Інструкція по відкриттю перукарні: скільки грошей потрібно і на що звернути увагу

На сьогоднішній день як ніколи актуальним є питання про те, як відкрити перукарню з нуля покрокову. Обумовлений такий інтерес низку незаперечних переваг даного бізнесу. Тому в цій статті мова піде не тільки про те, як відкрити перукарню, але і у скільки це обійдеться.

Особливості відкриття перукарні як бізнесу

Чи вигідно?

Досвід багатьох бізнесменів, які відкрили власні перукарні, говорить про те, що перукарська справа є вельми вигідний бізнес, особливо при грамотному підході.

перукарня 2

Пояснюється це тим, що у переважної більшості людей завжди будуть рости волосся, а значить, їх завжди потрібно буде як мінімум стригти. Тому при створенні комфортних умов для власних клієнтів можна забезпечити собі стабільний дохід на довгі роки вперед.

Плюси і мінуси

До основних переваг перукарського бізнесу фахівці відносять:

  • захист від багатьох ризиків, так як перукарська справа затребуване навіть під час кризи;
  • високий попит на даний вид послуг;
  • можливість розширення виду послуг, що надаються;
  • можливість продажу супутніх товарів;
  • можливість поетапного розширення бізнесу.

У той же час основною проблемою перукарського бізнесу є той факт, що багато гідних співробітники, набравшись певного досвіду, починають власну справу, що веде не тільки до втрати професіонала, але і до появи нового конкурента.

З якими проблемами можна зіткнутися і як їх уникнути?

Як показує практика, головною помилкою початківців бізнесменів є нерозуміння концепції перукарні, яку планується відкрити.

Фахівці настійно рекомендують ретельно опрацьовувати концепцію в письмовому вигляді, що дозволить уникнути великих фінансових і в той же час непотрібних витрат. Крім того, розробку необхідно засновувати на маркетингових дослідженнях про раціональність і прибутковості відкриття фірми певного цінового сегмента в конкретному місці і часу, в іншому випадку вкладені сили і засоби не принесуть бажаного результату, і організація буде працювати в збиток, замість того, щоб приносити прибуток.

З чого почати

Що потрібно щоб відкрити перукарню з нуля?

перукарня

Перш ніж відкривати перукарню, необхідно виконати наступні кроки:

  • визначити місце розташування;
  • підібрати приміщення;
  • вибрати формат;
  • вирішити бюрократичні формальності;
  • скласти кошторис;
  • закупити обладнання;
  • найняти персонал;
  • запустити рекламу.

З кожним пунктом необхідно працювати особливо уважно і інтенсивно, щоб досягти бажаного результату в максимально стислі терміни. При цьому важливо діяти раціонально, не забуваючи про те, що клієнти особливо цінують якість у всьому. А чим вище якість послуг, що надаються, тим більше клієнтів, і, відповідно, вищий дохід.

Які документи потрібні: список

Згідно з «Правилами сертифікації перукарських послуг» для ведення власного бізнесу необхідно мати:

  • дозвіл СЕС (санітарно-епідеміологічної служби);
  • дозвіл ДПН (державного пожежного нагляду);
  • сертифікат майстра-перукаря.
  • приміщення

При підборі приміщення експерти рекомендують дотримуватися наступних рекомендацій і вимог:

  • розташування: в жвавому районі;
  • наявність достатнього місця для зовнішньої реклами;
  • обов’язкова наявність системи автономної вентиляції;
  • наявність окремого входу з вулиці;
  • розташування на 1 поверсі, якщо перукарня буде знаходитися в житловому будинку;
  • наявність спеціального дозволу від СЕС, якщо перукарня буде перебувати на цокольному поверсі;
  • на кожне робоче місце повинно бути виділено не менше 5 квадратних метрів за умови наявності окремого приміщення для миття волосся, в іншому випадку – не менше 8 квадратних метрів;
  • між кріслами відстань повинна бути не менше 1,8 метра і не менше 70 сантиметрів від стін;
  • на кожні два крісла потрібна наявність однієї раковини для миття голови і рук;
  • обов’язкова наявність підсобних приміщень (при об’єднанні зон необхідний дозвіл від СЕС):
  • для зберігання професійних засобів;
  • для прийняття їжі;
  • гардеробна;
  • туалет;
  • для складування сміття;
  • гостьова зона.

Устаткування

Стандартний перелік обладнання для перукарні складається з:

  1. спеціалізованих перукарських крісел в кількості п’яти штук;
  2. раковин для миття голови з розрахунку 1 штука на два робочих місця;
  3. великих дзеркал в кількості п’яти штук;
  4. універсальних поличок в кількості двох штук на кожне робоче місце;
  5. косметичних засобів;
  6. технічного обладнання (близько 10 штук кожної позиції):
  • ножиць;
  • машинок для стрижки;
  • плойок;
  • щипців;
  • гребінців;
  • фенів.
  • одне великої шафи або вішалки для одягу.

Персонал

До підбору персоналу необхідно підійти з особливою ретельністю. Найважливіше віддавати перевагу не віку, а професійному досвіду і компетентності кожного кандидата.

Фахівці рекомендують набирати таку кількість майстрів, щоб у кожного клієнта був вибір. Тому і графік роботи бажано складати плаваючим: так буде зручніше не тільки клієнтам, але і майстрам.

персонал

Як відкрити перукарні різних форматів: поради

Перед тим, як відкривати перукарню, перш за все, необхідно визначитися з форматом і масштабом майбутнього закладу, і вже, виходячи з власних уподобань і можливостей, ретельно опрацьовувати концепцію.

Перукарня може являти собою:

  • невеликий заклад формату «Економ», що знаходиться в спальному районі міста і надає перукарські послуги за невисокими цінами. У більшості випадків подібні заклади розраховані на 1-2 робочих місця;
  • салон краси, який надає широкий спектр послуг, і що пропонує послуги косметолога і майстри нігтьового сервісу;
  • елітний заклад, орієнтоване на високий рівень обслуговування, індивідуальний підхід. Властиво наявність висококваліфікованих стилістів та іміджмейкерів.

На думку експертів, найбільш життєздатним бізнес-проектом і надійним для інвестування об’єктом є перукарня класу «Економ», так як в силу нестабільності російської економіки салони краси та елітні заклади можуть виявитися просто нерентабельними.

Економ класу

Після того, як формат закладу обраний, а концепція розроблена, необхідно стати на облік в місцевому податковому органі, отримавши статус ІП або зареєструвавши ТОВ, в залежності від того, скільки власників буде у майбутньої перукарні.

Для особистого бізнесу найкраще відкривати саме ІП, так як:

  1. потенційними відвідувачами є звичайні громадяни;
  2. ступінь відповідальності для юросіб набагато вище, ніж для індивідуальних підприємців;

для ВП можлива спрощена форма оподаткування та ведення бухгалтерської звітності.

Увага: Якщо стартовий капітал утворений силами кількох людей, то необхідна реєстрація підприємства як Товариства з обмеженою відповідальністю.

Незважаючи на те, що для відкриття перукарні економ-класу ліцензія не потрібна, все ж буде потрібно отримання дозволу від СЕС на надання комунально-побутових послуг.

стрижка

Відповідно до чинного законодавства потрібно перед початком роботи повідомити Росспоживнагляд про початок підприємницької діяльності.

Важливо пам’ятати, що все оснащення перукарні, сам зал і загальні умови повинні відповідати нормам Сангін. Контролюється дане відповідність Росспоживнаглядом.

Крім того, необхідно отримати дозвіл від пожежної інспекції, що підтверджує відповідність прийнятим нормативам.

Всі майстри перукарні повинні мати медичні книжки.

Що стосується приміщення, то фахівці настійно рекомендують для перукарні класу «економ» підбирати місце поблизу від багатоквартирних додому і установ. Велике значення має близькість до метро і можливість під’їзду до перукарні на машині.

Як показує практика, наявність конкурентів поблизу, не повинно бентежити початківця бізнесмена, так як дрібні перукарні розраховані на 1-2 робочих місця і не можуть обслужити весь потік клієнтів.

Ідеальним варіантом є невелика квартира на першому поверсі житлового будинку, перекладена в нежитловий фонд і має окремий вхід з вулиці. Яскрава вивіска стане орієнтиром для потенційних клієнтів.

дитина

Досвід власників перукарень говорить, що мінімальна площа перукарні не повинна бути менше 40 квадратних метрів.

Устаткування, незважаючи на економ-формат закладу, не повинно бути низької якості або побутового призначення, так як в такому випадку воно швидко вийде з ладу і потребують заміни та супутніх фінансових витрат.

Для старту потрібно кілька фенів, сушуарів, машинок для стрижок, спеціалізованих крісел і мийка для миття волосся.

Крім того, потрібно придбати в достатній кількості:

  • спецодяг для майстрів;
  • накидки;
  • рушники;
  • серветки;
  • гребінці;
  • затискачі;
  • ножиці;
  • бігуді;
  • витратні матеріали, необхідні для обслуговування клієнтів.

Що стосується персоналу, то кожен майстер в обов’язковому порядку повинен мати:

  • спеціальну освіту, підтверджену дипломом;
  • медичну книжку.

Наявність досвіду в даній сфері бажано, але не обов’язково.

Крім перукарів закладу потрібно присутність адміністратора, який здійснює запис, облік і розрахунок відвідувачів.

Дитяча

При відкритті дитячої перукарні необхідно розуміти, що даний тип бізнесу орієнтований на середній сегмент населення, що володіє помірним доходом. Обумовлено це тим, що батьки з високим достатком воліють водити дітей до професійних майстрам, які працюють в висококласних закладах.

Створення дитячої перукарні супроводжується деякими особливостями, про які необхідно знати. Тому для того щоб бізнес зацікавив споживачів і став приносити стабільний дохід, необхідно:

  • нестандартно оформити будинок, зробивши незвичайний ремонт по унікальному дизайну;
  • придбати відповідні меблі;
  • закупити спеціалізоване обладнання (наприклад, крісло у вигляді автомобіля, ракети або квітки).

Як показує практика, непоганий результат приносить установка акваріума або тераріуму, що привертає увагу маленьких відвідувачів. А телевізор з показом барвистих мультфільмів відверне неспокійних клієнтів від очікування.

дитяча

При створенні дитячої перукарні важливо враховувати, що багато переваги звичайних салонів не поширюються на даний випадок, так як немає можливості надавати послуги з фарбування волосся, манікюру, педикюру і так далі, що обмежує можливість отримання додаткового доходу.

Крім того, дістати високоякісне спеціалізоване обладнання в нашій країні практично неможливо, і доведеться замовляти його з-за кордону, що тягне за собою певні фінансові витрати. Але в той же час, немає необхідності в покупці дорогого косметологічного обладнання і отримання медичної ліцензії.

Основним контингентом даних закладів є діти у віці від року до п’ятнадцяти років. При цьому велику частину складають дошкільнята і клієнти молодшого шкільного віку, саме тому фахівці радять при створенні власного перукарської справи для дітей орієнтуватися на вік від чотирьох до десяти років. І відповідно до цього віком планувати дизайн приміщення і формат закуповуваного устаткування.

Непоганим варіантом є придбання франшизи, що дозволяє уникнути безлічі ризиків і помилок при створенні бізнесу. Необхідно враховувати, що дитяча перукарня окупається довше, ніж заклад, орієнтований на дорослих, так як потрібні великі вкладення в інтер’єр, оснащення та рекламу. В такому випадку покупка готової франшизи вирішить відразу безліч типових для молодого бізнесу проблем.

Що стосується документації та оформлення бізнесу, то в даному випадку процедура нічим не відрізняється від створення дорослої перукарні.

Для початку необхідно зареєструвати справу, отримавши статус індивідуального підприємця, або оформивши компанію в якості юридичної особи.

Потім потрібно отримати дозволи від Санітарно-епідеміологічної станції та Пожежної інспекції. Перепланування, в разі її проведення, необхідно узгоджувати з інстанціями завчасно.

Найбільш важливим моментів у відкритті дитячої перукарні стає пошук відповідного місця. У такій ситуації оптимальним варіантом є приміщення в НЕбезпосередній близькості від місць проживання батьків і дітей: парків, розважальних комплексів, дитячих садів і магазинів іграшок.

Цікава і барвиста реклама укупі з яскравим дизайном салону зацікавлять не лише малюків, а й їхніх батьків.

Увага:

Дитяча перукарня повинна відрізнятися від звичайного салону і вигідно виділятися на тлі інших будівлі за рахунок яскравого фасаду і нестандартної зовнішньої реклами.

Для дитячої перукарні в торговому центрі мінімально допустимої площею є 16-18 квадратних метрів. Окремого приміщення площею 45 квадратних метрів вистачить для відкриття дитячої перукарні з трьома-чотирма робочими місцями.

При підборі оптимальної площі приміщення необхідно враховувати, що на кожного працівника потрібно виділити близько 7 квадратних метрів, відвести місце під підсобку і не забути про ділянку для залу очікування.

Не менш важливим є питання підбору персоналу, адже на відміну від працівників дорослої перукарні, співробітник дитячого закладу повинен не тільки вміти якісно стригти і укладати волосся, але і вміти знаходити підхід до маленьким відвідувачам, вчасно відволікаючи їх і створюючи їм максимально комфортні умови.

Скільки коштує відкрити перукарню?

Ціна відкриття для перукарні економ класу: наскільки дешевше?

Рівень витрат і доходів на відкриття перукарні повністю залежить від можливостей, бажання і зусиль власника бізнесу, яких докладають до розвитку бізнесу.

Вартість відкриття перукарні економ-класу може коливатися в залежності від безлічі факторів, у тому числі і від регіону країни.

чекати

Однак в середньому витрати без урахування оренди або викупу приміщення виглядають наступним чином:

  • косметичний ремонт приміщення: близько 50 тисяч гривень;
  • закуп витратних матеріалів з запасом на два місяці: близько 50 тисяч гривень;
  • обладнання та необхідний інвентар: близько 100 тисяч гривень;
  • заробітна плата персоналу, що складається з 4 осіб: близько 30 тисяч гривень щомісячно;
  • рекламні акції, роздача листівок і візиток: близько 5 тисяч гривень;
  • аутсорсингові послуги з ведення бухгалтерії та адміністрування податків: близько 7 тисяч гривень щомісяця.

Таким чином, загальна сума, необхідна для відкриття власного перукарського справи, становить близько 250 тисяч гривень.

Однак, якщо приміщення знаходиться в нежитловому фонді, або має бути викуп, то витрати збільшаться в багато разів.

Як показує практика, на відкриття власного салону краси з викупом приміщення йде не менше двох з половиною мільйонів рублів.

Терміни окупності бізнесу залежать від ряду факторів, у тому числі від:

  • місця розташування закладу;
  • компетентності та професіоналізму персоналу;
  • рівня культури працівників;
  • переліку послуг, що надаються;
  • цінової політики;
  • рекламного просування.

При грамотному підході щомісячний дохід складе як мінімум 45 тисяч гривень, так як:

  • в популярному закладі буває не менше 20 клієнтів;
  • вартість стрижки коливається в межах 80-250 гривень;
  • денна виручка становить від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, вкладені в перукарню кошти повернуться в повному обсязі вже через два роки. А якщо вдасться збільшити потік клієнтів, то і термін окупності може бути знижено вдвічі.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: