Що потрібно, щоб відкрити бургерну з нуля (бізнес план)

Всім давно відомо про шкоду фаст-фуду, але сучасний ритм життя, півгодинні обідні перерви, час на їжу по дорозі з одного місця роботи на інше – це відправна точка для того, щоб скласти і втілити в життя бізнес-план бургерній. Для великих і малих міст він буде відрізнятися початковими витратами та терміном окупності.

Бізнес-план бургерній

 

Введення

Mcdonald’s, KFC, Три порося, Теремок – мережа великих ресторанних бізнесів швидкого харчування розширюється з кожним днем. Основною стравою меню всіх цих ресторанів швидкого харчування є бургер – розрізана булочка з котлетою, сиром, овочами, зеленню, кільцями цибулі. І все ж, у кожного закладу є свої особливості. Полягають вони в якості обслуговування, а в додаткових продуктах:

  • Mcdonald’s користується популярністю у дітей за рахунок наборів happy meal, невід’ємним компонентом яких до недавнього часу була картопля-фрі. Тепер її періодично замінюють яблучними часточками.
  • Ставка мережі ресторанів KFC робиться на повноцінні порції курячого м’яса з фірмовими соусами.
  • Три поросяти залучають клієнтів недорогими салатами і свежезаваренним чаєм, що подається на стіл у заварних чайничках. Це створює неквапливу атмосферу домашньої трапези.
  • Теремок – це об’єднання декількох представників сфери громадського харчування, об’єднує їдальню з гарячими повноцінними обідами, млинцеву, гамбургерную.

Ресторан швидкого харчування Макдональдс

Загальне у всіх мережевих їдалень, кафе, ресторанів швидкого харчування в тому, що вони торгують продуктами на винос. Це значно скорочує потребу в посадочних місцях. Великі мережі практично відмовилися від багаторазового посуду, що дає відвідувачам впевненість в стерильності контейнерів, менажниц, склянок та кухлів.

У чому вигода роботи пліч-о-пліч з конкурентами

Індивідуальні підприємці, що працюють самостійно і по франшизі орендують торгові місця в загальному павільйоні – принцип роботи точки громадського харчування, що має загальну назву. Принцип роботи: — «кожен товар знайде свого покупця» хороший по багатьом критеріям:

  1. Нерозторопність одних продавців компенсується швидкістю реакції інших.
  2. Широту асортименту забезпечує не одна, а кілька кухонь, в той час як кожна точка спеціалізується на приготуванні однотипних страв.
  3. Зайшовши за одним пиріжком або гарячим бутербродом, відвідувач має можливість доповнити свій вибір гарячим чаєм або кавою, яких немає в меню гамбургерной.
Висновок: таке сусідство немає сенсу розглядати як суперництво. Це взаємовигідна співпраця, навіть при частковому або повному збігу меню.

Такий варіант торгівлі виправданий в місцях великого скупчення народу торгових центрах на центральних вулицях великих міст, поблизу станцій метро, вокзалів або станцій відправлення маршрутних таксі, шлях слідування яких перевищує 2 години. Перед далекою поїздкою приїжджі обов’язково захочуть поїсти або взяти напій і щось з їжі в дорогу.

Вибір місця для бургерній

Як яскравий приклад взаємовигідного співіснування mcdonald’s з їдальнею і кав’ярнею можна назвати точку поруч зі ст. метро Лиговский проспект і Лигов ТРК в Санкт-Петербурзі. Незважаючи на близьке розташування один до одного і роботу кожної з цих точок з іншими підприємствами громадського харчування, наплив народу в них постійний за рахунок оптимально обраного місця торгівлі. Простежується певна вигода кожного з учасників співдружності за рахунок пайової участі:

  • В оплаті комунальних платежів.
  • Орендної плати.
  • Витрати на визнання приміщення придатним для приготування їжі у великих обсягах.
  • Наймі технічного персоналу.
  • Проведенні ремонту і вдосконалення.

Таких прикладів безліч. Як правило, такі бургерние працюють по франшизі великих ресторанних мереж швидкого харчування. Концепція бізнесу, маркетингові ходи, рецептура диктуються франчайзером. Якщо в діяльності компанії цієї мережі все подобається і нічого не хочеться змінювати, то можна просити протекції, інформаційної та фінансової підтримки головну компанію мережі.

Франшиза бургерній

Для малих міст не потрібно великих приміщень бургерных. Пошук підходящої точки розташування у молодих містах спрощується за рахунок того, що в радянський час проектування проводилося з урахуванням охоплення всіх мікрорайонів, кулинариями, столовими. Більшість з них витіснили з ринку приватні кафе, національні кухні, суші-бари. Але так як над проектом міста працювали соціологи і економісти, а не тільки архітектори, то місце планової точки громадського харчування виправдано конкретними критеріями:

  • Населенням мікрорайону.
  • Близькості зупинки громадського транспорту.
  • Потоками людей, що йдуть з роботи.
  • Сусідство з іншими установами інфраструктури.

Місцерозташування бургерній

Можна вважати удачею, якщо є можливість орендувати одне з таких приміщень, розташовані у житловому будинку. Не доведеться переробляти вентиляцію, зміцнювати підлоги під професійні плити, проводити перепланування. При відсутності відповідного приміщення залишається 2 шляхи: будівництво окремої торгової точки або виведення приміщення з житлового фонду – це найдорожчий із запропонованих варіантів.

Опис бізнесу

Приготування гамбургерів починається з випікання булочки, яка стане основою багатошарового ароматного бутерброда. Притчею во язицех стала традиційна булочка бріош, відрізняється легкістю, рум’яною скоринкою і приємним ароматом. Нічого особливого в ній немає. У приготуванні дріжджового тіста поєднані етапи замісу з вершковим маслом і заморожуванням, що характерно для листкового.

Мати при гамбургерной хлібопекарський цех – це розкіш. Багато простіше використовувати готові булочки, вагою 80-100 гр. Їх на постійній основі можна замовити на хлібокомбінаті, який є в кожному місті та селищі. При доставці булочок з іншого району, області зростають транспортні витрати, що позначиться на збільшенні вартості кінцевого продукту.

Інгредієнти для бургера

Практично всі міста охоплені увагою торгової мережі «Магніт». Сімейні гіпермаркети мережі виготовляють випічку, тут же можна вибрати відповідний сир. На постачання свіжого м’яса, овочів, зелені краще укласти договори з фермерськими господарствами.

Для приготування гамбургерів потрібно не м’ясо в чистому вигляді, а фарш. При мінімізації витрат на відкриття гамбургерной, утримання персоналу, оптимальним рішенням буде договір на щоденну поставку певної кількості яловичого, свинячого, курячого фаршу (зробленого за вашим рецептом).

Основні інгредієнти закуповуються, залишається з напівфабрикатів приготувати смачний гамбургер. Для смаження котлет необхідна плита. Для зберігання охолодженого фаршу, овочів, сиру потрібні ізольовані одна від одної камери. Доцільно сирий фарш та інші інгредієнти зберігати в різних холодильниках.

Готовий бургер

Послуги бургерній безпосередньо пов’язані з потребами населеного пункту, у якому вона знаходиться. Великі потоки людей, значить, і приміщення бургерній можна розраховувати на одноразову обслуговування 30-50 клієнтів. Оптимальним для такого кафе буде приміщення 100-120 м2. Третину загального простору займе кухня і підсобні приміщення.

Опис послуг

Обов’язковою стравою меню є багатошаровий бутерброд – гамбургер (бургер). Кількість різноманітних складових розробляється власником бізнесу спільно з шеф-кухарем. Суха булочка з жирною котлетою – це прямий шлях до конвульсійним скорочень діафрагми – гикавці. Щоб перекус у клієнта не викликав негативних наслідків, необхідно доповнити перелік страв гарячим чаєм, кавою.

Меню бургерній

Стереотип, нав’язаний МакДональдсом, це обов’язкова наявність коли і фанти у меню закладу. Холодильник-вітрина з солодкою газованою водою, соками в торговому залі буде доречним.

Невелике приміщення, розраховане на одночасне обслуговування 5-15 клієнтів, не вимагає великого штату 1 кухар, продавець. Розташування точки в людному місці, де велика частина продукції виноситься клієнтами за межі бургерній, передбачає введення такої послуги, щоб купити товар можна було, не заходячи всередину закладу.

Вікно швидкої торгівлі – це не єдина точка, де можна отримати гамбургер і гарячий напій протягом декількох хвилин. Торгова палатка, обладнана холодильником, мікрохвильовою піччю та електричним чайником – найбільш поширений бізнес у малих населених пунктах. Ставка робиться на постійний контингент – працівників прилеглих виробництв, офісів.

Найчастіше зустрічаються такі намети поблизу стоянок маршрутних таксі. В цьому є свій резон. Тривалий робочий день водія з невеликими проміжками між рейсами, обідню перерву, під час якого необхідно заправити автомобіль і привести в порядок салон – це пряма дорога до рундука з випічкою, щоб встигнути перекусити.

Постійні клієнти бургерній – це не тільки окремі люди, можуть ними бути цілі колективи або підприємства. Письмовий договір або усна домовленість про поставку певної кількості товару для підприємства, що не має ні власної їдальні, ні кафе поблизу – це заявка на довгострокове співробітництво.

Клієнти бургерній

Торгівля з коліс насторожує працівників Росспоживнагляду, цьому є логічні пояснення. Надаючи послуги торгівлі гамбургерами на винос, а тим більше транспортуванні їстівного товару в багажнику або фургоні автомобіля, необхідно продумати спеціалізовану упаковку.

Вимоги до упаковки та одноразового посуду

Використовуючи пластикові тарілки і кружки для гарячих напоїв, необхідно строго стежити за маркуванням. Для гарячих продуктів і підігріву їх у мікрохвильовці призначаються кружки і тарілки із зображенням трикутника з 3 стрілок, всередині якого написана цифра 5, а під ним вказаний матеріал PP. Поліпропіленова посуд стає токсичною при контакті з алкоголем.

Багато простіше вибрати в якості упаковки паперовий пакет або картонний контейнер, але тут залишається ризик того, що просочилося масло забруднить речі покупця. Щільний поліетилен створить всередині пакети парниковий ефект, зіпсувавши цим булочку.

Висновок: плануючи продавати гамбургери з коліс або на винос, необхідно замовити багатошарову, паропроніцаємую упаковку.

При продажу холодних напоїв і свіжих салатів, холодних закусок можуть стати в нагоді стаканчики, вилки, тарілки з полістиролу з маркуванням 6PS. При нагріванні ця посуд виділяє токсини, тому не придатна для гарячих страв.

Аналіз ринку

Головними конкурентами бургерных є пиріжкові, кулінарії, млинцеві, кіоски з шаурмою – всі невеликі точки швидкого харчування та кафе, розкидані по місту. Ресторани, їдальні в розрахунок можна не брати, вони належать до іншого сегменту. Однак їх повна відсутність дає більше простору для кулінарної творчості.

Відсутність точок громадського харчування може пояснюватися не тільки небажанням інших людей займатися цим бізнесом, але і відсутністю попиту на даний вид послуг. Цим великі міста і відрізняються від малих, що розраховувати в основному доводиться на те, що відвідувати твою точку активно буде місцеве населення. Отже, до уваги необхідно брати середній душовий дохід. Можливість середньостатистичного жителя міста щодня віддати за обід 200-250 грн. – це одна з ознак того, що торгівля гамбургерами не буде збитковою.

Бургерная Бургер Кінг

Бургерную можна відкрити, маючи державне фінансування в розмірі 50 тис. гривень, а можна вкласти 15-20 млн. Щоб не помилитися у необхідних (виправданих) витратах, краще почати з невеликого закладу, має власний стиль. Поступове розширення бізнесу – це менший ризик у плані повернення інвестиційних коштів у разі нерентабельності.

Маркетинговий план

Ларьок, що знаходиться поблизу місць масового відвідування людей рекламує себе сам, що доносяться приємними запахами їжі. Для невеликого закладу, що знаходиться на відстані від центральної вулиці або у дворі, необхідна реклама ще до його відкриття. Перші згадки часто інформаційні. З згадкою дати урочистого відкриття, проведення акції.

Прикрашений кульками вхід символізує торжество, це один із способів привернути увагу перехожих. Іграшки в наборах з гамбургерами – це прерогатива великих мережевих ресторанів швидкого харчування. Використовувати еру рекламну фішку можна лише працюючи за франшизою, а зробити певний день тижня або місяця «дитячим» може кожен підприємець.

Відкриття бургерній Блек Стар

Потреба у великих рекламних акціях необхідна при конкурентній боротьбі великих підприємств, щоб переманити клієнтів. У малих підприємств найкращою рекламою є висока якість продуктів, смачні соуси, збалансовані смак, доступна ціна.

Виробничий план

Розробка концепції, стилю проводиться в період складання бізнес плану. Схвалення його інвесторами – це сигнал того, що підприємство пора реєструвати. Зареєструвати підприємство, необхідно протягом місяця, попередньо підтвердивши документально схвалення СЕС на проведення даного виду діяльності за вказаною фактичною адресою.

Це означає, що до моменту реєстрації виробництва стіни, стелі, підлоги приміщення кухні повинні відповідати санітарним нормам. При оренді приміщення колишнього продовольчого магазину або точки громадського харчування, особливих проблем не виникне. Косметичний і навіть дизайнерський ремонт залу для відвідувачів може бути зроблений за 1-3 тижні.

Кухня бургерній

Для великих закладів, що виготовляють сендвічі від замісу тіста для булочок до повної готовності, потрібно багато різноманітного дорогого обладнання. Його закупівля, доставка, установка так само вимагають часу. Строки поставки залежать від виробників, якщо плити, жарочні панелі виготовляються за індивідуальним замовленням.

Організаційний план

Необхідність деяких заходів безперечна, тому що від дотримання правил залежить здоров’я, а то і життя клієнтів і самих працівників. Інші пункти плану впливають на інтенсивність розвитку бізнесу, популяризацію закладу, створенню його іміджу.

  • підбір психологічно сумісного колективу;
  • оформлення трудових договорів;
  • перевірка наявності медичних книжок працівників;
  • ведення журналів пожежної безпеки;
  • звірка точності установки вимірювального обладнання (ваги);
  • розробка меню;
  • вигадка запам’ятовується знаку, емблеми;
  • укладання договорів на постачання інгредієнтів для меню;
  • створення групи в соціальній мережі, сайту компанії.

Здійснення всіх пунктів цього розділу плану сприяє зацікавити потенційних клієнтів в соц. мережах, налагодити контакт з реальними відвідувачами. Залучення на таку нескладну операцію, як приготування сендвічів, професійного кухаря може бути виправдано тим, що він самостійно буде готувати соуси. Свіжі овочеві, ягідні соуси будуть візитною карткою закладу.

Фінансовий розділ

найпростіша бургерная в невеликому приміщенні, обслуговує і готує 1 людина.

Стаття витратСума
Жарочна панель4 000 грн.
Гриль (для гасіння овочів і приготування соусів)6 000 грн.
формувальний Прес ручний5 250 грн.
Ваги3 200 грн.
Касовий апарат1 250 грн.
Закупівля 1-ої партії продуктів3 000 грн.
Загальна: 22 700 грн.

До цих основних витрат необхідно додати оренду ділянки міської землі. Амортизацію власного автомобіля і витрата палива, оплату мита за реєстрацію, ліцензування, відкриття рахунку, телефонні переговори.

Ділянку землі для бургерній

Перший час, поки стабільний дохід не визначено, краще за прилавок встати самостійно або поставити свого надійного людини).

Аналіз та страхування ризиків

При правильному плануванні закупівель природних втрат продуктів у процесі зберігання можна уникнути. Обов’язкове маркування продукції, вказівку на контейнері дати та часу. Суворе дотримання режиму і часу зберігання — це надійний захист здоров’я відвідувачів та свого гаманця, відповідно. Відсутність конфліктних ситуацій в робочий, захист вітрин в неробочий рольставнями вбереже від скла, що летять м’ячів, сніжків і каменів.

Хуліганські витівки маргіналів, нещасні випадки – пожежа, повінь, обвалення балкона на козирок парадного входу під вагою бурульок…. Всього не передбачиш, але суворе дотримання пожежної безпеки, інструкцій роботи і підключення з електроприладами – це один з видів страховки свого закладу.

Висновок

Відкриваючи намет для торгівлі сендвічами, необхідно пам’ятати про товари, без яких котлета в тісті не стане повноцінним бургером. Точність проходження рецептом не завжди приносить успіх. Експерименти з соусами, доповненнями у вигляді маринованих і свіжих огірочків, різними сортами твердих, розсільних, напівм’яких і плавлених сирів.

Окремим пунктом, який приваблює відвідувачів – це затишок, приємна атмосфера. Це необхідно врахувати при створенні стилю. Штори, драпірування, м’які меблі створюють затишок, але їх використання в точках громадського харчування невиправдано.

Як відкрити бургерну — поради фахівців

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: