Як відкрити виробництво меблів з нуля (бізнес-план)

Виробництво будь-якого виду меблів – корпусних, офісних, м’яких, завжди було досить прибутковим бізнесом, попит на продукцію якої стабільний протягом усього року. Інвестор, який вкладає свої гроші в меблеве виробництво при грамотному веденні бізнесу керівництвом, може отримувати прибуток до 50 % в рік. Головне, це правильно вибрати виробничу нішу і мати в наявності бізнес-план виробництва меблів, який дозволить уникнути багатьох помилок при побудові бізнесу.

Бізнес-план виробництва меблів

 

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план організації виробництва по виготовленню меблів н а замовлення і для власної роздрібної торгівлі з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства.
  2. Організація отримання стабільного прибутку.
  3. Задоволення ринку попиту на меблі різного типу.

Джерело фінансування проекту: власні кошти або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП або ТОВ

Повна вартість реалізації проекту: 1,7 — 2 млн гривень

Термін окупності: 2

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи проектуУмови для їх виконанняТерміни виконання
Пошук інвесторів та укладення договорунаявність бізнес-плану1-30 днів
Отримання позикових коштівпакет необхідних документів1-30 днів
Оформлення підприємницької діяльностіпакет необхідних документів1-30 днів
Пошук розташування1-30 днів
Закупівля необхідного обладнанняотримання кредиту1-30 днів
Установка устаткування1-30 днів
Пошук та навчання персоналу1-30 днів
Проведення маркетингової політики1-360 днів

Загальний опис проекту

Виробництво меблів з широкою цільовою аудиторією, має високі показники рентабельності – до 300 %, вимагає для своєї організації відносно невеликих фінансових вкладень. Саме цим він вкрай привабливий для підприємців-початківців, які шукають свою нішу для створення бізнесу.

Вибір напрямку виробництва

не Можна охопити неосяжне. В даному випадку, це означає, що перед тим, як відкрити виробництво меблів, потрібно провести ретельну попередню підготовку і визначитися зі спеціалізацією виробництва.

В даний час існує широке коло виробників, що виготовляють меблі для потреб конкретних організацій:

  • Аптечних пунктів.
  • Книжкових магазинів.
  • Ювелірних салонів.
  • Продуктових магазинів і т. д.

Аптечна меблі

Нове і досить креативне напрям – виготовлення рекламної меблів, яка виставляється в меблевих салонах для демонстрації в якості зразків.

Зрозуміло, що «левову» частку меблевого виробництва займають два основних напрямки, розрахованих на пересічного покупця і офісні потреби. У свою чергу ці ніші поділяються на кілька спеціалізованих:

  • Виробництво корпусних меблів.
  • Виробництво меблів з цілісного дерева.
  • Виробництво м’яких меблів і т. д.

Дана тема настільки широка в своєму охопленні, що описати її в рамках одного типового бізнес-плану буде досить складно, тому що кількість варіантів меблевих виробництв зараз практично необмежено розширюється з кожним роком.

На меблевому ринку працюють компанії, що займаються виробництвом:

  • Меблів з різних видів скла.
  • Меблів з конкретних матеріалів – ЛДСП, МДФ, пластика, натурального дерева і т. д..
  • З шпонованим покриттям, ламінованим, їх ПВХ-плівки і т. д..
  • Узкофункциональных предметів меблів – барних стійок, комп’ютерних столів, кухонних комплектів і т. д.

Ще один вкрай прибутковий сегмент меблевого ринку – реставрація меблів (перетяжка диванів, заміни елементів корпусних меблів тощо), в тому числі і антикварними.

Варіанти бізнесу можуть розрізнятися також у його форматі:

  • Виробництво меблів на замовлення
  • Серійне виробництво стандартних розмірів.

Основним перевага виготовлення меблів за індивідуальним замовленням в тому, що воно не вимагає обов’язкової сертифікації.

Ще одна вигідна ніша – виробництво плетених меблів, в ній майже немає конкурентів.

За оцінками фахівців при виборі ніші для виробництва меблів слід орієнтуватися не тільки поточний ринковий тренд і показники суміжних галузей виробництва і економіки, а й враховувати перспективи розвитку обраного сегмента. Меблева «мода» за останні роки стала дуже «мінливою», а ціни більш демократичними, що дозволяють звичайним споживачам та оптовим покупцям (офісах, магазинах і т. д.) оновлювати інтер’єр частіше, ніж раніше.

також слід Орієнтуватися і на сезонність попиту різної меблів. Наприклад, ближче до осені зростає попит на шкільні парти, столи для занять вдома, комп’ютерні столи та стільці, навесні і влітку збільшується кількість покупок меблів для дачі.

Меблі для навчальних закладів

Асортимент продукції

Після того, як основний напрямок виробництва буде обрано, необхідно визначитися з конкретним асортиментом майбутньої продукції. Наприклад, для спеціалізації з виготовлення м’яких меблів, до якої відносяться дивани, крісла, пуфи, кушетки, різноманітність модельного ряду вкрай велика.

Різниця може бути не лише в конструкції, наприклад, диван-книжка, диван з висувними ящиками, кутовий диван, диван з баром, диван-ліжко і т. д., але і в матеріалі оббивки (шкіра, замша, тканина тощо), її кольорі, вигляді наповнювач (синтепон, поролон, пружини тощо).

При складанні бізнес-плану майбутнього виробництва потрібно обов’язково скласти докладний список планованої до випуску продукції із зазначенням конкретних моделей. При додаванні в цей документ цін, він перетвориться в прайс-лист.

Кутовий диван з баром

Цільова аудиторія покупців і орієнтація на ціновий сегмент

Відразу ж потрібно визначити для якої цільової категорії покупців планується виготовлення меблів. Чи це предмети інтер’єру класів «преміум» і «еліт», звичайна недорога меблі економ-сегмента, індивідуальна дизайнерська меблі або орієнтована на середньостатистичного споживача.

Кожне напрям вимагає врахування нюансів, властивих своїй ціновій категорії. Виробництво одного й того ж типу меблів для різних цінових сегментів вимагає не тільки різного обладнання, але й індивідуальні канали поставок сировини і збуту готової продукції, різну кваліфікацію персоналу і т. д.

Розрахунки рентабельності

Придбання меблів пов’язано не тільки з необхідністю оновлення інтер’єру в будинку, квартирі, офісі і т. д., але і безпосередньо залежить від зростаючого будівництва житла та кількості угод з купівлі-продажу нерухомості.

Тому проводити аналіз меблевої індустрії і робити прогнози можна на підставі показників росту на будівельному ринку.

Прогноз зростання житла в Росії

Ще кілька років тому частка імпорту меблів складала порядку 60 % від загальної кількості. Зараз цей показник дорівнює 37 %. Різко виросли обсяги виробництва тих вітчизняних меблевих компаній, які зуміли «залишитися на плаву». В основному це великі виробники, орієнтовані, як правило, на середній і, більшою мірою, на преміум-сегмент.

В той же час галузь стала гостро потребувати саме в невеликих фірмах-виробниках, які займалися виготовленням доступною меблів для всіх бажаючих. За оцінками статистичних даних найбільшу кількість меблевих виробництво зосереджено в Центральному і Поволожском округах – майже 25 % від загального числа виробників по всій країні.

Це означає, що віддалені регіони відчувають значний недолік в даній продукції. Однак там виробництво меблів з нуля значно складніше, ніж в Центральній частині Росії. І тим більше реалізація продукції, так як населення регіонів має значно меншу купівельну спроможність.

І тим не менш, виробництво меблів як бізнес вкрай рентабельний скрізь. Показники економічної ефективності навіть при самих «скромних» підрахунках становлять до 150 %.

Варіант бізнесу по франшизі

Цікаво також розгляд варіанту відкриття бізнесу по виробництву меблів по франшизі. Для підприємців-початківців, які часто не мають достатніх коштів для відкриття власного повноцінного бізнесу.Франшиза стає майже єдиним варіантом організації своєї справи.

Очевидні переваги використання франшизи полягають у:

  • Відсутність в необхідності складання бізнес-плану виробництва меблів, його надає компанія-франчайзі.
  • Всебічної підтримки бізнесу з боку головної компанії.
  • Забезпеченні каналів постачання сировини і каналів збуту.

Виробництво меблів по франшизі

Ще один альтернативний спосіб організації свого бізнесу у меблевій сфері – це дропшиппинг. Суть полягає в організації точки продажу – звичайного меблевого салону або інтернет-магазину та прийнятті замовлень з подальшою відправкою їх компанії-виробнику, яка у свою чергу виплачує за це комісійні.

Невелику пораду тим, у кого недостатньо коштів для відкриття повноцінного меблевого виробництва: спробуйте свої сили спочатку в торгівлі меблями. Дізнайтеся бізнес «зсередини», переваги покупців, заведіть зв’язку для подальшого можливого відкриття своїх торгових точок при майбутньому виробництві.

Аналіз ринку

Найбільша проблема, яка стоїть перед виробником – це пошук каналів збуту. Тут може бути тільки три варіанти:

  1. Реалізація меблів в роздріб через власні торгові точки (меблеві салони та/або інтернет-магазини).
  2. Продаж через посередників (меблеві салони та/або інтернет-магазини).
  3. Продажу оптових партій меблів великих установам і організаціям (у тому числі в результаті участі в програмах держзакупівель).

Саме обмеженість форматів продажів змушує проводити ретельний аналіз ринку та конкурентного середовища перед тим, як відкривати свій бізнес.

Найбільшими гравцями в меблевій індустрії є відкриті акціонерні товариства по виробництву меблів, але саме вони не становлять невеликим компаніям особливої конкуренції.

Великі виробники меблів

«Палиці в колеса» пхають фірми-одноденки – компанії, чиї власники просто вирішили спробувати свої сили в бізнесі, що пускають у хід всі прийоми – від жорсткого демпінгу (штучного зниження цін нижче, ніж у конкурентів) до відвертої «антиреклами» (очорнення продукції конкурентів в очах покупців).

Слід провести детальний моніторинг розташованих поблизу не тільки інших меблевих виробництв, їх спеціалізацію, цінову політику, але і просто меблевих магазинів, що торгують продукцією інших виробників.

як способу конкурентної боротьби можна запропонувати таким торговим точками торгувати вашою продукцією, тим самим знизивши витрати на логістику.

Маркетинговий план

Відмітна особливість будь-якого малого підприємства по виготовленню меблів – це акцент на виготовленні меблів на замовлення. Невелике виробництво не має можливості дозволити собі утримувати великі площі, пристосовані для зберігання сировини і готової продукції.

До того ж термін обороту коштів в меблевому виробництві досить довгий – не менше 2 місяців з моменту замовлення та отримання передоплати до доставки меблів замовнику і отримання решти суми.

Саме така схема робить роботу невеликих компаній нестабільною і залежною від сезонності. Як правило, найбільшу активність покупці виявляють перед настанням осені і перед новорічними святами. В інший час кількість замовлень знижується на відміну від виробництва великих меблевих фабрик, на яких такі сезонні «сплески» практично не відображаються.

Виробництво меблів

Щоб вміти прогнозувати спади і підйоми попиту на ту чи іншу меблі, потрібно знати, що більшість споживачів змінюють корпусні меблі раз 5-6 років, м’які меблі частіше – раз на 3-4 роки, дитячі кімнати оновлюються ще частіше – раз в 2-3 роки. Рідше всього оновлюються кухні і спальні кімнати.

Умови жорсткої конкуренції змушують мебельщииков знаходити часом нестандартні рішення збуту своєї продукції. Наприклад, на ринку новобудов зараз намітилася цікава тенденція – забудовники спільно з меблевими виробництвами створюють готові квартирні рішення.

Причому будівельники воліють працювати як з великими компаніями, здатними в короткі терміни забезпечити постачання типової меблів, так і з невеликими компаніями, здатними в самі короткі строки відновити своє виробництво для виконання різних інтер’єрних завдань.

Потрібно відзначити, що клієнтура меблевих компаній також напряму залежить від обраного виробництва. Іншими словами, невелика компанія, що займається виробництвом меблів, навряд чи буде здатна забезпечити великі оптові поставки шкільних парт, стелажів і шаф одночасно для декількох міських шкіл.

І навпаки, великому меблевому виробництву буде невигідно брати в роботу недорогий замовлення на виготовлення нестандартної меблів для кухні.

Комплекс заходів, спрямованих на формування споживацької думки про виробника включає в себе стандартні методи і однаковий для будь-якого формату виробництва – і великого і невеликого:

  • Наявність широкого асортименту продукції в обраному сегменті виробництва.
  • Суворий контроль над якістю продукції, дозволяє в кінцевому підсумку підвищити лояльність покупців до даного бренду (меблевій фабриці).
  • Наявність власних друкованих каталогів.
  • Реклама в засобах масової інформації.
  • Реклама в інтернеті.
  • Створення власної торговельної інтернет-майданчика.
  • Розвиток партнерського співробітництва з меблевими торговими точками з обопільною вигодою.
  • Створення інфраструктури і прийнятних умов туди для співробітників.

Як рекламувати меблі

Як правило, вирішальних фактором при виборі меблів стає або власний досвід, або рекомендація знайомих і друзів. Тому основною запорукою успішної роботи меблевого підприємства стає якість продукції.

Виробничий план

Складання виробничого розділу в бізнес-плані виробництва меблів повинно бути засноване на обраній спеціалізації.

Приміщення для виробництва

Площа цех по виробництву меблів залежить від обсягів випуску продукції. Для невеликого цеху буде достатньо 120 – 150 кв. метрів, з яких більшу частину займе виробнича зона. Знадобляться також приміщення для зберігання матеріалу, готової продукції, кімната для персоналу, санітарна зона і офісне приміщення.

Для організації великої меблевої фабрики потрібно приміщення в рази більше – від 400 кв. метрів. Загальні вимоги, що пред’являються до меблевих цехах такі:

  • Тип призначення приміщення – виробничий, має віддаленість від житлових будівель, зважаючи на високий рівень шуму.
  • Обов’язково наявність декількох входів – для в’їзду великогабаритних автомобілів, привозять матеріал для виробництва, вхід для робочого персоналу, окремий вхід в офісні приміщення.
  • Наявність трифазної електричної мережі 380 Ст.
  • Обладнання системою вентиляції, наявність інженерних комунікацій (водопостачання, каналізація) та системи опалення для забезпечення цілорічної роботи.
  • Наявність системи протипожежної безпеки.
  • Відсутність вологи і вогкості – основних «ворогів» матеріалу для виробництва меблів.

 

Обладнання

Для організації виробництва повного циклу на меблевій фабриці, тобто виробництва з нуля, знадобляться:

Верстати та інструментиПриблизна вартість, тисяч гривень
Фугувальний верстат80
Рейсмусні верстат40
Фрезерний верстат90
Свердлильно-присадочний верстат50
Пазово-шпонный фрезер90
Фрезерно-гравірувальні копіювальні верстати з програмним керуванням200
Кромкооблицювальний верстат40
Деревообрабыващий центр з цифровим програмним забезпеченням350
Шліфувальний верстат80
Форматно-розкрійний верстат200
Розпилювальний верстат60
Перфоратор10
Шуруповерт5
Дриль електрична3
Зубила, молотки, киянки і інший допоміжний інструмент20
Разом1 318

Кількість конкретного обладнання залежить від планованих обсягів виробництва.Окремим рядком потрібно винести придбання програмного забезпечення, вирішального завдання дизайну і конструювання меблів.

Оптимальними рішеннями для меблевих виробництв є дві програми: PRO 100 – для створення 3D зображень меблевих конструкцій і Cutting – для оптимізації розкрою матеріалу – листів ДСП, МДФ і т. д.

Для відкриття невеликий меблевої майстерні, враховуючи, що велика частина елементів меблів буде закуповуватися в готовому вигляді, знадобиться лише саме основне обладнання, вартість якого становитиме приблизно 800-900 тисяч гривень

Обладнання для виробництва меблів

Організаційний план

Основною формою ведення підприємницької діяльності для невеликих виробництв є ІП. Якщо засновників компанії кілька осіб, яких вона має інвестиційну форму, доцільно буде обрати для реєстрації бізнесу форму ТОВ.

Якщо на невеликому меблевому виробництві штат персоналу може варіюватися від 5 до 15 осіб, то велика фабрика по виробництву меблів зажадає роботи від 50 співробітників. У штаті обов’язково повинні бути не тільки фахівці, здатні звертатися з встановленим обладнанням, але й:

  • Адміністратор-керуючий.
  • Дизайнер.
  • Технолог.
  • Контролер якості продукції.
  • Менеджер по роботі з клієнтами.
  • Бухгалтер.
  • Маркетолог.
  • Збирачі меблів і вантажники.

Графік роботи виробництва включає в себе два варіанти:

  1. Повний 8-годинний робочий день.
  2. 12-годинний робочий день в 2 зміни.

Фінансовий розділ

Основні податки, які підлягають сплаті згідно з податковим законодавством РФ, вказані в таблиці:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

Більш докладно про те, які податки платить індивідуальний підприємець, можна дізнатися за цим посиланням. Як вибрати форму оподаткування для ТОВ, читайте тут. Як поєднати декілька податкових режимів дивіться в цьому джерелі.

Розрахунковий час окупності при зазначених витрат і обсягів продажів складе не більше 2-ох років.

Аналіз та страхування ризиків

Основними ризиками для виробництва є, як зовнішні, так і внутрішні (у межах підприємства) чинники.

Зовнішні:

  • Високий рівень конкуренції. Усувається суворим контролем над випуском якісної продукції, зниженням відпускних цін, введенням різних дисконтних і акційних систем.
  • Відсутність затребуваності вашої продукції. Питання вирішується проведенням грамотно продуманої та спланованої рекламної кампанією.
  • Підвищення цін на матеріали та іншу сировину. Вирішується постійним моніторингом цінової політики на ринку матеріалів для меблів, пошуком нових партнерів для поставок.

Внутрішні:

  • Низька кваліфікація персоналу. Вирішується заміною персоналу, підвищенням зацікавленості в роботі шляхом створення умов для праці та розвитку інфраструктури виробничого об’єкта, стабільної і справедливою оплатою праці.
  • Поломка і простої устаткування. Усувається введенням регулярного ТЕ, своєчасним ремонтом.
  • Шлюб готової продукції. Знижується можливістю розпродажу таких виробів за низькою ціною (в тому числі і для своїх співробітників).
  • Низька репутація виробництва. Вирішується зміною всієї політики компанії і заміною керівництва, відповідального за ефективність роботи.

Висновок

Даний типовий бізнес-план виробництва меблів наочно показує, що виробництво меблів як бізнес є високорентабельним, прибутковим підприємством з високими ризиками, що з’являються при неефективному управлінні бізнесом.

Основними факторами успішної роботи бізнесу є наявність стабільних каналів збуту готової продукції та стабільність замовлень при виробництві меблів на замовлення.

Як працює невелика майстерня по виробництву меблів

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: