Вирощування овочів в теплиці як бізнес

Вирощування різних сільськогосподарських культур, до яких відносяться овочі, вважається досить прибутковим, хоч і не зовсім простим з точки зору організації видом бізнесу. Вирощений товар можна реалізовувати спеціалізованим торговим точкам, магазинах, закладах громадського харчування. До того ж, якщо ваше тепличне господарство функціонує круглий рік, це дає можливість на отримання постійного прибутку, особливо в холодний період року, коли культивування рослин у відкритому грунті неможливо. Бізнес-план по вирощуванню овочів дозволить організувати бізнес без особливих турбот.

Бізнес-план по вирощуванню овочів

Загальний опис проекту

Проект по організації бізнесу на вирощуванні овочів припускає постановку основних цілей і завдань, що стоять перед починаючим підприємцем, вибір культур, які будуть вирощуватись і продаватися, а також визначення одного з існуючих методів культивування, найбільш придатного за фінансової частини та місцем розташування господарства.

Цілі та завдання

Основними цілями діяльності організованого підприємства будуть наступні:

  • Отримання прибутку від діяльності.
  • Отримання якісної продукції (овочів), яка буде конкурентоспроможною на ринку овочів.
  • Забезпечення населення прилеглих і, по можливості, віддалених населених пунктів виробленою продукцією.
  • Надання нових робочих місць.

Створення бизнса по вирощуванню і торгівлі овочами

Перед бізнесменом, бажають здійснювати діяльність у вирощуванні та продажу овочів, будуть стояти такі завдання:

  • Вибір відповідного місця вирощування з родючим грунтом. Крім того, обов’язково слід зробити аналіз наявної ґрунту на наявність у ній важких металів, пестицидів, нітратів та інших шкідливих речовин, через перевищений вміст яких ваша продукція може частково ввібрати їх не буде допущена до реалізації.
  • Вибір овочевих культур для вирощування.
  • З культивованих овочевих культур вибрати сорти для вирощування, найбільш підходящі за умовами утримання і показників готового продукту.

Які овочі можна вирощувати

Можна зайнятися вирощуванням будь-яких овочів – від звичних в нашому регіоні, до самих екзотичних. Однак не варто забувати, що чим екзотичніше для даної місцевості культура, тим вищою буде її собівартість і, як наслідок, менший попит і небезпека передчасного псування.

Серед найпопулярніших, визнаних в нашій країні культур, вирощування яких може принести хороший дохід, можна виділити такі:

  • Сезонні коренеплоди – морква, буряк, картоплю. Всі вони відрізняються тим, що можуть лежати без псування довгий час, невибагливі у вирощуванні і не вимагають особливих умов при культивуванні. Популярні в Росії овочі
  • Огірки, є лідером серед тепличних культур.
  • Томати.
  • Капусту білокачанну, пекінську, цвітну, брюссельську.
  • Перець солодкий.

Вибір способу вирощування (відкритий, теплиці)

Вирощувати овочі можна двома основними способами:

  • Відкритим способом, без застосування захисних конструкцій. Такий метод дозволяє уникнути значних витрат, пов’язаних з вкладенням в будівництво теплиць і підведення до них при необхідності комунікацій для підтримки температури. Проте, врожай ви будете отримувати раз на рік, так і сезонно вирощені овочі не будуть мати такого великого попиту і виграти можна буде лише за рахунок обсягів готового продукту. Вирощування овочів у відкритому грунті
  • В теплицях, що дозволяє за рахунок створення сприятливих умов для росту культур у будь-який час року постійно отримувати врожай. Вирощування овочів в теплицях

Серед існуючих видів теплиць можна виділити наступні:

  • Плівкові. Плюсом є низька вартість матеріалу, але поліетилен відрізняється низькою міцністю і рослини в такій теплиці з-за низької пропускної здатності плівки не будуть отримувати достатню кількість світла.
  • Скляні. Мінусом є крихкість укривного матеріалу і можливість ушкодження від дії низьких температур повітря зовні. Позитивною стороною вважається висока пропускна здатність скла, краще утримування температури, і, як наслідок, можливість цілорічної експлуатації.
  • Полікарбонатні. Відрізняються більшою міцністю, теплоємністю, легкістю і, хоч і використовується не так давно, вже завоювали визнання багатьох фермерів і дачників.

Аналіз галузі

Аналіз галузі, в якій початківець бізнесмен хоче зайняти свою нішу, передбачає обов’язкове вивчення можливих каналів збуту, а також детальний розгляд своїх потенційних конкурентів, виявлення у них сильних і слабких сторін.

