Як відкрити з нуля СПА-салон

Гарний, доглянутий зовнішній вигляд клієнтів – основне правило і мета, якими підприємець повинен керуватися, створюючи бізнес-план спа-салону. Дана галузь індустрії краси зараз неймовірно затребувана, так як часто спосіб і темп сучасного життя накладають свій відбиток, від якого важко позбутися домашніми уходовыми засобами або скорегувати декоративною косметикою. Тому люди по всьому світу, в тому числі і в Росії, оцінили по достоїнству спа-салони. Саме величезна кількість бажаючих отримати професійний догляд породило попит на подібні підприємства.

Бізнес-план спа-салону

 

Опис бізнесу

Діяльність спа-салону ґрунтується на наданні водних процедур, масажу і застосування додаткових послуг з косметології. Нерідко поєднується з медичною діяльністю. За рахунок великого числа підприємств подібного роду проект нового спа-центру повинен відповідати вимогам за якістю проведених заходів, безпечним для відвідувачів і персоналу і конкурентоспроможним.

Опис послуг

Послуги, що надаються салоном, повинні бути ефективні і унікальні, при цьому результат відвідувач повинен бачити вже після першого застосування. Це допомагає виділитися на фоні інших підприємств, а також дасть зрозуміти клієнту, за що він платить гроші, показавши різницю між салонним і домашнім доглядом.

Основна мета спа-заходів — це зняти втому, усунути стреси і позбавити від депресії, а також від їх слідів на обличчі і тілі. Тому важливо подбати про всі аспекти: наймі хороших майстрів, створення затишної атмосфери, застосування якісних матеріалів.

  • Спа-процедури для волосся – дозволяють відновити їх структуру, зробити їх здоровими і сильними, надати блиск і прискорити зростання. Для цього застосовуються пілінги для очищення шкіри, живильні маски з маслами і вітамінами або ін. Спа-процедура для волосся
  • Спа для особи – позбавляє від слідів втоми, згладжує зморшки, прибирає ороговілий шар, змінює відтінок шкіри на більш здоровий і сяючий. Результат досягається за рахунок кислотного пілінгу, механічного або лазерного. застосуванням масок і кремів для живлення і зволоження, масажних дій. Спа-процедура для обличчя
  • Спа для рук і ніг може включати крім звичайного манікюру додатковий масаж, пілінг, живлення та відновлення шкіри, різні сольові ванночки або з рослинними відварами. Найбільш популярна на сьогоднішній день парафінотерапія. Спа-процедури для рук і ніг
  • Для тіла часто застосовують ванни з гідромасажем, фітобочки, сауни. Можливо перебування в соляній кімнаті, обгортання, пілінги, масаж. Спа-процедури для тіла

Аналіз ринку

Спа-індустрія почала розвиватися порівняно недавно, але число конкуруючих фірм в ній вже досить високо. У зв’язку з цим перед відкриттям салону підприємець повинен провести детальний аналіз всієї діяльності бізнес-конкурентів, щоб виявити їх слабкі сторони, а також потреби відвідувачів.

Найбільш вигідним розташуванням для відкриття нового спа-салону вважаються райони, де цей сектор послуг ще не зайнятий. Рекомендується звернути увагу також на те, щоб це був житловий район хоча б із середнім рівнем щільності населення.

Бажано щоб поруч з передбачуваним місцем були будинки підвищеної поверховості (9 поверхів) або заселені новобудови, таке розташування забезпечить постійний приплив відвідувачів. Наявність на території району фітнес-центрів, манікюрних салонів, і дорогих магазинів одягу може свідчити про платоспроможності населення.

Місцезнаходження спа-салону

Реклама може розміщуватися в довколишніх супермаркетах і розважальних центрах. Так само можна ефективно обмінюватися клієнтськими базами з іншими закладами.

Якщо в даному районі вже є спа-салон необхідно враховувати, наскільки великий сегмент населення він охоплює, є ще потенційні клієнти. При недостатньому їх числі варто задуматися про розширення спектру послуг, або інших методах конкурентної боротьби, наприклад:

  1. Пропонувати додаткові суміжні послуги
  2. Виділити великі площі під торгові вітрини і розширити асортимент продукції.

Маркетинговий план

Маркетинговий план складається з урахуванням цілей і витрат на рік або декілька років вперед. При формулюванні завдань необхідно враховувати такі аспекти як частка прибутку і число відвідувачів щодо інших аналогічних закладів.

Основними завданнями для спа-салону будуть :

  1. Напрацювання великої клієнтської бази
  2. Утримання клієнтів і моніторинг рівня їх задоволеності наданими послугами
  3. Збільшення середньої суми чека.

Їх формулювання може змінюватись. При детальному опрацюванні підприємець має застосовувати точні поняття. Розкриваючи мету «напрацювання клієнтської бази» Ви повинні вказати і конкретне число відвідувачів, при якому заклад стане рентабельним.

Методи досягнення завдань залежать багато в чому від закладеного в проект бюджету.

Велика частина відвідувачів спа-салонів — це жінки вікової категорії від 30 років старше, при цьому їх щомісячний дохід за статистикою, зазвичай, вище середнього. Деякі з постійних клієнтів — домогосподарки. Найкращого результату за кількістю відвідувань нових споживачів можна досягти наступними типами реклами:

  • Оголошення в місцевих ЗМІ.
  • Інтерв’ю або відео-огляди з сеансів для трансляції в тематичних передачах на ТБ.
  • Зовнішня реклама: стенди, банери, рекламні щити.
  • Поширення флаєрів промоутерами на вулиці і в поштові скриньки.
  • Проведення різних акцій, роздача призів.
  • Реклама в інтернеті: групи в соціальних мережах, просування сайту, розповсюдження реклами по електронній пошті.

 

В залежності від виду і частоти проведення реклами витрати по цій графі варіюються в середньому від 15 до 40 тисяч гривень.

Для виявлення найбільш ефективних методів бажано проводити опитування відвідувачів або підрахунок купонів на знижку, відсоток якої краще заздалегідь закладати у вартість послуг. Це допоможе знизити витрати на маркетинг у наступні місяці роботи салону.

Утримання постійних клієнтів може відбуватися за рахунок:

  • Підвищення кваліфікації працівників і відповідно якості послуг.
  • Розширення асортименту пропонованих процедур.
  • Різні бонуси та акції для постійних відвідувачів.

Ці заходи часто допомагають так само підвищити середню суму чека в спа-салонах.

Виробничий план

Виробничий план враховує технологію проведення усіх наданих у спа-салоні послуг. У ньому закладаються вимоги до приміщення, а так само до розміщення в ньому апаратури та всіх необхідних аксесуарів для ергономічного використання простору. Метою цих вимог є комфорт відвідувачів, зручність і ефективність роботи персоналу. В подальшому їх перелік повинен послужити основою для створення планування інтер’єру.

Прописуються такі аспекти, як:

  • Розташування приміщення, його орієнтацію (рівень інсоляції).
  • Обладнання салону.
  • Інструменти для додаткових процедур.
  • Меблі і предмети інтер’єру.
  • Системи безпеки перебування і праці.
  • Системи пожежної безпеки.
  • Встановлений склад персоналу з необхідним рівнем кваліфікації.
  • Забезпечуються умови праці.
  • Розмір щомісячної заробітної плати.

Обладнання для спа-салону

Позначаються компетенції, які будуть критеріями для прийому на роботу персоналу. Найбільш важливі з них: товариськість, ненав’язливість, грамотна мова, любов до професії.

Вибір спеціалізованого обладнання, так само як і проектування інтер’єру, розумно буде довірити професіоналам. Це дозволить заздалегідь грамотно спланувати всі витрати і уникнути помилок, а так само розробити фірмовий стиль салону.

Організаційний план

Організаційний план передбачає роз’яснення того, яка буде використовуватися організаційно-правова форма з тими або іншими партнерами, як буде налагоджено функціонування. Висвітлюється весь склад робітників з докладними якісними характеристиками.

Розділ передбачає, що підприємець буквально відповідає в ньому на наступні питання:

  • Якого роду фахівці потрібні салону для успішної конкуренції.
  • На яких умовах будуть працювати і тимчасові штатні співробітники.
  • Як буде відбуватися оплата праці, і в яких розмірах.

Фінансовий розділ

Фінансовий план дозволяє оцінити рентабельність підприємства, строки окупності на підставі капіталовкладень і передбачуваного прибутку.

Прогноз динаміки прибутку допомагає скласти план доходів і їх розподіл. В його основу повинні входити середні показники за конкурентними закладам такого ж класу.Якщо ці дані самостійно з’ясувати неможливо, доводиться вдаватися до послуг фахівців, витрати на які у свою чергу повинні зазначатися в розділі одноразових вкладень.

Всі витрати необхідно розділити на 2 таблиці, в яких зазначаються:

Капітальні вкладення

Етап організації бізнесуПримітка
Створення дизайн – проектуВартість проекту зазвичай не перевищує 5 -10 % від вартості самого ремонту.
Ремонт і обробка приміщенняЗалежить від початкового стану об’єкта та обсягу подальших робіт. В сумі необхідно врахувати: проведення інженерних систем (вода, електрика), установка приладів пожежної безпеки та охорони приміщення, вартість оздоблювальних матеріалів, і витрати на послуги ремонтної бригади.
Купівля меблів і обладнанняКраще купувати все необхідне з допомогою фахівця, який добре орієнтується в представлених на ринку пропозиції, знає про всі достоїнства і недоліки продукції. Цю функцію може виконати і кваліфікований працівник.
РекламаПриблизна вартість від 15 000 до 40 000 гривень. При гарній організації виробничого процесу може знадобитися всього 1 раз. Надалі нові клієнти будуть надходити за порадою знайомих.
Послуги фахівцівНе обов’язкові. Можуть коштувати від 7-10 до 50 тисяч гривень. Ця сума порівняно невелика в порівнянні з тими збитками, які можна понести у разі неправильної стратегії бізнесу.
Держ. ПослугиОбов’язкові. Необхідні дозвіл на цю діяльність, від санітарно-епідеміологічної інспекції, пожежної служби.
Держмито за реєстрацію фірми складає 4 000 руб, для індивідуального підприємця сума складає всього 800 гривень. Відкриття рахунку в банку – від 1 000грн. Нова печатка виготовляється за 500 руб і вище. Держмито за надання медичних послуг 7 500 грн. При реєстрації фірми також необхідна купівля та подальша реєстрація касового апарату.

Поточні витрати

Етапи організації бізнесуПримітка
Оренда приміщенняЗалежить від району і від початкової типології будівлі, в якому передбачається розміщення спа-салону. Враховується часто так само вік споруди та інші аспекти, що впливають на ринкову вартість. У середньому становить 30 000 гривень.
Заробітна платаЗалежить від кількості персоналу, його кваліфікації та регіону. Найчастіше встановлюється мінімальна ставка до якої додається певний відсоток від продажів. Це стимулює персонал виконувати роботу якісно, а також пропонувати додаткові послуги.
Витратні матеріалиБезпосередньо залежить від початкової вартості оптових закупівель.
ПодаткиЯкщо салон передбачає діяльність, не включену в розряд оподаткування за системою єдиного податку на вменный дохід, додатково включається сплата загального або спрощеного податку. Що в сумі становить приблизно 15% від загального прибутку + 14% необхідні для сплати пенсійного внеску та страхування життя і здоров’я.
Охорона та послуги зв’язку15 -20 тис. гривень
Вивіз сміттяДо 3 000 гривень
Оплата комунальних послугСюди входять рахунки за електроенергію, водопостачання, опалення тощо Від 5 тисяч гривень.
Прибирання та догляд за територієюМоже входити в обов’язки працівників і не вимагати додаткових витрат.
Амортизація обладнанняОбчислюється за принципом: х+0,1 х/у.
Де х – вартість обладнання.
в – строк служби в кількості місяців.
В результаті отримуємо суму, необхідну для ремонту або повної заміни приладів, яку потрібно закладати у вартість послуг.

При плануванні доходів повинні враховувати середню суму виручки всього салону (послуги+ продажу). З цього значення віднімається сума на щомісячні витрати, у результаті отримуємо чистий прибуток. Для того щоб дізнатися через який термін заклад окупиться просто ділимо значення капітальних вкладень на суму прибутку – в результаті отримаємо кількість місяців.

Аналіз та страхування ризиків

Найчастіше головним ризиком виступає жорстка ринкова конкуренція з боку інших салонів вже існуючих або які можуть бути в подальшому відкриті. Для зниження цієї загрози можна використовувати наступні методи:

  • Виконання повної лінійки послуг: якщо клієнт проходить спа-процедури для волосся, то крім лікувальних масок по відновленню структури або харчування, клієнту можна запропонувати провести аналіз їх структури, виявити проблеми і запропонувати додаткові процедури або лікування.
  • Зосередиться на середньому і високому ціновому сегменті, так виручка буде залишатися на потрібному рівні за рахунок збільшення середнього чека, а не кількості відвідувачів.
  • Залучення клієнтів за рахунок надання унікальних послуг, впровадження інноваційних методів. Наприклад, якщо конкурентні фірми сфокусовані на застосуванні європейського підходу, можливо виділитися за рахунок застосування східних методів.

Відвідувачі спа-салону

Крім цього існують об’єктивні ризики, які впливають на кожне підприємство:

  • Підвищення ціни на сировину та витратні матеріали загрожує знизити дохід від усього салону або спричинити за собою зростання цін на товари і послуги, що відлякує деяких клієнтів. Дана проблема вирішується укладенням довгострокового договору з прив’язкою до місцевої валюти, а також постійним відстеженням тенденцій ринку.
  • Демпінг і підвищення активності конкурентних закладів подібного профілю може знизити дохід або перерозподілити клієнтську базу. Ризик знижується, якщо пропонується унікальний підхід, проводяться різні акції і встановлюється система знижок для постійних відвідувачів.
  • Зміна кадрів за рахунок того, що майстри домовляються з клієнтами безпосередньо, що призводить до внутрішньої конкуренції. Усувається за допомогою встановлення контролю над роботою майстрів. Приміром, клієнтська база контролюється менеджером, персонал ж до неї доступу не має. Чи можливо введення дисконтних карток, на які клієнт може внести певну суму, а потім витрачати її в салоні.
  • Сезонні піки і спади в роботі. Амплітуда коливань знижується за рахунок проведення промо-акцій в сезон низького попиту. Можливе перенесення відпусток співробітників на «мертві» місяці і прийом тимчасових працівників у період пожвавлення попиту.

Висновок

Пропоновані поради допоможуть грамотно оформити свій бізнес-план спа-салону, а також підготуватися до різних труднощів: передбачати більшість витрат, грамотно розподілити бюджет, мінімізувати ризики і залишитися на плаву навіть під час жорсткої конкуренції.

Огляд спа-салону

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Комментарии: 1
  1. Світлана Г.

    Перш за все СПА-салон – це висококонкурентний бізнес з постійно зростаючими витратами на його розвиток. Без хорошого стартового капіталу і чіткого маркетинг плану, тут реально можна дуже швидко прогоріти.

Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: