Як відкрити магазин одягу (бізнес-план)

Деякий час тому основними власниками магазинів одягу були жінки, в основному – дружини бізнесменів, які шукають самоствердження. Сьогодні – це величезний ринок, на який може увійти практично будь-який охочий, але, за однієї умови – маючи грамотний бізнес-план магазину одягу з усіма необхідними розрахунками. Замовити створення такого документа для багатьох дорого, і тому я пропоную спробувати побудувати свій бізнес на папері самостійно, спираючись на запропонований зразок.

Магазин одягу

 

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план магазину одягу, організації і розвитку бізнесу з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення ринку споживання харчових продуктів першої необхідності, і супутніх їм господарських і промислових товарів.

Джерело фінансування проекту: власні кошти, або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Повна вартість реалізації проекту: 3,5 млн гривень

Термін окупності:2

Закладена в розрахунки процентна ставка: 23% річних

Загальна сума виплат по відсотках складе:1610000 гривень

Дохід інвестора становитиме:1610000 гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проекту Терміни виконання
Укладення інвестиційного договору 1 місяць
Отримання позикових коштів 1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання 1 місяць
Підбір персоналу 1 місяць
Проведення маркетингової кампанії 1-24 місяця

Загальний опис проекту

Створення магазину одягу призначене для продажу модного та стильного одягу «на кожен день» для всіх категорій відвідувачів, актуальною згідно зарубіжної та вітчизняної моди. На сьогоднішній день — це одна з найбільш прибуткових напрямків бізнесу, і тому готовий бізнес-план магазину одягу, а якщо бути конкретніше — бізнес-план магазину жіночого одягу, як найбільш перспективної сфери торгівлі, зараз шукають досить багато бізнесменів.

Концепція

Успішний старт практично будь-якого бізнесу – це грамотна розробка концепції, яка насамперед потребує визначення майбутнього формату, в даному випадку – магазину одягу. В даний час розрізняють декілька основних напрямків подібних торгових точок:

  • Бутік з дорогим одягом для людей з високими доходами
  • Магазин одягу для молоді
  • Магазин з продажу білизни
  • Магазин з одягом на кожен день» для будь-яких категорій покупців
  • Спеціалізовані магазини – жіночого, дитячого, чоловічого, спортивної та ін. одягу

Також до розробки концепції магазину можна віднести визначення асортименту, стильового напряму продаваної одягу, цільових категорій відвідувачів. Все це необхідно для того, щоб зрозуміти доцільність відкриття магазину конкретного типу в тому місці, де його планується організувати.

найкращим варіантом буде створення торгової точки у великому місті, де рівень доходів людей, їх переваги та попит на різні моделі одягу значно вище, щоб зуміти створити необхідний оборот. Хоча організація деяких форматів магазинів одягу, наприклад, нижньої білизни передбачає під собою успішну роботу в будь-якому населеному пункті, де конкуренція з даного напрямку зводиться до «ні», або є слабо.

Концепція стандартного проекту магазину одягу в нашій країні зазвичай зводиться до наступних пунктів:

  • Місцезнаходження в великому обласному або районному населеному пункті з високою прохідністю
  • 12-годинний графік роботи без вихідних
  • Середній штат магазину – 12-14 чоловік
  • Постачальники – зарубіжні і вітчизняні (в меншій мірі) виробники
  • Асортимент представлений середньої та середньо-високої цінової категоріями одягу
  • Пропозиція двох основних груп одягу – чоловічої і жіночої
  • Різноманіття стильового напряму реалізованої продукції – спортивна, клубна, джинсова, кежуал

Дизайн магазину

Бізнес-план магазину одягу повинен враховувати основні пункти витрат на організацію:

  • Оренда або придбання торгового приміщення
  • Зовнішнє оформлення – вивіска, прилегла територія
  • Внутрішній ремонт приміщення
  • Монтаж необхідного обладнання, установка додаткового освітлення
  • Закупівля першої партії одягу для реалізації

Відразу потрібно зазначити, що торгівля одягом увазі під собою постійний моніторинг модних напрямів, цей бізнес дуже специфічний, важким для непідготовлених початківців, і не прощає помилок в управлінні, якому мода, смаки і «примхи» покупців абсолютно не піддаються. Всього за один сезон можна або повністю розоритися, або «зірвати куш».

Одним з складових успіху роботи магазину одягу можна вважати вміння власника бізнесу, керівника або консультанта прогнозувати споживчий попит в області моди — занадто великий обсяг взятого на реалізацію товару або товару з якоїсь причини раптом став непопулярним, немодним, часто неможливо продати навіть за закупівельною ціною, тим самим завдаючи величезні втрати бізнесу. Саме тому бізнес-план магазину жіночого одягу повинні складати професіонали, які мають відношення і до моди і до бізнесу, і багатьом іншим сферам бізнесу.

Для успішного ведення бізнесу необхідно регулярно стежити за оптимальними співвідношеннями таких показників, і при необхідності своєчасно їх змінювати:

  • Ефективність обороту з 1-го кв. метра площі (розраховується за формулою: ТОЅторг. = ТО / Ѕторг. де, ТОЅторг – обсяг товарообігу на 1 м2 торгової площі. ТО – обсяг товарообороту. Ѕторг. – торгова площа)
  • Розмір середнього чека – визначає купівельну здатність, доступність того чи іншого товару, показує тенденцію до збільшення або зниження рівня цін
  • Середня кількість покупців за певний період часу
  • Бюджет покупки в певний сезон
  • Середня ціна 1 одиниці одягу
  • Товарні категорії купується одягу

При правильному розрахунку наведених показників, всього 1 покупець, для прикладу – в Москві, може витратити в магазині за рік кілька тисяч доларів.

Асортимент

Рівень привабливості магазину одягу в чималому залежить від його асортименту, який повинен відображати бізнес-план магазину одягу. Починаючому підприємцю на початковому етапі необхідно в першу чергу визначити торговельні марки реалізованої одягу і знайти канали надійних поставок одягу.

Проблем з поставками якісно пошитого одягу зараз немає, хороші товари шиють китайські виробники, в Білорусії. В Росії теж з’явилися товари дуже високої якості. У даному випадку навіть не настільки важлива орієнтація на відомі бренди, в даний час покупець досить легко сприймає нові ідеї, запропоновані в одязі, за умови, що вона виглядає модною, пошита якісно, і ціна відповідає пропонованим бренду.

Дизайн магазину-2

В магазинах з гарною відвідуваністю і високим рівнем продажів асортимент представлений повний спектр продукції – від курток і пальто, до шкарпеток і нижньої білизни, плюс до всього – різні аксесуари. До речі, багато будинки і центри моди часто ставлять умовою при продажу своїх колекцій придбання всього сезонного торговельного пропозиції. Це, звичайно, буває дуже дорого, особливо для початківців бізнесменів, але, зрештою, себе виправдовує.

Приміщення

На відміну від того, як сприймалися вимоги до вдалому розташуванню магазинів кілька років тому (10-15) – окремо стояча будівля на першій лінії будинків в прохідному місці, і т. д., сьогодні виробилася нова стратегія, за якої більш ефективним вважається знаходження магазину одягу у великому торговому центрі, де сконцентрована торгівля подібними й іншими товарами. Це сприяє не тільки великого потоку відвідувачів, але і дозволяє розраховувати на випадкові, спонтанні покупки, і напрацювання власної клієнтської бази.

Втім, знайти вільне приміщення у вже діючому торговому центрі досить складно, тому можна піти двома шляхами:

  1. Керуватися старими правилами підбору приміщення (див. вище)
  2. Орендувати приміщення в споруджуваному, або готовому до здачі будівлі нового торгового центру

Головні умови успішної торгівлі – підтримання якості пропонованих брендів на високому рівні з виключенням контрафактної продукції, турбота про економію часу покупців, їх комфорт у торговому залі та примірочних, і максимальна пропозиція торгового асортименту.

Підприємцям, які стоять перед вибором оренди або придбання приміщення у власність, за наявності можливості слід вибирати другий варіант. У великих містах за 1-2 роки оренди приміщення можна викласти суму, що дорівнює його вартості.

Дизайн магазину - 3

Критерії для приміщення наступні:

  • Приміщення від 50 до 150 кв. метрів з можливістю розміщення в ньому примірочних кабінок, розстановки по торговому залу необхідного обладнання, манекенів, стійок з одягом, вітрин, і торговельної стійки для продавців
  • Наявність достатньої потужності електричних мереж для монтажу освітлення, яке необхідне для створення кращого сприйняття товару відвідувачами
  • Наявність вентиляційних систем та кондиціонування

До «зовнішніх» умов розташування магазину можна віднести:

  • Наявність і щільність конкуруючих торгових точок в даній зоні (районі, вулиці, торговому центрі, поверсі)
  • Щільність і характер руху пішоходів, відвідувачів
  • Соціально-економічні характеристики населення в даній зоні (рівень доходу, вік, стать, зайнятість, і т. д.)
  • Наявність безкоштовного паркування
  • Наявність об’єктів, що будуються і перспектива їх зведення в розглянутій зоні

Після того, як місце для магазину одягу буде визначено, можна приступати до його внутрішнього оздоблення та оформлення «фасаду» — вивіски, вітрин, і т. д., впроваджуючи по можливості сміливі новаторські ідеї по дизайну. Для будь-якого магазину одягу необхідно створення відповідної атмосфери, спонукає до купівлі. Неприпустимо як перенасичення розміщення в торговому залі, так і недостатнє розміщення товару.

Особливу увагу слід приділити безпеки відвідувачів – все стелажі. Полиці, манекени, і інші нестаціонарні предмети повинні бути міцно зафіксовані на відведених місцях, ні в якому разі не загрожувати відвідувачам падінням.

Персонал

Обслуговування магазину вимагає залучення в штат:

  • Керуючого-адміністратора
  • Менеджера по закупкам
  • Продавців-консультантів
  • Охоронців

Форма роботи продавців на увазі під собою ненав’язливе супровід одним консультантом кожного покупця, вступаючи в контакт при явному бажанні покупця поміряти яку-небудь річ, або утрудненні при виборі. Спілкування продавця і покупця має проходити максимально ввічливій формі з боку першого, тому продавець-консультант повинен не тільки досконало знати асортимент магазину, але і мати загальні навички психологічної роботи з відвідувачами.

Роботи менеджера по закупкам не менш важлива. Співробітник повинен визначати нові «віяння» моди, передбачаючи, аналізуючи тенденції майбутнього сезону, плануючи асортимент магазину одягу.

Знайти кваліфікований персонал досить складно, незважаючи на удаваний надлишок робочої сили на біржі праці, тому найчастіше використовують два варіанти:

  1. Підбір персоналу з оплатою їх навчання
  2. Підбір персоналу з самостійним навчанням

На сьогоднішній день ринок модного одягу зайнятий величезною кількістю компаній різного «калібру», але навіть незважаючи на велику чисельність ринок одягу в Україні досить вільний. Реалізація даного проекту потребує чималих інвестицій, термін окупності досить великий, тому бізнес-план магазину одягу повинен відображати всі розрахунки, встановлені терміни, існуючі ризики.

Дизайн магазину-4

Маркетинговий план

У першу чергу необхідно розглянути стан споживчого ринку одягу на поточний момент. Кризові явища в 2014-2016 році в Росії, «дзеркально» відбиваються і на світову економіку (може бути меншою проекції), вносять свої директиви купівельну спроможність громадян, і економіку країни в цілому.

В даний час ринок одягу демонструє деякий спад попиту на модний одяг, за винятком, мабуть. Молодіжного сегмента ринку, який продовжує розвиток і показує перспективи подальшого зростання, навіть в умовах кризи.

Однак, як показує світовий досвід, за спадом незмінно слід підйом, і, в даному випадку важливо до цього часу встигнути спробувати закріпитися на ринку, придбати позитивну репутацію.

Зараз ринок одягу в Україні складається з:

  • Української продукції без певних брендів – на 20%
  • Брендовий зарубіжна і російська продукція – на 15%
  • Імпортні дешеві товари з країн Ближньої і Середньої Азії – 65%

Просування продукції – основний спосіб залучення покупців, як правило, створюється двома основними факторами:

  1. Іміджем магазину, до якого можна віднести зовнішній і внутрішній дизайн
  2. Рівнем обслуговування

Усе це має бути спрямоване на формування лояльності покупців. Інструменти для досягнення поставлених цілей можуть бути наступні:

  • Впровадження в систему продажів різних програм заохочення покупок – знижок, акцій, використання купонів, і т. д.
  • Визначення портрета потенційного покупця

Показники середніх цін на модний одяг в Центральному Федеральному окрузі представлені в Таблиці №2:

Найменування товару Середня вартість (на січень 2016 р.)
Кофта 4000
Костюм 27000
Светр 10000
Пуховик 8000
Чоботи 11000
Футболка 1500
Пальто 14500
Туфлі 4500
Штани 5000

Виробничий план

Правильний підбір необхідного обладнання дає можливість для найбільш вигідною демонстрації пропонованих моделей одягу. Основний мінімум для відкриття торгової точки:

  • Манекени
  • Дзеркала різної форми і розмірів
  • Вішалки
  • Стійки для одягу
  • Стійки для аксесуарів
  • Стелажі для взуття
  • Пуфи для примірки взуття

Дизайн магазину-5

Фінансовий план

Початок фінансового року проекту: січень

Валюта проекту: рублі

Основні види податків представлені в Таблиці №3:

Вид податку База податку Період Процентна ставка
Податок на прибуток Надходить прибуток Місяць 20%
Податок на майно Оціночна вартість майна Згідно графіка платежів 2,2%
ПДВ Додана вартість Місяць 18%
Прибутковий податок Фонд оплати праці Місяць 13%
Соціальні виплати Фонд оплати праці Місяць 34%

Планований план реалізації товарів представлений в Таблиці №4:

Період Вид послуги Обсяг реалізації (шт. в місяць) Середня ціна одиниці товару Виручка від продажу
1-12 місяць Реалізація одягу Від 100 одиниць товару Від 16000 гривень і вище Від 1600000 гривень
1-12 місяць Реалізація взуття Від 50 пар Від 22000 гривень Від 1100000 гривень
1-12 місяць Реалізація аксесуарів Від 150 одиниць товару Від 8900 гривень Від 1300000 гривень
13 — 24 місяць Реалізація одягу Від 130 одиниць товару Від 16000 гривень і вище Від 2080000 гривень
13 — 24 місяць Реалізація взуття Від 65 пар Від 22000 гривень Від 1430000 гривень
13 — 24 місяць Реалізація аксесуарів Від 195 одиниць товару Від 8900 гривень Від 1735500 гривень

Аналіз ризиків

Бізнес-план магазину одягу має, як і багато інші проекти свої основні ризики при веденні бізнесу, які виражаються в:

  • Високою залежності від обраного місця розташування магазину
  • Високою залежності асортименту від уподобань покупців
  • Мінливість смаків покупців

Висновок

Представлений аналіз проекту з відкриття магазину одягу показує, що організація підприємства є високоприбутковим, перспективним бізнесом з певними ризиками, при мінімізації яких можна досягти всіх заявлених в резюме проекту цілей, маючи грамотно складений бізнес-план магазину одягу.

Посилання на основну публікацію