Як відкрити власну фотостудію (бізнес-план)

Зібралися професійно займатися фотографією? Тоді вам точно знадобиться бізнес-план фотостудії. Попит на послуги фотографів, здатних «оживляти миті», увічнювати пам’ятні дати, робити із звичайного моменту шедевр, виріс сьогодні як ніколи раніше.

Фотостудія

Звичайно, для збільшення гарантії успішності бізнесу краще всього замовити готовий бізнес-план фотостудії в компанії, що має солідне портфоліо подібних проектів. Але такий бізнес-план фотосалону від професіоналів коштуватиме вам не один десяток тисяч гривень, причому стовідсоткової гарантії того, що бізнес дійсно буде працювати, вам не дасть ніхто.

Є також варіант самостійно написати бізнес-план фотосалону. На допомогу наш сайт може запропонувати вам серію статей про складання опису бізнес-проекту.

  • Для чого потрібен бізнес-план
  • Як написати титульний лист
  • Опис компанії
  • Опис послуг і продукції
  • Аналіз ринку
  • Маркетинговий план
  • Виробничий план
  • Організаційний план
  • Фінансовий розділ
  • Страхування ризиків у бізнес-плані
  • Доповнення та додатки

Пропонований приклад бізнес-плану фотостудії не претендує на винятковість, але цілком може використовуватися для створення власного документа. Всі наведені розрахунки – приблизні, і актуальні на момент написання даного матеріалу для Центрального Федерального округу.

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план організації Фотостудії (фотосалону) з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення ринку попиту підприємств і мешканців міста на послуги професійного фотографа, створення фотоальбомів, фотопортфоліо, проведення фотосесій, і т. д.

Джерело фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Повна вартість реалізації проекту: 1,5 млн гривень

Термін окупності: 2

Закладена в розрахунки процентна ставка: 25% річних

Загальна сума виплат по відсотках становитиме: 750 тисяч гривень

Дохід інвестора становитиме: 750 тисяч гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проектуТерміни виконання
Укладення інвестиційного договору1 місяць
Отримання позикових коштів1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання1 місяць
Підбір персоналу1 місяць
Проведення маркетингової кампанії1-24 місяця

Загальний опис проекту

Основні види робіт Фотостудії – проведення художніх робіт по створенню образу замовника або інших об’єктів, події, або певного моменту за допомогою технічних фотосредств і спеціальних фотохудожественных методів впливу. До таки методів насамперед можна віднести:

  • Грамотний підбір і професійне нанесення макіяжу
  • Підбір одягу відповідно до обраного стилю фотографії
  • Створення необхідного для якісного фото освітлення
  • Створення ситуації, установка додаткових реквізитів для посилення загального фону
  • Обробка отриманого фотографічного продукту графічними програмами для цифрових зображень
  • Усунення присутніх в реальності дефектів на об’єкті фотографування

Як правило, головними джерелами доходу Фотостудії є:

  • Оплата замовлень професійної фотозйомки для рекламних каталогів, буклетів, банерів
  • Створення фотографій для портфоліо
  • Створення та друк фотографій на документи різного зразка
  • Фотозйомка будь-яких подій – весілля, народження дитини, ювілеїв, та ін
  • Оренда іншими особами фотографічного устаткування і приміщення Фотостудії для проведення власних фотозйомок

Модель

Приміщення для Фотостудії

Для організації Фотостудії передбачається взяти підходить за параметрами приміщення в оренду. Придбання її у власність доцільно тільки після того, як бізнес пройде «перевірку часом». Інакше кажучи, немає сенсу вкладати гроші в купівлю приміщення, якщо ви не впевнені, що «справа піде».

При виборі приміщення необхідно враховувати, крім інших характеристик – наявність потужної електромережі, опалення, водопостачання, виділеної інтернет-лінії, і т. д., технічні параметри, необхідні для проведення фотографування.

Так, наприклад, для того, щоб зняти в повний зріст людини з фокусуванням у 70 мм, потрібно відійти від нього на відстань не менше 5 метрів. Часом буває так, що основною темою фотографії є створення перспективи, для якої також необхідна відповідна площа приміщення.

загалом, площа кімнати для фотографії повинна бути не менше 30 кв. метрів. Висота стелі – не менше 4 метрів, завжди існує ймовірність, що поступить замовлення на зйомку людей в стрибку, або щось подібне.

Крім приміщення для фотографії знадобиться окрема кімната для переодягання та нанесення макіяжу — гримерна, невелика комора для зберігання реквізитів, та робочого кабінету для обробки отриманих зображень, і побутові зручності – туалет, душова кімната.

Приміщення

Освітлення фотостудії – одне з найважливіших умов роботи

Студійне світло – це основний параметр, завдяки якому ви зможете робити воістину чудові фотографії. При виборі систем освітлення необхідно керуватися трьома критеріями:

  1. Відгуки про компанії-виробника. Фірма, що виготовляє обладнання може сказати про себе багато, але самий вірний джерело правдивої інформації – люди, які користувалися пропонованою продукцією. Світлове обладнання для фотостудій умовно можна класифікувати на два типи: а. напівпрофесійний. Можливості такої техніки найчастіше більш ніж достатньо для виготовлення фотошедеврів. Серед безлічі компаній провідні позиції займають компанії Rekam і Prograf. б. професійний. Ця техніка призначена для справжніх майстрів фотографії, більшість з яких віддають перевагу фірмам Hensel і Bowens.
  2. Потужність освітлювального устаткування. Мінімальна потужність світильників для Фотостудії повинна бути не менше 500 Вт. Для посилення світлових контрастів необхідно використовувати софт-бокси, лайт-бокси, та інші світлові допоміжні насадки.
  3. Кількість джерел освітлення, якщо обладнання йде в комплекті. При двох джерелах світла гарну фотографію зробити дуже важко.Для гарного фото потрібні 3-4 джерела світла. При цьому світлова гра залежить виключно від майстерності фотографа.

Систему кріплення світильників можна придбати як разом з системою освітлення, так і окремо. У переліку обов’язкового обладнання повинні бути присутніми:

  • Стійки-штативи
  • Підвісна рейкова система

Класична схема розташування освітлення при фотографуванні моделі представлена на Малюнку 1:

Схема

Серед техніки, що доповнює освітлювальне обладнання починаючому фотографу необхідно мати в студії:

  • Парасольки двох типів – на просвіт і на відображення
  • Софтбокси, стрипбоксы, октобоксы, квадробоксы, лайтбокси
  • Стільники
  • Фільтри
  • Тубус
  • Фони (білий, сірий, чорний, з міськими та природними пейзажами)
  • Портретну тарілку

Для фотографування предметів необхідно придбати предметний стіл, на якому проводитиметься зйомка. Багато фотостудії вибудовують в приміщенні для зйомок цілі інтер’єрні куточки з замінної меблями, декораціями, та ін. У розглянутому проекті можна взяти «на озброєння» подібну ідею.

Ще один незамінний у роботі фотографа інструмент – синхронізатор, що дозволяє злагоджено працювати фотографічної та освітлювальної техніки.

Обладнання

Реквізит для Фотостудії

Реквізит – це деякі елементи меблів, одяг, взуття, іграшки та інші предмети, що дозволяють створити образ при фотографуванні. До цього списку можна віднести:

  • Сукні
  • Капелюшки
  • Стільці, крісла
  • Сценічні костюми.

Багато сучасні фотостудії часто використовують для зйомок ефект «мокрого зйомки», для якої потрібна установка душа прямо в залі студії.

Найманий персонал

Для створення якісного способу необхідна злагоджена робота декількох фахівців, крім самого фотографа:

  • Візажиста
  • Перукаря
  • Стиліста

Треба визначитися, чи будуть ці майстри входити в штат фотостудії, або запрошуватися у міру потреби. Так як гарантії затребуваності їх послуг кожен день не буде, тримати їх «на ставці» буде трохи накладно. З іншого боку, час, призначений замовником для зйомки, не завжди може влаштувати фахівців. Оптимальний варіант – один універсальний працівник.

Маркетинговий план

Маркетингові дослідження стану ринку споживання послуг фотостудій , показав, що загальний обсяг послуг, незважаючи на кризові явища, що почалися в 2014 році, на самому початку показав деякий спад популярності, але після повернувся практично до «докризового» рівня.

Якісні фотороботи стали невід’ємною частиною портфоліо молодих фотомоделей, елементами реклами, використовуються майже у всіх сферах життя. Професійна сучасна фототехніка дозволяє створювати справжні шедеври фотографії. Причому затребуваність фоторобіт проявляється не тільки в оффлайн-проекти, але і в інтернеті. Презентація власної персони в соціальних мережах стало настільки «модним» захопленням, що часом клієнти не зупиняються ні перед ціною, ні перед умовами зйомок.

Незважаючи на всі ці фактори рівень специфічних знань фахівців, чітка структурованість ринку, нерозвиненість вторинного ринку, недолік реклами фотостудій – все це залишає бажати кращого. При цьому кількість фотосалонів в країні зросла. У той же час вартість роботи фотографа зросла за останні кілька років в 5-7 разів!

За оцінками експертів галузі найближчим часом буде рости попит наступні види послуг Фотостудії:

  • Студійна зйомка для створення рекламного контенту
  • Репортажна і подієва фотозйомка
  • Здача в оренду приміщення Фотостудії та фотографічного устаткування

Фотографування

Одне з головних умов успішної роботи (крім, звичайно, наявності грамотного бізнес-плану фотостудії) – це створення позитивного іміджу фотосалону. Для цього можна провести наступні заходи:

  • Створення власних інтернет-ресурсів – сайту, груп у соціальних мережах
  • Участь у різних конкурсах для фотографів
  • Постійне розвитку в технічному плані
  • Придбання самого якісного обладнання
  • Реклама на «кінцевий» продукт – фотокниги, фотоальбоми, компакт-дисках, і т. д.
  • Бонусна і дисконтна система при обслуговуванні клієнтів
  • Післяпродажне обслуговування

Виробничий план

Все обладнання для Фотостудії можна розділити на дві категорії:

  1. Фототехніка
  2. Світлотехніка

Фотографічне обладнання для студії необхідно купувати тільки професійне. Насамперед – це відео-і фотокамери, штативи для них, фотостолы для предметної зйомки, і реквізит. Список світлового обладнання значно ширше:

  • Світлові відбивачі – лайт-диски
  • Інфрачервоні, радіо-, светосинхронизаторы
  • Фони і утримувачі для фонів
  • Світловий бокс-куб (лайт-куб)
  • Рефлектори, фільтри, байонети, і т. д.
  • Фотозонти
  • Фотоспалахи

Технічне обладнання Фотостудії повинно не тільки відповідати і сприяти зростанню продуктивності робіт, але і відповідати створюваному іміджу, стандартам безпеки, і входити до категорії довгострокових інвестиційних вкладень.

Фінансовий план

Початок фінансового року Фотостудії – січень місяць.

Основні, що підлягають сплаті податки, представлені в Таблиці №2:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

Приблизний план надання послуг показаний у Таблиці №3:

ПеріодВид послугиОбсяг послугВартість послуг, грн.Прибуток, грн.
1-12 місяцьПортретна зйомка, предметна фотозйомка і т. д.Від 1300 тис. знімків4000-60005200000
1-12 місяцьРепортажна фотозйомка, фотозйомка для агентств, акторського портфоліо1800 тис. знімківвід 60007800000
13-24 місяцьПортретна зйомка, предметна фотозйомка і т. д.Від 1300 тис. знімків4000-60007200000
13-24 місяцьРепортажна фотозйомка, фотозйомка для агентств, акторського портфоліо1800 тис. знімківвід 600010800000

Аналіз ризиків в організації бізнесу

Основні ризики створення Фотостудії полягають у наступному:

  • Висока вимогливість клієнта з-за якої існує можливість неодноразового перероблення робіт
  • Велика кількість конкурентів
  • Небезпека псування обладнання при здачі його в оренду

Висновок

Даний бізнес-план Фотостудії показав, що фотографічний бізнес на сьогоднішній день є високоприбутковим напрямком, що вимагає, однак, чималих інвестицій. Успішність бізнесу, головним чином, залежить від рівня майстерності фотографа, якості обладнання, і регулярного наявності замовлень. При виконанні даних умов рентабельність бізнесу оцінюється як висока.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: