Як відкрити виробництво пельменів (бізнес-план)

Виробництво пельменів

Резюме

Даний проект являє собою бізнес-план виробництва пельменів — організації бізнесу з терміном окупності в два роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Організація отримання стабільного прибутку
  3. Задоволення ринку споживання пельменями та іншими подібними напівфабрикатами.

Джерело фінансування проекту: власні кошти або банківський кредит

Форма ведення підприємницької діяльності: ІП

Повна вартість реалізації проекту: 2 млн. гривень

Термін окупності: 1,5 року

Закладена в розрахунки процентна ставка: 23%

Загальна сума виплат по відсотках складе: 390 000 гривень

Дохід інвестора становитиме: 390 000 гривень

Виплати кредитних коштів та відсотків за кредитом почнуться з першого місяця реалізації проекту.

Основні етапи реалізації проекту

Початок реалізації проекту – безпосередньо після прийняття бізнес-плану Замовником, або після одержання кредитних коштів.

Основні етапи реалізації цього проекту, умови і терміни їх виконання представлені у Таблиці №1:

Етапи виконання проектуТерміни виконання
Укладення інвестиційного договору1 місяць
Отримання позикових коштів1 місяць
Внесення в держреєстр, постановка на облік
в адміністративних і податкових органах
1 місяць
Підбір місця розташування та оформлення
документації
1-6 місяців
Придбання та монтаж обладнання1 місяць
Підбір персоналу1 місяць
Проведення маркетингової кампанії1-24 місяця

Загальний опис проекту

Пельмені і вареники в нашій країні – це національне блюдо, яке російські громадяни незалежно від приналежності до якої-небудь соціальної категорії вживають в їжу цілий рік, практично не схильна до сезонних коливань попиту. Тому виробництво пельменів – це одне з найбільш рентабельних харчових виробництв.

Майже кожен власник магазину, який торгує м’ясопродуктами, стикався з проблемою нерозпроданих залишків м’яса. Покупців, як правило, цікавить продукт першої свіжості, непривабливий на вигляд, але ще цілком придатні до вживання в їжу товар залишається або утилізувати, або продати по більш низькій ціні, або заморозити, що тягне за собою втрату споживчих властивостей, і знову ж – зниження ціни.

Тому найоптимальніший варіант для таких торгових точок додаток торговельної діяльності власним невеликим виробництвом пельменів, вареників, заморожених чебуреків, і т. д. Крім залежаного» м’яса у виробництві можуть використовуватися дешеві сорти м’яса, і занадто жирне м’ясо, не користується попитом у покупців.

Подібну техніку давно вже взяли на «озброєння» великі мережеві торгові компанії, які виробляють напівфабрикати під власним брендом. Якісна продукція, виготовлена за оригінальними рецептами в красивій упаковці, за недорогою ціною, незмінно користується успіхом у відвідувачів супер-і гіпермаркетів. Популярність мають також і невеликі торгові точки з продажу напівфабрикатів. Практично в кожному регіоні Росії існують невеликі підприємства, які освоїли не тільки виробництво пельменів як бізнес, але і вареників, заморожених чебуреків, і т. д., які позиціонують свою продукцію як екологічно чисту їжу з натуральних продуктів, виготовлену за старовинним російським, або закордонним рецептами.

Виробнича лінія

Обладнання і приміщення

Початок виробництва не вимагає великих фінансових вкладень, основні інвестиції зажадає «розкручування» бренду та пошук оптових покупців. Для того, щоб відкрити невеликий цех по виробництву пельменів з продуктивністю від 50 до 270 кг виробів на годину, підприємцю знадобиться:

  • Апарати для приготування фаршу – м’ясорубка і фаршемешалка
  • Обладнання для приготування тіста – просіювач борошна, тістомісильний апарат
  • Формувальний апарат для ліплення пельменів та інших напівфабрикатів
  • Холодильні камери з різним ступенем заморозки для зберігання сировини і готових виробів
  • Пакувальні машини

Все необхідне обладнання повинно розміщуватися у спеціальному приміщенні, повністю відповідному санітарно-епідеміологічним нормативам. Виробництво пельменів як бізнес передусім має відповідати всім необхідним, встановленим законом вимогам.

Основний критерій при виборі лінії по виробництву пельменів – це її продуктивність, яка повинна забезпечувати при правильних розрахунках 100% реалізацію всієї виробленої продукції.

Обладнання

Пельменный цех, виробництво пельменів, буде постійно перебувати під невсипущим контролем відповідних органів, що виключає можливість вживання у виробництво несвіжих продуктів. Саме тому особлива увага повинна бути приділена проблемі ефективного використання м’ясопродуктів, в кінцевому підсумку відбивається на ціновій політиці продажів.

Площа приміщення для розміщення цеху безпосередньо залежить від виготовленого обсягу продукції. Для малого підприємства зазвичай вистачає 130-150 кв. метрів. Якихось особливих вимог до розміщення виробництва немає. Воно має значення тільки в тому випадку, цех по виробництву пельменів буде мати також і власну торговельну точку.

Сировина для виробництва

Як відкрити пельменный цех, не маючи жодних спеціальних знань? Чи це взагалі можливо? Так. На сьогоднішній день інформації для відкриття будь-якого бізнесу — безліч у вільному доступі.

Основні інгредієнти пельменів – фарш і борошно повинні відповідати усім гігієнічним нормам, мати високі смакові якості та певні фізичні властивості. Так, наприклад, тісто не повинно липнути до рук і обладнання, фарш повинен мати однорідну консистенцію, не надто «сухим» і не занадто жирним. У складі борошна має бути не менше 30% клейковини, тому доцільніше використовувати у виробництві борошно 1-го сорту, яка перевершує борошно вищого гатунку за показниками вмісту цього продукту.

Якісне приготування інгредієнтів в чому залежить від якості використовуваного обладнання. Обладнання для виробництва пельменів має бути найкращим. Так, наприклад, якісна заточка ножів м’ясорубки впливає на однорідність складу фаршу, а від справності тістомісів залежить якість виробленого тесту. Тому на виробництві доцільно буде мати власного слюсаря по ремонту і обслуговуванню обладнання.

Слід зазначити, що тістоміс для виготовлення тіста для пельменів повинен бути спеціальним, саме для такого виробництва. Тісто в такому апараті виходить з вологістю не більше 40%. Техніка, яка використовується в хлібопекарнях і кондитерських відрізняється від застосовуваного в пельменному виробництві, і замінити його не зможе. Тому при виборі обладнання слід бути уважним.

також Необхідно не тільки обладнання для виробництва пельменів, але і для їх зберігання.До холодильного обладнання для зберігання готових виробів також пред’являються свої вимоги. По-перше, потрібно врахувати, що температура фаршу в замороженому пельмені, готовому до продажу не повинна перевищувати -180С.Найоптимальнішим варіантом морозильних камер є апарати, здатні заморожувати готову продукцію з тією же швидкістю, з якої вони виробляються – від 50 до 270 кг в годину. Але такі агрегати для невеликого виробництва дуже дорогі, і тому найчастіше використовують морозильні камери об’ємом від 5 до 20 куб. метрів, які здатні заморозити всю виготовлену за 1 зміну продукцію протягом доби. Вимоги до холодильників для зберігання сировини дещо м’якше – такі камери працюють в температурному режимі від -200 до +50С.

Пакувальні автомати повинні мати пристрої для дозування продукції. Краще всього використовувати пакувальну лінію, де здійснюється не тільки дозування по пакетах, але і формування самого пакету з рулону спеціальної плівки.

Упаковка пельменів

слід Заздалегідь розробити дизайн самої упаковки і малюнка, який буде на неї наноситься. Товщина плівки для пакету повинна бути такою, щоб не рватися при транспортуванні.

Обладнання для виробництва пельменів можна придбати у численних компаній, які займаються їх виготовленням. Саме цей фактор дозволив організувати виробництво пельменів в домашніх умовах як бізнес, чим успішно користуються «приватники».

Випускається асортимент

Незважаючи на всю популярність пельменів, якісь сезонні коливання в продажах все-таки присутні. Крім того, було б украй нерозумно не використовувати можливість розширення асортименту продукції, що випускається при використанні вже наявного устаткування. В даний час обладнання для пельменів може бути універсальним, розрахованим на паралельне застосування у виробництві мантів, міні-чебуреків, хінкалі, вареників з самою різною начинкою – фруктовою, м’ясної, грибний, рибної, сирною, і т. д. Це дозволить задовольнити будь-який, навіть самий вимогливий смак.

Крім того, існують різні рецепти приготування напівфабрикатів, які можна випускати під різними назвами, але під одним брендом.

У таблиці №2 показано розрахунок сировини, необхідної для виготовлення 50 кг звичайних, «столових» пельменів за годину роботи лінії з продуктивністю 50 кг в годину:

Необхідні інгредієнтиКруте тістоМ’ясний фарш
борошно вищого сорту15,4 кг
яйце3 шт.
вода5-6 л
яловичина вищого сорту14 кг
свинина вищого сорту7,5 кг
ріпчасту цибулю1,9 кг
чорний перець0,025 кг
сіль0,345 кг

У Таблиці № 3 наведено середні оптові ціни на сировину для виробництва пельменів в Москві і Московській області (актуально на лютий 2016 року):

СировинаВартість
борошно высш. сорти30 руб/кг
вода23,44 грн
яйце50 руб/десяток
яловичина320 руб/кг
свинина280 руб/кг
ріпчасту цибулю20 руб/кг
сіль6 руб/кг

В даний час існують досить багато малих підприємств, що виробляють пельмені та інші напівфабрикати з тіста, але особливої конкуренції не відчувається через постійного розширення ринку попиту та збільшення асортименту продукції. Організація «пельменного» бізнесу достатньо складний проект, тому необхідний чіткий і грамотний бізнес-план, що включає в себе всі необхідні розрахунки, визначення строків етапів виконання і умови для мінімізації існуючих ризиків, і тоді відкрити міні-цех по виробництву пельменів буде набагато простіше.

Маркетинговий план

Перед тим, як розглянути стан конкурентного ринку у сфері виробництва пельменів, необхідно визначити в якому стані знаходиться споживчий ринок на поточний момент. Кризові явища, що почалися в кінці 2014 року, зробили свій згубний вплив абсолютно на всі сфери виробництва і торгівлі. У меншій мірі це торкнулося харчову промисловість, і ще в меншій виробництво категорії «бюджетних» продуктів, до якої можна віднести і більшість видів пельменів.

Персонал

«Рятує» ситуацію також те, що виробництво пельменів і інших напівфабрикатів в основному відноситься до дрібних виробництв, що випускають свою продукцію невеликими партіями, вигідно відрізняється від масштабного масового виробництва на великих заводах.

Особливий позитивний момент для підприємця, який вирішив зайнятися виробництвом пельменів, полягає в тому, що для реалізації проекту потрібно відносно короткий термін – на вихід підприємства на повну потужність буде потрібно максимум 1,5 місяця. Обладнання для виробництва пельменів може мати тільки один апарат для виробництва пельменів, щоб власник бізнесу досяг успіху в реалізації своїх планів.

що Спостерігається в 2013-2014 роках зростання купівельного інтересу в бік охолодженої продукції, що в свою чергу, звичайно, позначилося на продажах «заморозки», був обумовлений більш коротким терміном придатності охолоджених харчових товарів, що гарантувало їх свіжість. Зараз на тлі падіння доходів населення динаміка продажу заморожених продуктів знову зросла майже до колишнього рівня, а в окремих регіонах країни навіть перевищила минулі показники.

В даний час відзначається 3 важливі чинники, що роблять вплив на ринок замороженої продукції і м’ясних напівфабрикатів:

  1. Випуск продукції високої якості за прийнятною ціною, доступною для більшості населення і розширення пропонованого асортименту.
  2. Імпортозаміщення іноземної сировини російськими продуктами.
  3. Збільшення купівельного попиту на заморожені напівфабрикати.

Експерти і аналітики ринку прогнозують, навіть незважаючи на негативні оцінки майбутнього стану економіки країни і окремих підприємств зокрема, продовження зростання популярності простих, ситних продуктів, до яких відносяться і м’ясні напівфабрикати. Технологія виробництва пельменів проста, і освоїти її нескладно, що робить цей бізнес дуже популярним.

Для просування продукції та формування позитивного думку споживачів про пропонованої продукції необхідно провести комплекс маркетингових заходів:

  • Створення концепції бренду
  • Створення власного інтернет-ресурсу
  • Створення комфортних умов праці
  • Проведення роботи з магазинами, підприємствами громадського харчування для укладення договорів на предмет оптових поставок своєї продукції

На малюнку №1 представлена диференціація ринку за їх вартістю:

Диференціація

Виробничий план

Основне обладнання, необхідне для організації цеху з виробництва пельменів та інших напівфабрикатів:

  • Апарат для розкочування тіста
  • Овощерезный апарат
  • М’ясорубка
  • Фрашемешалка
  • Тістомісильний апарат
  • Просіювач для борошна
  • Морозильні камери з різними температурними режимами
  • Формувальний апарат

Все використовуване устаткування повинно не тільки відповідати техніці безпеки і дозволяти планомірно нарощувати обсяги виробництва, але і відповідати довгострокової маркетингової перспективі.

Фінансовий план

Початок фінансового року підприємства – січень

У Таблиці №4 представлені основні податки, що підлягають сплаті:

Вид податкуБаза податкуПеріодПроцентна ставка
Податок на прибутокНадходить прибутокМісяць20%
Податок на майноОціночна вартість майнаЗгідно графіка платежів2,2%
ПДВДодана вартістьМісяць18%
Прибутковий податокФонд оплати праціМісяць13%
Соціальні виплатиФонд оплати праціМісяць34%

У Таблиці №5 представлений приблизний обсяг продажів продукції:

ПеріодНайменування послугиОбсяг виробництва і реалізації в місяцьВартістьПрибуток від реалізації
1-12 місяцьВиробництво пельменів (і подібної продукції)8400 кгВід 20 до 80 грн. за
упаковку (від 450 р)
Від 373333,33 до
1493333,33 грн.
13 – 24 місяцьВиробництво пельменів (і подібної продукції)25200 кгВід 20 до 80 грн. за
упаковку (від 450 р)
Від 1120000 до
упаковку (від 450 р)

Висновок

Проведений аналіз пропонованого проекту показав, що виробництво пельменів при достатніх для реалізації бізнес-плану інвестиціях буде рентабельним, перспективним бізнесом, що приносить регулярний прибуток.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: