Як відкрити фітнес-клуб (бізнес-план)

Зрослий інтерес до спортивної індустрії та всьому, що з цим пов’язано, не міг не привернути увагу великого бізнесу. Спортивні центри стали рости як гриби після дощу», однак попит досі значно перевищує пропозицію. Як відкрити фітнес-клуб. Де знайти бізнес-план фітнес-клубу — питання актуальне для багатьох підприємців.

Фітнес-клуб

 

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план фітнес-клубу організації і розвитку бізнесу з терміном окупності в два роки.
Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення ринку споживання харчових продуктів першої необхідності, і супутніх їм господарських і промислових товарів.

Джерело фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності:, ТОВ

Повна вартість реалізації проекту: 7,5 млн гривень

Термін окупності: 2

Закладена в розрахунки процентна ставка: 22% річних

Загальна сума виплат по відсотках становитиме: 3,3 млн гривень

Дохід інвестора становитиме: 3,3 млн гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проектуТерміни виконання
Укладення інвестиційного договору1 місяць
Отримання позикових коштів1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання1 місяць
Підбір персоналу1 місяць
Проведення маркетингової кампанії1-24 місяця

Загальний опис проекту

Організація фітнес-клубу (далі – Клубу) призначена для задоволення попиту населення на послуги тренерів з різних видів спорту, надання приміщення, тренажерів і спортивних снарядів для самостійних занять спортом і підтримки фізичної форми. В даний час підтримання гарної фізичної форми є однією з умов особистого успіху для більшості людей. Тому бізнес-план відкриття фітнес-клубу, неважливо буде це елітний заклад або бізнес-план передбачатиме відкриття фітнес-клубу економ-класу, сьогодні украй затребуваний.

Приміщення

Перш за все необхідно визначитися з форматом приміщення, від цього буде залежати майбутня концепція закладу, від якої в свою чергу залежить як організація Клубу і технологія його управлінням, так і рівень доходу.

Формат подібних закладів зазвичай визначається по площі:

  • Тренажерні зали – до 100 кв. метрів
  • Спортивні зали – до 500 кв. метрів
  • Фітнес-центри – від 1000 кв. метрів + з можливістю надання додаткових супутніх послуг

Дорогою фітнес-клуб, що пропонує своїм відвідувачам повний спектр надання різних послуг, вимагає величезних інвестицій для свого створення. Під час початку «поголовного захоплення» здоровим способом життя – у «дев’яності» і «нульові» роки фітнес-клуби, як правило, створювалися на базі колишніх державних спортивних комплексів, і зараз всі відповідні площі давно зайняті і успішно функціонують. Тому в даний час клуби доводиться зводити з нуля, або переробляти наявні будівлі під потрібні параметри. На такі «ремонти» грошей витрачається трохи менше, ніж на капітальне будівництво.

У розвинених державах майже всі фітнес-клуби розміщуються на орендованих площах. В нашій країні потрібно дивитися на це питання з конкретної ситуації. Даним проектом передбачається довготривала оренда приміщення, у якому необхідно провести належний ремонт. Мінімальний термін орендного договору повинен складати 10 років. У перспективі, при створенні успішного бізнесу, що приносить стабільний прибуток, що планується у подальшому побудувати своє власне приміщення (або придбати у власність відповідне) для проведення різних заходів масового розважального характеру, і можливої здачею частини приміщення в оренду.

Планування

Початок роботи передбачає визначення типу фітнес-клубу – або це буде один Клуб, який буде мати власний стиль, унікальні послуги, що відрізняються від пропонованих конкурентами. або це буде мережа фітнес-клубів, що налічує не менше 5 закладів. Також слід заздалегідь визначити цінову політику – досить високі ціни за послуги класу «еліт» і «преміум», або демократична вартість відвідування Клубу.

Вибір місця розташування Клубу має ґрунтуватися на тому, що люди, які відвідують такі заклади невеликого формату (у разі вибору типу закладу з демократичними цінами), як правило, відвідують їх у спальних районах, ближче до дому. Значить промислові та адміністративні зони міста у пошуку відповідного приміщення можна виключити. Є варіант оренди відповідного приміщення в споруджуваному районі, який в найближчому часі має бути зданий в експлуатацію. Враховуючи термін переобладнання приміщення, проведення всіх необхідних інженерних комунікацій, приведення у відповідність з пропонованими нормативами, потрібно розрахувати, щоб час відкриття Клубу співпало з заселенням нових житлових будинків.

Є варіант розміщення Клубу у великому торговому центрі, але тільки в тому випадку, якщо мова йде про відкриття фітнес-центру в регіонах, так як розмір орендної плати таких великих за обсягом площ непорівнянний з одержуваної прибутком, особливо для тільки що відкрився спортивного залу.

Організація Клубу передбачає керуватися наступними критеріями при виборі місця розташування:

  • Зручні під’їзні шляхи (не менш 2-ух) з можливістю прямого виїзду на 1-2 центральні вулиці населеного пункту
  • Велика автостоянка
  • Безпосередня близькість до постачальників продуктів (при організації в закладі бару, кафе та інших подібних закладів)

Оформлення необхідної документації

Для початку роботи Клубу необхідно отримати наступні дозвільні документи:

  • Згоду на діяльність Клубу від місцевої адміністрації
  • Схвалення державної пожежної інспекції
  • Дозвіл Росспоживнагляду
  • Медичні документи на кожного співробітника
  • Документи, що підтверджують кваліфікацію працівників, провідних оздоровчо-фізкультурну діяльність
  • Дозвіл на виробництво і реалізацію продуктів харчування (у разі, якщо буде організовуватися)
  • І деякі інші, в залежності від конкретного регіону діяльності

Бізнес-план фітнес-клубу повинен містити в собі весь пакет необхідних документів.

Пропоновані послуги

Для створення успішно працюючого закладу потрібно грамотно визначити цінову політику Клубу. Важливо, щоб його оформлення в повній мірі відповідало призначеному прайс-листу. При цьому потрібно враховувати ціни, пропоновані конкурентами, розташованими в даному міському районі.

Як правило, асортимент послуг, що пропонуються фітнес-клубами, наступний:

  • Тренажерний зал з професійними інструкторами
  • Зал для кардіо- і аеробних занять
  • Зал для занять йогою, цигун, динамічними танцювальними напрямками, та іншими подібними видами спорту
  • Зал для занять єдиноборствами
  • Зал для занять баскетболом, волейболом, міні-футболом
  • Заняття з дітьми (програми з карате, аеробіка, танці, гімнастика, і т. п.
  • Кілька видів солярію (горизонтальний, вертикальний)
  • Душові, сауна
  • Фітнес-бар
  • Магазин спортивних товарів
  • Більярдна, кегельбан, боулінг
  • За наявності необхідних умов можливо пропозицію та інших видів активної діяльності, спрямованої на оздоровлення і зміцнення організму

Заняття фітнесом

Необхідно розглянути можливість здачі приміщення в оренду в певні години частнопрактикующим тренерам та інструкторам, які мають популярність, які можуть підняти рейтинг закладу на більш високий рівень. Графік роботи Клубу буде залежати від обраної цінової політики та формату відкриття закладу. Великий за площею Клуб вимагає роботи у двозмінному режимі, для організації можливість відвідування клієнтами в різний зручний для них час.

Звичайно бізнес-план фітнес-клубу економ-класу буде містити в собі дещо інші приклади з іншими розрахунками.

Персонал фітнес-клубу

Кваліфікація співробітників, що працюють в Клубі, — це важлива складова його привабливості у клієнтів. Практично в будь-якому залі присутній інструктор, який безкоштовно відповість на будь-які питання по практикуемому виду спорту. Всі співробітники, які здійснюють навчання клієнтів, повинні мати профільну освіту, підтверджену відповідними документами.Якщо існує можливість залучення до постійної роботи діючих спортсменів, або для проведення разових занять, майстер-класів, тощо, то це буде величезною перевагою в боротьбі з конкурентами. Будь-який співробітник кожен рік повинен підтверджувати свій рівень знань, навичок і підготовки, проходячи спеціальну атестаційну комісію.

Невеликі за форматом тренажерні зали часто наймають на роботу інструктора, який займається розробкою індивідуальних програм для займаються, не будучи присутнім особисто на кожному тренуванні. Знайти сьогодні досвідченого наставника практично з будь-якого спортивного напрямку, вже не зайнятого роботою, досить складно. Тому «демократичні» тренажерні зали часто залучають для такої роботи людей з числа відвідувачів, що мають деякий досвід спортивних занять по даному напрямку, і досягли певних успіхів.

Щоденна робота фітнес-клубу, особливо великого формату, передбачає злагоджену діяльність цілої команди:

  • Інструкторів і тренерів
  • Медичного персоналу
  • Технічного персоналу, що обслуговує вентиляційні системи, кондиціонери, тренажери
  • Охорони
  • Менеджерів та адміністраторів
  • Бухгалтерського відділу
  • І деякі інші – при необхідності

Фітнес з інструктором

Для зацікавленості та стимулювання персоналу можна використовувати поряд з грошовими заохоченнями та підвищенням заробітної плати можливість кар’єрного зросту – від простого інструктора до менеджера спортивних програм.

Інші Організаційні питання

Для успішної конкуренції з іншими подібними закладами Клуб повинен відповідати своєму рівню Незмінним атрибутом є музичний супровід спортивних занять, музика в холі.

Якщо проектом обґрунтовано відкриття в Клубі фітнес-бару, необхідно розробити меню, що передбачає відповідний асортимент продуктів харчування, напоїв для спортсменів.

Необхідно розглянути можливість відвідин Клубу по клубних картках з різними термінами дії, організацію системи знижок за придбання абонементу на відвідування декількох залів в Клубі. Як показує практика існуючих фітнес-клубів, співвідношення прибутку від продажу клубних карток та оплати разових відвідувань становить приблизно 3/1, дохід від карт і реалізації додаткових видів послуг – також приблизно 3/1.

Треба зазначити, що в даний час розглянута сфера ще відносно вільна в плані насичення ринку саме повноцінними, добре обладнаними фітнес-клубами з грамотними інструкторами, пропонують додаткові послуги. У багатьох регіонах ще збереглися «напівпідвальні гойдалки», до яких населення звикло ще з 90-х і «нульових» років.

Цей бізнес вимагає величезних інвестицій у свою реалізацію, але в плані середньостроковій і довгостроковій перспективи – це дуже рентабельний бізнес. Затребуваність населення в подібних послугах зростає буквально з кожним місяцем, особливо на тлі масштабної пропаганди спорту і здорового способу життя.

Маркетинговий план

Поточний стан ринку оздоровчих послуг та послуг з надання можливості занять спортом на сьогоднішній день можна назвати средненасыщенным. Після світової економічної кризи 2008-2009 рр. приблизно близько року спостерігався загальний спад даний й суміжні сфери бізнесу. У 2010 році спостерігалося стабільне зростання попиту на фітнес на фоні поступового підвищення рівня життя громадян.

Криза в країні, що почався в результаті введення економічних санкцій псуючи Росії в 2015 році, до поточного моменту (початок 2016 року) поки не надав руйнівного впливу на індустрію. Людям важко відвикати від звичок, набутих під час добробуту, тому відвідування фітнес-клубів знизилася по відношенню до 2013-2014 років, коли спостерігався найвищий підйом відвідувань, приблизно на 2-3%.

Загальна пропаганда спорту в засобах масової інформації, соціальних мережах, і робота, що проводяться в країні спортивні заходи, в тому числі і світового масштабу, підтримують інтерес громадян до спорту.

Інша справа в тому, що більшість людей, в їх числі і чинних інструкторів і тренерів з фітнесу, мають різні погляди на теорію фітнесу. За проведеними соціологічними опитуваннями різних соціальних і вікових категорій людей, фітнес – це:

  • «Накачування» м’язів
  • Рятування від жиру, зниження ваги
  • Загальне поліпшення фізичної форми
  • Запобігання і позбавлення від стресу
  • Частина іміджу
  • Частина життя
  • Зміцнення «духу та тіла»
  • Нові знайомства

Зал для гімнастики

Виходячи з цієї інформації і необхідно будувати маркетингову політику Клубу. При цьому потрібно врахувати, що за останні роки значно збільшилася категорія відвідувачів «за 40», які приходять на заняття твердо знаючи, чого вони хочуть досягти в результаті.

Для формування споживацької думки необхідно провести наступні заходи:

  • Встановлення засобів зовнішньої реклами – плакати, штендери, щити
  • Реклама у ЗМІ, зокрема – у спеціалізованих журналах
  • Створення власного інтернет-ресурсу
  • Організація стійкої інфраструктури й умов праці для співробітників
  • Розповсюдження буклетів, брошур, листівок

Класифікація потенційних споживачів фітнес-клубу відображена у Таблиці №2:

Рівень доходуСоціальна категоріяОб’єм від загальної кількості відвідувачів фітнес-клубу
до 15 тис. гривеньстуденти, школярі, особи без певних занять10%
до 30 тис. гривеньдрібні бізнесмени, жителі міста20%
від 30 тис. гривеньвсі категорії підприємців, жителі міста, гості міста, професійні спортсмени70%

Середні по країні ціни на придбання послуг фітнес-клубу відображені в Таблиці №3:

Формат фітнес-клубуВартість разового заняття, грн.Придбання річного абонемента з 3-разовим відвідуванням в тиждень, грн.Придбання абонементу на 6 місяців з 3-разовим відвідуванням в тиждень, грн.Придбання абонементу на 3 місяця з 3-разовим відвідуванням в тиждень, грн.Більярд, кегельбан, боулінг, грн.
клас “еліт” і “преміум”300-100025 000 – 140 00015 000 – 75 00010 000 – 50 000300
економ-клас150 – 20011 000 – 18 0007 500 – 12 0003 500 – 5 500200

Виходячи з наведених даних, можна зробити висновок, що організація фітнес-клубу є, незважаючи на великі витрати, прибутковим і перспективним бізнесом.

Виробничий план

Основним обладнанням для організації Клубу будуть спортивні снаряди і тренажери:

  • Професійні бігові доріжки
  • Велотренажери
  • Силові станції
  • Еліптичні тренажери
  • Лавки, стійки
  • Вільні ваги – штанги, гантелі, гирі, обважнювачі
  • Спортивні мати
  • Килимки для занять йогою
  • Дзеркала
  • Боксерські мішки, груші, рукавиці, лапи
  • Більярдні столи і приналежності

Обладнання купується в залежності від спектра надаваних послуг. Вибір на користь того чи іншого тренажера обумовлений брендом-виробником, функціональністю, довговічністю, надійністю і безпекою експлуатації.

Тайбо

Надання додаткових послуг вимагає придбання відповідного обладнання.

Фінансовий план

Початок фінансового року підприємства – січень.

Основні, що підлягають сплаті податки, вказані в Таблиці №4:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

Передбачуваний план обсягів надання послуг Клубом представлений в Таблиці №5:

періодпослугаобсяг попитуцінаприбуток, грн.
1-12 місяцьфітнес, шейпінг, аеробіка, тренажерний зал, йога, єдиноборствабуденні дні – 300 осіб, вихідні – 200 осіб200 – 300 гривень за разове заняття10 000 – 15 000
1-12 місяцьреалізація клубних картбудні – 10, вихідні – 225 000 гривень300 000
1-12 місяцьнадання додаткових послугв залежності від завантаженнязалежно від прайс-листа50 000 – 100 000
13-24 місяцьфітнес, шейпінг, аеробіка, тренажерний зал, йога, єдиноборствабуденні дні – 300 осіб, вихідні – 200 осіб250 – 350 гривень за разове заняття12 500 – 17 500
13-24 місяцьреалізація клубних картбудні – 10, вихідні – 230 000 гривень360 000
13-24 місяцьнадання додаткових послугв залежності від завантаженнязалежно від прайс-листа60 000 – 120 000

Висновок

Представлене дослідження показало, що організація фітнес-клубу є високоприбутковим, перспективним проектом, який вимагає значних інвестицій, і складений фахівцями бізнес-план фітнес-клубу. Зниження ризиків може статися внаслідок грамотного управління фітнес-клубом, вірно обраній концепції і клієнтоорієнтованості.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: