Виробництво будь-якого виду меблів – корпусних, офісних, м’яких, завжди було досить прибутковим бізнесом, попит на продукцію якої стабільний протягом усього року. Інвестор, який вкладає свої гроші в меблеве виробництво при грамотному веденні бізнесу керівництвом, може отримувати прибуток до 50 % в рік. Головне, це правильно вибрати виробничу нішу і мати в наявності бізнес-план виробництва меблів, який дозволить уникнути багатьох помилок при побудові бізнесу.
- Резюме
- Основні етапи реалізації проекту
- Загальний опис проекту
- Вибір напрямку виробництва
- Асортимент продукції
- Цільова аудиторія покупців і орієнтація на ціновий сегмент
- Розрахунки рентабельності
- Варіант бізнесу по франшизі
- Аналіз ринку
- Маркетинговий план
- Виробничий план
- Приміщення для виробництва
- Обладнання
- Організаційний план
- Фінансовий розділ
- Аналіз та страхування ризиків
- Висновок
Резюме
Даний проект являє собою бізнес-план організації виробництва по виготовленню меблів н а замовлення і для власної роздрібної торгівлі з терміном окупності в два роки.
Цілі проекту:
- Створення високоприбуткового підприємства.
- Організація отримання стабільного прибутку.
- Задоволення ринку попиту на меблі різного типу.
Джерело фінансування проекту: власні кошти або банківський кредит
Форма ведення підприємницької діяльності: ІП або ТОВ
Повна вартість реалізації проекту: 1,7 — 2 млн гривень
Термін окупності: 2
Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.
Основні етапи реалізації проекту
Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.
Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:
Етапи проекту | Умови для їх виконання | Терміни виконання |
---|---|---|
Пошук інвесторів та укладення договору | наявність бізнес-плану | 1-30 днів |
Отримання позикових коштів | пакет необхідних документів | 1-30 днів |
Оформлення підприємницької діяльності | пакет необхідних документів | 1-30 днів |
Пошук розташування | 1-30 днів | |
Закупівля необхідного обладнання | отримання кредиту | 1-30 днів |
Установка устаткування | 1-30 днів | |
Пошук та навчання персоналу | 1-30 днів | |
Проведення маркетингової політики | 1-360 днів |
Загальний опис проекту
Виробництво меблів з широкою цільовою аудиторією, має високі показники рентабельності – до 300 %, вимагає для своєї організації відносно невеликих фінансових вкладень. Саме цим він вкрай привабливий для підприємців-початківців, які шукають свою нішу для створення бізнесу.
Вибір напрямку виробництва
не Можна охопити неосяжне. В даному випадку, це означає, що перед тим, як відкрити виробництво меблів, потрібно провести ретельну попередню підготовку і визначитися зі спеціалізацією виробництва.
В даний час існує широке коло виробників, що виготовляють меблі для потреб конкретних організацій:
- Аптечних пунктів.
- Книжкових магазинів.
- Ювелірних салонів.
- Продуктових магазинів і т. д.
Нове і досить креативне напрям – виготовлення рекламної меблів, яка виставляється в меблевих салонах для демонстрації в якості зразків.
Зрозуміло, що «левову» частку меблевого виробництва займають два основних напрямки, розрахованих на пересічного покупця і офісні потреби. У свою чергу ці ніші поділяються на кілька спеціалізованих:
- Виробництво корпусних меблів.
- Виробництво меблів з цілісного дерева.
- Виробництво м’яких меблів і т. д.
Дана тема настільки широка в своєму охопленні, що описати її в рамках одного типового бізнес-плану буде досить складно, тому що кількість варіантів меблевих виробництв зараз практично необмежено розширюється з кожним роком.
На меблевому ринку працюють компанії, що займаються виробництвом:
- Меблів з різних видів скла.
- Меблів з конкретних матеріалів – ЛДСП, МДФ, пластика, натурального дерева і т. д..
- З шпонованим покриттям, ламінованим, їх ПВХ-плівки і т. д..
- Узкофункциональных предметів меблів – барних стійок, комп’ютерних столів, кухонних комплектів і т. д.
Ще один вкрай прибутковий сегмент меблевого ринку – реставрація меблів (перетяжка диванів, заміни елементів корпусних меблів тощо), в тому числі і антикварними.
Варіанти бізнесу можуть розрізнятися також у його форматі:
- Виробництво меблів на замовлення
- Серійне виробництво стандартних розмірів.
Основним перевага виготовлення меблів за індивідуальним замовленням в тому, що воно не вимагає обов’язкової сертифікації.
За оцінками фахівців при виборі ніші для виробництва меблів слід орієнтуватися не тільки поточний ринковий тренд і показники суміжних галузей виробництва і економіки, а й враховувати перспективи розвитку обраного сегмента. Меблева «мода» за останні роки стала дуже «мінливою», а ціни більш демократичними, що дозволяють звичайним споживачам та оптовим покупцям (офісах, магазинах і т. д.) оновлювати інтер’єр частіше, ніж раніше.
також слід Орієнтуватися і на сезонність попиту різної меблів. Наприклад, ближче до осені зростає попит на шкільні парти, столи для занять вдома, комп’ютерні столи та стільці, навесні і влітку збільшується кількість покупок меблів для дачі.
Асортимент продукції
Після того, як основний напрямок виробництва буде обрано, необхідно визначитися з конкретним асортиментом майбутньої продукції. Наприклад, для спеціалізації з виготовлення м’яких меблів, до якої відносяться дивани, крісла, пуфи, кушетки, різноманітність модельного ряду вкрай велика.
Різниця може бути не лише в конструкції, наприклад, диван-книжка, диван з висувними ящиками, кутовий диван, диван з баром, диван-ліжко і т. д., але і в матеріалі оббивки (шкіра, замша, тканина тощо), її кольорі, вигляді наповнювач (синтепон, поролон, пружини тощо).
При складанні бізнес-плану майбутнього виробництва потрібно обов’язково скласти докладний список планованої до випуску продукції із зазначенням конкретних моделей. При додаванні в цей документ цін, він перетвориться в прайс-лист.
Цільова аудиторія покупців і орієнтація на ціновий сегмент
Відразу ж потрібно визначити для якої цільової категорії покупців планується виготовлення меблів. Чи це предмети інтер’єру класів «преміум» і «еліт», звичайна недорога меблі економ-сегмента, індивідуальна дизайнерська меблі або орієнтована на середньостатистичного споживача.
Кожне напрям вимагає врахування нюансів, властивих своїй ціновій категорії. Виробництво одного й того ж типу меблів для різних цінових сегментів вимагає не тільки різного обладнання, але й індивідуальні канали поставок сировини і збуту готової продукції, різну кваліфікацію персоналу і т. д.
Розрахунки рентабельності
Придбання меблів пов’язано не тільки з необхідністю оновлення інтер’єру в будинку, квартирі, офісі і т. д., але і безпосередньо залежить від зростаючого будівництва житла та кількості угод з купівлі-продажу нерухомості.
Тому проводити аналіз меблевої індустрії і робити прогнози можна на підставі показників росту на будівельному ринку.
Ще кілька років тому частка імпорту меблів складала порядку 60 % від загальної кількості. Зараз цей показник дорівнює 37 %. Різко виросли обсяги виробництва тих вітчизняних меблевих компаній, які зуміли «залишитися на плаву». В основному це великі виробники, орієнтовані, як правило, на середній і, більшою мірою, на преміум-сегмент.
В той же час галузь стала гостро потребувати саме в невеликих фірмах-виробниках, які займалися виготовленням доступною меблів для всіх бажаючих. За оцінками статистичних даних найбільшу кількість меблевих виробництво зосереджено в Центральному і Поволожском округах – майже 25 % від загального числа виробників по всій країні.
Це означає, що віддалені регіони відчувають значний недолік в даній продукції. Однак там виробництво меблів з нуля значно складніше, ніж в Центральній частині Росії. І тим більше реалізація продукції, так як населення регіонів має значно меншу купівельну спроможність.
Варіант бізнесу по франшизі
Цікаво також розгляд варіанту відкриття бізнесу по виробництву меблів по франшизі. Для підприємців-початківців, які часто не мають достатніх коштів для відкриття власного повноцінного бізнесу.Франшиза стає майже єдиним варіантом організації своєї справи.
Очевидні переваги використання франшизи полягають у:
- Відсутність в необхідності складання бізнес-плану виробництва меблів, його надає компанія-франчайзі.
- Всебічної підтримки бізнесу з боку головної компанії.
- Забезпеченні каналів постачання сировини і каналів збуту.
Ще один альтернативний спосіб організації свого бізнесу у меблевій сфері – це дропшиппинг. Суть полягає в організації точки продажу – звичайного меблевого салону або інтернет-магазину та прийнятті замовлень з подальшою відправкою їх компанії-виробнику, яка у свою чергу виплачує за це комісійні.
Невелику пораду тим, у кого недостатньо коштів для відкриття повноцінного меблевого виробництва: спробуйте свої сили спочатку в торгівлі меблями. Дізнайтеся бізнес «зсередини», переваги покупців, заведіть зв’язку для подальшого можливого відкриття своїх торгових точок при майбутньому виробництві.
Аналіз ринку
Найбільша проблема, яка стоїть перед виробником – це пошук каналів збуту. Тут може бути тільки три варіанти:
- Реалізація меблів в роздріб через власні торгові точки (меблеві салони та/або інтернет-магазини).
- Продаж через посередників (меблеві салони та/або інтернет-магазини).
- Продажу оптових партій меблів великих установам і організаціям (у тому числі в результаті участі в програмах держзакупівель).
Саме обмеженість форматів продажів змушує проводити ретельний аналіз ринку та конкурентного середовища перед тим, як відкривати свій бізнес.
Найбільшими гравцями в меблевій індустрії є відкриті акціонерні товариства по виробництву меблів, але саме вони не становлять невеликим компаніям особливої конкуренції.
«Палиці в колеса» пхають фірми-одноденки – компанії, чиї власники просто вирішили спробувати свої сили в бізнесі, що пускають у хід всі прийоми – від жорсткого демпінгу (штучного зниження цін нижче, ніж у конкурентів) до відвертої «антиреклами» (очорнення продукції конкурентів в очах покупців).
Слід провести детальний моніторинг розташованих поблизу не тільки інших меблевих виробництв, їх спеціалізацію, цінову політику, але і просто меблевих магазинів, що торгують продукцією інших виробників.
Маркетинговий план
Відмітна особливість будь-якого малого підприємства по виготовленню меблів – це акцент на виготовленні меблів на замовлення. Невелике виробництво не має можливості дозволити собі утримувати великі площі, пристосовані для зберігання сировини і готової продукції.
До того ж термін обороту коштів в меблевому виробництві досить довгий – не менше 2 місяців з моменту замовлення та отримання передоплати до доставки меблів замовнику і отримання решти суми.
Саме така схема робить роботу невеликих компаній нестабільною і залежною від сезонності. Як правило, найбільшу активність покупці виявляють перед настанням осені і перед новорічними святами. В інший час кількість замовлень знижується на відміну від виробництва великих меблевих фабрик, на яких такі сезонні «сплески» практично не відображаються.
Щоб вміти прогнозувати спади і підйоми попиту на ту чи іншу меблі, потрібно знати, що більшість споживачів змінюють корпусні меблі раз 5-6 років, м’які меблі частіше – раз на 3-4 роки, дитячі кімнати оновлюються ще частіше – раз в 2-3 роки. Рідше всього оновлюються кухні і спальні кімнати.
Умови жорсткої конкуренції змушують мебельщииков знаходити часом нестандартні рішення збуту своєї продукції. Наприклад, на ринку новобудов зараз намітилася цікава тенденція – забудовники спільно з меблевими виробництвами створюють готові квартирні рішення.
Причому будівельники воліють працювати як з великими компаніями, здатними в короткі терміни забезпечити постачання типової меблів, так і з невеликими компаніями, здатними в самі короткі строки відновити своє виробництво для виконання різних інтер’єрних завдань.
І навпаки, великому меблевому виробництву буде невигідно брати в роботу недорогий замовлення на виготовлення нестандартної меблів для кухні.
Комплекс заходів, спрямованих на формування споживацької думки про виробника включає в себе стандартні методи і однаковий для будь-якого формату виробництва – і великого і невеликого:
- Наявність широкого асортименту продукції в обраному сегменті виробництва.
- Суворий контроль над якістю продукції, дозволяє в кінцевому підсумку підвищити лояльність покупців до даного бренду (меблевій фабриці).
- Наявність власних друкованих каталогів.
- Реклама в засобах масової інформації.
- Реклама в інтернеті.
- Створення власної торговельної інтернет-майданчика.
- Розвиток партнерського співробітництва з меблевими торговими точками з обопільною вигодою.
- Створення інфраструктури і прийнятних умов туди для співробітників.
Як правило, вирішальних фактором при виборі меблів стає або власний досвід, або рекомендація знайомих і друзів. Тому основною запорукою успішної роботи меблевого підприємства стає якість продукції.
Виробничий план
Складання виробничого розділу в бізнес-плані виробництва меблів повинно бути засноване на обраній спеціалізації.
Приміщення для виробництва
Площа цех по виробництву меблів залежить від обсягів випуску продукції. Для невеликого цеху буде достатньо 120 – 150 кв. метрів, з яких більшу частину займе виробнича зона. Знадобляться також приміщення для зберігання матеріалу, готової продукції, кімната для персоналу, санітарна зона і офісне приміщення.
Для організації великої меблевої фабрики потрібно приміщення в рази більше – від 400 кв. метрів. Загальні вимоги, що пред’являються до меблевих цехах такі:
- Тип призначення приміщення – виробничий, має віддаленість від житлових будівель, зважаючи на високий рівень шуму.
- Обов’язково наявність декількох входів – для в’їзду великогабаритних автомобілів, привозять матеріал для виробництва, вхід для робочого персоналу, окремий вхід в офісні приміщення.
- Наявність трифазної електричної мережі 380 Ст.
- Обладнання системою вентиляції, наявність інженерних комунікацій (водопостачання, каналізація) та системи опалення для забезпечення цілорічної роботи.
- Наявність системи протипожежної безпеки.
- Відсутність вологи і вогкості – основних «ворогів» матеріалу для виробництва меблів.
Обладнання
Для організації виробництва повного циклу на меблевій фабриці, тобто виробництва з нуля, знадобляться:
Верстати та інструменти | Приблизна вартість, тисяч гривень |
---|---|
Фугувальний верстат | 80 |
Рейсмусні верстат | 40 |
Фрезерний верстат | 90 |
Свердлильно-присадочний верстат | 50 |
Пазово-шпонный фрезер | 90 |
Фрезерно-гравірувальні копіювальні верстати з програмним керуванням | 200 |
Кромкооблицювальний верстат | 40 |
Деревообрабыващий центр з цифровим програмним забезпеченням | 350 |
Шліфувальний верстат | 80 |
Форматно-розкрійний верстат | 200 |
Розпилювальний верстат | 60 |
Перфоратор | 10 |
Шуруповерт | 5 |
Дриль електрична | 3 |
Зубила, молотки, киянки і інший допоміжний інструмент | 20 |
Разом | 1 318 |
Кількість конкретного обладнання залежить від планованих обсягів виробництва.Окремим рядком потрібно винести придбання програмного забезпечення, вирішального завдання дизайну і конструювання меблів.
Оптимальними рішеннями для меблевих виробництв є дві програми: PRO 100 – для створення 3D зображень меблевих конструкцій і Cutting – для оптимізації розкрою матеріалу – листів ДСП, МДФ і т. д.
Для відкриття невеликий меблевої майстерні, враховуючи, що велика частина елементів меблів буде закуповуватися в готовому вигляді, знадобиться лише саме основне обладнання, вартість якого становитиме приблизно 800-900 тисяч гривень
Організаційний план
Основною формою ведення підприємницької діяльності для невеликих виробництв є ІП. Якщо засновників компанії кілька осіб, яких вона має інвестиційну форму, доцільно буде обрати для реєстрації бізнесу форму ТОВ.
Якщо на невеликому меблевому виробництві штат персоналу може варіюватися від 5 до 15 осіб, то велика фабрика по виробництву меблів зажадає роботи від 50 співробітників. У штаті обов’язково повинні бути не тільки фахівці, здатні звертатися з встановленим обладнанням, але й:
- Адміністратор-керуючий.
- Дизайнер.
- Технолог.
- Контролер якості продукції.
- Менеджер по роботі з клієнтами.
- Бухгалтер.
- Маркетолог.
- Збирачі меблів і вантажники.
Графік роботи виробництва включає в себе два варіанти:
- Повний 8-годинний робочий день.
- 12-годинний робочий день в 2 зміни.
Фінансовий розділ
Основні податки, які підлягають сплаті згідно з податковим законодавством РФ, вказані в таблиці:
Вид податку | База податку | Період | Процентна ставка |
---|---|---|---|
Податок на прибуток | Надходить прибуток | Місяць | 20% |
Податок на майно | Оціночна вартість майна | Згідно графіка платежів | 2,2% |
ПДВ | Додана вартість | Місяць | 18% |
Прибутковий податок | Фонд оплати праці | Місяць | 13% |
Соціальні виплати | Фонд оплати праці | Місяць | 34% |
Більш докладно про те, які податки платить індивідуальний підприємець, можна дізнатися за цим посиланням. Як вибрати форму оподаткування для ТОВ, читайте тут. Як поєднати декілька податкових режимів дивіться в цьому джерелі.
Аналіз та страхування ризиків
Основними ризиками для виробництва є, як зовнішні, так і внутрішні (у межах підприємства) чинники.
Зовнішні:
- Високий рівень конкуренції. Усувається суворим контролем над випуском якісної продукції, зниженням відпускних цін, введенням різних дисконтних і акційних систем.
- Відсутність затребуваності вашої продукції. Питання вирішується проведенням грамотно продуманої та спланованої рекламної кампанією.
- Підвищення цін на матеріали та іншу сировину. Вирішується постійним моніторингом цінової політики на ринку матеріалів для меблів, пошуком нових партнерів для поставок.
Внутрішні:
- Низька кваліфікація персоналу. Вирішується заміною персоналу, підвищенням зацікавленості в роботі шляхом створення умов для праці та розвитку інфраструктури виробничого об’єкта, стабільної і справедливою оплатою праці.
- Поломка і простої устаткування. Усувається введенням регулярного ТЕ, своєчасним ремонтом.
- Шлюб готової продукції. Знижується можливістю розпродажу таких виробів за низькою ціною (в тому числі і для своїх співробітників).
- Низька репутація виробництва. Вирішується зміною всієї політики компанії і заміною керівництва, відповідального за ефективність роботи.
Висновок
Даний типовий бізнес-план виробництва меблів наочно показує, що виробництво меблів як бізнес є високорентабельним, прибутковим підприємством з високими ризиками, що з’являються при неефективному управлінні бізнесом.
Основними факторами успішної роботи бізнесу є наявність стабільних каналів збуту готової продукції та стабільність замовлень при виробництві меблів на замовлення.
Як працює невелика майстерня по виробництву меблів