Бізнес план для відкриття магазину квітів

Приклад готового бізнес плану квіткового магазину. Квітковий бізнес — досить ризиковане заняття, в першу чергу це обумовлено тим, що товарний вигляд товару швидко псується. Ніша досить заповнена і практично в кожному місті є точки, які працюють вже багато років. Входити в цей бізнес, можна тільки оцінивши конкуренцію і переконавшись, що попит на квіти в вашому районі або маленькому містечку забезпечений. У цій статті ми обговоримо всі етапи створення бізнес плану магазину квітів, оцінивши і провівши аналіз яких ви зможете зробити висновок, чи варто починати продавати квіти або пошукати щось інше.

 Формат і послуги квіткового магазину

Для того щоб виділиться серед конкурентів потрібно як мінімум надати клієнту більший вибір не тільки товару, що продається а й послуг. Класичні магазини квітів вже давно переросли у щось більше і тепер це суміш магазину подарунків і реалізація квіткової продукції. Воно й зрозуміло, оскільки продаж квітів найбільш актуальна тільки у свята, а в будні дні, потрібно чимось торгувати, щоб платити податки і арендну плату.

Нижче представлений асортимент товарів універсального квіткового бутіка:

  • Продаж свіже зрізаних квітів. Асортимент не потрібно розбивати десятками позицій. Заповніть свій магазин найбільш ходовими квітами: трояндами, гвоздиками, ліліями, ромашками і ще кілька позицій для асортименту. Троянди при цьому повинні бути різних сортів і кольорів: червоні, білі, рожеві і ін. Мінус такої продукції — короткий термін зберігання. Замовляти такий товар потрібно помірними темпами, щоб продавати з мінімальними втратами.
  • Вазони та квіти в горщиках. Це другий тип найбільш ходового товару в вашому асортименті. Він зберігається значно довше, ніж свіжі квіти. Вазони також поділяються на кілька підгруп: квіти в горщиках (найбільш популярні орхідеї), кімнатні вазони по типу доларового дерева, кактусів та іншого, а також квіткові вазони в горщиках, які вішають на вулиці з метою прикрасити фасад. Бажано щоб всі ці типи визнали клієнти та могли у вас їх придбати.
  • Товари для догляду за рослинами. В їх число входять: добрива, земля під посадку, горщики і ємності для пересадки вазонів, насіння і розсада ходових варіантів та інше.
  • Сувенірна та подарункова продукція. Відмінно доповнює асортимент квіткового магазину. Дозволяє отримувати додатковий прибуток і утримувати магазин на плаву, навіть в періоди, коли немає попиту на квіти. Статуетки, картини, рукоділля, все це гармонійно впишеться в загальну картину магазину.
  • Листівки. Часто купуючи букет людина, хоче вкласти в нього вітальну листівку. Бажано щоб в асортименті були листівки різних розмірів, форми. Частина з них повинна бути спрямована на конкретні події, наприклад з написом з ювілеєм або весіллям. Кожен, хто букет купувати квіти на такі заходи захопить і листівку, в яку можна вкласти гроші.
  • Сувенірна продукція вашого міста. Якщо ваше місто має багатовікову історію, то обов’язково варто продавати фірмові сувеніри. Серед туристів такий товар буде користуватися популярністю.

 Послуги квіткового магазину:

  • Упаковка квітів і подарунків. Пакувальний матеріал повинен бути представлений в широкому асортименті. Ви можете, наприклад, щоб виділитися серед конкурентів зробити акцію при купівлі квітів упаковка безкоштовно та інше.
  • Флористичні послуги: оформлення залів, складання композицій з квітів, оформлення весіль та інше. Останнім часом ця послуга користується особливим попитом особливо серед молоді. Під неї обов’язково потрібно створити свій сайт в інтернеті. Як бачите спектр товарів і послуг досить широкий, тому тут є куди, рости, починаючи з маленького квіткового кіоску і закінчуючи повноцінним квітковим магазином.

Підбір місця і приміщення для торгівлі

Після оформлення всіх необхідних документів та реєстрації як підприємець, можна приступати до вибору місця і приміщення для торгівлі квітами. Тут варто зазначити, що місце вирішує успіх цього бізнесу. Який би детальний приклад бізнес плану квіткового магазину ви не побачили, перше, що скрізь буде говоритися це про його місцезнаходження.

Де найкраще відкривати таку торговельну точку? Перший орієнтир — це велика прохідність людей, другий транспортна розв’язка. Відмінним варіантом буде місце біля метро або ж недалеко від автобусних станцій. Люди не хочуть далеко ходити, вони куплять там, де ближче. Також, відмінним рішенням буде можливість оренди приміщення біля палаців одруження, особливо в великих містах.

А взагалі в цьому бізнесі можна тестувати місце, спочатку спробувати в одному, якщо не піде перейти на інше. Вимоги до приміщення звичайні, хороший ремонт, підведені комунікації: електроенергія, опалення, вода. Площа приміщення може бути від 10 кв.м., для невеликих точок і до 80 кв.м. для великих магазинів.

Устаткування

Для зберігання квіткової продукції потрібно передбачити в своєму бізнес плані відкриття квіткового магазину і купівлю спеціального обладнання.

Ось список мінімально необхідного:

  • холодильні камери для зберігання квітів — від $ 1000;
  • стелажі і полиці — від $ 20 / шт. за полицю і від $ 100 за стелаж;
  • касовий апарат — $ 400;
  • елементи декору і прикраси приміщення магазину — $ 300;
  • буклети з продукцією та портфоліо.

Варто закупити і всі необхідні пристосування для догляду за квітами: лійки, лопатки та інші.

Підбір персоналу

З цим тут якраз проблем немає. Вам буде потрібно два продавці-флориста, яких треба буде підучити робити букети і упаковувати товари. Також якщо ви надаєте послуги флористичного оформлення, вам потрібен буде фахівець з разовою оплатою праці для таких проектів. Бухгалтерію ви можете вести самі, або ж передавати цю роботу на аутсорс.

Цінова політика

Варто відзначити, що націнка на квіти становить до 200%. У святкові дні підприємці іноді піднімають ціни на квіти, але не варто їх значно завищувати інакше клієнт піде до конкурента.

 Реклама бізнесу

У бізнесі з продажу квітів реклама як така не потрібна. Головне бути у всіх на виду, а це обумовлено правильним підбором місця розташування. Особливу увагу варто приділити Інтернет рекламі та створення власного сайту. Це в тому випадку якщо ви серйозно підходите до цієї справи. Ринок Інтернет продажів досить перспективний і ви можете зайняти свою частину ринку доставки квітів на будинок за допомогою он-лайн заявок.  Скільки коштує відкрити квітковий магазин?

Загальна сума для запуску становить близько — $ 15000.

Стартові витрати:

  • ремонт в приміщенні — $ 3000;
  • покупка обладнання — $ 3500 — $ 4500;
  • закупівля початкового асортименту товару — $ 7000.

Щомісячні витрати:

  • орендна плата за приміщення + комунальні послуги — від $ 300;
  • зарплата співробітникам — $ 500;
  • податки — $ 200.

Разом початкові вкладення будуть близько — $ 15 000.

Якщо брати що середній чек клієнта буде — $ 5 — $ 6. А вдень, буде обслуговуватися близько 20 клієнтів, то в місяць вийде заробити близько $ 3500. Якщо відняти звідси щомісячні витрати, то чистий прибуток складе близько — $ 2500.

Окупність такого бізнесу становить від 6 до 12 місяців, при правильному виборі місця.

Особливості бізнесу з продажу квітів

Зрозуміло, що, як і в будь-якому іншому підприємницькому напрямку діяльності в реалізації квіткової продукції є ряд моментів, які обов’язково враховувати, перед тим як затвердити зразок бізнес плану квіткового магазину і приступати до його реалізації.

  1. Зовнішній вигляд вітрини магазину. Часто початківці бізнесмени намагаються не прибирати трохи втратив продажний вид товар з прилавків, з мислю, а раптом ще продасться. Нічого не вийде, клієнт просто навіть не зайде в ваш магазин, оскільки він відразу побачить неякісний товар. Не засмучуйтеся,така технологія цього бізнесу. У вас завжди повинен бути свіжий товар. А квіти не обов’язково викидати, можна їх висушувати і робити ручні вироби.
  2. З досвідом ви зможете чітко визначити обсяг закупівлі квітів. На початкових етапах трохи втратите за рахунок недосвідченості, але потім ситуація налагодиться.
  3. Є сенс робити зарплату працівникам не фіксованою, щоб залежало від обсягу продажів. Таким чином, ви будете стимулювати робити більше продажів за зміну.
  4. Пам’ятайте про основні квіткові свята і намагайтеся робити великі обсяги закупівель квітів в ці дні: День Валентина, 8 Березня, Травневі свята. Також не забувайте про перше вересня, останні дзвінки і т.д. У ці дні у вас будуть не тільки приватні клієнти, але і корпоративні замовники.
Посилання на основну публікацію