Аналіз ринку

Перед початком організації бізнесу необхідно врахувати ряд важливих факторів, від яких значно залежить успіх вашої справи. Одним із них є аналіз ринку (фактично, каналів збуту), існуючих в регіоні розташування майбутнього господарства. Якщо ринок вашого населеного пункту та прилеглих районів перенасичений овочевою продукцією, то існує декілька варіантів:

  • Вибір місця під посадку в іншому районі.
  • Визначення овочів, кількість яких не задовольняє потреб населення.
  • Вирощування популярних культур і спроба проникнути в перенасичений ринок шляхом різних маркетингових ходів. Однак, варто розуміти, що такий варіант пов’язаний зі значними ризиками.

Аналіз галузі та ринку

Аналіз конкурентів

При проведенні аналізу існуючих конкурентів слід звернути увагу на такі пункти:

  • Кількість існуючих конкурентів.
  • Обсяги та види вирощуваних ними культур.
  • Цінова політика конкурентів.
  • Пошук слабких сторін конкурентів, щоб при розвитку вже свого бізнесу зміцнити саме ці області.

Аналіз ризиків

Як і в будь-якому виді бізнесу, у вирощуванні овочів є певні ризики, основними з яких є:

  • Велика взаємозв’язок цін на енергоносії з собівартістю готової продукції при вирощуванні в теплиці з опаленням.
  • Наявні захворювання овочевих культур і шкідники, які можуть значно зменшити або зовсім звести нанівець кількість одержаного врожаю.
  • Постійно мінливий попит на ті чи інші культури і необхідність постійно відслідковувати очікувана кількість врожаю тієї чи іншої культури у вашому регіоні.
  • Ризик псування продуктів внаслідок великого врожаю культури або його високою собівартістю в певний період року. Ризик бізнесу - псування овочів
  • Ризик затоварення нереалізованою продукцією у разі проведення дуже великої кількості.

Маркетинговий план (реклама, пошук каналів збуту)

Маркетинговий план передбачає собою пункти, спрямовані на пошук каналів збуту продукції і рекламу вирощених овочів і фруктів.

Рекламу можна здійснювати наступними способами:

  • Подача інформації в засоби масової інформації.
  • Реклама в інтернеті на тематичних сайтах.
  • Відвідини потенційних клієнтів з комерційними пропозиціями.
  • Роздача рекламних листівок у місцях великого скупчення потенційних клієнтів.

Маркетинговий план

Пошук каналів збуту можна проводити серед:

  • Дрібних торгових точок, спеціалізуються виключно на продаж сільськогосподарської продукції.
  • Магазинів, супермаркетів і продовольчих торгових центрів.
  • Закладів громадського харчування.
  • Великих оптових фірм, що спеціалізуються на продажу овочів.

Виробничий план

Виробничий план бізнесу з вирощування овочів передбачає визначення необхідної площі для вирощування овочів, потрібного сільськогосподарського інвентарю та саджанців або насіння. Крім того, одним з важливих пунктів такого плану є визначення технології вирощування передбачуваних культур.

Необхідні площі

Визначення необхідних площ землі визначається середніми нормами врожайності вибраних вами для культивування овочів, родючістю грунту, величиною необхідних підсобних приміщень, а також нормами необхідної площі при будівництві теплиць.

Землю можна буде взяти в оренду або купити, причому в деяких регіонах нашої країни муніципалітетами надаються різні субсидії в рамках програми підтримки та розвитку сільського господарства.

Оренда виробничих площ

Обладнання та інвентар

Для реалізації проекту необхідно буде придбати:

  • Матеріали для будівництва теплиць.
  • Оснащення для обладнання системи опалення (котел, труби).
  • Обладнання для системи зрошення (насос для води, резервуар для накопичення, труби).
  • Сільськогосподарська техніка.
  • Сільськогосподарський інвентар, призначений для ручної праці (лопата, граблі і т. д.).

Теплиці для бізнесу

Саджанці, насіння, інший матеріал

В залежності від обраного способу вирощування необхідно буде придбати насіння культур або їх саджанці. Купівля саджанців може обійтися дорожче, але при вирощуванні овочів з насіння вимагається створення певних сприятливих умов, які також тягнуть за собою певні витрати.

Насіння овочів

Під час вирощування рослини необхідно регулярно підгодовувати мінеральними добривами і обробляти спеціальними препаратами для захисту від хвороб і шкідників.

Технологія вирощування різних овочів

Існують такі найбільш поширені способи вирощування овочів у великих масштабах:

  • Гідропоніка, при якому овочі вирощуються без застосування землі, однак за цього готова продукція сильно втрачає в смаку.
  • За Миттлайдеру, який передбачає добриво грунту особливими мінералами і спеціальну схему посадки овочів, а також полив за певним графіком.
  • Принцип суміщення посівів, при якому кілька сумісних культур садять поруч.
  • За Джою Джевонсу. Метод носить назву биоинтенсивный і полягає в обробці висаджуються культур микробиальными розчинами. Спосіб вирощування овочів Джоя Джевинса

Організаційний план

Організаційний план бізнес-проекту по вирощуванню овочів передбачає визначення необхідного персоналу, кроки по оформленню документів і розроблення графіка відкриття.

Потрібний персонал

Для організації бізнесу необхідно буде найняти наступний персонал:

  • Директор.
  • Головний бухгалтер.
  • Інженер.
  • Агроном.
  • Технолог.
  • Оператор.
  • Лаборант.
  • Тепличний майстер.
  • Працівники рослинництва.
  • Водій-експедитор.
  • Вантажник.
  • Прибиральниця.
  • Різноробочі.
  • Завгосп.

Кількість найманих одиниць персоналу залежатиме від потужності підприємства і сезонних спадів або навантажень.

Оформлення бізнесу, необхідні документи

Для правильного оформлення бізнесу у відповідності з усіма законами і чинними правилами організації сільськогосподарського підприємства необхідно буде здійснити наступні кроки:

  • Реєстрація в якості індивідуального підприємця.Селянсько-фермерське господарство
  • Встати на облік в якості платника податків.
  • Оформлення документів на оренду або купівлю землі.
  • Придбання касового апарату і його реєстрація.
  • Оформлення трудових договорів з працівниками.
  • Отримання дозволів від санепідемстанції, пожежної інспекції на запуск підприємства.
  • Отримання екологічного сертифіката на вирощувану продукцію.

Графік відкриття

Згідно передбачуваному графіком організації та відкриття розглянемо основні етапи налагодження виробництва та їх тривалість:

  • Проведення маркетингового дослідження – 1 місяць.
  • Вирішення питання фінансування – 2 тижні.
  • Вибір місця розташування підприємства – 1 місяць.
  • Пошук персоналу – 1 місяць.
  • Поставка і монтаж обладнання – 2 тижні.
  • Розміщення реклами – 1 тиждень.
  • Посадка насіння йди саджанців – 1 місяць.

У цілому при поєднанні декількох пунктів і одночасному їх виконання можна організувати відкриття підприємства за 4 місяці.

Фінансовий план

Згідно з фінансовим планом очікувані витрати на організацію бізнесу будуть наступними.

Одноразові витрати (капітальні вкладення):

  • Реєстрація бізнесу, створення резервного капіталу та отримання дозвільних документів – від 300 тис. гривень.
  • Оренда землі – від 200 тис. гривень.
  • Придбання та монтаж теплиць – від 2,5 млн. гривень.
  • Закупівля обладнання та інвентарю – від 500 тис. гривень.
  • Придбання садивного матеріалу та добрив – від 200 тис. гривень.
  • Підведення необхідних комунікацій – від 100 тис. гривень.

Все потрібно капітальних вкладень в розмірі від 3,8 млн. гривень.

Фінансовий план підприємства

Постійні витрати плануються такі:

  • Заробітна плата – від 300 тис. гривень.
  • Оплата комунальних витрат – від 100 тис. гривень.
  • Закупівля садивного матеріалу – від 200 тис. гривень.
  • Купівля добрив і засобів захисту рослин – від 100 тис. гривень.
  • Оплата податків – від 50 тис. гривень.

Приблизна сума планованих щомісячних видатків очікується в розмірі 750 тис. гривень.

Такі економічні показники, як рівень рентабельності, прибуток і термін окупності будуть залежати від різних факторів і мати сильно варіюються значення. У середньому, бізнес по вирощуванню овочів має такі економічні показники:

  • Рівень рентабельності – від 10 до 20%.
  • Термін окупності – від 1 року до 3 років.
  • Прибуток – від 100 тис. щомісяця.

Висновок

Отже, бізнес по вирощуванню овочів, незважаючи на наявність деяких недоліків (трудомісткості, високих ризиків тощо) може стати джерелом великого доходу і приносити стабільний прибуток своєму власникові.

Вирощування овочів — поради професіонала

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: