Як відкрити розвиваючий центр для дітей (бізнес-план)

Грамотно складений бізнес-план — це основа будь-якого бізнесу. На сьогоднішній день вартість докладного бізнес-плану «зашкалює» за 100 тисяч гривень. Я пропоную вам ознайомитися з деякими проектами абсолютно безкоштовно. Сьогодні на черзі — бізнес-план дитячого розвиваючого центру.

Дитячий центр

 

1.Резюме

Пропонований бізнес-план являє собою проект створення дитячого розвиваючого центру з окупністю в 2 роки.

Цілі проекту:

  1. Створення високоприбуткового підприємства
  2. Отримання прибутку від діяльності підприємства
  3. Насичення споживчого попиту в наданні послуг з професійного виховання, догляду, та дошкільного розвитку дітей, батьки яких в силу особистих обставин (активний спосіб життя, зайнятість, відсутність навичок і знань), не мають можливості займатися зі своїми дітьми самостійно.

Організаційно-правова форма ведення бізнесу: ІП

Вид оподаткування: УСН

Вид фінансування проекту: інвестиційний – комерційний кредит

Можлива географія діяльності проекту: населені пункти РФ з населенням від 20 000 чоловік.

Повна вартість проекту: 3 500 000 гривень (для МО)

Термін окупності проекту: 2

Виплата кредитних коштів та відсотків за кредитом розпочнеться 1-го місяця реалізації проекту. У бізнес-план умовно закладена відсоткова ставка за кредитом у розмірі 19, 5% річних.

Життєвий цикл підприємства (умовно): 2

2.Поетапна реалізація бізнес-плану

Старт проекту починається після отримання інвестицій.

Закінчення проекту – через 24 місяці.

Етапи та терміни реалізації проекту представлені в таблиці 1:

Етапи проекту відкриття дитячого центру Терміни реалізації
Укладення інвестиційного договору від 1 до 30 банківських днів
Отримання кредитних коштів до 1 місяця
Пошук приміщення і оформлення необхідних документів до 1 місяця
Аналіз ринку, визначення власної цінової політики до 1 місяця
Внесення ІП в державний реєстр, облік адміністративних і податкових службах від 1 до 30 календарних днів
Розробка інтер’єрного дизайну до 1 місяця
Проведення косметичного ремонту до 1 місяця
Закупівля необхідного обладнання до 1 місяця
Установка устаткування до 1 місяця
Наймання співробітників до 1 місяця
Навчання персоналу до 1 місяця
Маркетингова кампанія 1

3.Опис проекту

Дитячий розвиваючий центр (далі – Центр) призначений для надання послуг з освітою, вихованням дітей молодшого (від 3 до 4 років), середній (від 4 до 5 років) і старшого (від 5 до 7 років) дошкільного віку, та догляду за ними, і є прекрасною альтернативою державним і приватним дитячим садам.

Цільова аудиторія споживачів даних послуг – батьки, тітки і дядька, хрещені батьки, опікуни дітей, оплачують роботу Центру.

Процес реалізації проекту досить трудомісткий і включає в себе наступні основні необхідні дії:

  1. Вибір місця розташування приміщення для розміщення Центру та оцінка його стану.
  2. Реєстрація ІП.
  3. Розробка назви Центру, його логотипу, фірмової продукції (футболки, кепки, іграшки, олівці і фломастери з логотипом Центру).
  4. Визначення і реалізація інтер’єрно-дизайнерського проекту приміщення Центру, починаючи від розділення приміщення на зони, колірної гами стін, розташування і оформлення шафок для одягу та матеріалів з виготовлення, до забарвлення столових ложок і унітазів в туалетних кімнатах.
  5. Проведення перевірки на відповідність нормативам, що пред’являються до приміщення Росспоживнаглядом та пожежною інспекцією.
  6. Проведення офіційних заходів по відкриттю Центру.
  7. Створення інтернет-ресурсів Центру (сайт, групи в соціальних мережах), і їх подальше просування в пошукових системах.
  8. Розробка навчально-виховного плану і програм роботи з найбільш поширеними й актуальними проблемами і питаннями, що хвилюють батьків дітей. І шляхи вирішення цих проблем.
  9. Придбання та проведення ліцензування спеціальних освітніх і виховних програм і методик для дітей дошкільного віку, річного тематичного планування, методичних і карткових матеріалів і посібників для персоналу.
  10. Наймання кадрів і персоналу для роботи в Центрі, навчання найманих працівників програмами і методиками навчання і виховання, впроваджуваних в Центрі.
  11. Розробка і оформлення документації Центру (зразки договорів з батьками, анкети, журнал обліку дітей, журнал оплати, графік та розклад роботи Центри та кожної з груп окремо).
  12. Визначення і закупівля необхідного обладнання, матеріалів, речей.

Приблизний алгоритм реалізації проекту у відповідності з етапами реалізації, поданими в таблиці 2, виглядає наступним чином:

Таблиця 2

Етапи відкриття дитячого центру Мета етапу Зміст етапу
Старт проекту Визначення параметрів і можливостей, необхідних для реалізації проекту розробка економічної моделі, визначення стратегії бізнесу
Визначення місця розташування Дотримання критеріїв при виборі місця розташування визначення цільової аудиторії
Вибір приміщення Дотримання вимог до приміщення Мінімізація витрат по ремонту при пошуку відповідного приміщення
Аналіз ринку послуг, визначення власної цінової політики Визначення параметрів ринку аналогічних послуг Моніторинг конкурентів, позиціонування на ринку послуг
Отримання необхідної документації Грамотне оформлення ІП, і отримання необхідних дозволів Реєстрація ІП, реєстрація вивіски, отримання дозволів від Росспоживнагляду і ГПН
Інтер’єрний дизайн приміщення Визначення вимог до дизайну Визначення власного стилю, розділення приміщення на зони
Закупівля обладнання Організація доставки обладнання Договір з логістичною компанією, визначення строків доставки, приймання устаткування при доставці
Монтаж обладнання, розстановка меблів Правильний монтаж обладнання Грамотний монтаж обладнання

Крім цього обов’язково потрібно ознайомитися з вимогами щодо дотримання певних правил і нормативів, що пред’являються до даного виду діяльності місцевими органами самоврядування.

Так як основна діяльність Центру буде спрямована на розвиток творчих, особистісних та інших здібностей і якостей дитини без видачі документів про освіту, то ліцензія на роботу Центру не потрібно.

3.1. Місцезнаходження

Ідеальний варіант – наявність власного житлового будинку з великою прилеглою територією для прогулянок та ігор на свіжому повітрі. Обов’язково знаходження поруч багатоквартирних будинків або великого житлового сектору, щоб батьки могли приводити/забирати дітей в Центр по дорозі на роботу.

Якщо свого будинку немає, то необхідно провести моніторинг житлової нерухомості в підходящому для діяльності Центру районі. В першу чергу потрібно розглядати житлові будинки в хорошому стані з земельною ділянкою не менше 10 соток. Це варіант передбачає вкладення додаткових коштів на ремонт будинку та благоустрій ділянки. Альтернативою може служити придбання 2-3, розташованих поруч квартир на першому поверсі, їх подальшому об’єднанні, організації загального входу.

Критерії для приміщення Центру можуть бути наступні:

  • Спальний район.
  • Права сторона вулиці при русі до центральної частини міста (для зручності батьків, вранці їдуть на роботу і завозять дитини в Центр).
  • Перший поверх будівлі (в цілях безпеки дітей).
  • Наявність великої парковки.
  • Зручний заїзд з сусідніх вулиць.

3.2. Графік роботи Центру

Графік роботи Центру потрібно скласти заздалегідь. Години роботи, дні роботи, вихідні та святкові дні, дні санітарної обробки приміщень потрібно визначити постійними, щоб батьки могли планувати свій робочий розклад і вихідні дні у відповідності з роботою Центру.

У розробку графіка роботи входить також і визначення внутрішнього розкладу Центру: сніданок (якщо він буде), другий сніданок, обід, полуденок, сон, навчальні заняття – все повинно відбуватися в строго відведений для цього час. Для цього краще використовувати одногодинні проміжки.

Приблизний розклад роботи Центру може виглядати так:

З часу приходу до 9.00: загальне привітання. сніданок. гігієнічні процедури. прогулянка на свіжому повітрі (при сприятливій погоді, або гри в приміщенні). Всі заходи повинні проводиться окремо для кожної вікової групи. Наприклад, поки одна група гуляє або грає, інша в цей час снідає, а третя слухає невелику лекцію про користь особистої гігієни.

9.00 – 10.00: читання книг або розповідання повчальних історій, в яких діти повинні приймати саме живу участь.

10.00 – 11.00: другий сніданок. Для молодшої групи – «тиха година».

11.00 – 12.30: освітнє час, в яке можуть проводитися розповіді різними запрошеними гостями – інспекторами ДАЇ про правила дорожнього руху, священиками, волонтерами з громадських організацій, студентами. Спілкування з людьми, які будуть розповідати дітям про «зовнішньому, реальному» світі дуже важливо для них у цьому віці. Так само в цей час можна періодично проводити медичні огляди дітей спеціалістами по попередньо укладеним договором. Це час оптимально для розвитку творчих здібностей, тому потрібно регулярно проводити заняття з малювання, ліплення з пластиліну, навчання азам орігамі.

Заняття з ліплення

12.30 – 13.30: обід

13.30 – 14.00: прогулянка на свіжому повітрі. Яка допоможе засвоїти отримані калорії, і налаштуватися на подальше отримання нових знань і навичок.

14.00 – 15.00: навчальний час, протягом якого дітям можна викладати початкові знання арифметики, читання та письма, основи комп’ютерної грамотності. Навчальний процес повинен бути побудований в ігровій формі, щоб пробудити в дитини інтерес до занять. Раз на тиждень такі заняття можна замінювати походом в зоопарк, театр, музей, міський парк, басейн, або інші громадські місця. Так само в цей час можна показати дітям навчальний відеофільм, наприклад, про будову Всесвіту, різних тварин, людей різних професій і т. д. Так само можна провести бесіди на різні теми: «Ким я буду працювати, коли виросту?», «Професія моїх батьків», і інші подібні.

15.00 – 15.30: полуденок

15.30 – 16.30: «тиха година»

16.30 — до часу виходу: ігри на свіжому повітрі або в приміщенні

3.3. Організація харчування

Оптові закупівлі продуктів потрібно спланувати заздалегідь, і відвести для їх зберігання окреме приміщення, обладнане у відповідності з нормами Росспоживнагляду. Знадобиться також обладнана кухня і кілька кухарів штаті підприємства. Оплата харчування повинна входити у вартість утримання дитини в Центрі. Якщо діти будуть снідати в Центрі, то оплата кухаря збільшитися на третину суму, обумовленою в трудовому договорі, так як для того, щоб забезпечити дітей сніданком, кухарям доведеться приходити на роботу дуже рано, або готувати сніданок з вечора.

щоб уникнути подібних незапланованих витрат в ранковий раціон харчування дітей слід включити продукти, які не потребують обробки довгого приготування. Для створення бездоганної репутації можна організувати в Центрі другий сніданок і полуденок, що складаються, наприклад, з соку або молочних продуктів (з урахуванням алергічної реакції дітей), печива або випічки, і свіжих фруктів.

У відповідності з правилами, визначеними Росспоживнаглядом, в організаціях, в яких здійснюється денне утримання дітей дошкільного віку обов’язкова організація гарячих обідів. Меню потрібно планувати заздалегідь, мінімум на тиждень, і виставляти інформацію на спеціальному стенді, призначеному для батьків, або інспектуючих організацій.

Для мінімізації контакту з дитячим посудом обслуговуючого персоналу необхідно придбати посудомийну машину. Це також дозволить заощадити на оплаті праці посудомийки.

3.4 Програми розвитку дітей

В даний час різними дитячими центрами широко застосовуються наступні програм роботи з дітьми:

  1. Класичні, за якими працюють державні дошкільні установи, які адаптують дітей до майбутніх занять у школі.
  2. Авторські – власні розробки фахівців вихователів і педагогів, спрямовані на розкриття та розвиток творчого потенціалу дітей, у яких багато часу приділяється художньому мистецтву і музиці.
  3. Сучасні методики, в тому числі, західні розробки таких фахівців як Марія Монтессорі, Сесіль Лупан, Глен Доуман, Масару Ібука, які допомагають дитині розвинути якості лідера, комунікабельність, націленість на успіх у житті.

Заняття з дітьми

3.5. Інформація про батьків

Для батьків дітей потрібно скласти типову анкету, після заповнення якої має вирішуватися питання про прийняття дитини в Центр. Перелік питань, що цікавлять приблизно такий:

  1. Місце роботи та посада
  2. Графік роботи, роботи по вихідним і святковим дням, вечірня і нічна робота
  3. Приблизний час приходу за дитиною
  4. Список осіб, які ще можуть забрати дитину з Центру.Такий список повинен бути підписаний батьками з додатком копій документів, що засвідчують особистості цих людей.

Крім цього батьки зобов’язані надати виписки з медичних карт дітей, вказати адреси та телефони, за якими з ними можна зв’язатися в екстрених випадках. Необхідно також повідомити про заборону приносять в Центр власних іграшок, які можуть негативно позначитись на вихованні дитини та санітарної складової.

4.План виробництва

Згідно з нормами Санпіну площа приміщень в дитячих садах і розвиваючих центрах на одну групову клітинку повинна становити:

  • У роздягальні – від 18 кв. м.
  • В кімнатах для групових занять, навчання та прийому їжі – від 2 кв. м. на одну дитину, без урахування меблів і її розміщення в приміщенні
  • Для буфету (при наявності) – від 3 кв. м.
  • У спальному приміщенні – від 2 кв. м. на одну дитину
  • Туалет – від 16 кв. м.

Інтер'єр

Ігровий майданчик на вулиці повинна бути огороджена та обладнана гойдалками, пісочницями, гірками, конструкціями для занять фізкультурою. Можна поставити на майданчику дитячі надувні батути. Оренда приміщення повинна бути укладена договором дострокової прямий оренди.

4.2 Інвентар та обладнання

  1. Розвиваючі ігри для хлопчиків та дівчаток
  2. Розвиваючі ігри для хлопчиків
  3. Розвиваючі ігри для дівчаток
  4. Ситуативні ігри
  5. Автобус для перевезення дітей

4.3 Персонал

  1. Директор, відповідальний за роботу всього Центру
  2. Бухгалтер
  3. Педагоги, в тому числі музики, малювання, арифметики, читання і письма
  4. Вихователі
  5. Кухаря
  6. Охоронець-водій
  7. Медична сестра

5.План по маркетингу

Потреба в наданні послуг, що надаються Центром, зростає з кожним роком (особливо у великих містах), і ця тенденція зберігається протягом 2 десятків років. Немає підстави вважати, що в найближчі 4-5 років ситуація зміниться на зворотну сторону.

Стимулювання рівня народжуваності (виплати материнського капіталу), і, як наслідок, його підвищення. високий відсоток розірвання шлюбів, і, як наслідок, одинокі матері, батьки). величезні черги в дитячі сади. підвищена робоча активність працездатного населення. економічні умови в країні, з-за яких в сім’ї змушені працювати обоє батьків – все це дозволяє стверджувати те, що потреба в дитячих центрах значно зросте.

Крім того, за оцінками фахівців, незважаючи на збільшення кількості дитячих розвиваючих центрів, обсяг споживачів послуг залишиться як і раніше високим.

Для того, щоб люди дізналися про центр, пропонується провести комплекс наступних заходів:

  1. Розробка та друк брошур, що розповідають про Центр і його роботі
  2. Реклама в засобах масової інформації міста
  3. Створення власних інтернет-ресурсів (сайту, груп в соціальних мережах)
  4. Створення рекламних банерів на вулицях міста
  5. Проведення церемонії відкриття Центру з розсилкою запрошень молодим сім’ям, мають дітей
  6. Розробка інфраструктури та створення умов праці
  7. Залучення до поширення інформації про Центр громадські організації, співробітників Церкви

В утриманні старих, і залученні нових клієнтів, а значить і збільшення прибутку успіх може забезпечити тільки професійне обслуговування і підвищення його якості.

6.Фінансовий план

Приблизний план обсягів надання Центром послуг в межах розрахункового періоду (2 роки)

Часовий період Надання послуги Кількість дітей в місяць Ціна Дохід (гривень)
з 1 по 12 місяць Зміст денних груп середньої та старшої вікових категорій 100-150 2 000 — 11 000 200 000 — 1 650 000
з 1 по 12 місяць Зміст денних груп молодшій віковій категорії 30 — 40 3 000 — 12 000 90 000 — 480 000
з 1 по 12 місяць Разові відвідування занять з розвитку 10 — 15 200 — 800 за 1 заняття 2 000 — 12 000
з 13 по 24 місяць Зміст денних груп середньої та старшої вікових категорій 100 — 150 2 150 — 11 600 215 000 — 1 740 000
з 13 по 24 місяць Зміст денних груп молодшій віковій категорії 100 — 150 3 200 — 12 700 320 000 — 1 905 000
з 13 по 24 місяць Разові відвідування занять з розвитку 15 — 20 230 — 850 за 1 заняття 3 450 — 17 000

7.Аналіз ризиків

Основні ризики при реалізації даного проекту полягають в наступному:

  • Поганий вибір місця розташування Центру
  • Невизначеність чинного законодавства та нормативів щодо роботи дитячих центрів
  • Залежність якості надання послуг від кваліфікації персоналу Центру
  • Висока відповідальність всього персоналу за здоров’я і життя дітей

8.Висновок

Дослідження, проведене в даному проекті, дозволяє з упевненістю заявити, що всі 3 цілі, поставлені перед реалізацією, будуть досягнуті до розрахункового періоду. Основні ризики можуть мінімізовані при ретельному підборі персоналу з високими морально-етичними цінностями, і великою мірою відповідальності. Головна роль в це м проекті відводиться його керівникові, який повинен розуміти всю важливість своєї роботи, в результаті якої підприємство буде приносити прибуток, і виконувати важливі соціальні функції.

Посилання на основну публікацію