Відкриваємо кафе-кондитерську (бізнес-план)

Бізнес у сфері громадського харчування останнім часом зазнає деякі збитки, пов’язані з багатьма факторами, основним з яких — падіння купівельної спроможності населення. Але незважаючи на це, існують пов’язані між собою виробництво і реалізація харчової продукції, яка залишається затребуваною незважаючи ні на що, навіть не входячи у мінімальний споживчий продуктовий кошик — це кондитерські вироби. Сьогодні я представляю бізнес-план кафе-кондитерської. Читайте, впроваджуйте, заробляйте!

Кондитерська

 

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план кондитерської — організації бізнесу з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення ринку споживання кондитерських виробів.

Джерело фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Повна вартість реалізації проекту: 3 млн гривень

Термін окупності: 18 місяців

Закладена в розрахунки процентна ставка: 23% річних

Загальна сума виплат по відсотках становитиме: 1 млн 35 тисяч гривень

Дохід інвестора становитиме: 1 млн 35 тисяч гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проектуТерміни виконання
Укладення інвестиційного договору1 місяць
Отримання позикових коштів1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання1 місяць
Підбір персоналу1 місяць
Проведення маркетингової кампанії1-24 місяця

Загальний опис проекту

Перш за все потрібно відзначити, що кондитерська (далі – Кондитерська) – це не тільки магазин, що реалізує в роздріб і виготовляє на замовлення кондитерські вироби, але й виробляє ці самі вироби. Любителі солодких виробів можуть ставитися до будь-яких соціальних категорій, що робить цей бізнес таким же вигідним заняттям, як, скажімо, відкриття пекарні.

Основними етапами реалізації бізнес-плану з організації Кондитерської є:

  • Визначення місця розташування виробництва і торгівлі
  • Визначення майбутньої цільової аудиторії відвідувачів
  • Вироблений Кондитерської асортимент
  • Дизайн кафе при Пекарні

Один з першорядних важливих питань, що постають перед майбутнім власником (власниками) Кондитерської – це офіційне оформлення свого бізнесу. Серед декількох можливих форм підприємницької діяльності найбільш прийнятна для невеликого приватного виробництва – ІП, зважаючи на більш простого ведення бухгалтерії, що для починаючого підприємця є однією з найбільш складних завдань. Краще якщо бізнес-план Кондитерської буде крім опису проекту містити в собі пакет необхідних для оформлення документів.

Для проведення робіт по збору пакету необхідних документів та подання їх у відповідні органи реєстрації підприємницької діяльності планується залучити компанію, що надає подібні послуги. Це дозволить скоротити час на реалізацію даного проекту, одночасно займаючись підготовкою до відкриття Кондитерської.

Зал кафе

Розташування та оформлення приміщення

Як і в будь-якому іншому бізнесі, розташування приміщення Кондитерської залежить від інших факторів, в першу чергу – від асортименту, який визначає необхідність того чи іншого обладнання, вже за яким слід розраховувати потрібну площу виробничого і торгового приміщення. Сам же асортимент залежить від уподобань людей, які проживають в тому населеному пункті, в якому планується відкрити Кондитерську.

Для організації «масштабного» бізнесу з великими обсягами виробництва і реалізації кондитерських виробів знайти підходяще по всім потрібним параметрами приміщення буває дуже важко, тому в цьому випадку варіанта два:

  1. Будівництво кондитерської фабрики
  2. Або дорога оренда

Невелике виробництво, яке забезпечує задоволення потреб 1-2 міських районів чи невеликого населеного пункту (села, селища, маленького міста), зазвичай розташовується на орендованих площах. Як правило, це приміщення від 150 кв. метрів, але при необхідності можна використовувати приміщення меншої площі, відмовившись від власного приготування начинок, різних сумішей і наповнювачів, і використовуючи готові.

Для визначення вигідного розташування Кондитерської необхідно провести попередні маркетингові дослідження з вивчення попиту на кондитерські вироби в тому чи іншому районі, провести аналіз потенційних споживачів, з’ясувати їх купівельну спроможність. Як правило, більш високий попит на кондитерську продукцію спостерігається в центральній частині міста, де вдень зосереджена найбільша активність жителів. У спальних районах покупок відбувається значно менше, але і ціна оренди приміщення для Кондитерської в них теж нижче.

Відвідувачі кафе

Ідеальним варіантом приміщення для Кондитерської буде будівля, в якому раніше розташовувався заклад громадського харчування – кафе, їдальня, або ресторан. Вартість оренди великою мірою залежить не тільки від самого розташування приміщення, але і від його стану, наявності необхідних інженерних комунікацій, серед яких одним з головних умов є хороша вентиляція.

Серед інших вимог, на які слід звернути увагу:

  • Наявність водопроводу
  • Підведене газопостачання
  • Наявність опалення, каналізаційних відводів
  • Достатня потужність підведених електричних мереж

Для того, щоб уникнути помилок у підключенні та перевірці всіх комунікацій, планується залучити до цієї роботи проектно-архітектурні бюро, яке має відповідну ліцензію. В подальшому з цією компанією можна укласти договір на обслуговування всіх мереж.

Особливу увагу слід приділити дотриманню вимог державного пожежного нагляду і Росспоживнагляду. Саме від цих організацій залежить підписання актів приймання приміщення і отримання дозвільної документації.

Окремим пунктом слід винести проектування дизайну кафе при виробничому цеху, де свіжі кондитерські вироби відвідувачі зможуть спробувати з чашкою кави, чаю, або склянкою соку. Правильно організувати кафе при Пекарні допоможе ось це джерело — http://business-poisk.com/kak-otkryit-kafe-biznes-plan-kafe.html.

Важливим фактором в успіху закладу буде дизайн приміщення. Взагалі, треба зазначити, що будь-який заклад такого типу повинна мати власну концепцію, яка дозволить йому відрізнятися від інших подібних. Саме від концепції залежить те, які меблі буде стояти в приміщенні, посуд яка буде використовуватися при обслуговуванні відвідувачів, і багато іншого. Наприклад, оздоблення кафе «під дерево» передбачає використання меблів з дерева, посуду з натуральних матеріалів у відповідній кольоровій гамі.

При проектуванні приміщення можна використовувати деякі маркетингові прийоми для залучення інтересу відвідувачів. Деякі заклади подібного типу виносять в зал завершальні стадії приготування якоїсь частини асортименту кондитерських виробів. Це може бути процес прикраси тортів чи тістечок, випічка в духових шафах «за склом», або щось на кшталт.Крім залучення уваги до процесу, по залу буде поширюватися приємний аромат свіжої випічки, збуджуючий апетит.

Асортимент

Приблизний асортимент виробленої в Кондитерської продукції представлений в Таблиці №2:

ВипічкаКондитерські виробиІнше
батончикисхідні солодощі (халва, шербет, і ін)сухі сніданки
бісквітигрильяжнабори солодкої продукції
вафлімолочні виробинапівфабрикати
коржімармеладшоколадна паста
кексиповидло
печиво, пряникишоколад
тістечкошоколадна паста
рулетизефір
тортицукерки
пироги
хліб, хлібобулочні вироби

Перерахований перелік завжди можна розширити, включивши в нього інші популярні, що користуються попитом страви, або, здивувавши гостей якимось новим реченням, наприклад, піцою в стаканчиках, або стравою власного рецепту.

Асортимент

В кафе при Пекарні відвідувачам буде пропонуватися на вибір кілька сортів ароматного чаю, кави, і кілька видів свіжовичавленого соку. Використовуючи той же напрям на оригінальність, можна пропонувати, наприклад, мате – південноамериканський чай, використовуючи для його розпивання традиційні аксесуари – калабасы (спеціальні посудини з гарбуза) і бомбижьи (трубочки з ситечком для пиття мате).

Такі новинки залучать заклад масу відвідувачів, утримати їх і перетворити в постійних клієнтів дозволить тільки пропозиція якісної продукції. Бізнес-план кафе-кондитерської повинен містити також і готове меню, яке пропонуватимуть гостям.

Виробництво кондитерських виробів на замовлення

Прибуток від роздрібної торгівлі кондитерськими виробами при провадженні у більшості випадків становить приблизно 50% від загальної виручки. Решті відсоток припадає на частку роботи з оптовими замовниками, якими є магазини, кафе, вуличні кіоски, і т. д.

Як правило, договір укладається на регулярне надання покупцеві оптової партії свіжовипечених кондитерських виробів з доставкою до місця продажу, або без неї.

В даний момент на ринку кондитерських виробів не спостерігається великої конкуренції, як це було ще кілька років тому. Стало набагато більше дрібних виробників кондитерської продукції, які виграють саме за рахунок свіжості та якості виробів. Великі виробники працюють в основному з торговими мережами, в яких випічка часто залежується. Крім того, великі мережеві магазини останнім часом взяли курс на «політику» розвитку власних брендів кондитерських виробів, і масштабне виробництво «кондитерки» стає нерентабельним.

Вітрина в кафе-1

Реалізація проекту з організації Кондитерської вимагає великих інвестицій, тому для його здійснення необхідний докладний бізнес-план Кондитерської з розрахунками, тільки керуючись яким можна досягти своїх цілей.

Маркетинговий план

Дослідження поточного стану споживчого ринку показує, що незважаючи на кризові явища 2014-2015 року спочатку мали дуже негативний вплив на малий і середній бізнес, який зазнав у цей період великих випробувань. Проте в кінці 2015-початку 2016 року ситуація почала стабілізуватися. Незважаючи на триваючу інфляцію, звички у людей залишилися колишніми. Якщо на дорогі товари ціни піднялися на кілька тисяч гривень, на роздрібну продукцію – всього на кілька гривень, або десятків гривень, що в принципі, особливого значення для споживачів кондитерських виробів, не має.

Основний удар економічних санкцій, введених проти Росії в 2014 році, припав на великі кондитерські підприємства. Тяжке становище трохи вирівняв взятий урядом країни курс на імпортозаміщення, і державна підтримка бізнесу. Однак у даний момент відкриття масштабних виробництв в даній сфері буде нерентабельним.

Тому має сенс при наявності достатніх інвестицій розглянути відкриття мережі невеликих кондитерських-кафе, або окремих, непов’язаних один з одним закладів. При обмеженні в коштах, але наявність бажання зайнятися кондитерським бізнесом – відкриття одного закладу в форматі «міні», для чого потрібен бізнес-план Кондитерської.

За прогнозами експертів галузі в найближчому майбутньому (в поточному і наступному році) в кондитерській сфері буде спостерігатися зростання попиту на продукцію, незважаючи на деяке підвищення цін на закордонну сировину, без якого не можна обійтися в кондитерській промисловості (наприклад, какао-боби, екзотичні горіхи і фрукти), і готові вироби – імпортний шоколад, деякі ароматичні добавки і наповнювачі.

У зв’язку з особливостями економічного стану в різних регіонах країни, наголошується і нерівномірний попит на кондитерські вироби в різних областях. Приміром, на положення справ у галузі в Москві економічні санкції позначилися набагато менше, ніж на Далекому Сході, на Уралі. Одночасно з падінням доходів населення впав і споживчий попит.

У процесі попереднього маркетингового дослідження в регіоні необхідно проаналізувати всіх конкурентів не тільки в даній сфері, але і в суміжних галузях, наприклад, ті підприємства, які займаються виробництвом зефіру, печива, і т. д., з’ясувати не лише асортимент продукції, що випускається ними, але і з якої сировини вона проводиться, на якому устаткуванні, в якому обсязі, і т. д.

Вітрина в кафе-2

Формування споживацької думки – це початковий етап просування продукції і збільшення обсягу продажів. Для цього слід провести кілька комплексних заходів:

  • Створення власного бренду – фірмового стилю підприємства
  • Масштабну рекламу в засобах масової інформації
  • Реклама в різних тематичних інтернет-ресурсах
  • Зовнішня реклама
  • Проведення різних акції при продажу
  • Друк та розповсюдження листівок, рекламних брошур, флаєрів
  • Створення власного сайту
  • Організація прийнятних умов праці

Бізнес-план Кондитерської повинен мати детальний опис кожного етапу рекламної кампанії.

Виробничий план

Підсумковий список необхідного обладнання в потрібному для реалізації проекту кількість залежить від асортименту продукції і виділеного бюджету. Але є і те, без чого не може обійтися жодна Кондитерська:

  • Пароконвекционная кондитерська піч
  • Тістомісильний апарат
  • Електричний міксер
  • Автомат для фасування та упаковки продукції
  • Холодильник
  • Соковижималка
  • Кавовий апарат
  • Електричний чайник
  • Посуд для кафе

Кожен рік на ринку обладнання Кондитерських з’являються нові моделі технічних апаратів. Зрозуміло, що від їх якості залежить і якість продукції, що виготовляється. В даний час набагато простіше придбати готовий комплект обладнання для цеху, ніж купувати його окремо.

Технічне оснащення Кондитерської має в ідеалі дозволяти регулярно підвищувати обсяги виробництва, відповідати іміджу підприємства, і повністю виправдовувати вкладення. Правильне оснащення кондитерського цеху, виходячи з сумарного досвіду діючих виробництв повинно успішно прослужити не менше 8 років.

Фінансовий план

Початок фінансового року підприємства – січень місяць.

Основні, що підлягають сплаті податки відображено в Таблиці №3:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

Приблизний план обсягів реалізації продукції представлений в Таблиці №4:

ПеріодВид послугиОбсяг продажів на місяць, тВартість, грн.Прибуток, грн.
1-12 місяцьРеалізація х./б і кондитерських виробів1100від 32 за 1 одиницю продукціїприблизно 1 млн 500 тисяч
13-24 місяцьРеалізація х./б і кондитерських виробів1250від 32приблизно 2 млн 300 тисяч

Аналіз існуючих ризиків

Основні ризики можна підрозділити на дві категорії:

  1. Які можна і потрібно уникнути або мінімізувати
  2. На які підприємець ніяк вплинути не зможе

Серед основних ризиків можна назвати наступні:

  • Висока ймовірність появи нових конкурентів
  • Висока нестабільність купівельної спроможності в різних регіонах країни
  • Зміна смакових уподобань покупців
  • Інфляція
  • Зростання цін на витратні матеріали, електрика, газ, підвищення орендної плати, і т. д.

Але навіть незважаючи на всі підстерігають підприємці перешкоди і досить високу вартість «вхідного квитка» у бізнес, експерти галузі вважають, що організація Кондитерської має невисоку ступінь ризику при реалізації.

Висновок

Представлений в даному бізнес-плані аналіз показав, що маючи грамотний бізнес-план Кондитерської, при наявності необхідних для реалізації проекту інвестицій, вмілому керівництві, правильно підібраному розташуванні Кондитерської, вірно обраному асортименті, та деяких інших факторах, які в повному обсязі розглянуті в описі проекту, організація Кондитерської-кафе – високоприбуткове підприємство, що має високі перспективи для подальшого розвитку.

Посилання на основну публікацію