Як відкрити секонд хенд: з чого почати вигідний бізнес

У Росії магазини секонд-хенд завоювали популярність, як тільки з’явилися (було це на початку 90-х років минулого століття), і до сих пір користуються народною любов’ю і повагою.  Комусь подобається купувати недорогий одяг, кого-то приваблює можливість знаходити там оригінальні речі, часто фірмові і зовсім нові, також по скромними цінами, так що шанувальники у таких магазинів є в багатьох верствах населення.

І той факт, що такий одяг користується незмінним попитом, для людини підприємливого може стати приводом замислитися: як відкрити секонд-хенд.Щоб організувати такий бізнес, потрібно з’ясувати, де краще купувати товар, як його правильно сортувати, які встановлювати ціни, де зручніше розташувати торгову точку їм, табагато-багато іншого.

Звідки береться секонд-хенд

Уживаний одяг в Росію надходить, як правило, з країн Європи.Там прийнято здавати речі в хорошому стані (а іноді і нові — якщо не підійшли або перестали подобатися) за невелику плату в пункти прийому.Звідти одяг потрапляє на спеціалізовані фабрики, де її особливими чином обробляють (роблять це паром). Після цього продезінфікований і чистий одяг сортується і відправляється в продаж.Її реалізацією займаються великі оптові фірми, які в свою чергу забезпечують секонд-хендом дрібних оптовиків, в їх числі — власників магазинів.

Важлива рада підприємцям: не витрачайте свій час, навіть на прості рутинні завдання, які можна делегувати.Перекладайте їх на фрілансерів «Ісполню.ру».Гарантія якісної роботи в строк або повернення коштів.Ціни навіть на розробку сайтів починаються від 500 рублів.

Професіонали добре знають, що секонд-хенд неоднорідний.Одяг для вторинного продажу може бути декількох сортів.І тому, хто планує з нею працювати, потрібно в них розбиратися.

  • Люкс. Новий одяг з етикетками, а також одяг в доброму стані, її знос повинен бути не більше ніж 5%.
  • Екстра. Новий одяг або ж одяг в дуже хорошому стані.Її допустимий знос складає 10%.
  • Крем. Одяг з невеликим зносом, обов’язково відсутність шлюбу, іноді зустрічаються нові речі.
  • I сорт. В основному якісний одяг (а також взуття та аксесуари), але іноді зустрічається шлюб.
  • II сорт. Досить зношені, часто браковані речі.
  • III сорт. Одяг та взуття в поганому стані.Від сорту товару залежить і його цінова категорія.

Де знайти постачальника

Плануючи і вирішуючи, як відкрити second-hand, першорядну увагу слід приділити пошуку постачальника.Можна знайти одного оптовика в своєму місті і весь товар брати у нього, цей варіант хороший тим, що при великих обсягах можна отримати додаткові знижки.І для початку це непогана тактика.

Однак з часом слід спробувати попрацювати і з іншими постачальниками — у кожного свої умови, ціни, джерела і особливості товару, так що можна вибрати найбільш вигідний для себе варіант співпраці.

Можна також працювати безпосередньо з фабрикою.Для цього буде потрібно знання іноземної мови і хоча б мінімальний досвід роботи із зарубіжними підприємцями.Знайти такі фабрики можна через Інтернет, зв’язатися з ними також не представляє особливих труднощів.До додаткових витрат в цьому випадку потрібно буде віднести доставку та вартість подорожі в обрану країну (одну-дві перші партії варто супроводжувати особисто, і лише потім, переконавшись в надійності і сумлінності партнера, а також в якості товару, можна буде замовляти його без особистої участі).

Вибір приміщення і його облаштування

Щоб організувати магазин секонд-хенд, знадобиться досить велике приміщення для торгівлі — мінімум 40 кв.метрів.Оскільки ви маєте справу з недорогим товаром, про істотного прибутку можна говорити тільки при наявності великого обороту.

Також варто пошукати приміщення з невисокою орендною платою.Немає необхідності відкривати такий магазин неодмінно в центрі міста — недорогий одяг буде користуватися попитом і на околиці, в спальних районах. Потрібно лише переконатися, що поблизу немає ваших конкурентів, а торгова точка розташована в людному місці — і свої покупці у вас обов’язково знайдуться.

Важливо! Санітарні норми не дозволяють відкривати секонд-хенд на одній території з продуктовими магазинами.

Вкладатися в дорогий ремонт також немає необхідності: розкішна обстановка тут ні до чого. Приміщення повинно виглядати чистим і акуратним, і навіть в разі якщо робити ремонт в магазині доведеться, то це обійдеться в досить скромну суму.

Подбайте також про те, щоб приміщення було досить світлим і добре вентилювалося. Секонд-хенд — магазин, де затримуються надовго, адже потрібний товар досить складно знайти, так що велике скупчення покупців тут не рідкість.

Як і в будь-якому магазині одягу, в вашому повинна бути примірочна, а краще — дві-три, щоб не створювати черги та не нервувати покупців.В кабінках обов’язково має бути дзеркало, килимок, вішалки та гачки, на яких покупці зможуть розмістити свій одяг і сумки.

Товар зазвичай розташовується уздовж стін, на полицях або вішалках, а також на спеціальних острівних конструкціях в самому залі.До речей повинно бути зручно підходити, так що потрібно подбати про те, щоб між вішалками було достатньо місця.Якщо у вас буде продаватися взуття б/у, для неї потрібні спеціальні стелажі.Те ж стосується сумок та інших аксесуарів.

Також вам знадобиться каса (касовий апарат потрібно зареєструвати в податковій), об лаштоване робоче місце касира, пакувальний столик.

Асортимент магазину

Як правило, в магазинах секонд-хенду пропонується 80% жіночого одягу і по 10% чоловічого та дитячого — саме в такій пропорції існує попит на цей вид товарів.Але в залежності від місця розташування і цільової аудиторії вашого магазину це співвідношення може змінюватися.Наприклад, якщо ви відкрилися недалеко від скупчення дитячих установ, варто збільшити кількість одягу і взуття для малюків. Якщо ж неподалік знаходяться вузи або студентські гуртожитки, попитом буде користуватися молодіжний одяг, причому для обох статей.Магазин, розташований в невеликому містечку, буде з успіхом продавати одяг на кожен день.

Щоб полегшити покупцям вибір, товар слід розсортувати.Чоловічий, жіночий і дитячий одяг повинний продаватися в різних місцях, її в свою чергу потрібно розділити за найменуваннями — сорочки, сукні, блузки, джинси, спідниці.Можна сортувати товар за якістю: дорожчий виставляється окремо і продається поштучно, а одяг низької якості можна реалізовувати на вагу.Не варто ділити магазин перегородками — продавцям буде важко встежити за товаром.Як це не сумно, саме в секонд-хендах відбувається чимало крадіжок.

Щоб товар не залежувався на прилавках (а його швидкий оборот дуже важливий в таких магазинах) слід на все, що не продалося за певний термін, встановлювати знижки і влаштовувати регулярні розпродажі.

Хоча інтерес покупців до недорогої одежі — річ досить постійна, деяка сезонність є і тут: пік купівельної активності припадає на весну та осінь.  Взимку і влітку настає відносне затишшя.Найпродуктивніші місяці для такого магазину — липень і січень.

Набір персоналу

Якщо магазин невеликий, вистачить і одного продавця-касира.Для торгового приміщення площею 100 кв.  метрів знадобляться 2-3 продавця, один з яких буде виконувати функції касира.Якщо товарообіг чималий, буде потрібно найняти бухгалтера.

Успіх магазину багато в чому буде залежати від майстерності продавців, а тому до їх підбору потрібно підходити уважно.

Реєстрація бізнесу

Щоб відкрити магазин одягу, досить зареєструватися як ІП.Найзручнішими системами оподаткування стануть ЕНВД (якщо це можливо в вашому регіоні) або ССО.

Ліцензувати цей вид діяльності не потрібно.Досить отримати дозвільні документи на приміщення від СЕС і Пожежної інспекції.

Ще один важливий документ, який повинен у вас бути, — сертифікат Санепідемстанції, його повинна разом з партією одягу видавати фабрика.  Дійсний він протягом трьох років.

Складаємо бізнес-план секонд-хенду

Скільки знадобиться вкласти в невеликий магазин площею близько 50 кв.  метрів? Підрахуємо:

  • оренда приміщення і комунальні витрати — 50-55 тис. рублів;
  • обладнання магазину — 50-70 тис. рублів;
  • зарплата продавців — 40-50 тис.рублей;
  • кошти на закупівлю товару — 300-350 тис. рублів.

Таким чином, виходить, що почати цей бізнес можна, маючи 500 тис. Рублів.  Порядку 450 тисяч в цьому випадку може становити щомісячна виручка.Однак потрібно пам’ятати, що третина цієї суми доведеться витрачати на закупівлю нового товару, а отже чистий прибуток складе близько 70-100 тисяч рублів.

Як правило, магазин секонд-хенд окупається за 6-12 місяців, але при вдалому збігу обставин це може статися і раніше.

Реклама магазину

Для Магазина такого типу реклама просто необхідна, особливо якщо він розташований не в самому людному місці.Однак розгортати повномасштабну кампанію немає необхідності, досить буде розклеїти оголошення на прилеглих вулицях, роздавати листівки чи розкладати їх у поштові скриньки.

Привернуть покупців промо-акції і знижки — недорогий одяг купують ті, хто хотів би заощадити.

Посилання на основну публікацію