Продаж овочів і фруктів (бізнес-план)

Фрукти і овочі – це продукти, що користуються попитом у будь-який час року. Вони є корисними, смачними і необхідними для будь-якого організму. Тому багато підприємців замислюються про відкриття справи, заснованого на їх продаж. Для цього складається грамотний бізнес-план магазину овочів і фруктів, після чого реалізуються всі етапи даного документа.

Бізнес-план магазину овочів і фруктів

Загальний опис проекту

Купуються овочі і фрукти не тільки в літній час, але і навіть взимку, тому будь-який святковий стіл важко уявити без цих продуктів. Однак бізнес з їх продажу все одно відноситься до сезонних, так як найбільший прибуток можна отримати в кінці літа і восени.

Продаж фруктів і овочів пов’язана з численними ризиками, а також нерідко виникають складнощі з різними перевіряючими органами, тому важливо організувати діяльність грамотно і з урахуванням численних нюансів.

Продаж овочів і фруктів

Цілі та завдання

Метою відкриття торгової точки, що спеціалізується на продажу овочів і фруктів, є отримання високого прибутку, а також залучення великої кількості постійних покупців. Для цього виконуються завдання:

  • Грамотно розташовується магазин, щоб він був зручний для відвідування багатьма людьми.
  • Формується широкий, глибокий і насичений асортимент товарів.
  • Створюється цікавий інтер’єр в приміщенні.
  • Залучаються покупці різними методами.
  • Продається виключно якісна і свіжа продукція.
Важливо! Якщо продавці будуть продавати покупцям неякісні овочі або фрукти, то люди не будуть повертатися в такий магазин повторно, що сприяють суттєвому зниженню прибутку.

Якими овочами і фруктами варто торгувати?

Створення цікавого і актуального асортименту – це запорука прибутковості і перспективності будь-якого торгового підприємства. У процесі складання асортименту враховуються деякі нюанси:

  • Бажано, щоб асортимент був насиченим і різноманітним, що дозволить кожному покупцеві вибрати потрібний товар.
  • Взимку користуються попитом класичні товари, до яких відноситься картоплю або буряк, яблука і мандарини.
  • Влітку найбільш актуальними вважаються сезонні і затребувані товари, наприклад, черешня і вишня, полуниця і малина, персики і кавуни, дині та абрикоси.
  • Бажано завжди мати в асортименті цвітну капусту і кабачки, гарбуз і цибулю, так як ці товари купуються в будь-який час року.

Асортимент овочів та фруктів

Грамотне складання асортименту в різні сезони сприяють істотному збільшенню прибутку і залучення покупців.

Де брати продукцію?

Продавана продукція може бути отримана різними способами:

  • Вирощена власними силами, для чого треба підготувати земельні ділянки, а також виростити необхідні овочі або фрукти, причому цей спосіб зазвичай використовується великими компаніями, а також все одно буде обмежений асортимент за рахунок неможливості вирощувати в російських кліматичних умовах всю можливу продукцію (по посиланнях можна докладно дізнатися, як вирощувати печериці, гриби трюфелі, хрін, арахіс, вишню, спаржу, і петрушку.
  • Набувати у фермерів і виробників, проживають зазвичай у селах і селах, причому, якщо купувати в них продукцію на постійній основі, вони можуть пропонувати низькі закупівельні ціни.Фрукти і овочі від фермера
  • Користуватися послугами перепродавців, причому звичайно цей метод використовується у відношенні екзотичних фруктів і овочів, вирощуваних в зарубіжних країнах.

Таким чином, купувати товари на продаж можна різними способами, а також допускається певні овочі або фрукти вирощувати самостійно, що істотно збільшить прибуток.

Формати бізнесу

Торговельна точка, в якій продаються овочі і фрукти, може бути представлена різними форматами:

Формат магазинуЙого особливості
Торгівля на ринку з автомобіляВикористовується, зазвичай, безпосередніми виробниками, які після збору врожаю приїжджають на недільні ярмарки для продажу всієї зібраної продукції.
Продаж на ринку в наметіТут важливо сформувати насичений і різноманітний асортимент, щоб залучити покупців, так як поруч розташовуються інші намети зі схожими товарами.
Створення стаціонарного магазинуВибирається оптимальне місце поруч з пішохідними доріжками і проїжджою частиною. В такому магазині можна запропонувати дійсно унікальний і великий асортимент. При якісних товарах велика ймовірність створення величезної бази постійних клієнтів.
Оптовий продаж закладам громадського харчування або іншим магазинамВикористовується формат великими виробниками або дрібнооптовими компаніями.

Торгівля овочами та фруктами на ринку

Найбільш часто вибирається третій формат, що передбачає створення повноцінного стаціонарного магазину.

Аналіз галузі

Заздалегідь проводяться дослідження ринку, що дозволяють оцінити ситуацію на ринку, а також визначити конкурентів. Оцінюються можливі ризики діяльності.

Аналіз ринку в регіоні

Перед початком роботи важливо провести маркетингові дослідження, що дають підприємцеві масу корисної інформації:

  • Кількість та місця знаходження конкурентів.
  • Попит на ті чи інші види овочів і фруктів.
  • Цільова аудиторія бізнесу.
  • Можливість продавати унікальні і дорогі товари.

Аналіз конкурентів

В якості конкурентів виступають практично всі продуктові магазини, так як в них продаються овочі та фрукти, тому важливо пропонувати такі товари і послуги, які є унікальними і неповторними.

Аналіз конкурентів

Аналіз ризиків

Магазини, які продають овочі й фрукти, зазвичай є прибутковими, однак навіть у їх роботі існують певні ризики.

Важливо! Перед початком відкриття магазину рекомендується оцінити всі ризики і можливості бізнесу.

До переваг відноситься:

  • Не потрібно на початку діяльності вкладати суттєві кошти в організацію бізнесу, так як купується невелика кількість продукції, що продається за короткий проміжок часу.
  • Не виникає необхідність утримувати величезний склад, так як овочі і фрукти мають коротким строком служби, тому не буде товарних залишків.
  • Продавані товари вважаються одними з найбільш затребуваних і часто купуються в будь-якому регіоні.
  • Їх вартість вважається доступною, тому в якості покупців виступають люди різного достатку.

До ризиків цього бізнесу відноситься короткий термін служби продукції, тому якщо вона не буде реалізована протягом декількох днів, то втратить товарний вигляд і корисність, що призведе до збитків.Висока конкуренція – це найважливіший негативний фактор, так як важливо постійно моніторити ціни конкурентів.

Маркетинговий план

Для ефективної роботи такого магазину потрібна правильна реклама, причому найбільш ефективні методи:

  • Яскрава зовнішня реклама.
  • Роздача листівок на вулиці.
  • Пропозиція якісної продукції призведе до активації сарафанного радіо.
  • Надання сервісу високої якості.

Виробничий план

Визначається місце розташування магазину, а також купується обладнання для торгівлі. Здійснюється пошук постачальників, що пропонують широкий і глибокий асортимент товарів.

Необхідні площі та приміщення

Вибір місця для реалізації овочів та фруктів – це важливий аспект успішної роботи.

Приміщення для торгівлі овочами та фруктами

можна Вибрати різні формати діяльності, але якщо планується торгівля через стаціонарний магазин, то його місце розташування вибирається з урахуванням деяких важливих факторів:

  • Віддаленість від конкурентів.
  • знаходження поруч з пішохідними доріжками.
  • Вихід фасаду на проїжджу частину.
  • Магазин повинен знаходитися на першому поверсі.
  • Можливість використовувати яскраву і привабливу зовнішню рекламу.
Важливо! Якщо покупцям буде зручно відвідувати магазин, то вони можуть набувати у ньому продукти постійно.

Обладнання

Для продажу овочів і фруктів потрібно розташувати в магазині необхідне торгове обладнання:

  • Охолоджувальні камери, що забезпечують збільшення терміну придатності продукції, а також підтримують їх привабливий товарний вигляд.
  • Вітрини, де викладаються товари для перегляду покупцями.Вітрина для овочів і фруктів
  • Морозильники, в яких зберігаються заморожені ягоди, виступаючі в якості окремої категорії асортименту магазину.

Важливо вибирати таке обладнання, яке є привабливим і якісним. Грамотне викладення товарів сприяє збільшенню продажів.

Транспортування і зберігання

В основному постачальники самостійно привозять товари в магазин, але деякі безпосередні сільгоспвиробники не мають можливості здійснювати це дія, тому доведеться купувати вантажний транспорт і наймати на роботу водія-вантажника. Він буде займатися перевезенням товарів.

Перевезення овочів і фруктів

Зберігання овочів і фруктів повинно бути правильним, тому в магазині неодмінно має бути достатньо кількість охолоджуючих камер, в яких є оптимальні умови для продукції, що гарантує збільшення їх терміну придатності.

Пошук постачальників і клієнтів

Постачальників знайти досить просто, причому для цього використовуються різні методи:

  • Відвідування дачею і сіл для налагодження контактів з безпосередніми виробниками.
  • Знаходження посередників в інтернеті, що пропонують продукцію з різних країн.
  • Налагодження контактів з місцевими оптовими компаніями.

Організаційний план

Обираються досвідчені і чесні продавці, а також офіційно реєструється бізнес. Розробляється графік відкриття магазину.

Потрібний персонал

Для роботи роздрібного магазину потрібно:

  • 2 продавця, що працюють позмінно.
  • Водій-вантажник.
  • Бухгалтер.

Усі працівники повинні мати медичні книжки.

Оформлення бізнесу

Для роздрібної торгівлі продуктами харчування дозволяється оформляти ІП. При цьому важливо отримати документи перед початком роботи:

  • Дозвіл на роботу від СЕС.
  • Дозвіл від пожежної інспекції.
  • Дозвіл від Розпоживнагляду.

Без цих документів в процесі перевірки можуть бути накладені на підприємця суттєві штрафи.

Як оформити ИП

Графік відкриття

Відкривається такий продуктовий магазин буквально за два місяці:

  • 1 місяць – пошук постачальників і місця розташування магазину.
  • 2 місяць – закупівля товарів, наймання персоналу, купівля торгового обладнання, правильне розташування продукції на вітринах.

Таким чином, стати власником повноцінного бізнесу можна за короткий проміжок часу.

Фінансовий план

Для відкриття магазину з продажу овочів і фруктів потрібно 1 млн 120 тис. грн.:

  • Придбання товарів – 200 000.
  • Ремонт приміщення – 140 000.
  • Реклама – 50 000.
  • Купівля торгового обладнання – 230 000.
  • Придбання вантажного автомобіля – 500 000.

Щомісячні витрати дорівнюють 303 тис. грн.:

  • Поновлення асортименту — 200 000.
  • Оренда приміщення – 25 000.
  • Заробітна плата працівників – 55 000.
  • Витрати на бензин – 4 000.
  • Комунальні платежі – 2 000.
  • Податки – 12 000.
  • Інші витрати – 5 000.

Виручка в день зазвичай становить 12 тис. грн. Щомісячна виручка дорівнює 360 тис. грн. Чистий прибуток становить приблизно 60 тис. грн. Окуповуються вкладені кошти протягом півтора років.

Таким чином, бізнес, заснований на продажу овочів і фруктів – це актуальна і прибуткова діяльність. Вона цікава багатьом підприємцям, а також може стати джерелом стабільного і високого доходу, якщо пропонувати якісні товари, високий сервіс, унікальні продукти та доступні ціни.

«Секрети» про продаж овочів і фруктів від вуличного торговця

Посилання на основну публікацію