Спортивний бізнес: скільки коштує відкрити фітнес-центр

Українці все більше успадковують західну моду і з полюванням набувають абонементи фітнес-клубів для підтримки своєї фізичної форми.

Багато з нас мріють розпочати власну справу, але не всі знають в яке русло направити свої сили і засоби. Не зовсім новий вид бізнесу, про який можна подумати – відкриття невеликого фітнес клубу. На перший погляд, їх уже і так пре достатньо. Тільки в Києві їх кількість понад 250, але і бажаючих провести корисний вечір в клубі стає більше. Якщо в столиці попит уже не сильно перевищує пропозицію, у багатьох інших містах цей сегмент ринку поки ще не зайнятий.

Як стартувати?

Є три шляхи для початку своєї справи: покупка готового бізнесу, створення фітнес-клубу “з нуля” і покупка франшизи у мережі фітнес-клубів.

Купівля готового бізнесу. Тут варто бути обережним і порадитися з розуміючими людьми, потрібно визначити, чому ж його продають, і чи варто в нього вкладати гроші. Невеликий клуб площею 200 кВ метрів можна купити за $ 50 тис.

Створення фітнес-клубу “з нуля”. Для того щоб створити клуб з нуля, вам доведеться самостійно вирішувати безліч питань: покупка або оренда приміщення і його реконструкція, розробка фітнес-програм, підбір персоналу та інше. Але зате у вас буде шанс, проаналізувавши помилки конкурентів, правильно вибудувати свій власний бізнес. Вартість цього варіанта починається від $ 50 тис і вище.

Купівля франшизи. Купуючи франшизу, ви отримуєте торгову марку, готову схему бізнесу, а також допомогу при підборі приміщення, закупівлю обладнання та інше. Такий клуб можна відкрити, витративши в районі $ 30 – $ 40 тис. Крім того, потрібно щомісяця платити роялті (близько 5% від прибутку). Якщо у вас невеликий центр, то такі витрати будуть бути по кишені.

Оформлення документів

Для того щоб стартувати вам потрібно оформити ПП або ж ТОВ. Якщо ви будете надавати додаткові послуги в центрі, то може знадобитися наявність деяких дозволів. Наприклад, на послуги салону краси потрібно сертифікат, а на надання медичних послуг потрібна ліцензія. Для фітнес-бару необхідний дозвіл на торгівлю.

Перелік необхідних документів:

  • Документи реєстрації компанії;
  • Податкові документи. Свідоцтво про постановку на облік, реєстрація в фонді соціального страхування, фонд медичного страхування, пенсійний фонд та інше;
  • Документи на приміщення. Це договір оренди, або документ про право власності на приміщення;
  • Висновки наглядових органів. Висновок СЕС і пожежної інспекції, дозвіл на діяльність від районної адміністрації і дозвіл на торгівлю.

Як вибрати приміщення

Для вибору приміщення важливим фактором є – розташування, адже типова аудиторія фітнес-клубів це дорослі люди, які ведуть активний спосіб життя, і не готові витрачати зайвий час на транспорт. Ідеальним варіантом розташування буде спальний район або кордон спального і бізнес району – тоді ваш клуб буде легко відвідати по дорозі з роботи додому. Звертайте увагу на наявність зручної транспортної розв’язки і, бажано, наявність місць для паркування.

Фітнес на робочому місці

Розмір приміщення потрібно підбирати не тільки з урахуванням ваших поточних послуг, а й з доробком на майбутнє. Для невеликого клубу підійде приміщення площею близько 200 – 250 кВ метрів. Але якщо в майбутньому ви захочете надавати додаткові послуги, наприклад масаж, бажано щоб була можливість орендувати додаткові кімнати.

Також особливу увагу при виборі приміщення варто звернути на наявність безперебійного водопостачання та можливість встановити хорошу систему вентиляції. Будь фітнес-клуб, будь-то величезний спорткомплекс або маленький фітнес-зал, обов’язково повинен мати душові кабінки і добре об лаштовані роздягальні.

Коли приміщення знайдено, його потрібно привести в належний вигляд. Мінімальний косметичний ремонт з обладнаними душовими і роздягальнями може обійтися вам в середньому 20 тис доларів.

Устаткування і програма занять

Однією з найбільш витратних частин в фітнес-бізнесі є придбання обладнання для клубу. Потрібні степи, килимки, дзеркала на всю довжину стінки, гантелі, обважнювачі. Цей мінімальний набір потрібен для того, що найпростіший фітнес-клуб все-таки відкрився.

Як правило, покупка професіонального обладнання вимагає величезних капіталовкладень, тому, можливо, більш правильним рішенням буде придбання в лізинг, так ви перестрахуєтесь себе на той випадок, якщо щось не піде і вам доведеться закрити бізнес. Ми взяли основні види обладнання і ціновий сегмент, вартість взята з Інтернет магазину, вибирався середній ціновий сегмент.

  • Бігова доріжка – $ 1000.
  • Степпер – $ 900
  • Велотренажер – $ 400
  • Вібромасажер – $ 200
  • Еліптичний тренажер – $ 1000.
  • Віброплатформа – $ 1100
  • Тренажери для преса – $ 400
  • Лави та стійки – від $ 200
  • Гантелі, грифи і млинці – від $ 5 і вище
  • Фітнес обладнання – від $ 3200
  • Вільні ваги – від $ 700

Ви можете купити для початку тільки основні тренажери, а решта докуповувати у міру можливості і попиту з боку відвідувачів.

Після придбання обладнання потрібно скласти програму занять. Тут дуже важливим є, то, що в фітнес-клуби приходять люди з різними цілями, перевагами і різним рівнем фізпідготовки, тому краще не робити ставку на один вид занять, а надати клієнтам вибір групових уроків.

Фітнес програми за своїм змістом поділяються на:

  • Головні або основні (силові навантаження і фітнес);
  • Заняття низької інтенсивності (Пілате, йога, гімнастика для поліпшення дихання);
  • Заняття з танцювальної спрямованістю (стрип-пластика, східні танці, бальні танці, танці різних народів і інші);
  • Заняття для дітей (дитяча аеробіка, хіп-хоп, брейк данс, тектонік);
  • Напрямок для вагітних.

Програми даного змісту рекомендують розміщувати в клубах різного рівня.

Персонал

Важливим елементом в фітнес індустрії є підбір персоналу. На першому етапі вам буде потрібно прибиральниця, адміністратор і тренера. Адміністратор буде продавати абонементи на відвідування і клубні карти, а тренер – консультувати щодо виконання вправ, ну і як віп-послуги займатися індивідуальним комплексним фізичним розвитком відвідувачів клубу.

“На скільки мені відомо, в Україні існує кілька стратегій підбору фітнес-персоналу: одні клуби приймають на роботу професійних спортсменів – людей, які присвятили життя того чи іншого виду спорту, випускників профільних вузів, чемпіонів, майстрів спорту. Інші – беруть на роботу аматорів з добре підвішеним язиком, які вміють продавати свої послуги. В цілому ж, підбір персоналу багато в чому залежить від маркетингового позиціонування клубу “, – розповідає заступник директора фітнес клубу” Гран-Прі “Артем Бойко.

Можна також переманювати тренерів з інших успішно працюють фітнес-центрів. Вони не тільки приносять свій досвід, але часто ведуть за собою і клієнтів. У свою чергу їм потрібно гарантувати стабільну ставку хоча б на півроку вперед, а також стимулювати додатковими бонусами і відсотками. В середньому професійний тренер хоче отримувати за свою роботу від 100 грн. за годину.

Як каже експерт департаменту фінансового консалтингу компанії Pro-Capital Investment Дмитро Мамайсур, клієнтська база фітнес-клубу формується протягом 3-4 років. Після закінчення цього терміну 60-70% всіх відвідувачів клубу – постійні клієнти, інші 30-40% – нові.

“Таким чином, ваше першочергове завдання – сформувати в перші роки роботи постійну базу клієнтів, які будуть приносити основний дохід і яких потрібно постійно стимулювати, а саме: розробити програму лояльності, запропонувати особливі умови занять, вітати зі святами та інші”, – відзначає експерт .

Як продавати послуги?

Після відкриття фітнес-центру потрібно грамотно його просувати. Істотний ефект для невеликих фітнес клубів буде давати роздача листівок в районі його розташування. Також підійдуть розклеєні оголошення біля під’їздів, якщо цього буде недостатньо можна дати оголошення в місцевій газеті.

Якщо ваш клуб надає недешеві послуги, тут вже йде боротьба не за цінами і близькості до клієнта, а – хто може дати кращий рівень сервісу, куди зручніше добиратися, у кого більше розкручений бренд. Тут звичайно без серйозної рекламної кампанії не обійтися: може знадобитися і реклама на ТБ, в інших ЗМІ, презентації та спільні акції з іншими підприємствами міста. До речі, для фітнес-клубу будь-якого рівня клубні карти, знижки та акції типу “приведи друга” – відмінний маркетинговий інструмент.

Висновок

Провідні Експерти ринку говорять, що грамотно організований фітнес-клуб генерує рентабельність на рівні 20-25%, при цьому період окупності інвестицій при організації клубу економ-класу становить 1,5-2,5 року, а для преміям сегменту необхідно близько 5 років.

З огляду на нинішню політичну і соціальну нестабільність в Україні, високий рівень інфляції національної валюти, а також високі орендні ставки на приміщення, подорожчання імпортного спортивного інвентарю і загальне зниження рівня доходів населення, відкриття фітнес-клубу сьогодні – справа досить капіталомісткий, що вимагає значних вливань фінансових ресурсів в реалізацію проекту, а також тривалого часу для того, щоб прибуток від діяльності спортивного закладу окупила початкові інвестиції в проект.

“З іншого боку, попит на фітнес-послуги серед населення нашої країни постійно зростає. Багато людей, незважаючи ні на які зовнішні обставини, готові витрачати свої гроші на власне здоров’я і користуватися послугами фітнес-центрів. Підтверджує затребуваність фітнес-послуг у жителів міст і зростання популярності здорового способу життя, так багато клієнтів фітнес-центрів відвідують їх цілими сім’ями, проводять там вихідні. Такі тенденції дозволяють говорити про перспективність створення фітнес-центрів і затребуваності їх роботи се годні “, – підкреслює Дмитро Мамайсур.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: