Бізнес план готелю: детальний фінансовий звіт

Капітальні вкладення в справу: 17 000 000 гривень.

Термін окупності готелю: від 2 років.

Для багатьох людей відкриття власної готелі – це мрія. Більшість привертає чарівність індустрії гостинності, і вони розглядають її як шанс почати нову справу.

Але відкриття готелю, як і будь-якого нового бізнесу, складніше, ніж здається на перший погляд. Конкуренція в готельному бізнесі дуже велика і досягти хороших фінансових результатів не так просто, як здається.

Зокрема, якщо ви ніколи не працювали в готельній індустрії, вам доведеться зіткнутися з багатьма речами, які ви раніше не розглядали, але які є частиною бізнес плану.

На сьогоднішній день немає недоліку в творчих ідеях для інноваційних концепцій готелів. Однак проблема полягає скоріше в стратегічних і організаційних областях бізнесу.

Продуманий бізнес план готелю допоможе уникнути непотрібних проблем або хоча б мінімізувати їх негативний вплив.

Відкриваємо готель: з чого почати?

Готель, бізнес-готель, резорт-готель, апартаменти, хостел, шале, лоджії, кемпінг, гестхаус ….

Нормальна людина, далека від світу турбізнесу, прочитав цей набір слів і, якщо навіть щось зрозумів, то точно заплутався. Це все – невелика частина видів готелів, існуючих на даний момент.Розібратися в них – справа не з простих.

У нашій статті ми розглянемо бізнес план звичайного готелю, яка часто розташовується десь в центрі міста або туристичному районі, пропонує широкий спектр пропонованих послуг і не відрізняється високою вартістю.

Така готель розрахований на розташування гостей-туристів або гостей, які заїхали під час короткострокових бізнес-поїздок.

Це дасть вам початкове уявлення про світ готельного бізнесу, і при бажанні ви можете адаптувати запропонований бізнес план готелю під будь-який інший вид.

ЦІКАВО: В готельному бізнесі споживача прийнято називати не «клієнт», а саме «гість». Погодьтеся, начебто дрібниця, а для гостя піднімає почуття значимості і створює затишок.

Реєстрація готелю: бізнес по-закону

Насамперед вам необхідно вибрати організаційно-правову форму діяльності. Для початку потрібно вирішити, якого розміру готель ви плануєте відкрити.

Наприклад, якщо ви плануєте створити великий готель (50 номерів і більше), буде потрібно створити ТОВ. Для відкриття готелю з кількістю номерів менш 50 (міні-готель) досить буде оформлення ВП.

vybor-koda-okvjed

Зверніть увагу на те, що наявність ресторану в готелі також впливає на вибір коду КОАТУУ:

dejatelnost-gostinic

Наступним кроком варто вибрати систему оподаткування. Для того, щоб знизити податкове навантаження, варто вибрати спрощену систему оподаткування.

Але при цьому важливо врахувати деякі нюанси:

  1. Кількість працівників за рік не повинен перевищувати 100 осіб.
  2. Розмір доходу в рік повинен бути менше 75 млн. Гривень.
  3. Ніяких філій (по крайней мере, поки ви не розкрутити).

Якщо ж якийсь з умов не виконується, до вашої готелі буде застосовуватися загальна система оподаткування.

Стандартний пакет документів, потрібних для відкриття готелю, зазвичай включає в себе:

  • документи, що підтверджують право власності власника бізнесу.
  • необхідні дозволи.
  • документи на програми та пристрої для ведення економічної діяльності (касовий апарат).
  • сертифікати відповідності санітарним, технічним, пожежним нормам.
  • посадові інструкції.

Крім цього, потрібно буде отримати ліцензії на супутні види діяльності (продаж алкоголю, послуги спа-салону). Також можете потурбуватися про сертифікати відповідності (отримати так звані зірки) для готелю, але в UA це обов’язковим не рахується.

Підготовкою документів ви можете зайнятися самі, але краще отримати консультацію у податковій інспекції, підприємницьких об’єднаннях або найняти консультанта в спеціалізованому агентстві.

Вибір місця розташування і приміщення для готелю

Найбільш вигідним варіантом для невеликих готелів є викуп і подальша перепланування приміщень, що включає ремонтні роботи. Тут потрібно відштовхуватися від обраного вами стилю майбутнього готелю.

Для готелю в межах міста або в жвавих його районах зручно буде використовувати кілька поверхів гуртожитків або житлових будинків. Але для організації незалежної готелі найкращим варіантом буде викуп особняка або котеджу.

Також, ви можете побудувати готель з нуля, але на це потрібні, як правило, великі часові та фінансові ресурси (це також важливо відобразити в своєму бізнес плані готелю).

Зверніть увагу, що згідно зі ст. 288 ГК UA, якщо ви будете викуповувати житлові приміщення для організації готелю, в подальшому буде потрібно перевести їх нежитловий фонд.

Важливо також вибрати правильне місце розташування, що послужить додатковою конкурентною перевагою: віддати перевагу туристичним місць, місць з красивими видами і т.д.

Інтер’єр для готелю – невід’ємна частина успіху бізнесу

Бізнес план готелю, на відміну від інших видів бізнесу, обов’язково повинен мати параграф, присвячений інтер’єру та оформлення закладу.

Як кажуть, «зустрічають по одягу». Також справа йде і з готелями. Якщо гостю не подобається загальний інтер’єр готелю або номера зокрема, він знаходить його неприємним, є велика ймовірність, що наступного разу відвідувач буде шукати інше місце для проживання.

При цьому, зовсім необов’язково робити мармурові підлоги, обважувати все королівськими люстрами і гардинами і покривати позолотою кожне металевий виріб у приміщенні.

При оформленні інтер’єру готелю потрібно приділити увагу таким моментам:

  1. Виберіть один стиль і у всьому його дотримуйтеся.
  2. Колірна гамма повинна бути легка і ненав’язлива. В цілому, номер повинен мати у своєму розпорядженні до відпочинку.
  3. Меблі в готелі повинна бути зручна і функціональна.
  4. Використовуйте тільки якісні і зносостійкі матеріали.
  5. Подумайте заздалегідь про фірмову атрибутику (посуд, рушники, халати, одноразова косметика).

Сьогодні клієнти часто шукають готель через інтернет, переглядаючи пропоновані номера та послуги на офіційних сайтах або спеціальних ресурсах (наприклад, www.booking.com). На цих сайтах доступні фотографії номерів. Тому важливо створити красиву картинку і приділити увагу кожній маленькій деталі.

Таким чином, розрахуємо всі необхідні капітальні інвестиції в бізнес плані для готелю на 40 номерів:

Статті витратВартість, грн.
Разом:17 500 000 гривень
придбання приміщення13 000 000
Ремонт і оформлення4 500 000
Укомплектування необхідним обладнанням (в т.ч. і монтаж)5 500 000

Виходять чималі гроші, чи не так? Якщо вам не вистачає власних коштів, то грамотно складений бізнес план готелю допоможе вам залучити інвесторів.

Обслуговування готелі – ключ до успішного бізнесу

Обслуговуючий персонал при правильному підборі може стати одним з ключових факторів успіху готельного бізнесу.

Для невеликого готелю необхідний такий набір персоналу (без урахування ресторан, охорону та інші послуги, які надаватимуться на умовах аутсорсингу):

ПосадаКількість осібЗарплата в місяць, грн.Разом, (грн. / Міс.)
Разом:800 000 гривен
директор175 00075 000
керуючий160 00060 000
Бухгалтер133 00033 000
Системний адміністратор130 50030 500
ресепшеонист330 00090 000
покоївка630 000130 000
технік220 00040 000

Кожен бізнес, великий чи малий, вимагає грамотного управління. Тому дуже важливо створити конкурентне систему готельного менеджменту, метою якої є оцінка ситуації, а потім планування стратегічних реформ для підвищення якості готельного бізнесу.

Безумовно, знадобиться покупка спеціального програмного забезпечення для бізнесу, яке допоможе менеджеру планувати і контролювати виконання поточної діяльності готелю.

8 маркетингових прийомів для завоювання цільової «готельної» аудиторії

Будь-який бізнес план повинен мати розділ, присвячений маркетинговим дослідженням і методам просування.

Розберемо 8 прийомів, які гарантовано дадуть результат для бізнесу:

  1. Розповідь про готелі

    Для того, щоб бути успішною, готель повинен мати щось унікальне, інноваційне, несхоже на інших. «Фішкою» обов’язково стане, якщо вона має історію, яка людям подобається, і якої вони хочуть поділитися зі своїми друзями.

    Гарне обслуговування може значно поліпшити ваші конкурентні позиції. Ви можете роздавати морозиво при реєстрації в теплі літні дні або раз на тиждень запрошувати всіх гостей готелю на смачний свіжий кави.

  2. Преса

    PR має і завжди матиме велике значення для бізнесу в завоюванні внутрішнього ринку. Переконайтеся, що ви налагоджуєте хороші відносини з журналістами і редакторами регіональних і національних газетних і журнальних публікацій.

    Таким чином, якщо вони хочуть зробити топ найбільш підходящих місць для зупинки в подорожі, ви очолите їх список.

  3. Участь в місцевих маркетингових кампаніях

    Місцеві маркетингові компанії працюють над тим, щоб залучити туристів на конкретні події. Ви повинні налагодити співпрацю з ними, щоб залучені цільові групи точно зупинялися у вас в періоди низького і середнього попиту.

  4. Співпраця і івентагентствамі

    Поговоріть з місцевим івентагентствамі і дізнайтеся, як вони можуть допомогти вам просувати свій бізнес. Ви повинні очолювати список місць для групових запитів на конференції і заходи в вашому місті.

  5. Співпраця з турагенствами

    Домовившись про співпрацю, упевніться, що у вас є репрезентативна сторінка на сайті турагентства і вся необхідна інформація в їхньому офісі.

  6. Веб сайт

    Сайт готелю повинен не лише давати уявлення про номери і послуги, що надаються, а й давати можливість забронювати та оплатити номер або захід. Також не забувайте про пошукової оптимізації (SEO) – вона вкрай важлива для бізнесу.

  7. Соціальні мережі

    Абсолютно незаперечно: готелі потрібні сторінки і профілі в Фейсбуці, Твіттері, Інстаграмме, Вконтакте, Однокласниках і YouTube. Важливо активно управляти присутністю в цих соціальних мережах і створювати нові свіжі матеріали щотижня і місяць.

    Заохочуйте своїх гостей залишати відгуки на TripAdvisor і Booking. Профіль на веб-сайтах повинен бути активним і динамічним.

  8. Програма лояльності

    Створіть програму лояльності, яка дозволить винагородити або заохочувати ваших постійних клієнтів (наприклад, безкоштовне відвідування спа-салону або ресторану готелю для постійних клієнтів).

    Попередження: Єдина річ, яку ви не повинні робити – це знижувати ціни в разі «розпродажу». Ви тільки скоротіть середню вартість номера до рівня, коли готель зазнає втрат доходів замість того, щоб генерувати додатковий дохід.

Бізнес план готелю: фінансова частина

Розрахуємо поточні витрати на забезпечення безперервної роботи в бізнес плані готелю:

Статті витратВартість, грн.
РАЗОМ:1 475 000 гривен
Комунальні послуги170 000
Оплата праці800 000
Витрати на маркетинг125 000
Телекомунікаційні послуги (ТВ, інтернет, телефон)20 000
Поточний ремонт16 000
Витрати на матеріали (постільна білизна, туалетні приналежності, рушники, посуд)160 000
канцелярські витрати13 000

Також розглянемо виробничий план, який покаже передбачувана кількість і середню вартість послуг, що надаються в готелі:

РАЗОМ (загальний дохід):2 090 000 грн.
Коефіцієнт завантаження (середнє значення)0,7
Добова ціна номера, грн.1 500
Виручка від основної діяльності, грн. / Місяць1 500 000
Виручка від неосновної діяльності, грн. / Місяць (конференції, прийоми)550 000

Таким чином, чистий прибуток в місяць становитиме:

4 090 000 – 2 775 000 = 1 315 000 гривень

Значить, наш проект, передбачений в бізнес плані готелю, окупиться через 2 роки і 3 місяці.

10 критичних точок в бізнес плані готелю

Підсумувавши все написане вище, ми склали керівництво з 10 критичними точками, які ви повинні включити в свій бізнес план готелю:

  1. Резюме (воно складається з двох частин)

    Місія: короткий опис компанії (буквально одна строчка), що відображає сутність вашого готелю. Вона пояснює, чому ви прийшли в бізнес або яку величезну потребу ви задовольняєте.

    Цілі: Чого ви ставите перед собою? Наприклад, «Досягти щорічного заповнення на 90%».

  2. аналіз компанії

    Ви повинні охарактеризувати концепцію свого готелю, то, ніж вона вирізняється з-поміж інших.

  3. Галузевий аналіз

    Необхідна також інформація про поточні тенденції в галузі, стан ринку і про те, як це вплине на ваш готель. Включіть у свій бізнес план готелю PEST-аналіз.

    Особливо це важливо, коли вам потрібні додаткові кошти: інвестори хочуть бути впевненими, що ви дійсно розумієте готельну індустрію.

  4. аналіз клієнтів

    Проаналізуйте інформацію про цільову аудиторію, включаючи географічну, демографічну, соціально-економічну, психографічну, поведінкову деталізацію. Які типи гостей будуть в основному залишатися в вашому готелі?

    Поясніть, як ваш готель буде задовольняти потреби цих основних сегментів з точки зору розташування, зручностей і послуг. Поставте себе на місце споживача і дайте відповідь на питання «Чому мій готель?».

  5. конкурентний аналіз

    Вивчіть ваших конкурентів на місцевому рівні з урахуванням кожної їх сильної і слабкої сторін, рівня заповнюваності і частки ринку (складіть SWOT-аналіз). І не забувайте про найважливішої частини: Що відрізняє вас від них? Що змушує вас виділятися?

  6. Стратегічний план (складається з трьох частин)

    Маркетинг: Як саме ви будете залучати клієнтів / гостей? Як ви позиціонуєте себе? Як буде працювати ваш прямий маркетинг?

    Просування: які сторонні канали ви будете використовувати? Які технології вам знадобляться?

    Управління доходами: які методи ціноутворення і прибутковості ви будете використовувати?

  7. оперативний план

    Як ви запустите готель? Скільки персоналу і супервізорів вам знадобиться? Які їх посадові інструкції / обов’язки? Який досвід вони повинні мати? Які ваші стандарти обслуговування? З якими постачальниками ви будете співпрацювати? Як ви будете керувати запасами?

  8. управління

    Виберіть стиль і особливості управління. Зосередьтеся на тому, що дає вам можливість зробити ваш готель успішним.

  9. Фінансовий план

    Жоден бізнес план готелю (або іншого проекту) не може існувати без фінансової частини. Розрахуйте початкові витрати на готель (капітальні вкладення), які включають витрати на бізнес, операційні витрати і прогнози доходів на наступні п’ять років.

    Якщо ви залучаєте кошти, вкажіть, скільки буде потрібно і коли. Поясніть, як ви будете генерувати дохід від інвестицій для інвесторів і коли кредити будуть повернуті.

  10. Основні етапи

    Дотримуйтеся послідовності в усьому, використовуйте наступний план:

    • Вибір місця.
    • Дозволи та ліцензії.
    • Будівництво готелю / Купівля приміщення.
    • Кадрове забезпечення та навчання.
    • Відкриття.
    • Отримання прибутку.

Таким чином, запропонований бізнес план готелю ще раз доводить, що в індустрії гостинності можна заробляти хороші гроші, якщо зайнятися справою серйозно і з повною відповідальністю.

А для успіху вашого бізнесу головне дати зрозуміти кожному гостю, що він / вона є вашим головним пріоритетом.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: