Як відкрити малярно-кузовний цех (бізнес-план)

Малярно-кузовний цех — це один з найприбутковіших напрямів авторемонту. Як і в будь-якому іншому бізнесі уникнути помилок допоможе наявність бізнес-плану. Уявляю вашій увазі типовий проект організації свого бізнесу. Цех кузовного ремонту потребує не тільки наявність стартового капіталу. але й певних знань.
Кузовний цех

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план організації авторемонтного підприємства, що надає слуги з кузовного ремонту та фарбування автомобілів, з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення відповідного сегмента ринку послугами з кузовного ремонту та фарбування автомобілів.

Джерело фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Повна вартість реалізації проекту: 4,6 млн гривень

Термін окупності: 1 рік

Закладена в розрахунки процентна ставка: 24%

Загальна сума виплат по відсотках складе: 1,104 млн гривень

Дохід інвестора становитиме: 1,104 млн гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проектуТерміни виконання
Укладення інвестиційного договору1 місяць
Отримання позикових коштів1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання1 місяць
Підбір персоналу1 місяць
Проведення маркетингової кампанії1-24 місяця

Загальний опис проекту

Справжній бізнес-план по відкриттю кузовного цеху ремонту авто призначений для створення малого підприємства, що надає відповідні послуги. Пропоноване напрямок бізнесу в сфері автотранспорту обрана з наступних міркувань:

  1. За офіційною статистикою аналітичного агентства «Автостат» в Росії знаходиться на 1000 чоловік з різних регіонів автомобілів:

Таблиця №2:

Суб’єкт РФ201320142015
Москва297311325
Санкт-Петербург295308317
Рязанська область292312319
Калузька область321344356
по Росії в цілому257317334

  1. В Україні за 1 рік відбувається в середньому до 270 тисяч зареєстрованих дорожньо-транспортних пригод, і близько чверті від цього числа – незареєстрованих.
  2. Стан більшої частини дорожніх покриттів в країні і величезна завантаженість дорожніх трас залишають «бажати кращого».

Всі перераховані фактори показують, що кількість звернень автовласників в цеху кузовного ремонту автомобілів достатньо велико, щоб зробити цей бізнес прибутковим і перспективним принаймні на найближчі кілька десятків років. Так що малярно-кузовний цех забезпечить свого господаря солідним прибутком.

Основна стратегія майбутнього підприємства полягає в наданні висококваліфікованих послуг з кузовного ремонту та фарбування автомобілів, застосування сучасних технологій при виконанні робіт, відмінному від конкурентів вигляді розрахунків і застосування системи знижок.

Асортимент послуг кузовного цеху

Малярно-кузовний цех по ремонту автомобілів, як правило, надає вузькоспеціалізовані послуги, не зачіпаючи інші види ремонту автомобілів, такі як ремонт двигуна, ходової частини, електрообладнання:

  • Рихтование (вирівнювання) пошкоджених елементів кузовної частини автомобілів
  • Заміна елементів кузова, які не підлягають відновленню
  • Відновлення правильної геометрії кузова, порушеною в результаті ДТП
  • Фарбування відновлених і пошкоджених елементів кузова

Незважаючи на те, що більш широкий спектр послуг, що надаються, на перших погляд приносив більше прибутку, ніж вузькоспеціалізоване напрямок, було прийнято рішення зупинитися саме на останньому, беручи до уваги наступні фактори:

  1. Кваліфікований персонал ремонтного цеху у вузькій спеціалізації дозволить значно збільшити конкурентну спроможність підприємства. У виборі між автосервісом з широким спектром послуги та спеціалізованим цехом, автовласники, як правило, вибирають останній, справедливо розраховуючи, що там працює більш досвідчений штат співробітників.
  2. Вузька спеціалізація дозволить підвищити кваліфікацію персоналу в лічені місяці, на відміну від автосервісу, де одному спеціалісту часто доводиться виконувати кілька видів ремонтних робіт.
  3. Мале вузькоспеціалізоване підприємство дозволить більш легко впроваджувати нові технології і купувати/використовувати сучасне обладнання, яке дозволить підвищити якість надання послуг і зменшити витрачений на них час.

Відновлення авто

Приміщення

Малярно-кузовний цех, як і звичайний автосервіс, вимагає правильного планування приміщення, прилеглої території та під’їзних шляхів. Необхідно відразу ж визначити форму придбання приміщення для відкриття кузовного ремонту. Тут на вибір є три варіанти:

  1. Спорудження будинку «з нуля»
  2. Купівля будинку
  3. Оренда або суборенда

Для обладнання або переобладнання приміщення відповідно до нормативів ГОСТ, СниП, СанПин, планується звернутися до архітектурне бюро, щоб заощадити час на проведення необхідних робіт, і виключити ймовірність негативного результату приймання приміщення перевіряючими комісіями.

найоптимальніший варіант – придбання земельної ділянки та будівництво на ній будівлі цеху кузовного ремонту. В даний час в країні активно використовуються швидкобудуюємі металеві конструкції – каркас і сендвіч-панелі, що дозволяють побудувати будинок в самі короткі терміни. Широкий вибір колірної гами панелей і «гнучкий» монтаж каркаса дозволяє надати будівлі привабливий зовнішній вигляд, що дуже важливо для залучення клієнтів.

Планування приміщення повинна забезпечувати швидке і послідовне переміщення автомобіля, що ремонтується від цеху кузовного ремонту в фарбувальну камеру. Справжній бізнес-план по відкриттю кузовного цеху передбачає наявність приміщення площею від 120 до 180 кв. метрів, що дозволить одночасно ремонтувати 2-3 автомобіля.

Автомаляр

Обладнання

Сучасне багатофункціональне обладнання для кузовного ремонту та фарбування авто – це запорука якісного виконання роботи. Стандартний комплект для подібних підприємств складається з наступних засобів:

  • Рихтувальні стапелі – платформного, рамного, подкатного, і підлогового типу + захоплення, затискачі, і домкрати для автомобілів різних марок.
  • Двостійковий підйомник для авто
  • Вимірювальні лінійки, 2-х і тривимірні системи для вимірювання.
  • Гідравлічні набори для правки кузовів
  • Набір для виправлення вм’ятин на кузові без фарбування
  • Детектори для визначення видів сталі
  • Комплект рихтувального інструменту
  • Зварювальний апарат
  • Полірувальна машинка
  • Фарбувально-сушильна камера
  • Комплект до фарбопульта
  • Спеціальна лампа колориста
  • Міні-камера для проведення тестів напилю
  • Поворотні малярні столи для фарбування елементів кузова
  • Товщиноміри

Вся техніка має досить громіздкі габарити, тому правильне розташування обладнання в приміщенні кузовного цеху дозволить «виграти» додатковий простір без фактичного збільшення площі. Однак для того, щоб відкрити кузовний ремонт одного обладнання мало.

Обладнання

Персонал

Питання кваліфікації майстрів, які виконують роботу надзвичайно важливим, так як від досвіду персоналу залежить успіх всього підприємства. У перший рік роботи малярно-кузовного цеху планується підібрати в штат 4-х осіб:

  • Адміністратор, який виконує обов’язки бухгалтера, касира, менеджера зі закупівель видаткових матеріалів і інструментів.
  • Автомобільний бляхар-кузовщик – 2 людини
  • Автомаляр – 1 людина

У наступні 2 роки планується розширення виробництва, збільшивши його корисну площу кузовного цеху до 350 кв. метрів, а кількість персоналу до 8 осіб.

На сьогоднішній день ринок автомобільного ремонту, зокрема вузькоспеціалізованого – кузовного і малярського напряму, налічує безліч компаній, однак незважаючи на це, сфері послуг існує досить вільна конкуренція, при якій власники бізнес не мають можливості впливати на ціну наданої послуги, але формують її допомогою своєї пропозиції.

Число автовласників збільшується з кожним днем на кілька десятків, час ремонту одного автомобіля займає від 1 до 5 днів, тому попит на послуги малярно-кузовних цехів буде затребуваний ще дуже тривалий час.

Як правило, навіть при найбільш негативних розрахунках термін окупності інвестицій складе максимум 1 рік, що відносить цех кузовного ремонту автомобілів до проектів з швидким терміном окупності.

Аналіз споживчого ринку послуг

Наявність автомобіля сьогодні – це більше показник успішності людини, частина його іміджу, ніж зручний і швидкий спосіб пересування. Особливо у великих містах, в яких набагато доцільніше користування громадським транспортом (метро). Однак попит на автомобілі зростає. Звичайно, свої суттєві корективи у продажу автотранспорту внесла економічна криза в Росії, що почався в кінці 2014 року, який за оцінками фахівців триватиме до 2018-2019 року.

Але автомобілів менше не стає. У 2015 році дещо зросли продажі бюджетних моделей нових автомобілів, і приблизно в 3 рази збільшився обсяг ринку вживаних авто. За даними ГИБДД в порівнянні з 2012 і 2013 роками кількість людей, вперше отримали водійські посвідчення у 2015 році зросла на майже на 2,5 тисячі чоловік. І це незважаючи на жорсткість правил здачі іспитів.

Ймовірність попадання в ДТП водія зі стажем водіння до 1 року – до 95%. Більше 40% водіїв зі стажем до 3 років водіння є винуватцями всіх ДТП на дорогах країни. Ця сумна статистика показує, що у наступні кілька років попит на послуги малярно-кузовних цехів тільки зросте.

Фарбування авто

Маркетинговий план

Зниження реальних доходів населення призвело до того, що основними конкурентами офіційно працюючих автосервісів різних спеціалізацій стали «гаражні» майстерні, пропонують менші ціни. Успішно протистояти такому суперництву можна двома способами:

  1. Достатню інвестування в рекламну кампанію підприємства
  2. Надання якісних послуг професійними майстрами

Як правило, формування споживацької думки необхідно не для переконання в необхідності послуг з кузовного ремонту (це і так розуміють всі автовласники), а для просування своєї автомайстерні, швидкого визначення її місцезнаходження. Цього можна досягти:

  • Розміщенням зовнішньої реклами – на жвавих перехрестях безпосередньо поблизу автомайстерні, покажчиками на автомийках, на АЗС, в магазинах по продажу автозапчастин, в дрібних шиномонтажних майстерень, і т. д.
  • Розміщенням реклами в місцевих засобах масової інформації – на ТБ, в газетах (бажано з телепрограмою).
  • Роздачею візитних карток підприємства в автомагазинах
  • Створенням власного інтернет-ресурсу
  • Розміщенням реклами на сайтах магазинів-партнерів (тих, де ви будете закуповувати матеріали)

Для створення іміджу планується створити логотип підприємства, придумати привабливу назву, визначити фірмові кольори, і зшити уніформу для персоналу.

Власник автомобіля вперше зіткнувся з необхідністю кузовного ремонту чи фарбування авто, як правило, шукає автосервіс особисто, або приїжджає за порадою знайомих. Так чи інакше, основне завдання персоналу підприємства – надання послуг на такому рівні, щоб клієнт в аналогічній ситуації в подальшому більше не роздумував куди звертатися.

Для цього потрібно створити комфортні умови як для самого клієнта, так і для його «гаманця». Для цього можна застосувати наступні маркетингові прийоми:

  • Визначення ціни трохи нижче, ніж у конкурентів
  • Робота зі страховими компаніями. Це, до речі, дасть гарантію припливу автовласників, за умови, звичайно, якості робіт.
  • Розміщення інформації про послуги на тематичних сайтах, форумах вашого регіону.
  • Організація зручного місця для очікування быстропроводимых робіт – невеликого кафе, або залу із встановленими в ньому кава-автоматами, автоматами з продажу сигарет і т. д.
  • Організація «доставки» відвідувачів, які залишать свою машину для ремонту до пункту призначення.
  • Випуск і розподіл дисконтних карт
  • Впровадження системи знижок при наданні декількох послуг відразу. Приміром, пригнав на ремонт автомобіль з битим переднім крилом, його власник може за половину ціни замовити виправлення невелику вм’ятину на кришці багажника, або щось подібне.
  • Надання пов’язаних з діючим бізнесом послуг. Приклад: фарбувальну камеру можна використовувати також для покриття автомобіля рідкою гумою або нанесення аерографії. Відмінним варіантом буде організація перетяжки салону.
  • Пропозиція на укладення договорів на взаємовигідних умовах автотранспортним підприємствам.

Виробничий план

Для роботи підприємства зі штатом у 4 людини знадобляться наступні інструменти і обладнання:

  • Рихтувальні стапелі – платформного, рамного, подкатного, і підлогового типу + захоплення, затискачі, і домкрати для автомобілів різних марок – по 1 кожного виду
  • Двостійковий підйомник для авто – 2 шт.
  • Вимірювальні лінійки -3 шт.
  • 2-х і 3-хмерные системи для вимірювання – за 1 шт.
  • Гідравлічні набори для правки кузовів – 2 шт.
  • Набір для виправлення вм’ятин на кузові без фарбування – 1 шт.
  • Детектори для визначення видів сталі – 2 шт.
  • Комплект рихтувального інструменту – 2 шт.
  • Зварювальний апарат напівавтоматичного типу – 1 шт.
  • Інверторний апарат для точкового зварювання – 1 шт.
  • Апарат для зварювання пластикових елементів – 1 шт.
  • Полірувальна машинка – 2 шт.
  • Фарбувально-сушильна камера – 1 шт.
  • Комплект до фарбопульта – 2 шт.
  • Спеціальна лампа колориста – 1 шт.
  • Міні-камера для проведення тестів напилю – 1 шт.
  • Поворотні малярні столи для фарбування елементів кузова – 2 шт.
  • Інфрачервона короткохвильова сушка – 2 шт.
  • Товщиномір – 2 шт.

При виборі обладнання та інструменту завжди потрібно пам’ятати, що дорога не завжди означає якісне, а саме останній фактор повинен бути вирішальним при покупці.

Організаційний план

В Таблиці №3 показано посадові обов’язки персоналу кузовного цеху:

СпівробітникОбов’язки
Адміністраторпроведення бухгалтерських операцій, пошук постачальників, розрахунки з клієнтами, контроль над роботою підприємства
Бляхар-кузовщикрихтування кузова і окремих його елементів, проведення зварювальних робіт, заміна елементів. не підлягають відновленню
Автомаляршліфування кузова авто і окремих елементів, фарбування

З кожним працівником укладається безстроковий трудовий договір. На вибір пропонується два варіанти оплати праці при 8-годинному робочому дні 5-денного робочого тижня:

  1. Погодинна оплата праці + 15% від виручки за кожний відремонтований автомобіль
  2. 30% від виручки за кожний відремонтований автомобіль

У будь-якому випадку співробітники кузовного цеху будуть зацікавлені в залученні автовласників для ремонту, так і в якості виконуваних ними робіт.

Для оптимізації завантаженості працівників різних спеціальностей слід застосувати перехресне навчання, щоб у випадку необхідності будь-який з них міг замінити іншого.

Фінансовий план

Початок фінансового року підприємства – січень.

Прийнята в розрахунках валюта – російські рублі.

Основні виду податків, що підлягають сплаті відображені в Таблиці №4:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

Прогноз обсягів надання послуг та їх виручки від їх оплати на перші 2 роки роботи підприємства представлений в Таблиці №5:

ПеріодВид послугиОбсяг реалізаціїВартістьВиручка від надання послуги
1-12 місяцьНадання ремонтних робіт, з урахуванням послуг гаражної майстернівід 100 авто одним постомзгідно прейскуранту на надання послугвід 4,8 млн гривень
1-12 місяцьРеалізація автозапчастинвідповідно до наявного асортиментузгідно прайс-листувід 1,1 млн гривень
13 – 24 місяцьНадання ремонтних робіт, з урахуванням послуг гаражної майстернівід 100 авто одним постомзгідно прейскуранту на надання послуг6 млн гривень
13 – 24 місяцьРеалізація автозапчастинвідповідно до наявного асортиментузгідно прайс-листувід 2,1 млн гривень

За умови збереження поточного стану ринку підприємство досягне точки беззбитковості за 1 рік. При тенденції розвитку ринку і збільшення споживання послуг на 15% в рік цей етап буде досягнутий за 9 місяців роботи.

Аналіз існуючих ризиків та страхування

Можна виділити наступні основні потенційні ризики при веденні даного виду бізнесу:

  • Висока залежність від місця розташування будівлі малярно-кузовного цеху. Мінімізується можливістю спорудження будинку «з нуля».
  • Складність підбору персоналу, що володіє високою кваліфікацією. Питання вирішується пропозицією більш високої оплати і/або більш вигідних умов праці, взяттям на себе навчання персоналу, регулярна мотивація співробітників.
  • Відсутність необхідних витратних матеріалів (наприклад, фарба «в колір кузова), довга доставка потрібних елементів кузова. Ризик знижується наявністю надійного, безперебійного каналу поставок матеріалів
  • Появу в безпосередній близькості нових конкурентів. Ризик знижується при проведенні грамотної цінової політики підприємства, постійного моніторингу цін, підвищенням якості надаваних послуг.
  • Нестабільний курс рубля, економічні санкції в результаті яких виникнуть збої в постачанні імпортних запчастин.

Висновок

Представлений аналіз бізнес-проекту по організації малярно-кузовного цеху показав, що цей вид підприємницької діяльності є прибутковим та перспективним з середньою ступінь ризиків, більшість з яких можливо мінімізувати. Головними умовами для успішного функціонування підприємства є його місцезнаходження, наявність сучасного обладнання і висококваліфікованих фахівців.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: