Продаж морозива на вулиці: бізнес ідея з розрахунком

Літо! Ці три місяці є найбільш довгоочікуваними для більшості жителів нашої країни. Правда, починаючи з червня сонячне тепло перетворюється в неминучу спеку. Що ж може охолодити і дитину, і дорослого в спекотну погоду? Звичайно ж, морозиво.

Багато підприємців поспішають скласти бізнес-план з продажу морозива заздалегідь, щоб встигнути отримати свій шматок пирога в цей сприятливий сезон. У спеку ніхто не відмовиться від порції охолоджуючого солодких ласощів. Підприємцю такий розклад тільки на руку. Побудувати ефективний бізнес на цьому солодкому продукті простіше простого. Варто лише скласти докладний бізнес-план з продажу морозива з розрахунками.

Оформлення бізнесу

Організацію справи по реалізації морозива з нуля варто почати з реєстрації. Цей бізнес, по суті, невеликий. Тому для його роботи підійде організаційно-правова форма ВП.

Якщо говорити про систему оподаткування, то в даному випадку обраний варіант ССО (доходи мінус витрати). Згідно з цією системою, державі відраховується 15% від різниці між доходами і витратами. Податкова декларація подається один раз на рік — у квітні року, який слідує за звітним періодом.

Організаційно-правова форма Код ОКВЕД Система оподаткування
ПП 56.10.2 «Діяльність по приготуванню і /або продажу їжі, готової до безпосереднього вживання на місці, з транспортних засобів або пересувних крамниць» ССО: 15% від різниці між доходами і витратами

Щоб зареєструвати своє підприємство, необхідно зібрати документи. Їх не багато. Вам буде потрібно паспорт і ІПН. Не забудьте також зробити їх копії.

Далі слід пройти в податкову службу, розташовану за місцем проживання. Там вам запропонують заповнити спеціальну форму і сплатити держмито в розмірі 400 гривень. Далі потрібно пройти до нотаріуса і завірити всі документи. Після цього ви відзначаєтеся у інспектора, який назве дату, коли можна буде прийти і забрати свідоцтво.

Наступним і дуже важливим етапом є схвалення СЕС. Ось приклад того, що повинно бути в наявності:

  1. Санітарна книжка.
  2. Форма для продавця.
  3. Смітник і договір на утилізацію відходів.
  4. Договір на використання каналізації для зливу води.
  5. Документи про купівлю-продаж фрізера.
  6. Сертифікат відповідності на фризер.
  7. Сертифікати на суміші і вафельні ріжки.
  8. Сертифікати на одноразовий посуд.
  9. Сертифікати на привізну воду.
  10. Серветки, губки, ганчірки для протирання прилавка.

Якщо проточної води поруч немає, потрібно встановити автономний рукомийник. Згідно із законом, в перші три роки вашому підприємству дається послаблення, і перевіряючи органи до вас з перевіркою не прийде. Якщо, звичайно, не трапиться ніяких неприємних інцидентів типу масового отруєння. У будь-якому випадку, відсутність перевірок не дає права ігнорувати вимоги. Потрібно завжди дотримуватися елементарних правил гігієни.

Загальні вкладення в бізнес на етапі реєстрації представлені в таблиці:

Стаття видатків Ціна (грн.)
Реєстрація ПП 400
Друк 500
Відкриття розрахункового рахунку 1000
Разом 1400

Вибір місця

Прибуток від продажу морозива, в першу чергу, залежить від вибору місця розташування точки реалізації. Морозиво люблять всі, тому вікова категорія особливого значення не має. Важливо знайти місця масового скупчення людей. Причому вас не цікавлять ті точки, де люди з похмурими обличчями стрімголов мчать на роботу. Щоб перехожі стали вашими потенційними покупцями, вони повинні просто мирно прогулюватися.

Можна виділити кілька ідеальних місць для продажу морозива:

  • Вхід в кінотеатри.
  • Парки відпочинку.
  • Центральні вулиці.
  • Вхід в торгово-розважальні центри.
  • Пляжі.

Постарайтеся знайти таке місце, де буде великий потік відпочиваючих людей з ранку і до самого вечора. Ваша точка повинна бути розташована максимально близько до перехожих. За своєю природою людина ледача, і іноді йому складно зробити навіть пару кроків в бік, щоб зробити покупку.

Технічне оснащення

Далі найважливіший момент — купується обладнання для виробництва морозива. Для повноцінного заробітку найкраще придбати трьохріжковий фризер. Його стартова ціна становить 55000 гривень, але рентабельність буде значно вище. Вибираючи фризер, звертайте увагу на його продуктивність, а також потужність, яка повинна бути не менше 1,9 кВт.

За країною виробництва, компресори бувають китайськими, корейськими, а краще за всіх вважаються італійські. Для купівлі обладнання вибирайте місця, розташовані близько до вас. Таким чином, ви зможете особисто приїхати до постачальника і побачити фризер своїми очима. До того ж компанія повинна надавати послуги з гарантійного і післягарантійного обслуговування.

Приміщення для виготовлення морозива потрібно оснастити холодильним обладнанням. Необов’язково купувати нове, прекрасно підійде і старий варіант в хорошому стані.

Стаття видатків Ціна (грн.)
Купівля фризера 55000
Холодильник 20000
Смітник 500
Разом 75500

Крім цих витрат, потрібно буде постійно закуповувати сировину. Основа для морозива змішується з водою або молоком і завантажується у фризер. Для хорошого асортименту вам знадобиться придбати близько 15 різновидів сумішей.

Не забудьте про супутній товар. Для продажу м’якого морозива знадобляться вафельні ріжки, які виглядають апетитно і надають морозиву неповторний смак. Також у вас завжди повинні бути під рукою стаканчики різного розміру, ложечки і серветки.

Стаття видатків Ціна (грн.)
Купівля сировини (30 пакетиків) 4500
Вафельні ріжки (2 упаковки по 250 шт.) 1000
Одноразовий посуд і серветки 250
Разом 5750

Купівля автофургона

Найбільша витратна стаття витрат — покупка автофургона. Але зате у бізнесу на колесах і прибутковість вище за рахунок мобільності. При наявності транспорту ви не прив’язані до певної точки, можете переміщати ларьок з морозивом то в парк, то до торгового центру, вибираючи найбільш сприятливі місця в конкретний проміжок часу.

Надалі, знайшовши оптимальні варіанти, можна скласти графік відвідувань. Так люди звикнуть, що в певний час вас можна знайти в певному місці.

Звичайно, бізнес-план продажу морозива на вулиці з автофургона зажадає чималі витрати. Адже потрібно купити спеціальний кафе-фургон. Зате така незвичайна форма подачі морозива, безсумнівно, припаде до душі покупцеві. Для більшого залучення аудиторії обов’язково надайте вашому фургону цікавий дизайн. Це може бути дах у вигляді морозива або яскраві наклейки.

Спочатку пропонується придбати старий автофургон. Головне, перед покупкою перевірити його стан, щоб потім не довелося сильно витрачатися на ремонт. Придбайте і встановіть в машину аудіосистему. Це дозволить залучити більше покупців.

Стаття видатків Ціна (грн.)
Вживаний кафе-фургон 290000
Дизайн фургона 50000
Аудіосистема 8500
Разом 348500

Персонал

Для злагодженої роботи бізнесу великого штату не потрібно. Для зміни досить продавця-касира, який буде обслуговувати клієнтів, оператора обладнання, в завдання якого входить приготування морозива, і водія-вантажника. Передбачається 2 зміни, які працюють за графіком 3/3.

Для ведення документації окремий бухгалтер в штат не потрібен. Цілком достатньо працівника на аутсорс. Ці послуги обійдуться в 5000 рублів на місяць.

Посада Штатних одиниць Зарплатний фонд
Продавець-касир 2 15000
Оператор обладнання 2 15000
Водій-вантажник 2 15000
Бухгалтер аутсорс 2500
Разом   47500

Маркетинг

Роз’їжджає фургон на колесах, та ще й з дизайнерською обробкою — сам по собі реклама. Але, в будь-якому випадку, додаткова згадка про себе точно не зашкодить. Ефективним майданчиком для реклами є простір в інтернеті. З огляду на, що переважна частина населення сидить в соціальних мережах, обов’язково організуйте власні сторінки, поширюйте інформацію про свої послуги і розміщення фургона в той чи інший день. Також хорошим способом просування буде друкована продукція. Коли ви визначитеся з місцями своєї стоянки, поширюйте поблизу флаєри та листівки.

Ще один цікавий спосіб просування — участь в міських святах. Для цього потрібно домовитися з районною адміністрацією. Таким чином, ваша яскрава вивіска зайвий раз промайне перед очима населення. І багато хто з них, прогулюючись по сусідству, обов’язково захочуть скуштувати морозива.

В цифрах

Відкриваючи бізнес з продажу морозива з нуля, потрібно порахувати підсумкову вартість щомісячних вкладень. Витрати на виробництво і реалізацію м’якого морозива відображені в таблиці:

Стаття видатків Ціна (грн.)
Сировина (суміші, вафельні ріжки, посуд) 5750
Бензин 18000
Зарплата персоналу 47500
Різні витрати 5000
Разом 76250

Далі переходимо до доходів. Порція м’якого морозива вагою 100 г коштує 50 гривень. У літні місяці в день продається близько 100 порцій морозива. Денна виручка, таким чином, складе 5000 гривень. Підвищити капіталізацію рекомендується продажем допоміжних товарів: холодних напоїв, снеків, легкої закуски та іншого.

В місяць підприємство може приносити близько 180 тис. гивень. Порахуємо оподатковувану базу по УСН:

360 000 — 152 500 = 207 500. Податкові виплати в місяць складуть 31 125 рублів. Також ви зобов’язані зробити відрахування за своїх співробітників до соціальних фондів. На ці цілі необхідно виділити:

  • ПФ: 47500 х 22% = 10450 гривень.
  • ОМС: 47500 х 5,1% = 2420 гривень.
  • СФ: 47500 х 2,9% = 1375 гривень.

Разом: 10450 + 2420 + 1375 = 14245 гривень.

Очікуваний прибуток в сезон складе 14245 гривень на місяць. У травні і вересні-жовтні очікується прибуток на 30-70% нижче, в залежності від регіону і кількості спекотних днів. Найбільшу результативність бізнес буде показувати в регіонах з розвиненим річним туризмом.

Рентабельність підприємства становить близько 57% за рахунок великої націнки, відсутність витрат на приміщення та невеликої кількості персоналу. З урахуванням стартових витрат близько 450 тис. гривень бізнес окупиться на другий сезон роботи. Також рекомендуємо закласти в бюджет витрати на обслуговування автомобіля і оформлення страховки. Це ще близько 25 тис. гривень на рік.

В підсумку

Продаж морозива з автофургона — досить прибуткова і оригінальне захід, але вимагає серйозних витрат на сам автофургон. Якщо таких грошей при запуску бізнесу немає, можна відкрити невелику стаціонарну точку продажів. На запуск знадобиться набагато менше грошей, але і привабливість для клієнтів і прибутковість бізнесу буде значно нижче.

Посилання на основну публікацію