Як скласти план: бізнес план готелю і приклади розрахунків

Перед відкриттям готелю будь-якої величини бізнесмен повинен скласти не просто план, бізнес-план готелю, в якій будуть відображені всі моменти. Ще на шляху складання такого плану можна відразу побачити всі підводні камені, які будуть зустрічатися на шляху. Особливо добре прораховується фінансова сторона питання, тому план відразу дає зрозуміти підприємцеві свої можливості.

Документ

Бізнес-план готелю — серце бізнесу, яке потрібно вдало запустити і налагодити його роботу. Тому при складанні всіх розділів важливо нічого не пропустити і врахувати все до найдрібніших деталей. Готовий план охарактеризує необхідність і ефективність цього виду бізнесу з конкретною сумою інвестицій і шляхом розвитку діяльності. Зміст документа має бути розписано для кожного партнера, інвестора і кредитора, щоб вони могли оцінити ступінь ризику.

готель

І тільки після ознайомлення з усіма пунктами і особливо з розділом фінансового плану, всі беруть участь беруть на себе відповідальність супроводжувати формування «дітища» і виконувати взяті на себе зобов’язання.

Основні пункти плану:

  • Вступна частина, або резюме.
  • Оцінка ринку товару або послуг.
  • Огляд конкурентів.
  • Список послуг або товарів, які надаватиме організація.
  • Список необхідних посад.
  • Структура процесу і споживачі.
  • Юридична сторона.
  • Маркетинг.
  • Організаційний процес.
  • Фінансовий план.
  • Оцінка всіх можливих ризиків.
  • Таблиці, фото і т. Д.

Вступна частина документа

Цей розділ повинен ознайомити з проектом і основними ідеями ведення бізнесу. Бізнес-план починають з календарного планування і назви готелю. Іншими словами, необхідно прорахувати через скільки місяців або років готель принесе перший прибуток і окупить інвестиції. Наприклад, проект окупить себе через 5 років.

Після цього згадується керівник проекту і описується ідея бізнесу. Приклад, коли керівник має кілька цілей при створенні готельного бізнесу:

  • Отримати прибуток.
  • Створити організацію з хорошим оборотом і конкурентоспроможністю.
  • Заповнити нішу споживчого ринку (сфера послуг з тимчасового або довгострокового проживання в готелі).

Обов’язковий пункт планування — опис будівлі готелю. Слід обміркувати різні варіанти і вибрати найбільш економічно вигідний. Будівництво затягне відкриття на кілька років, а вкладення збільшаться в рази.Оренда будівлі значно спростити завдання. Потрібно вибрати район міста і тип будівлі, передбачити кількість поверхів, номерів.

Якщо перевага віддана будівництву, потрібно передбачити масу нюансів. По-перше, вибрати ділянку землі під забудову. По-друге, розробити проект готелю і отримати дозвіл на забудову. По-третє, найняти компанію-забудовника і контролювати терміни будівництва, після якого потрібно буде подбати про дизайн інтер’єру.

Не можна забувати, що кількість номерів, дизайн і перелік послуг безпосередньо залежать від споживача. Не можна орієнтуватися на бідний клас і на багатий одночасно. Потрібно вибрати свого споживача і максимально догоджати його запитам. Але для того щоб не було простоїв в заселенні, слід виділити декілька номерів для простих туристів.

вхід

Приклад, відкриття відбудеться в столиці — м Москві. Будівля з 6 поверхів розраховане на 120 номерів. Воно знаходиться в спальному районі міста, але недалеко від його центру. Вартість оренди або будівництва можна взяти із загальної суми власних коштів, інвестицій партнерів) або взяти в кредит.

Для кредиторів потрібно розрахувати приблизний термін повної виплати боргу.Для залучення більшої аудиторії інвесторів можна вказати точку беззбиткового існування.

Припустимо, за перший рік розвитку готелю — 24 675 тисяч гривень. Потім потрібно вказати фінансову частину питання: власні інвестиції, залучення партнерів або взяття кредиту. Вказують конкретну суму, яка повинна бути ретельно обгрунтована. Наприклад, 1 або 3 млн грн.

Для інвесторів потрібно прорахувати їх частку доходу з проекту. Це може бути певний відсоток від заробітку за якийсь період часу, наприклад, 17,5%. Всі ці умови зазвичай обумовлюють при укладенні договору про співпрацю. Зазвичай інвестор або кредитор отримує прибуток з першого місяця впровадження в життя проекту. Але можуть бути і інші умови.

Велику роль в бізнесі буде грати керуючий, адже саме він буде кожен день керувати життєвим циклом готелю. Крім забезпечення всіх функцій, ця людина повинна управляти потоком клієнтів готель, а це і є прибуток бізнесу.

Детально про функціональні можливості об’єкта

Розробка плану не обходиться без формування цін на номери і додаткові послуги. Це все потрібно продумати і обґрунтувати вартість, не забуваючи про особисту вигоду. До недавнього часу оплата за номер могла прийматися тільки готівкою, зараз же потрібно передбачити розрахунок за допомогою банківських карт. Без цього власник втратить певний відсоток своїх потенційних клієнтів.

Після всіх приготувань приміщення необхідно скласти перелік послуг готелю, оцінити конкурентів, проаналізувати їх позитивні і негативні сторони, в концепцію внести зміни, які б перевершували аналогічні пункти конкурентів.

До початку прийому перших клієнтів потрібно підібрати професійний штат обслуговуючого персоналу, ввести в курс справи керуючого. Ретельно продумати вартість номерів і встановити цінову політику, причому різниця у вартості номерів не повинна перевищувати 8-9%.

Для залучення більшої потоку клієнтів можна укласти договори з низкою туристичних компаній, які зможуть бронювати номери в готелі для своїх клієнтів. При цьому туристичним організаціям потрібно встановити певний відсоток комісії за кожного клієнта.

Умови проживання в номерах повинні відповідати заявленим вимогам. У кожному номері повинен бути душ і туалет, займаючи при цьому не більше 4 кв. м. У кімнаті повинні знаходитися двоспальне ліжко (2 односпальні), стіл, 2 стільці, дзеркало, тумбочка (2 шт.) та шафа для речей. Це мінімум. Пол зазвичай покривають темним ковроліном. З побутової техніки: телефон, телевізор і настільна лампа (2 шт.).

номер 2

У санвузлі обов’язково розміщують світлу ванну і / або душову кабіну, вішалку для рушників. Постачають номер декількома чистими, випрасуваними махровими рушниками, банним халатом і тапочками в комплекті з 2. Пол повинен бути кахельною, на стіні зазвичай навішують поличку для дрібних речей. У ванній залишають склянку для зубної щітки, мило, шампунь.

Важлива складова готельного бізнесу — ресепшен. Це початок взаємин клієнта і організації, тому важливо, щоб клієнт завжди йшов задоволеним і без претензій. Зазвичай цей куточок оформляють біля входу.Потрібно встановити стійку, факс, телефон, сканер, комп’ютер з доступом в Інтернет, лічильник для купюр.Зараз практично у всіх готелях є безкоштовний Wi-Fi.

У кожному готелі має бути спеціальний блок, де кухар готуватиме їжу. Для цього зазвичай закуповують таку техніку:

  • Кавоварка.
  • Мікрохвильова піч.
  • Холодильна установка.
  • Бойлер для гарячої та холодної води.

Виділяють кімнату для складу продуктів. Окремо має бути передбачено місце для покоївок. Все це приховують від очей відвідувачів.

Рекламна компанія

План відкриття готелю складають з урахуванням аналізу конкурентів. Згідно зі статистичними даними, з 2012 року спостерігається поступове поліпшення на ринку готельного бізнесу, особливо успішно набирає обертів сфера малих готелів — до 50-100 номерів. Наприклад, в Москві частка малих готелів на ринку готельного бізнесу займає 5%. Основні проблеми такого бізнесу — висока вартість земельної ділянки і труднощі при отриманні дозвільних документів на будівництво.

У бізнес-план відкриття обов’язково вносять стратегію рекламної кампанії: ціноутворення, яке формують на основі даних конкурентів, загальну атмосферу готелю, якість послуг і т. Д. Необхідно спілкуватися з кожним клієнтом і запрошувати його знову. Відкривати невеликі приватні готелі рентабельніше ніж величезні готелі на 100 і більше місць. Окупність невеликих організацій набагато вище — через 1-2 роки можна отримувати чистий прибуток.

готель 2

В умовах комп’ютерної ери дуже вдало буде створити сайт готелю, передбачити можливість замовлення номера в режимі онлайн. Це збільшить потік клієнтів. У режимі тривимірної графіки можна знайомити потенційних клієнтів з варіантами номерів і загальним інтер’єром готелю прямо на сайті. Тут же описують всі доступні послуги.

фінансова сторона

Рентабельність готельного бізнесу повинна бути виправданою і високою, тому перед відкриттям потрібно скласти докладний фінансовий план. Можна подивитися зразок (фото 1). Щороку на початку січня слід планувати витрати і доходи підприємства:

Податок на прибуток за місяць за ставкою 20%.

Соціальні виплати до Фонду оплати праці за місяць — 34%.

Прибутковий податок до Фонду оплати праці за місяць — 13%.

Дохід прогнозують з урахуванням аналізу ринку послуг і попиту споживачів. На початку не потрібно орієнтуватися на високий рівень рентабельності, так як це тільки початок бізнесу. Наприклад, нехай початковий рівень завантаження — 12 номерів в перший рік роботи (80%). За перший рік вкладень ці номери здавалися 119 днів при вартості 600-5000 гривень за номер. Загальна виручка за рік – 212000 гривень. За цей же період було налагоджено функціонування бару і ресторану, які обслужили 580 осіб. Вартість замовлень — 500-700 гривень. Загальна виручка за цим пунктом – 35000 гривень. Господар бізнесу уклав договори зі службами таксі, турагентств і т. Д. За рік було 198 клієнтів, які скористалися такими послугами із середньою вартістю 250 гривень. Разом виручка — 50 000 гривень.

номер

Якщо за другий рік буде спостерігатися приріст відсотка заселення на 40-45%, то рівень річного доходу дійде до 7 млн гривень.

Сфера готельного бізнесу зараз набирає обертів, тому при наявності стартового капіталу і хороших інвесторів можна почати серйозний бізнес, який окупить себе через 3-5 років. Якщо заощаджень мало, краще орієнтуватися на створення міні-готелів, рентабельність яких вище.

Посилання на основну публікацію