існує три види будівельних магазинів:

  • Вузькоспрямовані, які торгують одним видом товару.
  • Приватні з широким асортиментом товару.
  • Великі гіпермаркети, працюють по франшизі.

Гіпермаркет будівельних матеріалів

Торгівля в магазинчиках з пріоритетним напрямком одного, нехай навіть самого ходового товару, не приносить максимальної віддачі. Пояснюється це тим, що великі торговельні будинки пропонують знижки, системи накопичення балів на наступні покупки. Для невеликого магазину – це, принаймні, не вигідно. У більшості випадків може загрожувати збитками.

Щоб мати можливість надавати знижки клієнтам, необхідно заробити цей заділ коштів. Метод один – закупівля товару великими партіями безпосередньо від виробника. Якщо весь спектр товарів виробляється в регіоні розташування магазину – проблем з укладанням договорів на великі поставки не виникає. Але це утопія! У реальності більшість товарів доставляється через півкраїни.

Висновок! Найбільш рентабельні будівельні магазини, що працюють по франшизі відомих мережевих розповсюджувачів будівельних товарів.

Особливості вибору місця для магазину

Найбільш вдале розташування магазину з асортиментом, що охоплює всі потреби покупців, що проводять ремонт – це споруджуваний мікрорайон або центральна вулиця міста. Є у такого вибору істотний недолік – висока орендна плата, обмеженість торгових площ, віддаленість складу.

Для невеликих населених пунктів більш доречний будівельний магазин, що знаходиться за межами житлових масивів, поблизу траси, що веде за місто, до озера, річки. У такого розташування магазину є маса переваг. Саме такі місця для своїх партнерів рекомендувала франчайзингова компанія «Метрика».

Будівельний гіпермаркет Метрика

У чому вигода?

Кілька великих торгових павільйонів – це зручне рішення для покупців. Товари в кожному з приміщень призначаються для певного будівельного або ремонтного етапу. Кожна категорія товарів розміщена в окремому залі або павільйоні.

  • Сухі будівельні суміші та інструменти для їх розведення, нанесення, розподілу.
  • Шпалери, лакофарбові матеріали, оздоблювальні панелі, керамічна плитка.
  • Кисті, валики, лотки, тази, карнизи, плінтуси.
  • Пиломатеріали, двері, віконні рами.
  • Покрівельні та облицювальні матеріали, утеплювачі, гідроізоляція .
  • Цеглу, будівельні блоки, СІП-панелі.
  • ПВХ, МДФ, ДСП, ОСБ,
  • Ванни, душові кабіни, змішувачі, газові колонки, мийки, умивальники.
  • Печі, плити, каміни, водонагрівачі.
Торгуючи всім цим в одному приміщенні, потрібно місткий склад. При розділених просторих спеціалізованих приміщеннях, кожне з них є не тільки торговою площею, але і місцем зберігання для більшості товарів.

Близьке розташування від магазину виробництва сталепрокатного підприємства, дає ще одну перевагу здешевити для покупців профільовані листи. Для виготовлення якісного, але дешевого будівельного матеріалу потрібно прокатний станок, гідравлічні ножиці (плаха), 20 квадратних метрів площі.

Не користується попитом земля на території міста – це низька орендна плата. Об’їзна дорога, на якій за вагою автомобілів немає обмеження, є найбільш зручним під’їздом багатотонних автомобілів до магазину.

Додаткові доходи магазину

Для більшості регіонів середньої смуги Росії деревина не повинна бути привізним матеріалом зважаючи багатства областей лісами. Виготовлення пиломатеріалів не потребує великих виробничих площ. При розміщенні магазину в промисловій зоні або просто за межами житлових районів, пилорама може знаходитися безпосередньо на території торгового комплексу.

Тут же виробляється обточування прикрас на столярному верстаті, проводиться зрощення деревних матеріалів. Це один із методів залучення клієнтів, будують будинки, так як вони можуть не просто придбати нарізані розмір матеріали, але і замовити виготовлення деталей, що відрізняються за розміром від стандартних типорозмірів.

Обидва цих підприємства (металопрокат і деревообробний цех) за документами до магазину можуть ставитися лише як постачальники. Але таке тісне сусідство і взаємодія дуже вигідно в плані оплати орендної плати, відсутність витрат на доставку товару в магазин, мінімізація витрат на послуги логіста, бухгалтера, юриста і інших адміністративних посад.

Щоб не заплутатися в тому, який товар вже знаходиться на балансі магазину, а який ще числиться у виробника, найзручніше користуватися програмою 1C – підприємство. Матеріал, готовий до продажу лежить на стелажах, ніхто його нікуди не переміщує, а в програмі він переміщається з одного складу в інший. Це робоча схема, випробувана на прикладі роботи магазину «Метрика» в Ленінградській області. Але в кризу не вижив цей магазин, а той, що знаходиться на тій же трасі, у Псковській області. Незважаючи на те, що він практично стоїть у полі, успіх йому принесла сусідство з ділянкою озера, де і продаються ділянки під будівництво.

Програма 1С: Підприємство

Що потрібно, щоб не втратити свого покупця

Для більшості покупців, які купують великі партії товарів, постає питання про їх транспортуванні. Власний автопарк для магазину – це вкрай рідкісне виключення. Одне з рішень цього животрепетного питання лежить на поверхні – договір з вантажним таксі на певні години роботи. Спрощення розрахунків з покупцями полягає в тому, що вони виробляються через каси магазину при оплаті покупки.

Повертаючись до місця вибору місця, слід зазначити, що об’їзних доріг без обмеження ваги транспортних засобів може бути багато, але вибрати з них необхідно саме ту, яка веде до місцевості, в якій продаються ділянки під забудову. Вигоду, більшу частину шляху подолати з великого міста на сільську будівництво, мало хто упустить. Особливо, коли на шляху, в декількох кілометрах від будівельного майданчика можна придбати практично все необхідне.

Франшиза Леруа Мерлен

Наявність парковки в безпосередній близькості до магазину і деякій відстані від проїжджої частини. Це дозволяє завантажувати товари без особливих зусиль і небезпеки, бути збитим проїжджаючим автотранспортом.

Практика показує, що чим ближче магазин до майбутньої дачі, тим він привабливіший для покупців, які користуються для доставки власним транспортом. З огляду на малий обсяг багажника і причепа, дисконтна карта для отримання вигоди стане для покупця гарною підмогою у виборі магазину. Це суттєвий аргумент на користь договору з франчайзингової компанією, що має розгалужену торгову мережу.

Відмінності мережевих і звичайних будівельних магазинів

Незважаючи на загальний асортимент, між будівельними магазинами, що працюють по франшизі і самостійно, існують великі відмінності.

Етап організації бізнесуМережевийСамостійний
Укладання договорів з постачальникамичастковоповністю
Товар під реалізаціютакчастково
Роздрібна вартість товарунизькависока
Наявність акцій, істотних знижоктакнемає
Доставка товару на замовленнянемаєтак
Страхування ризиківмережевеособисте
Оподаткуваннятактак
Оплата оренди приміщеннятактак
Оплата комунальних послугтактак
Наймання персоналучерез мережусамостійно
Визначення розміру заробітної платифранчайзерпідприємець
Оплата витрат з доставки товарівфранчайзерпідприємець
Торгове обладнаннянадаєтьсякупівля
Маркетингова схема розстановки товарусуворе дотриманнядовільно
Реклама в ЗМІцентралізована мережевамісцева

Початковий етап у складанні бізнес-плану

Перш ніж планувати свої витрати на відкриття бізнесу і приступати до підрахунку передбачуваних доходів, що визначають рентабельність майбутнього бізнесу, необхідно провести ретельне вивчення ринку.

  1. Кількість конкурентів.
  2. Асортимент та вартість проданих ними товарів.
  3. Вивчення попиту на певні торгові марки.
  4. Кількість закрилися торгових точок.
  5. Розвиток будівельного бізнесу в районі.
  6. Середній заробіток в регіоні.
  7. Вартість оренди приміщень, виведених з житлового фонду, в цікавому мікрорайоні.
  8. Можливість безперешкодної доставки товарів на точку роздрібної і дрібнооптової торгівлі.

Кожен з цих факторів може зіграти ключову роль на початковому етапі, поки власне ім’я магазину не буде працювати.

Приватний будівельний магазин

Маркетинговий план

Реклама – це один з найважливіших інформаційних засобів. На початковому етапі її мета полягає не стільки в продажу товарів, скільки на пробудження інтересу потенційних покупців, бажання відвідати новий магазин. План проведення рекламних акцій:

  • Ростові ляльки, незвичайні або добре впізнавані герої, що роздають флаєри з датою урочистого відкриття.
  • Урочисте прикраса парадного входу і прилеглої до магазину території.
  • Подання або ігрова програма для дітей, поки їх батьки знайомляться з асортиментом.
  • Інформація на місцевому каналі телебачення, радіо.
  • На першій смузі місцевої газети помістити звіт про проведений захід в день відкриття магазину.
  • Методична спонсорська допомога дитячому освітньому, розважального, лікувальній установі, реабілітаційному центру, будинку престарілих грошима, а краще будівельними матеріалами.

Будь-які добрі справи є найкращою рекламою, а не тільки знижкою при розрахунку податкових обов’язкових внесків.

Реклама будівельного магазину

Виробничий план

При реєстрації бізнесу з торгівлі будівельними матеріалами доцільно вибрати форму оподаткування Товариства з Обмеженою Відповідальністю. У цьому разі платити на користь держави доведеться 6% від суми чистого доходу.

Широкий асортимент, швидкий товарообіг – це пряма вказівка на те, що не тільки для бухгалтера потрібна програма 1С. Програма для комірників, товарознавців, продавців-касирів має ту ж назву з поясненням «Підприємство».

При внесенні зміни одним користувачем виробничої мережі, автоматично змінюються показники і на інших ПК. Це значно спрощує ведення обліку та руху товарів.

Штат співробітників безпосередньо залежить від площі торгового павільйону, кількості категорій товарів.

консультанти2 чол. (лаки, фарби)2 чол. (шпалери)2 чол. (інструменти)2 чол. (суміші)
касири2 чол.2 чол.
адміністратор
зав зміною 2 чол.
логіст 1 чол.
бухгалтер – 2 чол.
водіїГАЗель – 1 чолГАЗ – 53 – 1 чол.Легкове авто – 1 чол.
генеральний директор

Разом: 16 штатних одиниць для забезпечення роботи магазину з 12-годинним робочим днем.

  • Узгодження проекту ≈ 30 днів.
  • Реєстрація в органах ИФНС.
  • Підготовка приміщення – косметичний ремонт, установка стелажів, касового та офісного обладнання проводиться протягом одного календарного місяця.
  • Договору оренди вантажного транспорту – 1 тиждень.
  • Договори на поставку товарів під реалізацію 2 місяці.
  • Встановлення системи спостереження.
  • Закупівля товарів – 1,5 місяця.
  • Підбір штату співробітників – 3 тижні.

Практично по всіх напрямках підготовчої діяльності можна діяти паралельно, що значно скорочує термін від затвердження проекту до відкриття магазину.

Організаційний план

Для оптимальної організації праці потрібні полиці для товарів, демонстраційні тумби. Контейнера і візки на коліщатках, стелажі з шухлядками для дрібних товарів і панелі зі штирями для пакетиків з витратними матеріалами.

12-годинна робоча зміна включає підготовчий етап – прибирання приміщення, поповнення товару на прилавках.

Заробітна плата основним працівникам виплачується 2 рази на місяць.

Співробітники будівельного магазину

Залучені працівники з особистим транспортом надають чеки на витрату палива, підкріплюючи дані шляховим листом і чеком оплати послуг замовником. Терміни оплати обговорюються індивідуально. Докладніше про те, як скласти організаційний розділ в бізнес-плані читайте тут — http://business-poisk.com/organizatsionnyiy-plan.html

Фінансовий розділ

Для відкриття і вдалого початку бізнесу буде потрібно близько 1млн. 500 тис. грн.

  • Реєстрація в ИФНС для ІП ≈3300 грн., для ТОВ -6500 грн.
  • Ремонт приміщення та придбання обладнання 150 000 грн.
  • Рекламні витрати 15000 – 20000 грн.
  • Створення сайту-візитки -10000 грн.
  • Щомісячна оренда приміщення – 45 000 грн.
  • Оренда складу -10000 грн.
  • Зарплата – 350 000 грн.
  • Комунальні витрати 15 000 грн.
  • Податки 7000-10000 грн.
  • Закупівля товару – 1 000 000 грн.

60-процентна націнка на товар – це виправдана сума. Приблизно 5% з неї має стати стимулюючим колектив фондом. З нього будуть виплачуватися заохочення, премії, виплати передбачені колективним договором.

Аналіз та страхування ризиків

Аналізуючи ризики підприємства торгівлі будівельними матеріалами , можна виділити такі небезпеки, які загрожують підприємцю чималими втратами:

  • Загоряння на складі лакофарбових матеріалів.
  • Намокання або пересихання деревини в складах з централізованим опаленням.
  • Псування шпалер і металевих банок з фарбою при протікання стелі, покрівлі.
  • Крадіжка зі складу, або автомобіля партії товару.
  • Пошкодження при транспортуванні дорогого товару.
  • Крадіжка.
  • Псування, підпал.
  • Недоотримання планованого прибутку.
Будь-який з пунктів ризику може стати страховим випадком, при виникненні якого страхові компанії виплачують грошову компенсацію. Не економлячи на страхові відрахування, ви вбережете себе від повного краху навіть у разі нападу на ваш магазин космічних прибульців, якщо цей варіант ризику зазначений у вашому страховому полісі.

Відкриття магазину будівельних матеріалів на даному етапі – досить вдале вкладення в своє благополуччя. За даними Росстату, попит на будівельні матеріали зростає з кожним роком на 20% по відношенню до попереднього. Перш ніж звернутися за підтримкою до франчайзеру, порахуйте, за який час ви зможете зміцнити своє становище на ринку без сторонньої допомоги. Якщо конкуренція мала, можливо, що заступництво відомої фірми взагалі не буде важливим для ваших клієнтів. Адже для них головне – якісний товар за розумними цінами.

Огляд вигідних будівельних ніш — поради експерта

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: