10 принципів оцінки ICO проекту

10 принципів оцінки ICO проектуСвоєю думкою з нашим виданням поділився засновник PlayBets Eugene Lavrinenko.

В період краудфандінг божевілля, коли кількість ICO проектів щомісяця може доходити до 100, а, можливо, і більше, вибрати відповідний проект ставати справжньою проблемою.

я спробував систематизувати і виявити основні принципи, за якими я б купував токени в різних ICO проектах. Прохання ставитися до даної статті, як до моїх роздумів, а не керівництву до дії. І так, ось 10 принципів оцінки ICO проекту, ці принципи можуть здатися дилетантськими, так як я не є портфельним або акредитованим інвестором, з досвідом в десятки років інвестування. І так, поїхали!

Оцініть сферу діяльності

Ретельно вивчіть сферу діяльності проекту, так як зараз занадто багато проектів токенізіруют свій бізнес або проводять ICO, там, де вони просто не потрібні. Одне з найбільш перспективних напрямків – фінансово-технічний напрям, так як, в ньому маса невирішених проблем, таких як: угоди, аукціони, грошові перекази. Блокчейн в даному напрям може виключити третю сторону у вигляді банків, мінімізувати витрати і оптимізувати процеси.

Вивчіть проект

За результатами, одного з доповідей, на яких я був, – 85% покупців токенов, навіть не читали White Paper. Вражає, чи не так? Якщо Вам лінь читати 50-70 сторінок White Paper (що я рекомендую), то хоча б вивчіть які проблеми вирішує проект, а також перевірте проект на наявність важливої ​​інформації, такої як:

  • відео презентація.
  • OnePager/White Paper.
  • дорожня карта.
  • посилання на соціальні мережі та інші активності.

Команда

Обов’язково зверніть увагу на членів команди. Не полінуйтеся перевірити профілі кожного члена команди в соціальних мережах. Часто трапляється так, що зазначені люди навіть не знають про існування даного проекту.

Бажано звернути увагу на наступні пункти:

  • чи є у членів команди посилання на соціальні мережі.
  • відзначені вони на даній позиції.
  • досвід кожного члена команди, бажано в заданій сфері діяльності.

Я спеціально не загострюю увагу на Адвізорах, так як вони хоч і важливі, але залучити їх можна за якусь частину проекту або оплату, а ось профільна команда, що відповідає за продукт, це те на що варто звернути увагу. Тим не менш гучні імена надають статусу проекту, що, безсумнівно, додає авторитетності. Але невеликі продуктові проекти не можуть похвалитися подібним, тому не варто скидати і з рахунків проекти без гучних імен.

Продукт і MVP

Якщо проект не являє собою складне технологічне рішення, наприклад, написання свого висоскоростного блокчейна, то напевно у хорошого проекту є MVP версія продукту.
Це може говорити про чесні і серйозні наміри команди розвитку і запуску проекту.

Конкуренція і відмінності проекту, USP

Уважно вивчіть, чи є вже подібний сервіс або проект на ринку.

Часто трапляється так, що подібний проект є, більш того, він вже зібрав кошти, при цьому він стає сильним конкурентом.

Це не означає, що варто перемикатися на розгляд іншого ICO. Необхідно звернути увагу на те, чим вони відрізняються і USP проектів.

Як інтегровані Блокчейн, Токени, криптовалюта

Більшість проектів не вимагають блокчейн інтеграції, використання токенів або криптовалюта. Уважно вивчіть яким чином буде відбуватися Блокчейн інтеграція в проект.

Вивчіть також економіку токена і криптовалюта, навіщо вони потрібні, чи може працювати сервіс без них, якщо так, то, швидше за все, проекту він і не потрібен.

Економіка токена

Багато хто не звертають на це увагу, але при вивченні проекту, ви повинні відповісти собі на наступні питання:

  • яке загальна кількість емісії токенов і їх розподіл.
  • лімітовані чи токени чи ні. обмеження за кількістю їх емісії (якщо немає, це викликає запитання).
  • спалюються чи залишилися токени після розпродажу.
  • попередні плани виходу на біржу.
  • економіка регулювання токена.
  • ніж може бути викликаний, обумовлений зростання токена.

Дорожня карта

На початку року більшість проектів не сильно замислювалося над розписом детальної дорожньої карти, а чому? Пишіть 4-6 цілей на наступні 2 роки і готово. На мій погляд, зараз ринок подорослішав, минули часи шаленого вкладання коштів в проекти з розмитою метою і етапами.

Я завжди звертаю увагу на цілі дорожньої карти. Чим докладніше вони розписані, тим чіткіше розуміння командою розробки та звітності перед Бейкер (безвідносно до вкрай складним технологічним проектам).

Соціальні мережі та активності

Перевірте соціальну активність команди, їх публікації та анонси . А також зібрану ком’юніті проекту (Medium, Bitcointalk, Twitter, Telegram, і ін.), Чи є там активність і який розмір аудиторії.

Наявність тисячі користувачів необов’язково, але пара сотень вже буде говорити про щось . Варто написати в групу в Telegram або Slack щоб дізнатися деяку інформацію про проект. Ви дізнаєтеся наскільки активно там відповідають, це дозволить вам зрозуміти “живий” проект чи ні.

Збори

Варто собі відповісти на наступні питання:

  • який soft cap і hard СAP (чи є в них велика розбіжність і чим вона обумовлена).
  • куди піде витрата коштів.
  • чи є Ecrow.
  • викладені чи смарт-контракти на GitHub.
  • етапи зборів проекту і знижки в ході зборів.

Це невеликий список, за яким особисто я оцінюю ICO. Він перестав бути якимось стандартом і постійно поповнюється. Сподіваюся, він дозволить вам хоча б трохи мінімізувати ризики.

Це дозволить вам зрозуміти “живий” проект чи ні.

Він перестав бути якимось стандартом і постійно поповнюється. Сподіваюся, він дозволить вам хоча б трохи мінімізувати ризики.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Волтер Ньюман/ автор статьи
Бізнесмен, громадянин США. Був власником мережі ресторанів в Каліфорнії. Переїхав в Україну 2015 року, запустив бізнес з продажу автомобілів і декілька стартапів. Веду блог biznes-plan.com.ua, де розповідаю все про відкриття своєї справи і відповідаю на запитання читачів.
Сподобалась стаття? Поділись з друзями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: