Бізнес-план кав’ярні

Головна відмінність кав’ярні від закладів громадського харчування іншого профілю — широкий вибір сортів кави. Однак в меню закладу зазвичай включені різні кондитерські вироби, закуски, як холодні, так і гарячі, а також безалкогольні та алкоголь містять напої. Головною концепцією кав’ярні є затишний відпочинок клієнтів, можливість невимушеного спілкування між собою.

Свою ставку кав’ярня повинна робити не на швидкість обслуговування клієнтів, а на високу якість послуг. Бармен та офіціанти повинні володіти настільки високою кваліфікацією, щоб могли дати клієнтам розлогу консультацію з будь-якого із запропонованих страв. На самому початку обговорення підприємницької ідеї слід добре вивчити зразок бізнес-плану кав’ярні з розрахунками, який неважко знайти на сайтах Інтернету відповідної тематики.

Якщо планується малоформатна торгова точка, то більше підійде бізнес-план мобільної кав’ярні на колесах або бізнес-план маленької кав’ярні. Заклади ж середнього та великого формату вимагають ґрунтовного підходу, як в плануванні, так і в реалізації задуманої справи.

Основні показники проекту:

  • Вартість проекту – 1 750 000 гривень.
  • Середня виручка в місяць – 500 000 гривень.
  • Прибуток — 60 000 гривень. Окупність — 30 місяців.

 Планування — основа успіху бізнесу

Відкриття кав’ярні — дуже витратний захід, так як відразу доведеться робити ремонт орендованого приміщення, узгоджувати бізнес з представниками СЕС, з пожежною інспекцією. Додатково потрібно буде отримати ліцензію на продаж алкогольних напоїв та дозвіл Росспоживнагляду. Приклад бізнес-плану кав’ярні, яка працює в прибутковому режимі, дає можливість підприємцю не розгубитися на першому ж етапі своєї діяльності, а неодмінно домогтися успіху.

кофейня

 Розміри закладу і його асортимент

Кав’ярня, розрахована на кількість відвідувачів до 50 осіб, потребують первісних витрат в кількості 1 млн. 250 тис. гривень. Але вже за два місяці роботи досягається беззбитковий режим, а термін окупності початкових вкладень зазвичай становить близько півтора років.

Бізнес на організації кав’ярні зазвичай являє собою відмінний варіант вкладення коштів, але необхідно заздалегідь розробити визначальну концепцію закладу і зуміти надати відвідувачам найвищий рівень сервісний послуг. У бізнес-плані відкриття кав’ярні з нуля потрібно розглядати не тільки наявність в меню різних сортів кави, але і великий вибір напоїв алкогольного змісту. Необхідна наявність і кухні повноцінного асортименту, що містить як кондитерський цех, так і відділення холодних і гарячих закусок. Меню закладу не повинно залишатися постійним, воно буде змінюватися в залежності від сезону. Як в барі, так і на кухні постійно повинні з’являтися продуктові новинки, які залучають клієнтів.

Звичайне співвідношення місячної виручки, що дається баром і кухнею, виглядає як 70% до 30%. Це означає, що основна ставка кавового бізнесу повинна робитися саме на напої і барне обслуговування клієнтів. У хорошій кав’ярні повинен бути великий вибір кавових сортів і різних напоїв на основі кави. Зерна одного і того ж кава можна обсмажувати по-різному, використовувати різні ароматизатори добавки до них. Клієнт повинен мати можливість вибрати напій, як по країні-виробнику, так і по його ціні. Ефективність проекту прямо залежить від зручностей клієнтів як у виборі страв і напоїв, так і в рівні їх обслуговування.

вигляд

Важливо, щоб асортимент пропозицій містив не одні лише класичні позиції, але і різні коктейлі на основі кави фірмового рангу. Клієнт повинен мати можливість ще вибирати підходящу для нього за розмірами чашку і самому проводити експерименти з різними добавками у вигляді стопінгів і сиропів. Поповнити ж асортимент напоїв ексклюзивного плану може лише досвідчений барит, що має велику практику в складанні оригінальних меню кав’ярні.

 Розробка меню і додаткові послуги клієнтам

Шеф-кухар самостійно розробляє меню кухонних страв. Найбільш поширена  в Україні є європейська кухня, яка рясніє великою кількістю десертних страв. Значну частину меню повинні складати закуски і салати, так як клієнти в кав’ярні воліють легку їжу.

Як правило, кав’ярня будь-якого типу надає послуги як всередині закладу, так і в наданні страв і напоїв «на винос». Це і кав’ярня-кондитерська, і звичайне заклад з великим асортиментом послуг. Зовсім не зайвим буде введення послуг з доставки замовлень окремим клієнтам або компаніям. Для цього доведеться організувати кур’єрську службу з відповідною націнкою на вартість замовлень. Якщо ще запланувати мобільний варіант бронювання місць в кавовому залі і здійснення замовлень за попереднім дзвінком, то все це слід внести в бізнес-план організації та розвитку кав’ярні.

Клієнту має бути дозволено дізнатися про склад працюючого в даний день персоналу закладу. Це дозволяє з часом окремої зміні напрацьовувати собі клієнтуру, а до того ж і можливість отримувати додаткові чайові.

Розташування кав’ярні та її внутрішній інтер’єр

При розробці бізнес-плану кав’ярні потрібно обов’язково орієнтуватися на розташування в місті великих центрів освіти, торгівлі та підприємництва. Дуже велику роль буде грати такий варіант розташування кав’ярні, коли якраз повз неї буде проходити основна маса відвідують ці центри людей. В ідеалі кав’ярню добре розташувати на тихому ділянці вулиці в самому жвавому районі міста. Адже більшість клієнтів приходять не тільки за тим, щоб поїсти і попити, а й просто відпочити у комфортній тиші.

Режим роботи бажано зробити таким, щоб заклад було відкрито з восьмої години ранку до десятої години вечора. У вихідні дні відкриття можна перенести на дві години пізніше, точно як і закриття.

Готовий бізнес план кав’ярні повинен передбачати розробку оригінального внутрішнього інтер’єру закладу. Адже основна ідея виробничого плану цього проекту — дати можливість відвідувачам закладу не тільки насититися і насолодитися напоями, але і просто відпочити в приємній компанії від зайвої суєти робочого дня.

вигляд 2

Приміщення кав’ярні має мати якийсь неповторний інтер’єр, який буде сприяти гарному настрою своїх клієнтів. Крісла повинні бути максимально зручними, а столи і дивани потрібно підібрати оптимально по висоті і розмірам. Ці здавалося б дрібниці — ніякі і не дрібниці. Вони відіграють чималу роль в настрої клієнтів, а значить і в величині денної виручки. Величезну допомогу в розробці оригінального інтер’єру закладу може зіграти дизайнер-професіонал, якого найняли ще перед тим, як скласти бізнес план кав’ярні. Бажано, щоб в багажі такого дизайнера були вже успішно оформлені зали працюють ресторанів і кавових.

 Ринок збуту послуг і товарів кав’ярні

Якщо відкривати заклад повноцінного формату, то потрібно в організаційний план включати витрати на кухню з великою різноманітністю страв і розраховувати на цільову аудиторію закладу не менше, ніж в 40 або 50 осіб. В основному це будуть відвідувачі у віці до 45 років і місячним доходом понад 10 000 гривень.

У бізнес-плані міні-кав’ярні можна зробити розрахунки і на набагато більш скромну кухню. При цьому значно скоротяться витрати, як на кухонне обладнання, так і на обслуговуючий персонал. Але не слід забувати про головну мету будь-якого бізнесу — про отримання максимального прибутку. Тому все ж перший варіант з повноцінним форматом закладу буде набагато краще.

Клієнтура кавовій, поділена за принципом вузької сегментації, буде виглядати приблизно так:

  • ранковий т рафік студентів у віці до 25 років з подальшим денним т рафіком на Лана;
  • рух офісних працівників у віці до 35 років з обіднім бізнес-ланчем і вечерею по дорозі додому перед ввечері з роботи;
  • керівні працівники різних рангів, які відвідують заклад в компанії своїх ділових партнерів, з обіду до 18.00;
  • жінки-домогосподарки в компанії своїх подружок, які намагаються відволіктися від повсякденних турбот, цей сегмент зазвичай приурочений до часу від 11.00 до 14.00.

Вечірні відвідувачі кав’ярні — це люди з усіх зазначених сегментів. А ось сніданки з 8.00 до 10.00 — це вже доля тих, у кого вільне відвідування навчання або роботи. В цей час можуть відвідати заклад і ті, хто починає свій робочий день пізніше звичайного.

6

Часте явище в вихідні дні — відвідування закладу дітьми. Їх завжди магнітить великий вибір десертних страв і смачних напоїв. Також в будь-який момент кав’ярню може відвідати просто перехожий, який захотів випити або взяти з собою чашку кави. Тільки гнучка цінова політика здатна привести до швидкого виконання фінансового плану і вивести заклад в стабільно прибутковий режим роботи. Мало балансувати на середньому ціновому рівні, потрібно ще використовувати майже на регулярному рівні різні спеціальні пропозиції, які здатні привернути увагу відвідувачів і урізноманітнити їх перебування в закладі.

 Професійний маркетинг — шлях до успіху

І у повноформатного закладу, і в невеликої кав’ярні на ринку послуг завжди є конкуренти і конкуренція. Це не тільки закладу аналогічного типу, а й столові з ресторанами, які засновані на європейській кухні. Вони також пропонують своїм відвідувачам широкий вибір кавових напоїв і десертних страв. А ось міні-кав’ярні не є прямими конкурентами, так як їх орієнтація — зовсім інший клієнтський склад.

Кав’ярні на винос можуть виступати в якості конкурентів лише для аналогічних послуг кав’ярні, пов’язаними з доставкою кави на замовлення. Проте, при наданні подібних послуг ці точки також є конкурентами кав’ярні в бізнесі і вимагаю відповідних маркетингових кроків.

Маркетинговий план повинен включати в себе буквально всі важелі впливу на потенційних клієнтів закладу. Це і концептуальна спрямованість кав’ярні, і різні оригінальні інтер’єрі рішення дизайнерів. Також в цей план входять різні заходи, що рекламують роботу закладу.

Найперше дії маркетолога — створення бренду закладу, підвищення його конкурентоспроможності. Лише неповторний стиль фірми і його внутрішньої комунікації здатні виділити кав’ярню серед інших закладів аналогічного профілю. Тут грає роль і назва закладу, і його логотип укупі з внутрішнім дизайнерським рішенням. Різні вивіски і барвисті меню, оформлення візитних карток компанії — все повинно працювати на зростання потоку клієнтів.

Велику роль відіграють і правила внутрішніх комунікацій, налагоджених в закладі. Це певні встановлені правила спілкування і взаємодії між співробітниками підприємства і адміністратора з постачальниками продуктів.

Там, де конкуренція приймає гострий характер, чималу роль відіграють методики проведення спеціальних заходів по залученню клієнтів. Це різні акції, пропозиції клієнтам спеціального змісту. Навіть знижки на ціну товарів в певні години роботи є дуже хорошим інструментом залучення людей на свою сторону від конкуруючих компаній.

5

Однак реклама не може бути відділена від смаків та вподобань саме постійних клієнтів закладу. Якщо вже основними відвідувачами є студенти, то і реклама разом з концепцією закладу повинна бути розрахована саме на них. Ціноутворення повинно бути зрозумілим і клієнтам. Наприклад, акції можуть проходити під такими гаслами, як «Знижки 5% по студентському», «Накопич бонуси і пообідай безкоштовно».

Якщо кав’ярня орієнтована на більш дорослу аудиторію, то ці акції успіху мати вже не будуть. Тут більш ефективні замовлення і Броня столиків по телефону, використання різних мобільних додатків у відносинах з клієнтами. Якщо робити ставку на офісних працівників, то більше підійде спеціально відведене місце для бізнес-ланчу або послуга «їжа на винос» за спеціальним замовленням.

Чимале пожвавлення в клієнтської середовищі викликає введення відпрацьованої системи бонусів. Тільки покупець послуг одержує не грошову винагороду, а знижку на вартість відвідування кав’ярні. До речі буде використання саме таких бонусів, які працюють лише в своєму закладі. При цьому клієнт налаштовується на додаткову покупку лише в закладі, який видав бонус. Але в кінцевому підсумку ціна товару не повинна виявитися нижче його собівартості. Це принцип отримання стабільного прибутку.

Виробниче планування бізнесу

Щоб зробити правильний вибір форми організації бізнесу, потрібно відразу визначитися з масштабами відкривається підприємства і кількістю товарів, що підлягають реалізації в даному закладі. Якщо передбачається продавати в кав’ярні спиртне, то більше підійде ТОВ. Адже приватним особам ліцензія на торгівлю алкогольними напоями не видається. Систему оподаткування краще вибрати ССО, так як при ній податок становить 15% за вирахуванням витрат.

При введенні підприємство в роботу потрібні різні дозволи, але їх отримують вже на зареєстроване підприємство і з формально готовим до роботи приміщенням. Повинні діяти всі елементи інфраструктури, необхідний встановлений і поставлений на облік розрахунково-касовий апарат.

Документи на відкриття кав’ярні оформляються в наступному порядку:

  • акт перевірки приміщення санепіднагляду; позитивний результат обстеження приміщення МНС і пожежною службою;
  • проектна документація на об’єкт інженерного і технологічного змісту;
  • оформлений договір на «тривожну кнопку»;
  • розміщені на зазначених місцях інструкції з пожежної безпеки;
  • розвішані по своїх місцях засоби пожежогасіння;
  • дозвіл СЕС на діяльність кав’ярні; санітарні книжки працівників закладу;
  • договори з постачальниками продуктів та інших товарів;
  • договір на вивезення та утилізацію ТПВ.

У процесі відкриття кав’ярні доведеться зіткнутися ще з додатковими узгодженнями та дозволами, як спеціальних організацій, так і органів місцевої влади.

Планування фінансової частини проекту

Найбільшими витратами при відкритті кав’ярні будуть витрати на ремонт орендованого приміщення і на кавово-кухонне обладнання. Чи можна буде придбати обладнання дешевше, ніж на 500 000 гривень. Залежно від вибору кухні і формату закладу ця сума може ще сильно зрости. Багато чого буде залежати і від постачальників обладнання, величини їх торгових націнок.

Також в суму, не меншу 500 000 гривень, обійдеться розмір вкладень на ремонт приміщення та підготовку його до роботи. Вигідним тут виявляється замовлення дизайнерського проекту з майбутнім авторським наглядом за ремонтом і оформленням кавового залу. Якщо скласти план інвестицій, то їх сумарна величина складе приблизно 1 млн. 250 тис. гривень.

З цієї суми:

  • технологічне обладнання кухні і бару – 900 000 гривень;
  • додаткові інші вкладення -612 000 гривень;
  • витрати поточного характеру — 200 000 гривень.

А ось доходи закладу можна заздалегідь розрахувати за середніми показниками відвідуваності подібних працюють закладів і усередненого значення одного вибитого чека на клієнта. Чистий прибуток кав’ярні за місяць складе не менше 60 тис. Гривень при місячній виручці в 500 000 гривень. При такому фінансовому розкладі рентабельність закладу буде досить високою, а термін окупності початкових вкладень може скласти півтора року або 18 місяців роботи закладу.

4

Звичайно, в будь-якому бізнесі не завжди все йде за планом. Існують і фактори ризику, як внутрішні, так і зовнішні. Це і нестабільний стан зовнішнього економічного середовища в державі, і часті збої в організації роботи самого закладу. Але ймовірність їх виникнення не настільки велика, щоб відлякувати бізнесмена від наміченого плану роботи. До того ж на першому етапі планування слід врахувати якомога більше ризикових ситуацій, щоб згодом вміти швидко впровадити заходи превентивного характеру.

 

Посилання на основну публікацію