Як відкрити агентство нерухомості (бізнес-план)

Бізнес-план агентства нерухомості

Резюме

Даний бізнес-план являє собою опис реалізації проекту по створенню Агентства нерухомості (далі – Агентства) з терміном окупності – 2 роки.

Цілі проекту: організація Агентства переслідує собою 3 основні цілі:

  1. Створення високоприбуткового підприємства з невеликим строком окупності
  2. Отримання стабільного доходу
  3. Насичення попиту споживчого ринку у сфері послуг з оренди нерухомості, купівлі/продажу нерухомості, та інших операцій, пов’язаних з нерухомістю

Джерело фінансування: власні кошти, або комерційний кредит у розмірі 2 000 000 гривень під 20 % річних

Виплати позикових коштів та відсотків за кредитом починаються з 1-го місяця здійснення реалізації даного проекту.

Форма ведення підприємницької діяльності:, ТОВ

Форма оподаткування: за вибором Замовника

Повна вартість реалізації проекту: 1 000 000 гривень

Термін окупності: 2

Дохід інвестора: 400 000 гривень

Умовний життєвий цикл проекту: 3

Етапи реалізації проекту

Реалізація проекту починається безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або отримання кредитних коштів. Опис необхідних для реалізації заходів і строки їх виконання вказані в Таблиці №1:

Етапи проектуУмови для їх виконанняТерміни виконання
Пошук інвесторів та укладення договорунаявність бізнес-плану1-30 днів
Отримання позикових коштівпакет необхідних документів1-30 днів
Оформлення підприємницької діяльностіпакет необхідних документів1-30 днів
Пошук розташування1-30 днів
Закупівля необхідного обладнанняотримання кредиту1-30 днів
Установка устаткування1-30 днів
Пошук та навчання персоналу1-30 днів
Проведення маркетингової політики1-360 днів

Загальна характеристика проекту

Основні дії Агентства – це надання посередницьких послуг між покупцем і продавцем об’єктів нерухомості, орендарем і орендодавцем, офіційне оформлення їхніх відносин, складання договорів.

На думку фахівців, що працюють у сфері нерухомості, Агентство – це практично ідеальний об’єкт інвестування, і один з найбільш ефективних способів організації власного бізнесу. Відсутність потреби у великому початковому капіталі і будь-якого виробничого процесу роблять його особливо привабливим для бізнесменів-початківців. Переваги і недоліки відкриття Агентства відображаються Таблиці №2:

ПеревагиНедоліки
немає необхідності у великих фінансових вкладеньвелика залежність від кваліфікації співробітників
відсутність чинника сезонностінебезпека неплатежів
можливість отримання великого прибуткуризик обману ріелтором
відсутність стабільності на ринку нерухомості

Як правило, Агентство відкривають люди знайомі з бізнесом у сфері нерухомості – колишні ріелтори, або експерти з оцінки об’єктів нерухомості, що мають досвід роботи, і напрацювали власну базу клієнтів. Удавана легкість здійснення проекту обдурила багатьох підприємців, в результаті невмілих дій яких закриваються майже 60% всіх відкриваються агентств нерухомості.

найоптимальніший варіант – це попрацювати не менше 6 місяців в даній сфері (краще всього в декількох компаніях), придбати певний досвід в пошуку клієнтури і спілкуванні з людьми, завести «потрібні» люди, завести власну базу клієнтів, нехай навіть на перших порах невелику. І вже тільки після цього можна вкладати кошти у здійснення проекту.

Або найняти в штат агентів з нерухомості з великим досвідом роботи. Але цей варіант несе в собі додаткові ризики, оскільки часто буває так, що, звільняючись, ріелтори «забирають» з собою всю базу даних.

В даний час ринок нерухомості – один із самих прибуткових у світі бізнесу. Продати, купити, орендувати, здати в оренду нерухомість хочуть, як фізичні, так і юридичні особи. Тобто існує стійкий попит і пропозицію. Завдання Агентства – допомогти цим людям знайти один одного.Новобудови

Однак необхідність спеціальних знань потребує попереднього вивчення обстановки на ринку нерухомості конкретного регіону, визначення стратегії бізнесу, ретельне планування майбутніх дій, неухильне і суворе дотримання етапів реалізації проекту.

Одним із ключових моментів успішної роботи Агентства є його місце розташування, головна умова для якого – знаходження в центральній частині міста. Ще один важливий фактор – це можливість підключення до приміщення декількох телефонних ліній з метою організації багатоканального зв’язку, так як більше половини всієї роботи співробітників Агентства проводиться за телефоном.

Головна проблема будь-якого початківця Агентства – пошук джерел інформації про необхідність здійснення будь-яких дій з нерухомістю. Такими джерелами можуть служити:

  • Газетні і журнальні оголошення, вимагають самостійного викликів
  • Спеціалізовані інтернет-сайти, на зразок Авіто, Домофон.ру, cian.ru та ін
  • Розвішані у місті надруковані оголошення
  • Прямі дзвінки від зацікавлених осіб
  • Покупна база даних в компаніях, які спеціалізуються на зборі та продажу подібних даних. Часто буває так, що для нових покупців, подібні компанії надають демонстраційну, ознайомлювальну версію бази даних, для проведення тестування. Процес тестування полягає у обдзвону вибіркових контактів, вказаних в базі. Збіг на 85-90% наданої інформації дозволяє з упевненістю судити про достовірність бази. Це означає, що з такою компанією можна сміливо працювати та укласти договір на придбання інформаційного каталогу і його подальшого розширення і поповнення.

Один з найбільш ефективних способів самореклами і розширення бази – це задоволені роботою Агентства клієнти, які будуть рекомендувати послуги компанії своїм друзям та знайомим. Чималу роль у цьому відіграватиме професіоналізм співробітників Агентства, тому до питання підбору персоналу необхідно підійти з особливою уважністю.

У разі, якщо засновників ТОВ – кілька людей, для забезпечення успішної діяльності Агентства та його безпеки, потрібно грамотно розподілити між усіма партнерами по взаємному угоді їх обов’язки, сфери впливу. І відповідальність за вчинені дії.

В організаційну роботу входить також визначення строків проведення регулярних зборів всіх засновників з метою розгляду та обговорення проведеного Агентством обсягу роботи, внесення і розгляду пропозицій і скарг. Зазвичай таким звітним періодом є строк у 6 місяців.

В структурі Агентства необхідно створити кілька підрозділів:

  • Маркетингове
  • Фінансове
  • Юридична
  • Стратегічного управління
  • Дослідження ринку
  • Творчого розвитку та просування,

між якими повинно існувати обов’язкове безперервне взаємодія.

Одна з головних проблем, що стоять перед Агентством – це пошук кваліфікованих кадрів, які буквально «нарозхват» в цій галузі. Найпростіше – підготувати професіоналів всередині Агентства, приймаючи на роботу співробітників з мінімальним досвідом або зовсім без такого, під патронаж 1-2 досвідчених фахівців, які здатні передати новачкам секрети професії. «Переманити» експертів інших фірм може тільки більш висока оплата їх праці з перспективами подальшого зростання.

Сфера нерухомості

Особливу увагу в підготовці співробітників слід приділяти вмінню вести переговори, спілкуватися з людьми. З цією метою слід періодично запрошувати для проведення тренінгів психологів, майстрів ораторського мистецтва, бізнес-тренерів. В питанні найму співробітників важливо визначення ступеня порядності людини, так як в процесі роботи часто з’являються спокуси обдурити роботодавця.

Схеми роботи практично будь-яких Агентств ідентичні, відрізняються лише в незначних деталях:

  • Спочатку слід звернення клієнта в Агентство
  • Між компанією і клієнтом укладається відповідний договір
  • Співробітник Агентства, що спеціалізується саме в цій галузі, шукає оптимальні варіанти, що відповідають запиту клієнта
  • Проводиться демонстрація знайденого об’єкта замовнику
  • У разі схвалення запропонованого варіанту, проводяться переговори з продавцем
  • Проводиться юридична перевірка документів обох сторін угоди та укладання договору
  • Провадиться оплата клієнтом комісійних Агентству

Паралельно з досягненням основних цілей створення Агентства необхідно проявляти турботу про своїх клієнтів, головним бажанням яких є: задоволеність, безпека при вчиненні правочину, і комфорт.

Маркетинговий план

До початку економічної кризи на ринку нерухомості працювало безліч дрібних компаній, що не становлять серйозної конкуренції великим Агентствам, але приносять деякі незручності в роботі. З кінця 2014-початку 2015 року велика частина таких компаній закрилася, звільнивши дану нішу для великих гравців. Одночасно з цим значно зменшився і попит на нерухомість фізичними особами, які через різке падіння доходів населення. З іншого боку, зменшення кількості конкурентів дає можливість для успішної реалізації проекту.

Однак, за прогнозами експертів, державна підтримка іпотечних та інших житлових програм кредитування, дає обґрунтовану надію на відродження ринку нерухомості, і підвищення попиту на послуги професійних агентств нерухомості. Іпотечний ринок, що почав зниження в січні-лютому 2015 року почав поступово зростати. За початок 2-го півріччя, за даними Росстату, в країні було видано іпотечних кредитів більше ніж за 1-е півріччя.

В умовах нинішньої кризи відкривати нову компанію набагато складніше і ризикованіше з-за ситуації нестабільності на ринку вторинного та первинного житла. Крім того, нещодавно відкритого Агентству, що не має солідної репутації великого гравця, важко вселити довіру потенційним клієнтам.

Така ситуація створює необхідність вирішення додаткових задач:

  • Створення власної репутації практично «з нуля»
  • Боротьба за клієнтів з конкуруючими великими фірмами
  • Визначення оптимальної стратегії дій в умовах економічної кризи
  • Навчання недосвідченого персоналу роботі з клієнтами, від яких відмовилися великі агентства, через сумнівність їх репутації, проблем з документами, або інших причин.

Але знову відкрилася компанії є і свої переваги. Наприклад, часті звернення досвідчених клієнтів, які розраховують одержати максимально велику знижку від молодої компанії. Дані по категоріях клієнтів – основних споживачів послуг агентств нерухомості представлені в Таблиці №3:

категорії споживачів2011201320142015
студенти21 00023 05025 75022 800
молоді спеціалісти15 05017 50019 00016 000
молоді сім’ї19 00018 00018 00015 000
оренда площ юридичними особами18 00014 00016 00011 000
73 05072 55078 75064 800

Звести можливі ризики до мінімуму можна за допомогою проведення наступних заходів, спрямованих на формування позитивного споживчого думки у клієнтів – учасників ринку нерухомості:

  • Регулярної рекламою в місцевих періодичних виданнях
  • Рекламою в спеціалізованих оффлайн- і інтернет-виданнях
  • Прийняття регулярного участі у проведенні громадських заходів
  • Створення власного інтернет-ресурсу

Слід розробити систему заохочення персоналу за сумлінно виконану роботу, внесення нестандартних рішень гострих проблем, креативних підхід до роботи. Виділення Агентства з сегменту однотипних фірм, що пропонують типові послуги дозволить залучити більшу увагу нових клієнтів.

Ріелтори

Один з найбільш надійних маркетингових ходів – це створення образу давно і успішно працює на ринку нерухомості. При здійсненні цього способу слід виключити рекламу в дешевих або безкоштовних виданнях, та підвищити якість надання послуг. Необхідно налагодити контакти з фірмами, що надають охоронні послуги, і проводять монтаж та обслуговування охоронно-пожежної сигналізації, щоб при укладанні договорів надавати клієнтам їх координати.

Виробничий план

Для організації робота Агентства буде потрібно:

  • Приміщення, обладнане каналізацією, вентиляцією, водопроводом, виділеної інтернет-лінією, площею з розрахунку 1, 5 кв. метра на 1 співробітника + кабінет директора площею 1015 кв. метрів
  • Сервер бази даних
  • Локальна комп’ютерна мережа
  • Телефонні лінії з встановленими багатоканальними телефонами. Можна розглянути можливість придбання власної АТС
  • Кілька мобільних телефонів, що зручно запам’ятовуються, «красивими» номерами – з розрахунку по 1 на кожного співробітника
  • Оргтехніка – принтер, сканер, ксерокс, факс – з розрахунку по 1 на 3 співробітника
  • Офісні меблі – з розрахунку по 1 на кожного співробітника
  • Шафи для зберігання документів
  • М’які меблі для прийому та очікування клієнтів
  • Ноутбуки – з розрахунку по 1 на кожного співробітника (на початково етапі роботи Агентства можна обійтися 1 ноутбуком на 2 співробітників)

Фінансовий план

Аналіз очікуваної виручки від наданих обсягів послуг показаний у Таблиці №4:

періодвид послугиобсяг послуг, чоловік в місяцьціна, рубвиручка, руб
1-2 місяцьзгідно прейскуранту200згідно прейскурантудо 200 тисяч
2-6 місяцьзгідно прейскуранту370згідно з прейскурантомдо 400 тисяч

Аналіз можливих ризиків

В роботі Агентства можна очікувати наступні ризики:

  • Нездатність конкуренції з великими агентствами нерухомості
  • Висока невизначеність економічного стану країни
  • Втрата високопрофесійних співробітників
  • Втрата бази даних
  • Злодійство клієнтів і співробітників Агентства прибутку від проведених операцій

Висновок

Проведене в представленому бізнес-плані дослідження показало, що створення агентства нерухомості є високоприбутковим і перспективним, так і високоризикованим проектом. Один з головних критеріїв успіху бізнесу є наявність у штаті досвідчених фахівців, і придбання великий, ефективної інформаційної бази. Зведення всіх можливих ризиків до мінімуму досягається належним контролем з боку керівництва Агентства і ефективною системою заохочення співробітників.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: